Terug

Terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

P. V.

Naar: Mega

23/04/2025

Wij kregen op 24 en 25 februari de afrekening voor electriciteit en gas van MEGA Op 17 maart kregen wij een betalingsherinnering. Aangezien wij een domiciliëring hebben gingen wij ervan uit dat dit zou betaald worden. Groot was onze verbazing toen wij na telefonisch contact met iemand van de diensten van Mega te horen kregen dat onze afrekeningsfactuur niet via domiciliëring kon gebeuren. Wij betaalden dan ook de verschuldigde som van 414,93 en vroegen om dit in de toekomst toch zeker via domiciliëring te laten gebeuren aangezien wij dit raar vonden dat voorschotten via domiciliëring konden gebeuren, maar de afrekening niet. Onze verbazing is nu echter nog groter geworden omdat we merken dat er nogmaals 414,93 van onze rekening is gegaan nu wel via domiciliëring! Wij vragen dan ook om deze 414,93 terug te storten op onze rekening. Dit is de fout van mega die ons deed geloven dat we dit bedrag moesten betalen om daarna nog eens hetzelfde bedrag van ons rekening te nemen. Na telefonisch contact vandaag werd voor gesteld dat de betaling zou afgaan van onze volgende voorschotten, maar daar kan ik niet mee akkoord gaan. Misschien is 414,93 euro voor Mega maar een peulschil, voor ons is dat een groot bedrag. Daarom wil ik met aandrang vragen om ons dit bedrag zo snel mogelijk terug te storten. Dit is de mail die ik naar MEGA gestuurd heb, tot nog toe zonder antwoord

Berichten (3)

Mega

Naar: P. V.

24/04/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste, We contacteren u naar aanleiding van het ontvangen van de klacht met volgend referentienummer: @@REF_ID@6a0b8312c888205950@REF_ID@@. We merken hier inderdaad op dat er zowel een domiciliëring werd aangeboden en we een manuele betaling mochten ontvangen voor de som van € 414,93. Hierop hebben we een spoedaanvraag uitgestuurd om dit bedrag terug te laten betalen en deze niet in rekening te brengen op de betaling van de eerstvolgende factuur. De desbetreffende dienst zal het nodige doen omtrent deze terugbetaling. Opgelet: Over enkele dagen zal je een opvolging ontvangen van TestAankoop in verband met deze klacht. Om dit af te sluiten kan je aangeven dat deze klacht opgelost is. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Jens Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y6MZ0V-D4JGK]

P. V.

Naar: Mega

03/05/2025

Wij moeten vaststellen dat, tot op heden, er geen betaling is gebeurd. Al zeggen jullie een spoedaanvraag tot terugbetaling gedaan te hebben uitgevoerd, deze blijkt niet echt "spoed" te zijn! Graag dringende terugbetaling!

Mega

Naar: P. V.

05/05/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Vanhopplinus, Bedankt voor je reactie op de klacht met referentie @@REF_ID@6a0b8312c888205950@REF_ID@@. Ik merk op dat de betaling op 29/4/2025 zou hebben plaatsgevonden. Wegens feesagen en weekend, kan het inderdaad zijn dat deze met vertraging op jouw rekening toekomt. Opgelet: Over enkele dagen zal je een opvolging ontvangen van TestAankoop in verband met deze klacht. Om dit af te sluiten kan je aangeven dat deze klacht opgelost is. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [RKV64L-V2VGV]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform