Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 149
- Aantal klachten *
- 38
- Afgesloten klachten*
- 86%
- Antwoordratio*
- 59 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Schade veroorzaakt aan gaswandketel tijdens onderhoud uitgevoerd door Bulex
Hallo, Ik heb een Bulex Thermomaster 25/30 met bouwjaar 2018 waarvan het 2-jaarlijks onderhoud telkens door Bulex uitgevoerd is. Dit jaar heb ik in september het onderhoud voor het eerst laten uitvoeren door een andere (betrouwbare) firma. Echter stellen zij meteen vast dat 1 van de vijzen van de brander na +- 1 toer losdraaien komt vast te zitten. Je kan echter wel de vijs terugdraaien zodat het onderdeel weer goed vast zit, maar gezien de vijs er niet uit kan, zorgt dit ervoor dat dit onderdeel geen onderhoud kon krijgen. De technieker heeft beslist om niet al te veel kracht te zetten op de vijs, gezien dan het risico bestaat dat deze afbreekt en de schuld voor hem is. Vermoedelijk is bij het vorige onderhoud dat door Bulex werd uitgevoerd de schroefdraad beschadigd geraakt. Gezien een betalende reparatie door Bulex nodig zal zijn om de fout uit een vorig onderhoud recht te zetten dat eveneens door Bulex werd uitgevoerd, zou ik het redelijk vinden dat er een compensatie wordt voorzien voor dit herstel. De firma die het onderhoud dus deels dit jaar heeft uitgevoerd heeft aangeraden om het volgende onderhoud te laten uitvoeren door Bulex zodat ze binnen deze verplaatsing ook de herstelling kunnen uitvoeren. Het zou dus eerlijk zijn als zij de kosten van dit herstel op zich namen. P.s. Er is ook reeds contact opgenomen met Bulex via mail, maar geen antwoord gekregen. Via telefonische oproep naar hun klantendienst kunnen ze mij enkel een betalend onderhoud inplannen.
malafide praktijken
Geachte mevrouw/heer, k wens melding te maken van malafide praktijken. Ik maak een afspraak bij Bulex voor nazicht van mijn verwarmingsketel. Ik krijg een afspraak voor 25/9/2025 om 10:00. 10:13 bel ik naar Bulex (zelfde nummer als voordien 024318002). De telefoniste vindt niet direct de afspraak terug maar na enige tijd wordt deze wel bevestigd. Er zal wat vertraging zijn. Om 11:11 bel ik terug en dan zegt men dat er geen afspraak terug te vinden is. In de namiddag bel ik dan terug om een nieuwe afspraak te krijgen. Dat duurt en is moeilijk want desondanks dat mijn gegevens in hun systeem moeten zitten sinds 2007 vindt men pas na lang zoeken en in wacht gezet zijn toch de ketelgegevens en krijg ik een afspraak voor 22/04/26. Als dat telefoongesprek eindelijk afgesloten is, gaat de telefoon weer over en zijn het de mensen die om 10:00 moesten komen met de vraag of ze nog mogen komen.Doordat de afspraak pas binnen 7 maand is, zeg ik toe. Die mannen zijn na 18:00 ter plaatse in Gent (2) geven veel commentaar en zeggen dat de ketel niet in orde is, Fluvius zullen moeten verwittigen maar geven geen digitaal afschrift zoals vereist. Ze vragen €212 en daar heb ik mij laten vangen. Dat is mijn fout want ze beschrijven €150 voor onderdelen die we niet hebben gehad. Ondertussen willen ze ook een nieuwe chauffageketel opdringen. Vrijdag 26/09 bel ik naar Bulex om te vragen of er de dag voordien een werkman naar mijn is gestuurd en dat is niet het geval. De telefoniste wist me te zeggen dat ik had moeten bellen naar Bulex als die mannen er waren om na te gaan of ze effectief gestuurd zijn door Bulex/Vaillant en dan had ik niet mogen/ moeten betalen. Mijn installateur is ondertussen geweest en zegt dat de ketel nog in orde is. Probleem is dat de installateurs geen keuring/onderhoud meer doen. Mijn vraag is eerder om te onderzoeken hoe het mogelijk is dat ik bij Bulex een afspraak maak en dat een andere Firma ,met name VHO Techniek / Sani-Lec met BTW BE0764637835 die opdracht onderschept heeft zonder dat Bulex dat weet. Ik heb ook een klacht geformuleerd bij de economische inspectie. Deze heeft de nummer CC-2025-012220. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht /Users/armanddemeyer/Desktop/sani-lec.jpg/Users/armanddemeyer/Desktop/sani-lec.jpg
Dure interventie zonder oplossing
Geachte, Eind juli contacteerde ik Bulex omdat de sturing van onze CV-ketel plots niet meer werkte. Mijn vraag was of hiervoor een afspraak via de website kon worden ingepland, aangezien het probleem niet rechtstreeks met de gasketel te maken had. Op deze vraag kreeg ik echter geen antwoord. In plaats daarvan werd er automatisch een interventie ingepland enkele werkdagen later. De technieker die toen langskwam, besteedde ongeveer een half uur aan de sturing en besloot vervolgens dat het toestel defect was en volledig vervangen moest worden. Voor deze interventie – die het probleem dus niet oploste – ontving ik een factuur van €217, wat mij buiten proportie lijkt. Uit nieuwsgierigheid liet ik daarna een bevriend elektricien een kijkje nemen. Hij haalde de sturing uit elkaar en na amper tien minuten werkte het toestel opnieuw perfect. Het toestel bleek dus helemaal niet defect. Ik voel mij hierdoor niet correct behandeld, temeer omdat ik kort nadien een offerte van Bulex ontving voor een nieuwe sturing ten bedrage van maar liefst €1.200! Toen ik nadere vragen stelde over deze offerte (o.a. over het feit dat de toestellen op de offerte duurder waren dan in de webshop van Bulex), kreeg ik zelfs na drie e-mails geen enkele reactie. Voor de factuur van de interventie die niets oploste, ontving ik daarentegen al na acht dagen een betalingsherinnering met vermelding van herinneringskosten als ik niet snel zou betalen. De vervaldatum van de factuur bleek gelijk te vallen met de verzenddatum, wat ik weinig klantvriendelijk vind. Ik vind de gang van zaken bijzonder teleurstellend en niet in verhouding tot de geleverde service. Dit heeft mijn vertrouwen in Bulex ernstig geschaad. In de toekomst zal ik dan ook beroep doen op een lokale hersteller in plaats van op de dure en weinig transparante diensten van Bulex. Met vriendelijke groet,
Onderhoudscontract condensatieketel
Wij sloten enkele jaren geleden een onderhoudscontract af met Bulex. Dit is enkele jaren redelijk vlot verlopen, al moesten we zelf wel steeds de afspraak maken. Tot dit jaar. In oktober betaalden we het vernieuwde contract (€219,81). We belden zelf in oktober de eerste keer voor een afspraak, aangezien het onderhoud en verbrandingsattest moest vernieuwd worden voor 19 januari 2025. Ons werd meermaals gevraagd later terug te bellen. In januari kregen we eindelijk een afspraak te pakken voor 8 april 2025. Op 8 april kregen we inderdaad bezoek van een technieker. Die wou echter niet het onderhoud doen, omdat hij niet op een (trap)ladder mag… Onze condensatieketel hangt omhoog aan de muur, dit reeds 15 jaar, en werd al iedere keer zonder probleem onderhouden. We belden naar Bulex, en legden ons probleem uit. We konden volgens de telefonist klacht neerleggen via het mailadres complaint@bulex-services.be. Wat we deden. Daarin legden we nogmaals het probleem uit en vroegen we om ofwel ons geld terug te krijgen ofwel binnen de week een nieuwe afspraak met een technieker te krijgen. We zouden, indien de klacht de dag zelf werd verstuurd, binnen 2 dagen antwoord krijgen. Tot op vandaag (17 april) nog kregen we nog geen reactie, enkel een bevestiging van ontvangst. Is het mogelijk om dit voor ons te behandelen? Willy en Katrien Van Huffel - Van Cauwenberghe Abonneenr 47812685-70 Verhaegheplein 4 Ruiselede 0479379747
Onderhoud HR-gaswandketel
Korte beschrijving van uw probleem Ongeveer 10 jaar geleden sloot ik een onderhoudskontrakt af met Bulex voor 2-jaarlijks onderhoud. Begin september ontving ik dan een faktuur voor een onderhoudsbeurt, die dan na een of twee maand later werd uitgevoerd. Verleden jaar (2024) deed ik hetzelfde. We zijn sindsdien 7 maand verder, en ik heb nog geen onderhoudstechnieker gezien. Hiervoor heb ik al 2x kontakt opgenomen met Bulex. Als reden voor vertraging geeft Bulex aan: implementatie van nieuw administratief computersysteem. Wat ken ik verder doen? Fernand Lagrou - Blankenberge
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 59 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten