Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 145
- Aantal klachten *
- 35
- Afgesloten klachten*
- 91%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
malafide praktijken
Geachte mevrouw/heer, k wens melding te maken van malafide praktijken. Ik maak een afspraak bij Bulex voor nazicht van mijn verwarmingsketel. Ik krijg een afspraak voor 25/9/2025 om 10:00. 10:13 bel ik naar Bulex (zelfde nummer als voordien 024318002). De telefoniste vindt niet direct de afspraak terug maar na enige tijd wordt deze wel bevestigd. Er zal wat vertraging zijn. Om 11:11 bel ik terug en dan zegt men dat er geen afspraak terug te vinden is. In de namiddag bel ik dan terug om een nieuwe afspraak te krijgen. Dat duurt en is moeilijk want desondanks dat mijn gegevens in hun systeem moeten zitten sinds 2007 vindt men pas na lang zoeken en in wacht gezet zijn toch de ketelgegevens en krijg ik een afspraak voor 22/04/26. Als dat telefoongesprek eindelijk afgesloten is, gaat de telefoon weer over en zijn het de mensen die om 10:00 moesten komen met de vraag of ze nog mogen komen.Doordat de afspraak pas binnen 7 maand is, zeg ik toe. Die mannen zijn na 18:00 ter plaatse in Gent (2) geven veel commentaar en zeggen dat de ketel niet in orde is, Fluvius zullen moeten verwittigen maar geven geen digitaal afschrift zoals vereist. Ze vragen €212 en daar heb ik mij laten vangen. Dat is mijn fout want ze beschrijven €150 voor onderdelen die we niet hebben gehad. Ondertussen willen ze ook een nieuwe chauffageketel opdringen. Vrijdag 26/09 bel ik naar Bulex om te vragen of er de dag voordien een werkman naar mijn is gestuurd en dat is niet het geval. De telefoniste wist me te zeggen dat ik had moeten bellen naar Bulex als die mannen er waren om na te gaan of ze effectief gestuurd zijn door Bulex/Vaillant en dan had ik niet mogen/ moeten betalen. Mijn installateur is ondertussen geweest en zegt dat de ketel nog in orde is. Probleem is dat de installateurs geen keuring/onderhoud meer doen. Mijn vraag is eerder om te onderzoeken hoe het mogelijk is dat ik bij Bulex een afspraak maak en dat een andere Firma ,met name VHO Techniek / Sani-Lec met BTW BE0764637835 die opdracht onderschept heeft zonder dat Bulex dat weet. Ik heb ook een klacht geformuleerd bij de economische inspectie. Deze heeft de nummer CC-2025-012220. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht /Users/armanddemeyer/Desktop/sani-lec.jpg/Users/armanddemeyer/Desktop/sani-lec.jpg
Dure interventie zonder oplossing
Geachte, Eind juli contacteerde ik Bulex omdat de sturing van onze CV-ketel plots niet meer werkte. Mijn vraag was of hiervoor een afspraak via de website kon worden ingepland, aangezien het probleem niet rechtstreeks met de gasketel te maken had. Op deze vraag kreeg ik echter geen antwoord. In plaats daarvan werd er automatisch een interventie ingepland enkele werkdagen later. De technieker die toen langskwam, besteedde ongeveer een half uur aan de sturing en besloot vervolgens dat het toestel defect was en volledig vervangen moest worden. Voor deze interventie – die het probleem dus niet oploste – ontving ik een factuur van €217, wat mij buiten proportie lijkt. Uit nieuwsgierigheid liet ik daarna een bevriend elektricien een kijkje nemen. Hij haalde de sturing uit elkaar en na amper tien minuten werkte het toestel opnieuw perfect. Het toestel bleek dus helemaal niet defect. Ik voel mij hierdoor niet correct behandeld, temeer omdat ik kort nadien een offerte van Bulex ontving voor een nieuwe sturing ten bedrage van maar liefst €1.200! Toen ik nadere vragen stelde over deze offerte (o.a. over het feit dat de toestellen op de offerte duurder waren dan in de webshop van Bulex), kreeg ik zelfs na drie e-mails geen enkele reactie. Voor de factuur van de interventie die niets oploste, ontving ik daarentegen al na acht dagen een betalingsherinnering met vermelding van herinneringskosten als ik niet snel zou betalen. De vervaldatum van de factuur bleek gelijk te vallen met de verzenddatum, wat ik weinig klantvriendelijk vind. Ik vind de gang van zaken bijzonder teleurstellend en niet in verhouding tot de geleverde service. Dit heeft mijn vertrouwen in Bulex ernstig geschaad. In de toekomst zal ik dan ook beroep doen op een lokale hersteller in plaats van op de dure en weinig transparante diensten van Bulex. Met vriendelijke groet,
Onderhoudscontract condensatieketel
Wij sloten enkele jaren geleden een onderhoudscontract af met Bulex. Dit is enkele jaren redelijk vlot verlopen, al moesten we zelf wel steeds de afspraak maken. Tot dit jaar. In oktober betaalden we het vernieuwde contract (€219,81). We belden zelf in oktober de eerste keer voor een afspraak, aangezien het onderhoud en verbrandingsattest moest vernieuwd worden voor 19 januari 2025. Ons werd meermaals gevraagd later terug te bellen. In januari kregen we eindelijk een afspraak te pakken voor 8 april 2025. Op 8 april kregen we inderdaad bezoek van een technieker. Die wou echter niet het onderhoud doen, omdat hij niet op een (trap)ladder mag… Onze condensatieketel hangt omhoog aan de muur, dit reeds 15 jaar, en werd al iedere keer zonder probleem onderhouden. We belden naar Bulex, en legden ons probleem uit. We konden volgens de telefonist klacht neerleggen via het mailadres complaint@bulex-services.be. Wat we deden. Daarin legden we nogmaals het probleem uit en vroegen we om ofwel ons geld terug te krijgen ofwel binnen de week een nieuwe afspraak met een technieker te krijgen. We zouden, indien de klacht de dag zelf werd verstuurd, binnen 2 dagen antwoord krijgen. Tot op vandaag (17 april) nog kregen we nog geen reactie, enkel een bevestiging van ontvangst. Is het mogelijk om dit voor ons te behandelen? Willy en Katrien Van Huffel - Van Cauwenberghe Abonneenr 47812685-70 Verhaegheplein 4 Ruiselede 0479379747
Onderhoud HR-gaswandketel
Korte beschrijving van uw probleem Ongeveer 10 jaar geleden sloot ik een onderhoudskontrakt af met Bulex voor 2-jaarlijks onderhoud. Begin september ontving ik dan een faktuur voor een onderhoudsbeurt, die dan na een of twee maand later werd uitgevoerd. Verleden jaar (2024) deed ik hetzelfde. We zijn sindsdien 7 maand verder, en ik heb nog geen onderhoudstechnieker gezien. Hiervoor heb ik al 2x kontakt opgenomen met Bulex. Als reden voor vertraging geeft Bulex aan: implementatie van nieuw administratief computersysteem. Wat ken ik verder doen? Fernand Lagrou - Blankenberge
Gebrek aan correcte communicatie
Beste, Ik vraag u om volgende zaken te verduidelijken zodat er een vervolgafspraak kan worden ingepland om het toestel te repareren: 1. het factuur met factuurnummer: 1113782724 2. de prijsofferte t.w.v. €1048,52 die we hebben mogen ontvangen op 12/02/2025. 1. Het factuur dat we hebben mogen ontvangen is ingebreke gesteld. Onze verzekering heeft u hiervan op de hoogte gebracht op 7/02/2025. Ik heb dit ook gemeld aan jullie klachtendienst. Tot op heden hebben wij nog geen antwoord mogen ontvangen. De reden dat ik dit factuur in gebreken heb gesteld en hiervoor klacht heb ingediend is omdat we van mening zijn dat deze kost niet voor onze rekening moet zijn, aangezien deze interventie werd uitgevoerd op basis van een foute diagnose. Op dit factuur zie ik 'extra time 15 min € 346,80' staan. Kan u verduidelijken hoeveel werkuren u heeft aangerekend voor deze kost? Ik hoor graag uw antwoord hierop, alvorens ik een eventuele betaling overmaak. 2. De technieker heeft een verslag opgesteld waarin hij vermeldt dat de condensator vervangen dient te worden en de volgende interventie met 2 techniekers dient te gebeuren. Uit zijn verslag begrijp ik dat de volgende interventie ongeveer 10 werkuren in beslag zal nemen. Hij meldt ook dat de koelvloeistof niet opnieuw dient aangerekend te worden. Ik lees op de prijsofferte dat er één werkuur wordt opgenomen t.w.v. €138,72. Als ik het factuur erbij neem zie ik 'extra time 15 min € 346,80' . Al deze informatie samen zorgt ervoor dat het voor de klant erg onduidelijk wordt welke kosten er zullen volgen. Ik lees op de prijsofferte dat u opnieuw koelgas aanrekent voor een bedrag van €292,86. Ik vraag u vriendelijk een gedetailleerde prijsofferte op basis van een correcte berekening van werkuren en materialen. Sinds deze week geeft onze warmtepomp opnieuw foutcode 536, wat wil zeggen dat we wederom zonder warm water zitten. Dit geschil had al lang opgelost kunnen worden mocht Bulex correct communiceren met zijn klanten. Maar tot op heden is bij elke communicatie gebleken dat dat niet gebeurt.
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten