Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
C. G.
26/10/2025
UPS

Terugbetaling niet verzonden pakket

Beste, Mijn echtgenote wou een pakket naar de kleinkinderen in de US (Houston, Texas) versturen via UPS. Het pakket bevatte snoepjes en een Kevin De Bruyne (Napels) T-shirt. Er is een verzend code aangemaakt en €68,89 betaald, het pakket hebben we zelf afgeleverd in een ophaalpunt in Assenede. Direct na afgifte zag mijn echtgenote dat het pakket zou terug gestuurd worden naar ons adres omdat het "iets" bevatte wat niet in de US mocht ingevoerd worden? Wij weten nog altijd niet wat. Aangezien het pakket nog niet opgehaald was in Assenede zijn we het daags nadien zelf gaan terug halen. Wij willen de verzendkost van €68,89 terug, ,UPS weigert dit! Zie mail verkeer in bijlage. Graag roepen we jullie hulp in. Mvg, Curd Gauwe

In behandeling
N. M.
25/10/2025

HPY verif-a.com

Hallo, Iedereen maand gaat er een bedrag of van onze Mastercard. Dit van HPY verif-a.com. Ik heb geen enkele weet van een toezegging. Dus graag mijn geld terug vanaf februari 2025 op naam van Tomas Bulcaen Dank

In behandeling
W. V.
22/10/2025

Dubbele factuur en order betwisting

Beste Ik heb enorm veel problemen met Orange. Ik had een Iphone besteld op 29/09. Deze zou binnen de 1/2 dagen geleverd worden. Ook mijn Simkaart werkte niet meer. Meermaal telefonisch contact gehad, uiteindelijk naar een Orange shop gegaan. Er was een fout in de bestelling. Ze konden mij niet zeggen wanneer ik de Iphone zou ontvangen en vermits IT een goedkeuring moest geven konden ze zelfs geen nieuwe simkaart aanmaken, ook dit konden ze niet zeggen wanneer, kon tot 2 weken duren. Uiteindelijk ben ik naar Telenet overgestapt, mijn nieuwe Simkaart hebben ze op 5 min opgelost en zelf heb ik een Iphone moeten kopen omdat ik niet zonder gsm kan. De bestelling van Iphone gingen ze annuleren en mij hierover mailen. dit is nooit gebeurd, uiteindelijk na 9 dagen is de Iphone geleverd. Omdat ikzelf niet thuis was heeft mijn mama dit pakketje in ontvangst genomen. Dit is al niet binnen de 1/2 dagen. Mijn voorschot van €149 kunnen ze zogenaamd niet terugbetalen omdat ik geen klant meer ben bij Orange. Ze gingen mij wel een code sturen om de Iphone terug te sturen, ook deze heb ik niet ontvangen. Ik heb wel meer dan 10x met Orange aan de lijn gehangen, meermaals gemaild, geen antwoord of een antwoord telefonisch maar ze kwamen steeds hun belofte niet na! Zelfs naar een fysieke winkel gegaan, ook daar konden ze mij niet verder helpen. Ik zou graag mijn voorschot van €149 terug ontvangen en een code zodat ik eindelijk die Iphone kan terugsturen. Ik heb hun binnen de 14 dagen na ontvangst nogmaals gecontacteerd. Ook blijf ik facturen krijgen voor dezelfde periode. De eerste factuur heb ik nog betaald maar de factuur die ik plots vandaag (nadat ik opnieuw met hun aan de lijn heb gehangen voor 25 min) zal ik niet betalen omdat deze over dezelfde periode gaat als de factuur die ik reeds betaald had. Dit is alles behalve begrijpelijk. De service trekt op niks, ze komen hun woorden niet na en de communicatie is alles behalve correct! Ik ga niet opnieuw telefoneren, mailen of naar een fysieke shop gaan omdat ze niet nakomen wat ze zogezegd in orde maken. Dus ik wil graag mijn €149 terug en de Iphone terugsturen die tevens nog in de geleverde doos zit, pakket niet geopend. En ik zal de laatste factuur niet meer betalen omdat ik die reeds betaald heb. Waardoor ik de domicilering heb stopgezet. Telefoongesprekken worden opgenomen zeggen ze in het begin van een telefoongesprek dus er kan nagegaan worden dat ik meermaals gebeld heb, dat de bestelling geannuleerd was en ik mijn geld terug zou ontvangen, de €149.

In behandeling
G. V.
19/10/2025

Recht op terugbetaling

Beste, Op 31/07/2025 is mijn moeder van 95 jaar (klantnummer 830356) definitief verhuisd naar een woonzorgcentrum. Wij hebben op dat moment haar contract voor vaste telefonie en internet bij u stopgezet. In de afrekening die mama op 1 september 2025 ontvangen heeft staat vermeld dat zij recht heeft op een terugbetaling van 60,58 euro die "van de volgende factuur zou gecrediteerd worden". Wij hebben u onmiddellijk laten weten dat er geen volgende factuur meer zou volgen daar mama al haar contracten bij jullie stopgezet heeft. Wij hebben dan ook gevraagd om het bedrag van 60.58 euro onverwijld op haar rekening over te schrijven. Op 3 oktober 2025 om 14u39 stuurde mijn mama jullie onderstaande mail die tot op heden onbeantwoord is gebleven: Beste, Betreft: klantnummer 830356 - documentnummer 7593325065 U meldde in mijn afrekening van 01/09/2025 dat er een bedrag van 60,58 EUR is toegekend in mijn voordeel. Dit bedrag gaat automatisch afgetrokken worden van mijn volgende aanrekening, meldt u verder. Vermits ik een tijdje geleden verhuisd ben naar een woonzorgcentrum heb ik mijn proximus abonnement echter opgezegd, waardoor er geen volgende aanrekening meer zal gebeuren. Mijn zoon belde hier een drietal weken geleden al voor naar uw diensten. Er werd toen gezegd dat het bedrag zou teruggestort worden op mijn rekeningnummer BE73 9796 0919 XXXX. Dit is mijn rekeningnummer waarlangs al mijn betalingen voor Proximus gebeurden. Tot mijn verbazing is het bedrag nog steeds niet teruggestort. Kunt u dit dringend regulariseren aub. Ik wil uitdrukkelijk opmerken dat ik maar 1 zichtrekening heb, namelijk hogergenoemde zichtrekening bij ARGENTA. Uw medewerker zei via de telefoon dat er een ander rekeningnummer in uw systeem zou gekend zijn. Misschien betreft dat de vroegere gezamelijke zichtrekening van mijn echtgenoot (overleden in 2015) en mezelf. Is het daarom dat de betaling nog steeds niet op mijn rekening is teruggestort? In ieder geval kan u zeker checken dat alle betalingen de afgelopen jaren steeds gebeurden via de rekening op mijn naam alleen: BE73 9796 0919 XXXX. Mag ik er op aandringen dat de betaling nu spoedigt volgt op dit rekeningnummer aub? Met vriendelijke groeten, MtD

Opgelost
D. D.
18/10/2025

Facturen chaos

Ik heb heel veel problemen gehad en nu nog met Mega. Ze rekenen zomaar extra aan en doen stortingen terug, het is chaos en men kan totaal niet meer volgen wat ze doen en of dit correct is. Ze hebben ook in het verleden het contract op mijn naam gezet die voor de zaak bedoeld was en ze wouden dit niet rechtzetten. Ik moet nu meer als €1200 bijbetalen qua privé en nu krijg ik ineens van een deurwaarder een brief dat ik bijna €4000 moet betalen van 2023 ivm de zaak. De zaak was failliet verklaard en is in behandeling bij een curator. De zaak was van mijn toenmalige vriendin maar mijn naam stond er bij. Mega heeft nooit mijn naam willen veranderen naar de naam van de zaak zelf en nu komen ze af met dat ik alles moet betalen. Het is te veel om dit allemaal hier te omschrijven maar dit is zowat het meest essentiële van het verhaal betreft Mega Er zijn te veel documenten om te tonen en het gaat in totaal over meerdere klantnummers. Het is een zootje en ze doen dit bij elk contract dat ik gehad heb bij hun. Lage prijzen beloven en dan ineens hoge facturen en dreigen.

In behandeling
I. B.
16/10/2025

Geen diensten wel factuur

Beste. Scarlet dreigt de dienstverlening op te schorten omdat ik niet akkoord ben met de factuur en deze daarom weiger te betalen in zijn hoedanigheid. Ik werd als klant verplicht over te schakelen naar fiber voor 9 september 2025, indien ik niet wou,dat mijn abonnement werd opgezegd. Plots zat ik 19 augustus zonder wifi. Volgens de klantendienst omdat ik nog geen fiber had. Dit heeft geduurd tot 4 september. Toen kwam de technicus fiber installeren. Ze laten mij de volle prijs betalen. Mijn kinderen hadden bijkomstig nog eens een erg hoge factuur wegens al het 4g gebruik.

In behandeling
T. M.
13/10/2025

Terugbetalingsprobleem

Beste, Dagelijsk krijg ik een email dat ik op een online gekocht pakket dat opgestuurd werd , met Barcode LA926560554GB, nog 49.69 EUR dien te betalen aan taxen aan btw? De totale kostprijs is onder de 250 EUR (125.75 EUR) Ik heb dit reeds betaald, maar uit nazicht leek me dat wel heel veel en daar bovenop, taxen en btw zit al in de prijs staat op de factuur. zie factuur in bijlage. Ik contacteerde vervolgens bpost. (via de officiële website met hun chatsysteem) Ze erkennen de fout maar kunnen dit niet terug betalen zegt de medewerker als dit reeds betaald is. Dit klopt toch niet. Het is een fout van hen, maar betalen niets terug...

In behandeling
V. C.
2/10/2025

Dienstverlening

Verzoek tot opvolging – facturen en betalingen Telenet 2024 Geachte, Ik wens mijn probleem met Telenet via jullie te laten opvolgen, aangezien ik er zelf niet meer aan uit geraak. Concreet gaat het om het volgende: Ik heb dringend een overzicht nodig van alle facturen en betalingen bij Telenet voor het jaar 2024, in functie van mijn jaarafsluiting. Volgens mijn boekhouding stemmen de geregistreerde betalingen niet overeen met de facturen die ik van Telenet heb ontvangen. De betalingen werden destijds uitgevoerd op basis van de e-mails die ik toen kreeg. Dit probleem is ontstaan na mijn verhuis, waardoor er heel wat onduidelijkheid in de administratie van Telenet is binnengeslopen. Ondanks herhaaldelijk contact met Telenet werd er tot op heden geen oplossing aangereikt. Ik vraag dan ook dat Test Aankoop dit dossier zou opnemen en Telenet ertoe zou aanzetten om mij een volledig en correct overzicht van facturen en betalingen voor 2024 te bezorgen. Alvast bedankt voor jullie ondersteuning. Met vriendelijke groet, BuZz & Consult BV Vincent CLAESKENS BE 0683 929 677 Conterdijk 21 8670 WULPEN Belgium vincent.claeskens@telenet.be

In behandeling
C. K.
30/09/2025
UPS

Terug betaling van invoer tax

Nummer 13421698 Heb verschillende klachten zie nummer boven Ze hebben onterecht mijn pakket naar geweigerde goederen verzonden Chauffeur heeft gelogen en gezegd dat ik weigerde om c o d te betalen en pakket weigerde ! Heb invoertax betaald zie bewijs die ik in andere klachten ook al heb doorgestuurd

In behandeling
B. V.
27/09/2025

Mega betaalt niet voor GSC's

Brugel schreef op 18 augustus 2025 elf (11) en op 12 september 2025 drie (3) groene stroomcertificaten over van mijn GSC rekening nr. 34C007270Q op de rekening nr. 34C003114[ van Mega , die ik aan haar verkocht voor 71€/stuk en mij daarvoor telkens betaling van 781€ resp. 231€ beloofde. Mega bevestigde deze twee transacties onder nr. GC00093516 voor de eerste transfer van 11 GSC's en onder nr. GC00093955 voor de tweede transfer van 3 GSC's en beloofde betaling binnen de tien dagen. Mega ging echter nog steeds niet over tot betaling en haar klantendienst reageert ontwijkend en verschuilt zich achter een “achterliggende dienst” die echter niet reageert. Mega dient mij onmiddellijk 994€ te betalen voor deze 14 GSC's zoals ze zich daartoe verbonden heeft via haar mails.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform