Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
X. D.
15/09/2025

Geen eindafrekening

Op 1 juli liep ons vast jaarcontract af met Total Energies. We kregen reeds de vraag om te verlengen (met een simulatie van ons verbruik en nieuw voorschot) en gingen hierop in. Aangezien we iets langer dan een half jaar een digitale meter hebben, werd ons gegarandeerd dat Total Energies de gegevens automatisch zou aflezen via Fluvius en ons nieuwe voorstellen zouden doen voor voorschotfacturen. Helaas bleek dit al vanaf het begin niet te werken, maar dachten we dat dit was omdat er een probleem was met de app. Nu liep dus ons contract af en dachten we snel onze factuur te krijgen en het nieuwe voorschot te betalen. Helaas zijn we nu drie maand verder en hebben we nog steeds geen factuur. Ook is er door een "fout", waar wij volgens hen slachtoffer van zijn geworden, nog geen enkel voorschot betaald kunnen worden. Het gaat dus momenteel al over 450 euro dat we niet hebben betaald aan voorschotten, plus ons afrekening van het voorbije jaar waarvan we niet weten of we moeten bijbetalen of we geld terugkrijgen. Na herhaaldelijk met hen te communiceren via de chat (waarbij we niet veel wijzer werden) en na twee telefoontjes met de maatschappij, kregen we eindelijk informatie. Het zou gaan om een fout in het gesimuleerde verbruik en het feitelijke verbruik dat doorkwam van de meter. Hierdoor loopt het nu al die maanden vast en kan het volgens hen ook nog enkele maanden duren. Omdat ons nooit werd gewaarschuwd, tot een week geleden, dat we in een keer alle "gemiste" voorschotten moeten betalen wanneer het probleem is opgelost samen met de eindafrekening, zitten we toch wel met wat financiële stress. We moeten maar van hen of akkoord gaan over een paar maand met een afbetalingsplan of het geld nu maar elke maand opzij zetten zonder te weten wat het nieuwe voorschot is of eindafrekening. Als compensatie voor deze problemen werd ons een spreidingsplan aangeboden. We vinden het echt wel niet kunnen dat wij de financiële dupe zijn van het geklungel van Total Energies en Fluvius. We weten totaal niet wat er op ons staat te wachten en kunnen tot die tijd ook niet overschakelen op een andere leverancier. We zitten echt vast en vragen dan ook bijstand in deze. Alvast bedankt! Xander De Vos

In behandeling
P. D.
15/09/2025

Betwisting eindafrekening wegens niet toepassen van beloofde welkomstpremies

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming met referentie 2 210 659 446. Ik heb een eindafrekening gekregen begin mei 2025 voor een bedrag van 739,98 EUR. Ik betwist echter deze factuur omdat geen rekening gehouden werd met de beloofde welkomstpremies ten tijde van intekening. Op de Engie klantenzone heb ik in verband hiermee, volgende klachten ingediend: 0094151780 (10/5/2025) 0094314270 (8/7/2025) 0094319476 (9/7/2025) 0094427821 (20/8/2025) Er zijn 4 maanden verstreken sinds mijn eerste klacht en nog steeds is er geen correcte afhandeling geweest van dit dossier ! Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van de eerder verstrekte informatie ten spoedigste en uiterlijk binnen de 7 dagen te willen corrigeren? Met vriendelijke groet, Pieter Delforche

In behandeling
P. T.
12/09/2025

extreem hoog bedrag

Betreft: Betwisting van factuur van 04/09/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 04/09/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €  1330,30 € Dat moet echter een vergissing zijn: Er werd een uurtje gewerkt aan 2 verstopte afvoerleidingen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie werd het factuur betaald namelijk 1330,30 € .( M'n slechtziende vader betaalde in volle vertrouwen ) en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Patricia Totté

In behandeling
K. N.
10/09/2025
Ontstoppingsbedrijf Laurent.be

Herberekening factuur

Geachte mevrouw/heer, Factuurnr.: 1908252 Op 19/08/2025 belde ik jullie op met de vraag of jullie ons konden helpen i.v.m. een verstopte toilet. Ik deed duidelijk navraag naar jullie tarieven. Hierover werd me verteld: Dat er sprake is van een vaste kost van 55€, vervoerskosten 35€ en kosten van materiaal 50€ (ongeveer). Ik herinner me duidelijk een totaal van rond de 130€. Ik herhaalde dit totaal naar uw medewerker toe en deze bevestigde dit. Hij liet me ook weten dat er per half uur extra 38€ zou worden aangerekend. Dat leek me prima, dus jullie mochten komen. Toen ik thuis kwam, toonde mijn vriend me de factuur. Jullie rekenden een totaal aan van 599,91€. Helemaal niet wat er werd afgesproken. Jullie medewerker bleef ook niet langer. Er werden op de factuur spiraalkosten aangerekend per meter. Dit werd niet besproken aan de telefoon. Ik heb de eindafrekening gekregen op 19/08/2025 voor een bedrag van 599,91 EUR incl. BTW. Ik betwist echter deze factuur, omdat er een veel hoger bedrag werd aangerekend dan afgesproken en er niets werd gezegd, zowel niet op jullie website als telefonisch, over spiraalkosten te betalen per meter. Ik wil zelfs zo ver gaan dat de tarieven op jullie website misleidend zijn. Ondertussen is het probleem van onze toilet ook weergekeerd, dus jullie oplossing bleek een tijdelijke oplossing. Ik vraag dan ook dat jullie dit alsnog kosteloos komen oplossen op een duurzame manier én de gekregen eindfactuur veranderen naar 130€ zoals telefonisch werd afgesproken. Gezien de factuur reeds betaald werd, gelieve het resterende bedrag terug te storten op rekeningnr.: BE98002004562893. Ik nam reeds schriftelijk contact op met jullie via e-mail op woensdag 20/08/25 en diende klacht in, zoals beschreven in jullie algemene voorwaarden, maar ontving tot op heden geen antwoord. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van bovenstaande elementen spoedig en uiterlijk binnen de 15 dagen te willen corrigeren en het resterende bedrag terug te betalen? Ook horen we graag wanneer een medewerker langskomt voor het duurzaam oplossen van ons sanitair probleem. Met vriendelijke groet, K.N.

In behandeling
G. V.
5/09/2025
ontstoppingsbedrijf Laurent.be

oneerlijke prijzen/woekerprijzen

Beste, Ik wou het volgende aankaarten. Wij hadden een verstopte afvoer in de keuken. Normaal los ik zulke zaken zelf op, maar door een mindere gezondheidstoestand besloot ik deze keer een bedrijf in te schakelen. Op hun website staat vanaf 59,5€. De technieker arriveerde 3u. later dan gepland, en begon direct met een uitleg over de tarieven, gewoon mondeling niks op papier zodat het bijna niet te volgen was. De adder onder het gras is dat hij op het einde van zijn uitleg vlug even aanhaalt dat voor de veer die hij nodig heeft, en na afloop terug meeneemt, 59,50€ /lopende m. aanrekend voor de lengte die hij gebruikt. (wat al te gek is). Bovendien rekent hij hier 19m. aan. Waar de afstand tot de septische put maximaal 2m bedraagt in vogelvlucht. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de loodgieter die dit ooit geinstalleerd heeft een omweg van 17m. heeft gemaakt. Op de website van de firma staat ook dat ze alles proper achterlaten de foto's bewijzen het tegendeel. Bovendien vroeg hij mij, op vrij arrogante toon of ik die installatie gedaan had,(wat niet zo is) omdat hij gefrustreerd werd om een stuk tape die rond de afvoerpijp was gewikkeld en die dus in zijn weg zat om zo vlug mogelijk te incasseren(€). Na afloop keek ik vlug even na hoe hij het terug aan mekaar had gezet en zag dat hij de tape er niet terug aangedaan had. Toen hij dit opmerkte zei hij dat hij het nog moest doen. Is hij dat toch ook wel vergeten zeker.. Bovendien moest ik hem nog helpen met het aansluiten van een(mijn) tuinslang en had hij mijn slijpschijf nodig (had hij niet eens zelf bij als professional ??) Wij vroegen beide hoeveel het ongeveer zou kosten voor hij begon en zijn unaniem ongeveer 300€ was het antwoord, met waarschijnlijk nog een opmerking + per lopende meter van de veer. Ook het gebruik van zijn waterzuiger/hoge druk die hij misschien alles samen 5 min. gebruikt heeft wordt de ronde som van 60€ aangerekend. Uiteindelijk was de totale som te betalen 1535,25€ Voor die prijs kunnen we gans ons keuken laten renoveren. Of het is bijna mijn maandelijks pensioentje. Nu is onze vraag is er enige mogelijkheid om iets van dit bedrag te recupereren (wat ik vrees van niet). En zo niet kunnen jullie dit bedrijf afremmen zodat het geen andere slachtoffers maakt?? alvast bedankt Guy

In behandeling
O. B.
4/09/2025

2 maal bedrag moeten betalen

Allen, Ik heb eind 2024 2x een factuur moeten betalen van de watergroep voor mijn voorschot, heb hun toen gemaild en en buiten een antword" we geven door aan onze diensten " heb ik niets meer vernomen.. Wel dat mijn voorschotten plots de hoogte ingaan sinds plaasten van de digitale meterstand, we hebben nooit zoveel moeten betalen!! Ik stuur jullie de factuur van de klachtmail en voorbeeld van de voorschot factuur Voorbeeld: Eind 2023 bedroeg ons voorschotfacuur 138,58€ en na het plaatsen van de digitale meterstand 273€ en wij gebruiken niet meer water dan in 2023

In behandeling
C. D.
3/09/2025

Te duur klopt niet

Ik leg hieronder uit waarom ik een waterscan aanvraag Ik geef hieronder een woordje uitleg waarom deze factuur niet correct is Hallo, Ik kreeg verleden week mijn afrekening water , de volle 1101,76 euro . Verleden jaar -195,18 euro / Terug dus. Ik heb gebeld , Ik heb de lek check gedaan. Ik heb geen verlies ergens. Ik vergeleek de facturen dit jaar en verleden jaar . Ik zie nu dat ze mij nu Comforttarief aanrekenen ?? Terwijl mijn dochter uit het huis is nu die samen met schoonzoon veel meer water verbruikte dan nu het geval is , was en plas veel minder is . Ik geen zwembad heb, zelfs geen auto afwas thuis, weinig sproei en zelf regenwater gebruik hiervoor . Waarom wordt deze luxe mij aangerekend ? Ik protesteer deze factuuur. Er loopt momenteel een dossier 303529010

In behandeling
A. T.
2/09/2025

extreme hoge faktuurbedrag

Beste, mijn vraag of ik iets kan terug vorderen van deze extreme hoog bedrag? Zie in bijlage. Dit voor geen tien minuten werk bij een stroompanne.

In behandeling
J. M.
27/08/2025

Klacht ivm service BCH Technics

Beste, Hierbij wens ik klacht in te dienen over de barslechte service van BCH Technics, Leuvensesteenseg246/1 Zaventem. Zondagmorgen gigantische lek uit de buizen en de gasboiler. Telefonisch contact waarbij men me beloofde om zondagnamiddag te komen kijken. Niemand van de firma gezien. Na telefonisch contact beloofde men om maandagmorgen te komen. Pas in de namiddag is er een medewerker komen kijken. Volgens hem moest de ganse boiler vervangen worden. Ik ging akkoord en betaalde een voorschot van 1487,60 euro. Het contractje wat hij opstelde kon hij niet doorsturen via mail, ik moest maar zelf een screenshot maken. Het ging om piepklein, bijna onleesbaar contract met weinig specificaties en onregelmatigheden. Zo stond er in vermeld dat ik 1000 euro voorschot had betaald, wat niet klopt. Ik tekende het contract voor de totaalsom van 4621€. Op dinsdagnamiddag kwamen de werkmensen hier toe met een Vaillant ketel van 1400 euro, zo beweerden zij. Ik heb toen nog met de baas van de firma getelefoneerd om duidelijk te maken dat de totaalprijs niet kon, aangezien het zelfs niet om een hoogrendementsketel ging. Ik ben zeer ontevreden over de service, het onpressioneel gedrag van de leiding en over het onbeschoft gedrag van 1 van de werkmannen. Ik eis mijn voorschot van 1487,60 euro terug, zoniet zal ik politiediensten en gerecht inschakelen.

In behandeling
J. M.
25/08/2025

Onvolledige factuur

Beste, Betreft: Matthieu Jean Mimosastraat 20 9308 Aalst Offerte: 219694-1-38481-1 Datum offerte: 26-06-2025 Voorschot 30% : 11142,78 € Voorschot betaald: 04-07-2025 Factuur: 2.666,48 € Graag had ik de factuur gekregen voor het totaal bedrag, zoals vermeld op de offerte.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform