Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. C.
16/12/2025

betalingsachterstand door geblokkeerde facturatie

Hieronder de letterlijke mail die ik heden 16/12/2025 stuurde naar Total energies : E232194362: Uw aanvraag: 09352206: "Complaint : Ingevolge uw mail van 16/12/2025 zend ik hierbij het uitreksel van mijn bank om mijn verzoek te staven, datik geen achterstand heb in het afbetalingsplan van E25/02815733.Tevens betwist ik uw claim van betalingsachterstand sinds 03/06/2025,die er kwam door een geblokkeerde facturatie waardoor ik geen VSF mocht ontvangen maar wel afrekening E25/06615098.Ik heb meermaals klantendienst gecontacteerd, doch nooit een oplossing gekregen hiervoor. Ik eis dan ook een rechtzetting en een integratie van de 2 facturen in één globaal afbetalingsplan. Mijn adcocaat/schuldbemiddelaar is op de hoogte en leest mee"

In behandeling
V. D.
15/12/2025

Formele klacht – onduidelijke en onterechte aanrekening van €50 Betreft: Gebaad Jaimy by Belfius

Hierbij wens ik een formele klacht in te dienen tegen het bedrijf Gebaad Jaimy by Belfius wegens onprofessioneel handelen en onduidelijke facturatie. Zonder voorafgaande duidelijke uitleg werd er een bedrag van €50 aangerekend. Tot op heden heb ik: • Nooit een originele factuur ontvangen • Geen betalingsherinnering ontvangen • Geen aangetekende brief van een deurwaarder ontvangen • Geen duidelijke schriftelijke uitleg gekregen over de reden van deze kost Wanneer ik om uitleg vraag, krijg ik enkel de vage mededeling dat het zou gaan om “hun verleende dienst”. Dit klopt niet, aangezien het probleem waarvoor zij zijn langsgekomen niet werd opgelost. Er werd dus geen effectieve of succesvolle dienst verleend. Ik vind het onaanvaardbaar dat: • kosten worden aangerekend zonder correcte factuur, • er geen transparante communicatie is, • en dat ik moet betalen voor een probleem dat niet werd verholpen. Ik verzoek u dan ook om: 1. Een gedetailleerde en originele factuur te bezorgen 2. Een duidelijke motivering van de aangerekende €50 3. Annulering van deze kost, gezien de dienst niet correct werd uitgevoerd

In behandeling
P. K.
15/12/2025

Foute afrekening

Total Energies Hallo, we hebben problemen met onze vorige energieleverancier Total Energies: Op 10 Sep krijgen we een eindafrekening die loopt tem 10/09/2025 en we zouden 343,90€ terugkrijgen voor elektriciteit (we ontvangen maar 182,18€) en 182,90€ voor gas (we ontvangen maar 89,19€). Dus nemen ze daar een voorschot van af voor het verbruik tem 21/10/2025 (datum van overgang naar Mega). Dat voorschot bedraagt dus 257,43€ Op 10:10/2025 betalen we nogmaals een voorschot van 190,74€. Op 18/11/2025 volgt de eindafrekening van 10/09/2025 tot 21/10/2025: Voor elektriciteit ontvangen we 45,42€ terug en voor gas betalen we 48,23€. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met de voorschotten van 257,43€ + 190,74€ (448,17€). Ze hadden ons 448,17€ + 45,42€ - 48,23€ = 445,36€ moeten terugbetalen. Ik heb meermaals gebeld (lukt niet) meermaals gemaild, maar er komt niets. Behalve deze mail op 29/11/2025: "Zou u mij hiervoor uw klantennummer kunnen bezorgen?" Wat ik onmiddellijk gedaan heb.

In behandeling
E. V.
14/12/2025

eindafrekeneing

Beste, in 2023 vroeg ik aan engie een vazst contract aan. Ik gaf een beetje hogere kwh aan en ook van gas. Op de site zag ik van mijn energie vergelijken een vast contract voor 700 euro per jaar. Ik heb telefonisch contact opgenomen me een medewerker van Engie, die me duidelijk maakte dat dit ook zo is. Er werd een vast contract ondertekent. Nu moet ik bij de afrekening 1220 euro meer betalen, en dit voor het gebruik van 11 maanden. Na vele gesprekken met Engie, had ik mijn contract bij mij, telkens zeiden ze dat er een vergissing was en mij doorverwezen , en dan bleek ik meer te hebben verbruikt dan aangegeven. Bij fluvius heb ik het aantal kwh doorgegeven, en wat bleek, dat ik minder verbruikt had dan mijn vast contract dat ik had afgesloten. Ik heb mijn vast contract opgeslagen toen ik dit ondertekende,en kan dit voorleggen, Dit gaat over gas en electriciteit. Hopelijk kunnen we hierdoor vergissingen met engie vermeden worden, om later niet nare ervaringen te hebben.M.v.g Erik

In behandeling
S. H.
9/12/2025

Verkeerde meterstanden

Beste, Mijn vriend heeft vorige maand zijn jaarafrekening gekregen. Hij zou €4537,72 moeten betalen. Zijn verbruik zou voor elektriciteit: 2277/kwh (dag) en 3081/kwh (nacht) zijn. Voor aardgas: 41573,06/kwh. Dit is een enorm verbruik voor een persoon die alleen woont. In het verleden heeft hij nog eens een correctie gehad met eveneens absurde bedragen. Hij heeft toen contact genomen gehad en kreeg te horen dat er een schatting was gemaakt van zijn verbruik terwijl de meterstanden wel waren doorgegeven. Dit is nu jaarlijks aan de gang dat zijn meterstanden worden doorgegeven en er toch gewoon een schatting word gemaakt. Hierdoor heeft hij de voorbije 2 jaar maar amper verbruik gehad wat hij ook heeft willen betwisten omdat hij wist dat zijn verbruik niet zo laag kon liggen. Maar ook toen werd hij niet verder geholpen en zou alles correct zijn geweest wat er nu dus voor zorgt dat hij dit jaar weer aan een enorm bedrag zit. Hij heeft nu wel een afbetalingsplan gevraagd maar dan nog is dit onmogelijk om elke maand af te betalen en nog te kunnen leven want dan zit hij aan een bedrag van +/- €450 omdat er hem gezegd is dat het bedrag tegen de volgende jaarafrekening moet afbetaald zijn. Hij vraagt hierbij of zijn afbetalingsplan niet op 2 jaar kan gezet worden want €450/maand gaat hem echt niet lukken.

In behandeling
G. C.
9/12/2025

betwisting factuur

Betreft: Betwisting van factuurnummer 3001288042 van 03.09.2025 Geachte mevrouw/heer, Op 10.09.2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 3947.84. Dat moet echter een vergissing zijn: er werd een abnormaal hoog verbruik geregistreerd tot op datum dat de digitale meter werd geplaatst. Wij hebben op uw aanraden de verzekering gecontacteerd. Zij hebben op hun beurt een lekdetectiebedrijf aangesteld om een eventuele lek op te sporen maar uit dat verslag is niets ernstigs gebleken. (zie bijlage) Hieruit rest ons enkel de conclusie dat de oude watermeter mogelijks een verkeerde registratie heeft gedaan wegens defect ? Gezien het grote verschil in verbruik vóór en na de plaatsing van de digitale meter! Helaas kunnen wij dit niet aantonen wegens niet meer in ons bezit. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie is de factuur reeds betaald maar rekenen wij op uw begrip en een alsnog minnelijke schikking van uw zijde. Met vriendelijke groet, Griet Ceusters Ceuny bv Liessel 4 2440 Geel

In behandeling
I. W.
9/12/2025

Verdubbeling verbruik

Beste, Na plaatsing van digitale meter zag ik mijn verbruik van gas plots verdubbelen. Blijkbaar zijn er veel klanten met dezelfde klachten. Ook moeten ze mij nog steeds een terugbetaling doen van het eindfactuur. De klantendienst is een complete ramp. Nooit bereikbaar.

In behandeling
A. D.
8/12/2025

factuur

voor de maand november wordt een voorschot aangerekend van 885.59 € ik heb een verzoek gestuurd om het voorschot aan te passen volgens het werkelijke verbruik, maar krijg geen respons mijn verbruik voor november : Afname dag 459,163 kWh Afname nacht 518,424 kWh Injectie dag 63,263 kWh Injectie nacht 40,008 kWh

In behandeling
F. V.
8/12/2025

komende facturen

Beste, wij hebben een hele tijd geen facturen van energie.be ontvangen wij hebben daarvoor contact opgenomen met hun en het was steeds een foutje in het systeem of dergelijke uitleg. na maanden geen facturen te hebben ontvangen hebben wij ons contract afgesloten en zijn wij bij een andere leverancier gegaan waar wij tot op heden nog bij zitten en elke maand onze factuur krijgen. na een tijd kregen wij betalingen binnen van de periode dat wij al niet meer bij energie.be zaten nu krijgen wij nog betaalherinneringen terwijl we hen al hebben geconfronteerd met de feiten maar zij blijven bij het standpunt .

In behandeling
A. R.
6/12/2025

Bestwisting factuur en aanpassing voorafbetaling

Betreft: Betwisting van factuurnummer E25/06498207 van 17/11/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 17/11/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 1823.36. Dat moet echter een vergissing zijn: Wij hebben reeds jaren zonnepanelen die ervoor gezorgd hebben dat onze analoge teller welke vervangen werd op 21/02/2025 door een digitale meter, met respectievelijk 2406,97 kWh piekuren en 2852 kWh daluren was TERUGGEDRAAID. In de kolom "werkelijke afname" werden deze waarden echter opgeteld met de effectieve verbruiksgegevens op 1/11/2025 in de kolom "meterstand einde". Dit resulteerde in verbruikswaarden die meer dan 2 keer het effectieve verbruik in kolom "meterstand einde" weerspiegelen. Bovendien werden de waarden van injectie niet correct afgetrokken van mijn factuur. Voor de berekening "injectie piekuren" dient de voorvermelde 2406.97 kWh opgeteld te worden met de kolom "meterstand einde" = 2406,97 + 3661.21 kWh = 6068.18 kWh en voor de berekening "injectie daluren" dient de voorvermelde 2852 kWh opgeteld te worden met de kolom "meterstand einde" = 2852 + 1221.8 kWh= 4073,8 kWh. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken en aan te passen. Ook ging er inmiddels € 1823.36 van mijn rekening en werd het maandelijkse voorschot opgetrokken van € 62.93 naar € 355.63. In afwachting van uw reactie worden uw domiciliëringen geannuleerd, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Concreet verwacht ik van u dus 4 zaken: -Aanpassing van de gegevens "werkelijke afname". -Aanpassing van de gegevens" injectie". -Terugbetaling € 1823.36. -Aanpassing van het maandelijkse voorschot. Met vriendelijke groet, Tony Van Huyck

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform