Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 512
- Aantal klachten *
- 102
- Afgesloten klachten*
- 86%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Foute afrekening en voorschot factuur
Beste, Op 21 aug 2025 heb ik een afrekening gekregen van Total energies. Deze is echter gebaseerd op foute gegevens. Meerbepaald. De berekende periode van 1 april tot eind juni was volledig via de nieuw geplaatste digitale meter. Echter zijn deze gegevens hiervoor niet gebruikt maar de stand van de vorige analoge meter. Waarvan de afrekening reeds gebeurd is. M.a.w. ze hebben foute gegevens gebruikt om de afrekening op te maken en deze komen nog niet in het minst overeen met het verbruik die volgens mijn digitale meter terug te vinden zijn op myfluvius. Ik dacht dat dit de bedoeling was van de plaatsing van de digitale meter. We zouden geen meterstanden meer moeten doorgeven, maar deze zouden rechtstreeks geraadpleegd worden door de energie leveranciers. Klaarblijkelijk loopt het bij de eerste bepaling al fout. Gevolg was dat ik krijg een torenhoge afrekening van een zogezegd verbruik die ik zelf in 3 jaar samen nooit zou verbruiken. En al zeker niet als ik mijn echt verbruik vanop my fluvius raadpleeg zijn deze totaal niet te vergelijken. Ik heb hier reeds eens telefonisch contact voor opgenomen en er werd een dossier aangemaakt om deze afrekening te betwisten. Echter communiceren de diensten onderling niet met elkaar want kort na de afrekening kwam de voorschot factuur . Ook gebaseerd op de foute gegevens van voordien. Hiervoor wou ik mij ook nog eens telefoonsch informeren. Maar dit bleek echter niet meer mogelijk, heel bizar. Ik kan niemand telefonisch aan de lijn krijgen. Alleen een chat. Waarbij ik verschillende malen te horen kreeg, dat ze er mee bezig zijn ik weldra een mail zou krijgen. Echter de mails die ik blijf krijgen zijn mails met betaal herinneringen van de facturen die ik betwist en waarvoor ik een aanpassing vroeg. Aldus ik nogmaals ik betwist formeel de afrekening van 21/08/2025 E25/04801986. EN alle volgende voorschotfacturen en herinneringsbetalingen die opvolgden. Ik eis een dringende herziening van de afrekening en als gevolg ook de berekende voorschotfacturen. Vandaag 10/10 wou ik nogmaals informeren via de chat dan maar. Maar zelf daar kan ik al niet meer terrecht. De chatbot liet verstaan dat de "experts" op opleiding zijn. Allemaal dan tegelijk. Zo een bedrijf? De frustratie bij mij begint serieus op te borrelen en dit laat uitschijnen dat niet echt professionele administratie bij Total energies is. Dit moet dringend recht gezet te worden en ik zal hier verder uit mijn conclusies trekken. De klanten service laat de wensen over. Gegroet Een gefrustreerde klant.
Betwisting facturatie
Geachte, Wij hebben op 24/10/2025 - intussen meer dan 2 weken geleden - bezwaar ingediend (ref. 09168725) tegen de doorgestuurde facturatie. Dit zowel telefonisch, waar Total Energies beloofden binnen de 2 dagen te antwoorden, als via het contactformulier. Er volgde echter geen antwoord. Vorige week donderdag 2/10/2025 hebben we dit bezwaar nogmaals bevestigd via de chat met een energie-expert van Total Energies. Ook toen werd er binnen de 2 werkdagen een antwoord beloofd. Intussen is er weer bijna een week verstreken zonder enig antwoord. Daarom via deze weg nogmaals de beschrijving van onze situatie: De eindafrekening elektriciteit van 30/04/2024–16/02/2025 (tot aan plaatsing van digitale metetr) toont 0 kWh verbruik maar toch een terugbetaling van €340,39 (met verrekening van de al betaalde voorschotten). De eindafrekening van 17/02/2025–30/04/2025 (na plaatsing digitale meter) bevat vervolgens - na nazicht - eigenlijk het jaarverbruik van 03/04/2024–30/04/2025, foutief verdeeld over 2,5 maanden. Dit zorgt voor verwarring en is administratief slordig. Tijdens de zomermaanden zijn vervolgens de voorschotfacturen plots eenzijdig stopgezet zonder communicatie. Nadien werden retroactieve voorschotfacturen met een zeer hoog maandelijks bedrag opgelegd. We hebben geen vertrouwen in de berekening van deze voorschotfacturen gezien het onvoorzien hoge maandbedrag. Is er vb. sprake van een automatische berekening op basis van de vorige eindafrekening waarbij het eigenlijke jaarverbruik foutief verspreid werd over 2,5 maand? Dit geeft een sterk vertekend gemiddeld maandverbruik. Tot nu toe kregen we ondanks verschillende contacten via diverse wegen geen enkele duiding over de berekeningswijze. Het gevolg is een plotse torenhoge opstapeling van facturen. We betalen daarenboven ook nog eens voor een tarief waarbij hulp en contact toegankelijker zou moeten zijn. Blijkbaar een lege doos. Ik vraag nu, nogmaals: Te onderzoeken of de eindafrekeningen en retroactieve voorschotten correct en wettelijk zijn opgemaakt. Te bevestigen dat de betwiste bedragen niet opeisbaar zijn zolang het onderzoek loopt. Ons een schriftelijk, transparant en controleerbaar overzicht te bezorgen van de berekeningswijze. Indien fouten bevestigd worden, een corrigerende herberekening. Aangezien mijn oorspronkelijke klacht van 24/09/2025 en mijn herinnering van 02/10/2025 onbeantwoord bleven, stellen we ook vast dat Total Energies niet heeft voldaan aan de wettelijke verplichting om binnen een redelijke termijn te reageren (zoals voorzien in de Gedragscode voor Energieleveranciers, namelijk 10 werkdagen). Er zou hieruit geconcludeerd kunnen worden dat het bedrijf zich in verzuim bevindt. Met hoogachting, W. P. A. S.
ghosting van klanten
Goededag, Ik ben het ondertussen gewoon van (Lampiris en nu) TotalEnergies dat een klacht jarenlang niet wordt behandeld, zelfs niet na periodieke reminders. Vandaag wilde ik telefonisch 2 vragen stellen : over de daling met 2/3 van het injectietarief van augustus op september en over het plots stoppen van het (ons nochtans uitdrukkelijk blijvend gegarandeerd voormalig Lampiris Coop-) coöperantenvoordeel van 30% op de energiekost en dit zonder enige communicatie daaromtrent. 1e telefoon : na 18 minuten wachten (!) viel wachtmuziek weg en was alleen nog geruis te horen 2e telefoon : na 14 minuten medewerker aan de lijn, ging 1e vraag nakijken maar de lijn werd verbroken, hij belde niet terug... Dus : 3e telefoon, zelfde scanario als 1e maar dan na 20 minuten (sic) wachten. 4e telefoon : zelfde scenario als 1 en 3, nu na opnieuw 19 minuten wachten... Een contactpoging met TotalEnergies vereist m.a.w. een halve dag verlof zonder enige garantie op succes zoals dit aantoont. TotalEnergies, dit kan geen toeval zijn, moeten we als klant aannemen dat jullie ervan uitgaan dat klantenproblemen zichzelf wel zullen oplossen door hen gewoon niet tewoord te staan (telefonische onbereikbaarheid) of ze niet te behandelen (klachten) ?
Hoge Facturatie
Betreft: Betwisting van factuurnummer [E25/05441747] van [24/09/2025] Geachte mevrouw/heer, Op [24/09/2025] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [12.783,11]. Dat moet echter een vergissing zijn: [kwh lijkt niet te kloppen jaarlijks]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € {1.065,26], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Jurn van den heuvel
Geen eindafrekening
Op 1 juli liep ons vast jaarcontract af met Total Energies. We kregen reeds de vraag om te verlengen (met een simulatie van ons verbruik en nieuw voorschot) en gingen hierop in. Aangezien we iets langer dan een half jaar een digitale meter hebben, werd ons gegarandeerd dat Total Energies de gegevens automatisch zou aflezen via Fluvius en ons nieuwe voorstellen zouden doen voor voorschotfacturen. Helaas bleek dit al vanaf het begin niet te werken, maar dachten we dat dit was omdat er een probleem was met de app. Nu liep dus ons contract af en dachten we snel onze factuur te krijgen en het nieuwe voorschot te betalen. Helaas zijn we nu drie maand verder en hebben we nog steeds geen factuur. Ook is er door een "fout", waar wij volgens hen slachtoffer van zijn geworden, nog geen enkel voorschot betaald kunnen worden. Het gaat dus momenteel al over 450 euro dat we niet hebben betaald aan voorschotten, plus ons afrekening van het voorbije jaar waarvan we niet weten of we moeten bijbetalen of we geld terugkrijgen. Na herhaaldelijk met hen te communiceren via de chat (waarbij we niet veel wijzer werden) en na twee telefoontjes met de maatschappij, kregen we eindelijk informatie. Het zou gaan om een fout in het gesimuleerde verbruik en het feitelijke verbruik dat doorkwam van de meter. Hierdoor loopt het nu al die maanden vast en kan het volgens hen ook nog enkele maanden duren. Omdat ons nooit werd gewaarschuwd, tot een week geleden, dat we in een keer alle "gemiste" voorschotten moeten betalen wanneer het probleem is opgelost samen met de eindafrekening, zitten we toch wel met wat financiële stress. We moeten maar van hen of akkoord gaan over een paar maand met een afbetalingsplan of het geld nu maar elke maand opzij zetten zonder te weten wat het nieuwe voorschot is of eindafrekening. Als compensatie voor deze problemen werd ons een spreidingsplan aangeboden. We vinden het echt wel niet kunnen dat wij de financiële dupe zijn van het geklungel van Total Energies en Fluvius. We weten totaal niet wat er op ons staat te wachten en kunnen tot die tijd ook niet overschakelen op een andere leverancier. We zitten echt vast en vragen dan ook bijstand in deze. Alvast bedankt! Xander De Vos
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten