Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 536
- Aantal klachten *
- 110
- Afgesloten klachten*
- 82%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Foute afrekening
Total Energies Hallo, we hebben problemen met onze vorige energieleverancier Total Energies: Op 10 Sep krijgen we een eindafrekening die loopt tem 10/09/2025 en we zouden 343,90€ terugkrijgen voor elektriciteit (we ontvangen maar 182,18€) en 182,90€ voor gas (we ontvangen maar 89,19€). Dus nemen ze daar een voorschot van af voor het verbruik tem 21/10/2025 (datum van overgang naar Mega). Dat voorschot bedraagt dus 257,43€ Op 10:10/2025 betalen we nogmaals een voorschot van 190,74€. Op 18/11/2025 volgt de eindafrekening van 10/09/2025 tot 21/10/2025: Voor elektriciteit ontvangen we 45,42€ terug en voor gas betalen we 48,23€. Er wordt helemaal geen rekening gehouden met de voorschotten van 257,43€ + 190,74€ (448,17€). Ze hadden ons 448,17€ + 45,42€ - 48,23€ = 445,36€ moeten terugbetalen. Ik heb meermaals gebeld (lukt niet) meermaals gemaild, maar er komt niets. Behalve deze mail op 29/11/2025: "Zou u mij hiervoor uw klantennummer kunnen bezorgen?" Wat ik onmiddellijk gedaan heb.
Verdubbeling verbruik
Beste, Na plaatsing van digitale meter zag ik mijn verbruik van gas plots verdubbelen. Blijkbaar zijn er veel klanten met dezelfde klachten. Ook moeten ze mij nog steeds een terugbetaling doen van het eindfactuur. De klantendienst is een complete ramp. Nooit bereikbaar.
factuur
voor de maand november wordt een voorschot aangerekend van 885.59 € ik heb een verzoek gestuurd om het voorschot aan te passen volgens het werkelijke verbruik, maar krijg geen respons mijn verbruik voor november : Afname dag 459,163 kWh Afname nacht 518,424 kWh Injectie dag 63,263 kWh Injectie nacht 40,008 kWh
Bestwisting factuur en aanpassing voorafbetaling
Betreft: Betwisting van factuurnummer E25/06498207 van 17/11/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 17/11/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 1823.36. Dat moet echter een vergissing zijn: Wij hebben reeds jaren zonnepanelen die ervoor gezorgd hebben dat onze analoge teller welke vervangen werd op 21/02/2025 door een digitale meter, met respectievelijk 2406,97 kWh piekuren en 2852 kWh daluren was TERUGGEDRAAID. In de kolom "werkelijke afname" werden deze waarden echter opgeteld met de effectieve verbruiksgegevens op 1/11/2025 in de kolom "meterstand einde". Dit resulteerde in verbruikswaarden die meer dan 2 keer het effectieve verbruik in kolom "meterstand einde" weerspiegelen. Bovendien werden de waarden van injectie niet correct afgetrokken van mijn factuur. Voor de berekening "injectie piekuren" dient de voorvermelde 2406.97 kWh opgeteld te worden met de kolom "meterstand einde" = 2406,97 + 3661.21 kWh = 6068.18 kWh en voor de berekening "injectie daluren" dient de voorvermelde 2852 kWh opgeteld te worden met de kolom "meterstand einde" = 2852 + 1221.8 kWh= 4073,8 kWh. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken en aan te passen. Ook ging er inmiddels € 1823.36 van mijn rekening en werd het maandelijkse voorschot opgetrokken van € 62.93 naar € 355.63. In afwachting van uw reactie worden uw domiciliëringen geannuleerd, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Concreet verwacht ik van u dus 4 zaken: -Aanpassing van de gegevens "werkelijke afname". -Aanpassing van de gegevens" injectie". -Terugbetaling € 1823.36. -Aanpassing van het maandelijkse voorschot. Met vriendelijke groet, Tony Van Huyck
Dienstverlening
Hallo, Ik probeer al meer dan een week Total Energies te bereiken i.v.m. een factuur dat om onverklaarbare redenen veel hoger is dan vorige facturen. Contact opnemen lukt echter op geen enkele manier. Telefonisch : wachtrij wordt na enkele minuten abrupt afgebroken, telkens opnieuw. Chat : werkt gewoon niet ( staat zelfs op hun website) Mails kan ik sturen maar er wordt niet op gereageerd. Dit is een echte schande voor zo'n wereldfirma. Ik ben zo kwaad dat ik mijn contract bijna zeker zal opzeggen. Hun dienstverlening is ONBESTAANDE !!! Mvg, Richard
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
