Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 517
- Aantal klachten *
- 103
- Afgesloten klachten*
- 86%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
betalingprobleem
beste na telefonisch contact wil ik hierbij mijn klacht formuleren ik heb van total energie een afbetalingsplan gekregen en goedgekeurd waarvan al een eerste betaling is van gebeurt maar daarna kreeg ik een mail dat het afbetalingsplan is geannuleerd volgens hun systeem met reden te laat betaald nu krijd ik een mail met het verschuldigd bedrag minder dan het op het afbetaalingsplan staat maar met een dreigement in mogen als ik niet betaal wordt het doorgegeven aan een deurwaarder terwijl ik 8/11 mijn tweede betaling doe Kun jullie mij hierbij helpen want ik weet het niet meer Ik stuur u al bewijzen mee door Mvg cuypers sabrina
Facturatieproblemen
Beste, wij krijgen al 2 maanden geen afrekening van de elektriciteit. Dit gebeurt via domiciliëring. Toen ik daarnet belde naar TotalEnergies werd mij verteld dat zij de meterstanden moeten krijgen van Fluvius en nog niet hadden ontvangen. Op de vraag als zij iets konden doen, eventueel bellen naar Fluvius om te weten als er een probleem was, was het antwoord NEE. Op de vraag als wij iets konden doen was de antwoord ook NEE. Toen ik vroeg dat als wij moeten blijven wachten de gevolg is dat wij gewoon alles in een keer moeten betalen krijg ik de antwoord dat een afbetalingsplan kan worden opgesteld. Wat nogal onrespectvol is want ik wou een punt maken dat 1x kan wel gebeuren dat iets misloopt, maar is nu ondertussen de 2de keer en bij de energieleverancier communiceren alsof niks aan de hand is. Ik heb dan zelf gebeld naar Fluvius en werd zeer vriendelijk geholpen en geïnformeerd dat alle meters op tijd werden doorgegeven. Indien problemen zijn met de meterstanden dan MOET de energieleverancier contact opnemen met Fluvius en niet de klant. Zij gingen intern verder onderzoeken en contact opnemen met TotalEnergie. Kunnen wij nog iets doen? Blijven wachten zoals TotalEnergies zegt lijkt mij niet de correct houding los van de feit dat wij altijd op tijd onze rekening hebben betaald en ook een factuur van meerdere maanden kunnen betalen zonder probleem.. het gaat om de principe. Met vriendelijke groeten, S.C
Eindemaandfacturen
Ben sinds einde maart vragende partij om eindemaand afrekeningen te krijgen en dat lukt niet!!!! sinds maart ook niets van facturen gehad en eind september alles bijeen. Ik heb wel een regeling gekregen. Maar toch zijn ze niet instaat om mij een factuur te bezorgen op einde van de maand. Wat ik tussen maart en september gedaan heb is regelmatig gebeld met de klantendienst en steeds met het zelfde antwoord eind van de maand is alles OK. Ik heb ook te horen gekregen dat de schuld bij fluvius is. Kreeg ook een voorschotfactuur van meer dan 560 euro per maand dit zou ook een computerfout zijn dit is in de tusen tijd rechtgezet. Als ik nu probeer in te bellen zijn de medewerker op cursus nu al twee weken dus nu heb ik het gevoel dat ik aan de kant gezet wordt. Moet ik een advocaat op dit zetten om mijn recht te bekomen?
Foute afrekening en voorschot factuur
Beste, Op 21 aug 2025 heb ik een afrekening gekregen van Total energies. Deze is echter gebaseerd op foute gegevens. Meerbepaald. De berekende periode van 1 april tot eind juni was volledig via de nieuw geplaatste digitale meter. Echter zijn deze gegevens hiervoor niet gebruikt maar de stand van de vorige analoge meter. Waarvan de afrekening reeds gebeurd is. M.a.w. ze hebben foute gegevens gebruikt om de afrekening op te maken en deze komen nog niet in het minst overeen met het verbruik die volgens mijn digitale meter terug te vinden zijn op myfluvius. Ik dacht dat dit de bedoeling was van de plaatsing van de digitale meter. We zouden geen meterstanden meer moeten doorgeven, maar deze zouden rechtstreeks geraadpleegd worden door de energie leveranciers. Klaarblijkelijk loopt het bij de eerste bepaling al fout. Gevolg was dat ik krijg een torenhoge afrekening van een zogezegd verbruik die ik zelf in 3 jaar samen nooit zou verbruiken. En al zeker niet als ik mijn echt verbruik vanop my fluvius raadpleeg zijn deze totaal niet te vergelijken. Ik heb hier reeds eens telefonisch contact voor opgenomen en er werd een dossier aangemaakt om deze afrekening te betwisten. Echter communiceren de diensten onderling niet met elkaar want kort na de afrekening kwam de voorschot factuur . Ook gebaseerd op de foute gegevens van voordien. Hiervoor wou ik mij ook nog eens telefoonsch informeren. Maar dit bleek echter niet meer mogelijk, heel bizar. Ik kan niemand telefonisch aan de lijn krijgen. Alleen een chat. Waarbij ik verschillende malen te horen kreeg, dat ze er mee bezig zijn ik weldra een mail zou krijgen. Echter de mails die ik blijf krijgen zijn mails met betaal herinneringen van de facturen die ik betwist en waarvoor ik een aanpassing vroeg. Aldus ik nogmaals ik betwist formeel de afrekening van 21/08/2025 E25/04801986. EN alle volgende voorschotfacturen en herinneringsbetalingen die opvolgden. Ik eis een dringende herziening van de afrekening en als gevolg ook de berekende voorschotfacturen. Vandaag 10/10 wou ik nogmaals informeren via de chat dan maar. Maar zelf daar kan ik al niet meer terrecht. De chatbot liet verstaan dat de "experts" op opleiding zijn. Allemaal dan tegelijk. Zo een bedrijf? De frustratie bij mij begint serieus op te borrelen en dit laat uitschijnen dat niet echt professionele administratie bij Total energies is. Dit moet dringend recht gezet te worden en ik zal hier verder uit mijn conclusies trekken. De klanten service laat de wensen over. Gegroet Een gefrustreerde klant.
Betwisting facturatie
Geachte, Wij hebben op 24/10/2025 - intussen meer dan 2 weken geleden - bezwaar ingediend (ref. 09168725) tegen de doorgestuurde facturatie. Dit zowel telefonisch, waar Total Energies beloofden binnen de 2 dagen te antwoorden, als via het contactformulier. Er volgde echter geen antwoord. Vorige week donderdag 2/10/2025 hebben we dit bezwaar nogmaals bevestigd via de chat met een energie-expert van Total Energies. Ook toen werd er binnen de 2 werkdagen een antwoord beloofd. Intussen is er weer bijna een week verstreken zonder enig antwoord. Daarom via deze weg nogmaals de beschrijving van onze situatie: De eindafrekening elektriciteit van 30/04/2024–16/02/2025 (tot aan plaatsing van digitale metetr) toont 0 kWh verbruik maar toch een terugbetaling van €340,39 (met verrekening van de al betaalde voorschotten). De eindafrekening van 17/02/2025–30/04/2025 (na plaatsing digitale meter) bevat vervolgens - na nazicht - eigenlijk het jaarverbruik van 03/04/2024–30/04/2025, foutief verdeeld over 2,5 maanden. Dit zorgt voor verwarring en is administratief slordig. Tijdens de zomermaanden zijn vervolgens de voorschotfacturen plots eenzijdig stopgezet zonder communicatie. Nadien werden retroactieve voorschotfacturen met een zeer hoog maandelijks bedrag opgelegd. We hebben geen vertrouwen in de berekening van deze voorschotfacturen gezien het onvoorzien hoge maandbedrag. Is er vb. sprake van een automatische berekening op basis van de vorige eindafrekening waarbij het eigenlijke jaarverbruik foutief verspreid werd over 2,5 maand? Dit geeft een sterk vertekend gemiddeld maandverbruik. Tot nu toe kregen we ondanks verschillende contacten via diverse wegen geen enkele duiding over de berekeningswijze. Het gevolg is een plotse torenhoge opstapeling van facturen. We betalen daarenboven ook nog eens voor een tarief waarbij hulp en contact toegankelijker zou moeten zijn. Blijkbaar een lege doos. Ik vraag nu, nogmaals: Te onderzoeken of de eindafrekeningen en retroactieve voorschotten correct en wettelijk zijn opgemaakt. Te bevestigen dat de betwiste bedragen niet opeisbaar zijn zolang het onderzoek loopt. Ons een schriftelijk, transparant en controleerbaar overzicht te bezorgen van de berekeningswijze. Indien fouten bevestigd worden, een corrigerende herberekening. Aangezien mijn oorspronkelijke klacht van 24/09/2025 en mijn herinnering van 02/10/2025 onbeantwoord bleven, stellen we ook vast dat Total Energies niet heeft voldaan aan de wettelijke verplichting om binnen een redelijke termijn te reageren (zoals voorzien in de Gedragscode voor Energieleveranciers, namelijk 10 werkdagen). Er zou hieruit geconcludeerd kunnen worden dat het bedrijf zich in verzuim bevindt. Met hoogachting, W. P. A. S.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten