Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 507
- Aantal klachten *
- 102
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- 7 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geen eindafrekening
Op 1 juli liep ons vast jaarcontract af met Total Energies. We kregen reeds de vraag om te verlengen (met een simulatie van ons verbruik en nieuw voorschot) en gingen hierop in. Aangezien we iets langer dan een half jaar een digitale meter hebben, werd ons gegarandeerd dat Total Energies de gegevens automatisch zou aflezen via Fluvius en ons nieuwe voorstellen zouden doen voor voorschotfacturen. Helaas bleek dit al vanaf het begin niet te werken, maar dachten we dat dit was omdat er een probleem was met de app. Nu liep dus ons contract af en dachten we snel onze factuur te krijgen en het nieuwe voorschot te betalen. Helaas zijn we nu drie maand verder en hebben we nog steeds geen factuur. Ook is er door een "fout", waar wij volgens hen slachtoffer van zijn geworden, nog geen enkel voorschot betaald kunnen worden. Het gaat dus momenteel al over 450 euro dat we niet hebben betaald aan voorschotten, plus ons afrekening van het voorbije jaar waarvan we niet weten of we moeten bijbetalen of we geld terugkrijgen. Na herhaaldelijk met hen te communiceren via de chat (waarbij we niet veel wijzer werden) en na twee telefoontjes met de maatschappij, kregen we eindelijk informatie. Het zou gaan om een fout in het gesimuleerde verbruik en het feitelijke verbruik dat doorkwam van de meter. Hierdoor loopt het nu al die maanden vast en kan het volgens hen ook nog enkele maanden duren. Omdat ons nooit werd gewaarschuwd, tot een week geleden, dat we in een keer alle "gemiste" voorschotten moeten betalen wanneer het probleem is opgelost samen met de eindafrekening, zitten we toch wel met wat financiële stress. We moeten maar van hen of akkoord gaan over een paar maand met een afbetalingsplan of het geld nu maar elke maand opzij zetten zonder te weten wat het nieuwe voorschot is of eindafrekening. Als compensatie voor deze problemen werd ons een spreidingsplan aangeboden. We vinden het echt wel niet kunnen dat wij de financiële dupe zijn van het geklungel van Total Energies en Fluvius. We weten totaal niet wat er op ons staat te wachten en kunnen tot die tijd ook niet overschakelen op een andere leverancier. We zitten echt vast en vragen dan ook bijstand in deze. Alvast bedankt! Xander De Vos
Tussenkomst herstelling
Geachte mevrouw/heer, Op 29/11/2024 hebben wij één palet pellets aangekocht bij brandstoffen Demyttenaere uit Sint-Eloois-Winkel. Wij stelden echter vast dat de pellets niet allemaal voldeden aan de juiste maximale lengte. Er waren pellets aanwezig van meer dan 6 cm. Dit heeft geleid tot schade aan onze pelletketel waardoor onze installateur een interventie heeft moeten uitvoeren ter herstelling. Wij weten via onze installateur dat dit op dat ogenblik een gekend probleem was bij de pellets van TotalEnergies. TotalEnergies zou de volledige kost van de interventie op zich nemen. Wij hebben zowel het bedrijf als de Leverancier van de pellets gecontacteerd, maar worden tot op heden nog niet gecompenseerd. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 1 september 2025 het bedrag van de interventie op de rekening gestort te krijgen. Met vriendelijke groeten, Jonas Beernaert Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Facturatie op basis van foutief verbruik
Geachte mevrouw/heer, Ik was klant bij uw onderneming voor de afname van elektriciteit. Op 24/6/25 ben ik overgeschakeld naar een andere leverancier. Ik heb van u de eindafrekening gekregen op 28/7/25 voor een bedrag van 137,55 EUR. Deze afrekening slaat op de periode 15/4/25 tot 24/6/25. Ik betwist echter deze factuur omdat de berekening gebeurd is op basis van een door u verhoogd verbruik. Sinds 15/4/25 hebben wij een digitale meter en die geeft voor de betreffende periode een verbruik weer van 118,4 + 271,3 kWh (de werkelijke afname). Ik zie geen reden om aan de juistheid van deze cijfers te twijfelen. De gegevens op Mijn Fluvius bevestigen dit. In de begeleidende brief wordt op een nogal onduidelijke manier uitgelegd dat u ons verbruik 'op een ander manier hebt verdeeld', en er wordt zelfs geïnsinueerd dat de meterstand zou gemanipuleerd zijn, wat ik zeer beledigend vind. Het verbruik wordt dan verhoogd naar het zogenaamde RLP-profiel, een standaard verbruikersprofiel. Naar mijn mening is dit standaard profiel geenszins van toepassing op onze situatie, gezien we een zeer performante batterij zonnepanelen hebben die ruimschoots ons eigen verbruik produceren (zeker in de voorbije maanden april, mei en juni) en we ook zoveel mogelijk zelf verbruiken als de zon schijnt (auto opladen, wassen, stofzuigen, e.d.). De alternatieve berekening die u in deze factuur hebt toegepast, geeft dan ook een zeer overschat gebruik. Ik zie trouwens geen reden waarom de digitale teller zou 'liegen'. Bovendien was er op 21/4/25 al een afrekening gebeurt voor de periode voorafgaand aan de installatie van de digitale teller (17/10/25 tot 15/4/25). Ik ga er dan ook van uit dat de teller op 15/4/25 start op 0 kWh en niet op de door u vermelde 999359 kWh. Mag ik u verzoeken om de eindfactuur op basis van die elementen spoedig en uiterlijk binnen de 10 dagen te willen corrigeren? Ondertussen ga ik vanzelfsprekend geen betaling uitvoeren. Met vriendelijke groet, Luc Bonnarens
Eindfactuur
Beste, Ik wacht al 9 maanden op mijn eindafrekening, ik heb al enorm vaak gechat of gebeld. Ik krijg niet eens de reden mee waarom ik mijn afrekening niet krijg. De ombudsdienst van energie hoort ook niets meer terug van jullie. Ik heb enkele chat uittreksel toegevoegd waarin total energies zegt dat ze me geen info mogen geven. Wel hebben ze me in januari beloofd dat ik de afrekening binnen de 14 dagen zou krijgen, niets gekregen. Wanneer ik na de termijn terug contact opneem zeggen ze dat het probleem bij fluvius ligt. Ik ben en mail naar fluvius, fluvius zegt dat langs hun kant alles in orde is en ze sturen nogmaals de gegevens naar Total energies door. En na 9 maanden van uitstellen en smoesjes verzinnen zegt Total energies nu gewoon dat ze me geen info meer mogen geven omdat ik een klacht heb ingediend voor dit dossier. IK heb alles correct doorgegeven bij mijn verhuis, het energieovername document ingevuld en door mij en koper getekend. Straffer nog, de eigenaar die na mij in het pand woont heeft het intussen ook verlaten en heeft WEL zijn eindafrekening gekregen van total energies, voor mij dus. IK wacht dus reeds van November 2024 of mijn eindafrekening na verhuis en Total Energies weigert me deze op te maken, alsook weigert me een reden hiervoor te geven.
fraude
Beste Ik ondergetekende Ethel Verschueren schrijf dit met toestemming van mijn moeder Martine Muyshondt. Een persoon van in het appartementsgebouw van mijn moeder heeft een energiecontract afgesloten op mijn moeder haar naam en Total Energies heeft dit geaccepteerd zonder enig nazicht van de gegevens. Nu zijn wij al maanden bezig met deze zaak. Elke klantenmedewerker van Total Energies zegt dat we de factuur van 217 euro NIET moeten betalen tot het onderzoek is afgerond. Tot nu toe nog altijd geen bevestiging over het onderzoek gekregen. Tot ik vandaag een mail ontvangen heb van een gerechtsdeurwaarder Alain Bordet. Ik heb vanmorgend contact gehad met een klantenmedewerker van Total Energies, Hendrick. Deze man zei me dat het onderzoek blijkbaar is afgerond en dat Total Energies dik in de fout is door fraude te laten plegen, en dat ik jullie en de ombudsman moest contacteren omdat er blijkbaar bij jullie al verschillende klachten zijn over Alain Bordet.. Wij willen ook verder gaan met de diensten van het gerecht. Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 7 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten