Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. D.
30/10/2025

Rekening geblokkeerd

Beste Ik heb onlangs mijn iPhone 14 Plus verkocht via een tweedehands site. Hier kwam reactie op en na even te onderhandelen met deze persoon zijn we het eens geworden op een bedrag van 400€ en ik moest deze gsm dan opsturen. Na enkele dagen had ik het geld op mijn rekening op een vrijdag. Aangezien ik pas na het weekend thuis ging zijn kon ik de gsm pas dan versturen, in het weekend merk ik plots dat ik geen betalingen meer kan doen met mijn bank rekening, nadat ik zelf contact opnam met de bank weten ze mij te vertellen dat mijn rekening geblokkeerd is, mijn Mastercard geannuleerd is. En dat ze een verklaring vragen voor de 400€ die ik op mijn rekening heb gekregen. Ondertussen heb ik al de bewijzen hier voor naar Belfius gestuurd. Maar mijn rekening is nog steeds geblokkeerd, ik moet wel kunnen gaan tanken om te kunnen werken, ik moet rekeningen betalen etc. Maar dat gaat helemaal niet. Als ik contact met Belfius opneem weet niemand mij meer uitleg te geven en melden ze dat fcc enkel via mail kan bereiken. Als we telefonisch contact opnemen wordt er gewoon afgelegd.

In behandeling
I. A.
30/10/2025

Afbetalingsplan gekregen en alsnog melding bij NB

Vorig jaar een lening op afbetaling + Mastercard aangevraagd bij Cofidis. In maart van dit jaar, kregen we financiële moeilijkheden wegens langdurige ziekte. Ik nam contact op met Cofidis om een tijdelijke regeling te treffen waarbij ik maandelijks een bedrag kan afbetalen, een bedrag dat kleiner is dan hetgeen er in het contract staat. Ze gingen direct akkoort. In mei dit jaar kreeg ik eerste melding bij NB omwille van mijn achterstand. Terug contact opgenomen met Cofidis, van kastje naar de muur gestuurd om dan te moeten horen dat ik mijn dossierbeheerder niet telefonisch kan spreken, enkel per e-mail. Alles op e-mail gezet om dan toch mijn achterstand te moeten vereffenen. Cofidis stelde zelf voor om mijn contract te ontbinden, zo kon ik degelijk een ander afbetalingsplan krijgen. Zo gebeurd en zo gedaan. Maandelijks aan het afbetalen tot op vandaag. Vandaag terug een briefwisseling van NB dat ik met achterstand zit! Hoe kan dat nu allemaal? Ik bel voor mijn dossierbeheerder, die pas vanaf maandag op kantoor is. Haar collega deed zelfs de moeite niet om te luisteren naar mijn verhaal. Dat u nu terug gemeld bent bij NB, dat is uw eigen fout mevrouw. U houdt zich niet aan het afbetalingsplan! (was het antwoord van die consulete) Ik hou me wel aan de afspraak die vastgelegd is per e-mail op 11/09/2025! Er moet hier toch iets aan gedaan worden!!! Mijn openstaande bedragen kan ik niet meer via klantenportal raadplegen, steeds een technische fout. Mijn Mastercard is al meer dan 5 maanden geblokkeerd tot ik alles terugbetaald heb, zeggen ze! Wat voor praktijken zijn dit allemaal???

In behandeling
S. M.
27/10/2025

Klacht – Onterechte ingebrekestelling door EOS Contentia Belgium (namens Norwegian Lab AS / Collagen

Geachte, Ik wens via deze weg een klacht in te dienen tegen EOS Contentia Belgium, dat mij een ingebrekestelling heeft gestuurd voor een vermeende bestelling bij Norwegian Lab AS (Collagen Vital). Volgens hun schrijven (dossiernummer 4862439, bedrag €209,70) zou ik een bestelling hebben geplaatst op 11/09/2025. Ik wens formeel te verklaren dat ik nooit enige bestelling heb geplaatst bij Norwegian Lab AS, geen levering heb ontvangen, en geen betalingsverplichting of overeenkomst met dit bedrijf ben aangegaan. Het is voor mij onbegrijpelijk hoe een bestelling op mijn naam kan worden geregistreerd zonder mijn toestemming of betaling, en zonder dat ik ooit een factuur, bestelbevestiging of levering heb ontvangen. Bovendien is het zorgwekkend dat EOS Contentia een ingebrekestelling heeft opgesteld op 1 oktober 2025, terwijl ik deze pas op 22 oktober 2025 ontving zonder enige voorafgaande communicatie of bewijsstukken. Ik heb EOS Contentia reeds per e-mail gecontacteerd om bewijs van de vermeende schuld op te vragen, waaronder: • Wie de oorspronkelijke bestelling heeft geplaatst (naam, e-mailadres, IP-adres, bestelbewijs rekeningnummer enz.); • De datum en het kanaal waarop de bestelling zou zijn ingevoerd; • Op welke basis mijn persoonsgegevens aan deze bestelling zijn gekoppeld; • En welke verificaties zijn uitgevoerd om te bevestigen dat ik de besteller zou zijn. Tot op heden heb ik geen enkel antwoord of bewijs ontvangen van EOS Contentia. Ik beschouw deze vordering dan ook als onterecht en mogelijk frauduleus. Totdat mij degelijk bewijs wordt geleverd, weiger ik de vordering te erkennen of te betalen. Indien blijkt dat mijn gegevens zonder mijn toestemming zijn gebruikt, zal ik aangifte doen bij de politie wegens identiteitsmisbruik. Ik vraag Test Aankoop om mijn dossier te onderzoeken en mij te adviseren over de verdere stappen om deze ongegronde vordering te laten intrekken en te voorkomen dat mijn gegevens verder worden misbruikt. Met vriendelijke groeten , SM

In behandeling
D. B.
27/10/2025

betalingsprobleem

beste , ik werd op 27-12-2019 aangereden aan de achterkant van mijn wagen , en heb daarbij een whiplash opgelopen , tot op heden ben ik nog steeds niet schadeloos gesteld omdat de verzekering van de tegenparty niet akkoord gaat. Ik heb herhaaldelijk gebeld zonder gevolg . ik ben bij twee artsen uitgenodigd en er was mij beloofd van dokter decock die ook aangesteld was dat we zouden samen zitten om dit te kunnen afsluiten . Omdat ik Bechterew heb gaat de verzekering ervan uit dat ik geen recht zou hebben op die schadeloos stelling .In eerste instantie wou de arts al na 6 maanden consolideren ,wat niet mogelijk was omdat mijn behandelend arts dat te vroeg vond , ik ging nog naar de kine hiervoor . ze ontkennen ook dat ze een arts aangesteld hadden terwijl het op papier staat. ik wacht nog steeds op mijn vergoeding . In 2020 was er die lockdown wat mijn behandeling bemoeilijkt heeft, in '21 en '22 ben ik regelmatig naar de kine kunnen gaan . in '24 heb ik gevraagd naar de stanza en heeft men gezegd dat ik geen vergoeding krijg ik was nochtans in mijn recht . is het mogelijk dit toch een te bekijken AUB. vriendelijke groeten .

In behandeling
E. N.
24/10/2025

Wanpraktijken en misbruik

Beste Buy Way is een schande van een bedrijf. Ik werd ten onrechte gemeld bij de Nationale Bank wegens zogezegd wanbetaling, wat niet kan gezien elke maand per domiciliering betaald werd. Gevolg, negatief geregistreerd bij Nationale Bank, zodus geen lening aan normale voorwaarden te verkrijgen. Na 5 telefoons, 4 e-mails, gewoon geen enkele deftige respons. Integendeel ‘wij kunnen u niet verder helpen’ Jawel, u kunt uw fout rechtzetten en mensen niet ervoor laten boeten en hun toekomst bepalen door foutieve handelingen van Buy Way zelf. Inmiddels juridische stappen genomen, advocaat aangetekend laten schrijven , zo onze extra kosten terugvorderen die zullen geleden worden bij afsluiting van lening die qua interesten dubbel zo hoog zal zijn, wegens ‘risico’ door melding bij Nationale Bank. Een van de voorwaarden om de lening te finaliseren is dat Buy Way doorgeeft aan de Nationale bank dat mijn krediet geschrapt is en er helemaal niks meer loopt, er is zelfs geen sprake van openstaande schuld, afgelopen 2 jaar. Tevergeefs dit al 3maal gevraagd te doen zodat wij toch verder kunnen, ook daar word je genegeerd. Walgelijke praktijken , mensonwaardig en als ik werknemer bij Buy Way was zou ik me diep schamen. Mensen worden de dieperik in geholpen, zelfs het lef niet om hun verantwoordelijkheid te nemen voor gemaakte fouten die trouwens met alle nodige documentatie te bewijzen zijn. Regelrechte schande

In behandeling
E. D.
23/10/2025

alles betaalt en bevestigd door deurwaarder Leroy

Geachte heer/mevrouw, Ik contacteer u namens mijn zoon Kelian Emiel Riette De Groot, wonende te Leuven,Willem Coosemansstraat 175 bus 101,3010 Leuven Betreft: Dossier EOS Contentia Belgium NV / De Groot Kelian Emiel Riette Referentie: 52077132 – Dossier M1825725 Volgens het attest van afsluiting, opgesteld door gerechtsdeurwaarder Michel Leroy op 21 oktober 2025, is dit dossier volledig afgesloten en de schuld volledig afbetaald. Mijn zoon staat echter nog steeds vermeld op de zwarte lijst (CKP). Daarom verzoek ik u vriendelijk om de Nationale Bank van België te informeren over de afsluiting, zodat zijn registratie kan worden verwijderd. In bijlage vindt u het officiële attest van afsluiting. Met vriendelijke groet, [Uw naam] (namens Kelian Emiel Riette De Groot) Tel. zoon: 0478119122 E-mail verzender: erwin.degroot@telenet.be Bijlage: Attest van afsluiting – Dossier M1825725 (21/10/2025).pdf

Opgelost
C. B.
22/10/2025

Incorrecte behandeling van een autofinaniering

Op 4 mei tekende mijn vrouw en ik voor de storting van een autofinanciering, wetende dat ik op 11/5 mijn huidig voertuig inlever in mijn garage om te kunnen vertrekken met mijn nieuwe auto. Volgens de dossierbeheerster ruim op tijd. Op 11/5 hoor ik van mijn garage dat er geen storting is gebeurd, noch op mijn rekening. Mijn kantoor werkt op afspraak. Via de hoofdzetel kon ik bekomen dat de storting gebeurde op mijn rekening en ik de garagehouder kon betalen. Dienaangaande beweerde de dossierhoudster dat ik gekozen had om de storting thuis aan de garage te doen . Dat was onmogelijk gezien de garage noch ik een storting had ontvangen. Ik diende een klacht in bij de hoofdzetel daarom. Na menige mails heen en weer kreeg ik als laatste antwoord dat,; mijn dossier al behandeld was en zij daar niet op terugkomen. Heb nooit een duidelijk antwoord gekregen en dit wegens het feit van privacy die zij vermelden. Is het zinvol om een aangetekende brief te sturen voor ingebrekestelling. Of laat ik het geheel voor wat het is. Vriendelijk groet van Carlo Borghs.

In behandeling
I. B.
21/10/2025
vertoneglobal.site

fraude

Mijn dochter Karen Seyen (met een Belgische rekening bij KBC) heeft via het platform vertoneglobal.site in totaal €27.000 gestort naar een cryptorekening via Revolut, in het kader van zogenaamde “marketingcampagnes”. Nadien vroeg het platform bijkomende stortingen om zogezegd het geld te kunnen “vrijgeven”. Het blijkt nu om een frauduleus platform te gaan: geen geld werd terugbetaald, en communicatie wordt stilgelegd zodra we weigeren verder te betalen. Reeds ondernomen stappen: – melding gedaan bij KBC (fraudedienst) – melding bij Revolut – interne klacht voorbereid voor politie Verzoek: Ik vraag dat Test-Aankoop mijn dossier onderzoekt, en mij ondersteunt bij de juridische stappen om de betrokken banken en het frauduleuze platform aansprakelijk te stellen of het geld (gedeeltelijk) te recupereren. Dank bij voorbaat, Ingrid Berghmans ps ik heb screens shots van haar chat communicatie en van de verrichtingen maar die bedragen meer dan 3 MB

In behandeling
I. D.
20/10/2025

klacht tegen Pluxee

Geachte Ik krijg de melding van onze poetsdienst dat onze poetsvrouw ontslag nam en heb nog 20 dienstencheques over. Gezien deze geldig zijn tot 31.12.2025 en ik niet van plan ben, opnieuw, een nieuwe poetshulp in dienst te nemen, vraag ik een terugbetaling aan (dienstencheques van 9 euro). 20 keer 9 euro = 180 euro. Ik ontvang een melding dat 124.23 euro teruggestort wordt; 25% wordt ingehouden omdat ik ze aankocht in een vorig kalenderjaar. Ze zullen op termijn via belastingsaangifte terugbetaald worden. Ik weiger, vraag mijn cheques terug op om ze anders in te zetten: dit wordt geweigerd. Ik vraag mijn 180 euro nu (die ik best kan gebruiken), maar ook dit wordt geweigerd. Op geen enkel moment wordt melding gedaan (op het moment dat je een terugbetaling aanvraagt) van deze inhouding. antwoord Pluxee: Geachte mevrouw , Hierbij bevestigen wij dat u de terugbetaling succesvol heeft aangevraagd op 18/10/2025. Deze aanvraag kunnen we niet meer ongedaan maken. Gelieve rekening te houden met een maximum van 3 werkdagen alvorens de terugbetaling van uw 17 dienstencheques zichtbaar is op uw rekening BE21 0639 5150 8603. De dienstencheques zijn aangekocht in het vorig kalenderjaar deze worden dan tegen 80% van het aankoopbedrag terugbetaald. De overige 20% wordt via de belastingaangifte gerecupereerd. Beste Isa Do Uw huishoudhulp heeft een prestatie uitgevoerd op 15/09/2025. Om die prestatie te betalen, zijn er dienstencheques afgetrokken van uw online portefeuille in Mijn Burgerprofiel. U hebt nog 20 resterende dienstencheques. UW GEBRUIKERSNUMMER: 100003465762 mail van zat. 18/10! 17 dienstencheques en ik had net melding gekregen dat ik er nog 20 had!

In behandeling
S. C.
18/10/2025

Fedicru beslag zonder vonnis

Beste, Fedicru diende verzoek in bij de belastingen tot inbeslagname van de belastingen, Echter hebben deze geen vonnis, nog een dagvaarding, de zaak is dus nog niet voorgekomen etcetera. kan dit zomaar? Ik dacht dat er steeds een vonnis moet zijn voor dit kan bekrachtigd worden.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform