Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Klacht over de behandeling van mijn geschil
Ik wil hierbij een klacht indienen over de manier waarop PayPal mijn geschil heeft behandeld. Voorgeschiedenis: Op 7 juli heb ik een bestelling geplaatst bij de webshop Novodiva. Binnen paar uur vroeg ik de verkoper om de bestelling te annuleren. Vier dagen lang (7–10 juli) bleef ik dit verzoek herhalen, maar de verkoper weigerde in te gaan en probeerde mij enkel alternatieven(andere maten of modellen) of kortingen aan te bieden. Op 10 juli bevestigde ik nogmaals hun vraag of ik zeker wil cancelen, dat ik wilde annuleren, maar de volgende dag (11 juli) werd het pakket tóch verzonden. Toen ik de producten ontving, bleek de kwaliteit zeer slecht en niet conform de beschrijving. Ik heb vervolgens een geschil geopend bij PayPal. PayPal besliste dat ik de artikelen moest terugsturen om een terugbetaling te krijgen. De verkoper weigerde een retourlabel te verstrekken, waardoor ik gedwongen werd €46 zelf te betalen om het pakket naar China terug te sturen. Op 1 augustus heb ik het pakket verzonden en de trackinggegevens van PostNL correct en op de dag zelf toegevoegd. De tracking toont nu steeds duidelijk dat het pakket de Chinese douane heeft bereikt. Ondanks dit bewijs sloot PayPal de zaak op 5 september in het voordeel van de verkoper, met de onjuiste reden dat ik geen tracking had verstrekt. Ik heb meerdere keren (acht keer) gebeld en zelfs tweemaal per e-mail het bewijs nog eens doorgestuurd, maar er werd niets rechtgezet. Twee PayPal-medewerkers gaven zelf toe dat de zaak verkeerd was behandeld, maar er is nooit actie ondernomen. Daardoor ben ik niet alleen de aankoopprijs van $146 kwijt, maar ook de €46 retourkosten, die ik uitsluitend heb betaald omdat PayPal dit verplichtte. Dit resultaat is onrechtvaardig en in strijd met het principe van kopersbescherming dat PayPal beweert te bieden. PayPal heeft mijn bewijs volledig genegeerd en achteraf ook geen correctie heeft plaatsgevonden. PayPal schiet hiermee structureel tekort in zijn verplichtingen tegenover Belgische consumenten. Daarbovenop heeft PayPal de verkoper, die duidelijk de consument misleidde en tijd rekte, helemaal niet gesanctioneerd. Dit betekent dat de verkoper ongestraft verder kan gaan met dezelfde praktijken.
Gestolen geld
Beste , mijn Argenta rekening is gesloten door de bank zelf , reden ik gebruikte mijn zichtrekening bij Argenta voor mij eensman zaak en dat is volledig wettelijk , daar stond 2.050 euro en ik heb niks terug gekregen op mij ander nieuw bank rekening terwijl ze zijn verplicht dit te doen ik heb 100 mails gesturt 10 keer gebeld maar geen antwoord dat kan gewoon niet , ik heb financieel zeer moelijk ik dreigd zonder dak te zijn ik rekende op dit geld aub help mij mijn wettelijk verdiende geld terug te krijgen ik heb bewijs facturen naar hun gestuurt maar geen antwoord Mvg Leonid
Stijging bijdrage staat nergens vermeld
Beste, toen ik mijn jaarlijkse bijdrage van Ethias Assistance Car & Family toegestuurd kreeg schrok ik me rot. Zoveel gestegen! Ik heb geprobeerd telefonisch contact op te nemen met de risicocontole van Ethias, maar na een uur wachten werd wachttijd werd ik er af gegooid. Ik heb dan maar naar het algemeen nummer gebeld en die vertelden me dat ik Ethias Assistence meer dan 2 keer nodig heb gehad in 2024 (was inderdaad 3 keer)en daardoor mijn bijdrage zoveel (met 24%!!!)verhoogd is. Ik heb de voorwaarden verschillende keren doorgelezen, maar ik vind nergens terug dat dit zou gebeuren. Ik vind dit niet kunnen en vind dat dit vermeld moet worden in het contract. De gewone bijdrage wil ik betalen, maar niet die extra 24% omdat dit nergens vermeld staat en ik dit dus niet kon weten. In de bijlage vind u de voorwaarden. Mvg, D. C.
Weigering terugbetaling operatie.
Beste, Mijn hond heeft een knieoperatie (Patellaluxatie) moeten ondergaan na een ongeval (veroorzaakt door een heftige, plotse en onvoorziene handeling waarbij de knie uit de kom is gegaan). Nu wilt de dierenverzekering Santévet dit niet terug betalen (950€) want deze operatie valt zogezegd onder uitsluitingen (hoofdstuk 2 rubriek C). Maar als men de algemene voorwaarden leest dan heeft het geen wat ze zeggen toch betrekking op een lichamelijke afwijking MAAR dit is niet het geval, het gaat hier duidelijk over een ongeval (zie uitleg Ongeval en hoofdstuk 2 rubriek A, 1,2 en 3)... Na telefonisch contact te hebben gehad met hun zeggen ze dat dit ongeval dan ook betrekking heeft op Uitsluitingen maar dit staat zo niet vermeld bij ongevallen... Mijn hond wordt 6j, heeft al wat stoten uitgehaald zonder gevolgen tot nu... In mijn ogen worden de dierenliefhebbers bedrogen bij Santévet als het gaat over een groot bedrag om terug te betalen... Ik heb destijds toch niet voor niets de duurste verzekering genomen bij hun...!!! Zie algemene voorwaarden oranje en groen aangeduid. Mvg Tom
bankswitching
Beste, ik ben op 21/08/2025 bij mijn nieuwe bank ARGENTA geweest om een overstap te maken van BNP Paribas fortis naar Argenta . Alle documenten werden opgesteld en de verantwoordelijke had tegen ons gezegd dat de overstap van de rekeningen ging gebeuren vanaf 05/09/2025 . Op 5/09/2025 heeft Fortis mijn rekeningen geblokkeerd zodat ik dat weekend geen geld meer had, ik had een klein bedrag wel overgeschreven van fortis naar argenta zodat ik wat geld had . Ik heb dan maandag naar Fortis Diest gebeld (013/61 33 40)en daar vertelde ze me dat ze ermee bezig waren en dat het een week kon duren en ze zegde mij ook dat ik eerst bij hun moest geweest zijn om de rekeningen te stoppen en over te zetten, maar argenta had mijn verteld dat dit allemaal automatisch ging gaan, behalve dat fortis het kon uitstellen . Dan heb ik daarna naar argenta gebeld en die gingen het hoofdkantoor van argenta verwittigen om te kijken waar dat het geld zich bevond . Dinsdag is er dan mijn spaarrekening erop gekomen maar mijn zichtrekening niet . Woensdag heb ik dan terug gebeld naar easy banking centre van fortis (02 433 40 92) en daar heb ik dan gevraagd wanneer mijn zichtrekening overgezet werd en die had mij gezegd dat ze ermee bezig waren . Ik had nog een vraag over een effecte rekening maar daar moet ik een afspraak voor maken bij de fortis bank van Diest . Ik ben dan woensdag namiddag naar de fortis bank van diest geweest en daar heb ik dan de vraag gesteld waarom dat mijn zichtrekening nog niet was overgeschreven en die persoon vertelde mij dat er nog een document moest ondertekend worden door mij en mijn vrouw . en als dat in orde was werd mijn zichtrekening overgeschreven en die persoon had mij gezegd dat het donderdag ging overgeschreven worden . Nu zijn we vrijdag en het geld is nog steeds niet overgeschreven, ik heb deze morgen gebeld naar fortis Diest en ik stelde mijn vraag en de persoon aan de lijn gooide de telefoon dicht . Ik heb ook naar argenta gebeld en daar mijn uitleg gedaan en zij gingen nog kijken wat ze kunnen doen . Mijn vraag aan jullie is wat kan ik nog doen ?
Geen toegang tot klantenzone zonder Itsmer
Om toegang te krijgen tot mijn klantenzone van Belfius Direct om mijn drie polissen te beheren moet ik me inloggen. Dit kan enkel en alleen gebeuren door Itsme te gebruiken, er is geen andere mogelijk . Aangezien ik geen Itsme gebruiker ben kan ik dus niet inloggen in mijn klantenzone waardoor ik geen enkele actie of controle kan doen wat mijn verzekeringen betreft. Dit is een pure schande. Ik ben al vele jaren klant maar dit doet me toch twijfelen of ik dit zal blijven.
stopzetting van de verzekering
In 2018 besloot ik een overlijdensverzekering af te sluiten bij Dela. Dit jaar wil ik definitief naar het buitenland verhuizen en Dela heeft me een aanbod gestuurd om de polis over te kopen, dat ik onjuist en in strijd met het gezond verstand vind, Ik begrijp de administratieve kosten en andere belastingen, maar ik heb zeven jaar lang onafgebroken premie betaald en nu bieden ze me 200 euro en trekken ze daar nog eens 163 euro aan reeds betaalde belastingen vanaf? Dat is geen respect voor de klant, dat is pure diefstal, Ik eis mijn reeds betaalde geld terug, en niet slechts 75% van het reeds betaalde bedrag, zoals dat gebruikelijk en normaal is.
abonnement rekening
Geachte mevrouw/heer, Op 17/07/25, zou ik op een site een abonnement hebben afgesloten dit is echter nooit gebeurt. heb op 5/09/2025 een brief gekregen dat ik 373 euro zou moeten betalen; als ik dat niet zou doen zouden ze verdere stappen ondernemen. deze brief kwam van ecollect. op de brief staan ook 3 verschillende adressen. daarom zou ik graag dat jullie hier stappen naar ondernemen en mij wat advies kunnen geven wat ik hier mee moet doen Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
FLEX BUDGET niet naleven eigen regels
De KBC hanteert KGB-praktijken bij een overlijden Beste, Gelieve hierbij het relaas te vinden van mijn wedervaren met deze instelling. Na het overlijden van mijn echtgenote op 24 juni 2025 werden de gemeenschappelijke rekeningen en creditkaarten geblokkeerd op 11 juli 2025, zonder enige verwittiging op een vrijdag, de Vlaamse feestdag. Er werd op mijn vraag een leefgeld toegekend op de rekening waarop ook mijn pensioen wordt uitbetaald. Ik kan over leefgeld beschikken pas dinsdag 15 juli. 4 à 5 dagen zonder één Euro. Op 1/8/2925 ben ik naar de winkel geweest, ik sta met een volle kar aan de kassa, wat blijkt, ik heb geen geld meer op de leefgeld rekening staan, mijn bankrekening is geplunderd. Naar huis en de computer opgestart, inderdaad ik ben bestolen, door wie? Door de KBC. Wat is er gebeurd. Ik had geld opgenomen via mijn creditcard, hun zogezegd Flex Budget dat toelaat geld ten belope van max 7500 Euro op te nemen en gespreid terug te betalen. Op hun website hebben zij een uitleg om het verschil tussen lenen en Flex Budget aan te tonen. Daarin stellen zij dat Flex Budget kan gestopt worden en een lening niet. Uiteraard zitten daar vormvereisten aan vast: een aangetekende brief en 2 maanden opzegtijd door de lening gever, zeer opmerkelijk deze informatie is nu van de website verdwenen maar was zeker nog aanwezig op 1/8/2025. Er waren drie files: productfiche, vergelijking lening op afbetaling en een derde file in de zin van algemene richtlijnen., deze laatste is niet meer aanwezig en bevatte de wijze van opzeg door lening gever. Ik heb nooit een aangetekende brief ontvangen en wat blijkt, er bestaat een interne procedure dat zij bij de eerste uitgavenstaat alles moeten recupereren bij een overlijden. Ik heb nooit toelating gegeven om in mijn portefeuille te zitten, dit is regelrechte diefstal en zij publiceren valse informatie, puur gebruikersbedrog. Ik heb een klacht ingediend bij de klachtenafdeling van de bank. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van het klachten document op hun website en daarin duidelijk vermeld de tekst op hun website, ik heb dit ook vermeld in mijn telefonisch contact met de dienst nalatenschappen, die geregistreerd werden. Wat blijkt uit hun antwoord, zij kijken niet verder dan hun navel: de procedure is gevolgd. Hun organisatie laat niet toe de procedure in vraag te stellen. Ik wil toch benadrukken dat ik ook een renovatielening bij de deze instelling lopen heb. Ik ben steeds mijn verplichtingen nagekomen, nooit achterstand. In bijlage vindt u het antwoord van de klachtendienst. Ik ben meer dan 50 jaar gebruiker van hun betalingssysteem, Ik weet al lang dat zij het begrip “klant” niet kennen en iemand in rouwperiode is zwak, die zal toch niet reageren. U begrijpt dat door deze praktijken ik in ernstige financiële problemen zit. Misschien kunt u iets bereiken bij de KBC KGB, of tenminste kunt u de leden waarschuwen voor deze malafide praktijken. Met vriendelijke groet Norbert Vergaelen GSM: 0475 83 88 27 ABON.NR.2236143-02
Weigeren bankuittreksel na overlijden
Beste, ik vraag al maanden om de rekeninguittreksel van mijn overleden vader bij BNP via notaris Bart Van Opstal te Oostende, dit samen met het verzekeringsbewijs van de deels verworven woning. Volgens de site van BNP kan dit enkel door een notaris of een advocaat. Dat een eigen notaris dit niet wenst dit uit te voeren enz. viel in meerdere advocaten als een verrassend dat ze dat niet willen doen. Kan u vragen dat ze deze alsnog willen aanvragen of aanleveren. Van BNP Parisbas kreeg ik wel een bakje om eventueel via hun site in te loggen. In weze heb ik recht om dit uit te zoeken en zeker in de periode voor het overlijden. Het is niet aan de notaris om een oordeel te vellen maar wel om de nodige documenten te verzamelen. Dit dossier zit wel in handen van een kandidaat-notaris die wellicht de essentie van een normale aangifte te doen. Vaak wordt bv de verzekeringspolis opgevraagd enz. Is misschien ook eens een idee voor een artikel hierover. Dat een erfenis met boedelbeschrijving rompslomp is is nu voor mij een ramp.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten