Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onterechte blokkering betalingsmethode via Oney Bank en onterechte verhoging incasso kosten
Ik heb vorige maand een aantal producten bij IKEA besteld via Oney Bank voor een bedrag van €547,89 totaal. Het eerste deel van €182,63 werd bij de betaling afgetrokken en mijn bankrekening/visa kaart werden succesvol toegevoegd via de Oney website/platform. Bij het tweede openstaande bedrag van €182,63 kreeg ik een bericht van Oney dat ze deze niet konden afschrijven omdat er zogenaamd niet genoeg geld opstond, wat zeker niet het geval was. Ik heb mijn bank inmiddels gecontacteerd en die gaven aan dat ze geen poging tot automatische afschrijving hebben ontvangen van Oney Bank. Ik heb al meerdere keren een mail gestuurd naar de klantenservice van Oney en die geven aan dat mijn bankpas is geblokkeerd en dat ik een andere Visa kaart of Master Kaart moet toevoegen via het platform, wat ik gedaan heb en zodra ik een andere Visa of Master kaart toevoeg krijg ik de melding dat deze kaarten niet gemachtigd zijn voor automatisch incasso. Ik heb al meerdere keren per mail gevraagd voor een bankrekening of Iban nummer van Oney Bank om de openstaande bedragen over te maken maar ze geven aan dat ze deze optie niet hebben. Welke zelf respecterende bank biedt nou geen optie tot directe bankoverschrivjing? vervolgens gaan ze door met bedreigen van extra kosten zonder enige oplossing te bieden als bank zijnde, noch tonen ze enige begrip voor mijn situatie. Inmiddels heb ik een verhoging ontvangen van €10 euro na 14 dagen en ze zullen een incasso bureau inschakelen na 1 maand met extra kosten, terwijl dit hele probleem de fout is van de website/platform van Oney Bank wat mijn eerder goedgekeurde kredietkaart blokkeerd via hun website en geen directe bankoverschrijving accepteerd, zonder mij enig ander betalingsalternatief te bieden. Ook doen ze niks met mijn aangekaarte problemen. Wees als consument heel erg gewaarschuwd voor Oney Bank want ze zijn alleen maar uit om jou extra rentes te laten betalen over de openstaande bedragen binnen 1 maand, terwijl zij de macht hebben om wel of niet geld af te schrijven van jouw bankrekening en verhogingen toe te kennen als ze dat goed uitkomt, ook kun je geen betalingen overmaken naar hun bankrekening. Ze zijn ook niet telefonisch bereikbaar in België enkel in Frankrijk en per mail communiceren ze heel zakelijk en sturen ze eigenlijk altijd dezelfde soort van mail, met hun manier van werken en bedreigingen. Zonder iets te doen met jouw problemen. Afschuwelijk bedrijf, waar ik nooit meer gebruik van zal maken.
terugbetalingsprobleem via Oney bank
Q900334197 Beste, Ik reageer op uw email van 24/12/2024 waarin u mij een aangepast rekeninguittreksel voor de terugbetaling stuurt. Ik betwist dit echter omdat het uittreksel onjuist is. U hebt immers in dit uittreksel niet vermeld dat ik reeds een eerste bedrag bij de bestelling op 11/10 voldaan heb, zijnde 97,66€. Daarna betaalde ik nog eens 0,31€ Dat maakt dus dat ik een totaal van 97,97€ voor deze bestelling betaald heb. Van u moet ik nu 85 € terugkrijgen. Hierbij volgt de juiste berekening : met vermindering van de verzend- en terugzendingskosten voor Ikea van 12,97€ moet ik een bedrag terugkrijgen van 85€ (i.e. 97,97 reeds betaald minus 12,97 kosten = 85€) Ik kreeg op 24/12/2024 van u terugbetaald : 0,31€ 85€ min 0,31€ is gelijk aan 84,69€ die ik nog tegoed heb van u Wilt u dit bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten op mijn rekening aub : BE77 9735 0344 0542 Bijgevoegd factuur en 2 creditnotas van Ikea en 3 rekeninguittreksels van mijn rekening bij Argenta Wachtend op uw antwoord op mijn schrijven, verblijf ik, hoogachtend, Marianne Collier
Terugbetaling
Beste, Ik heb een bestelling geplaatste bij Ikea op 14/11 en via betaling Oney gekozen. De eerste betaling is er direct afgegaan. Op 21/11 heeft Ikea de bestelling geannuleerd. Tot op heden heeft Oney mijn geld nog niet terugbetaald en blijven ze vragen om de resterende delen te betalen. Ik heb hen een creditnota bezorgd en een gesprek met een Ikea medewerker die bevestigt dat het geannuleerd is. Maar geen reactie! En ook geen geld terug gekregen!
terug betaling
ik zit al sinds 17-10-2024 op een terug betaling te wachten van IKEA/ONEY IKEA heeft dit 02-12-2024 eindelijk geautoriseerd( terug betaling is voltooid) naar het betaalmethode(ONEY DUS) maar het rare hier aan is dat ik voor 02-12-2024 altijd goed contact heb gehad met oney maar sinds een week reageren ze niet meer op men mails wat heel vreemd is.
terugbetalingsprobleem
Ik wens een klacht in te dienen over de dienst die Ikea aanbiedt om een bestelling te betaling via Oney bank. Ik heb een bestelling geretourneerd maar krijg maar geen terugbetaling van Oney. Reeds 4 x heb ik hiervoor telefonisch contact opgenomen met Ikea, maar ik krijg als antwoord dat het doorgegeven is op 8 november aan Oney en dat Ikea verder niets kan doen. Ik ga hier echter niet mee akkoord. Ik kan Oney niet telefonisch bereiken. Zelfs via Ikea kan ik geen telefoonnummer van Oney bemachtigen, hoewel zij Oney bank als betaalmiddel aanbieden en dus wel samenwerken met Oney bank. Ik heb dus reeds twee maal via het contactformulier een vraag tot terugbetaling ingediend bij Oneybank. Ik krijg daar echter geen relevant antwoord op. Dit is echter de enige mogelijkheid van contact die Oney Bank aanbiedt. Het is echter Ikea die deze "dienst" aanbiedt, ik vind dus dat Ikea evenzeer verantwoordelijk is als een geretourneerde bestelling door Oney niet wordt terugbetaald !!! Ik ben van mening dat Ikea beter zijn verantwoordelijkheid zou opnemen voor de klant en zou bemiddelen bij Oneybank. Eveneens doe ik de suggestie dat Ikea de samenwerking met deze "bank" beter zou stopzetten en die service van betaling niet langer zou aanbieden bij dergelijke praktijken. Ik acht ook Ikea verantwoordelijk voor de terugbetaling, met name dat zij er moeten voor zorgen dat ik op welke manier dan ook mijn terugbetaling van 85 € krijg. Ik dien deze klacht dus in zowel tegen Ikea als tegen Oneybank
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten