Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 172
- Aantal klachten *
- 24
- Afgesloten klachten*
- 91%
- Antwoordratio*
- 5 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Overschrijving niet uitgevoerd.
Beste, Op 16/06/2025 heb ik een overschrijving van 25.000 euro gedaan naar een buitenlandse begunstigde. Op hetzelfde moment besloot de bank om mijn account te blokkeren. Het bedrag werd wel afgeschreven van mijn rekening. Omdat de begunstigde mij enkele dagen later verwittigde dat het bedrag nooit aangekomen was, heb ik dit via een omweg nogmaals overgeschreven, in de veronderstelling dat wanneer mijn rekening gedeblokkeerd zou worden dit bedrag ofwel terug op mijn rekening gestort zou worden ofwel het alsnog naar de begunstigde overgemaakt zou worden. Geen van de twee is echter tot vandaag gebeurt. Dus de 25.000 euro is nooit terecht gekomen. Als het geld alsnog zou overgemaakt worden zou de begunstigde mij verwittigen. Echter, dit is het bericht dat gisteren mocht ontvangen: "Ik heb een vraag: de klantenservice gaf aan dat u eerder een overboeking van €25.000 hebt gedaan vanaf uw rekening bij Keytrade, en dat u zelf aangaf dat de betaling succesvol is uitgevoerd. Echter, het bedrag is tot op heden nog niet ontvangen. U kunt contact opnemen met uw bank om te controleren of het geld mogelijk is vastgelopen bij het afwikkelingscentrum. Daarnaast kunt u bij de bank een verzoek indienen om het bedrag terug te laten boeken (recall)." Ik heb de bank hierover al enkele malen bericht via telefoon en email, maar het blijkt de minste van hun zorgen te zijn. Op email wordt niet gereageerd en aan de telefoon tekens hetzelfde antwoord: "We zullen het laten onderzoeken en we laten je iets weten"... Niet dus. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen, Met vriendelijke groeten, Guido Haest.
Account geblokkeerd
Mijn bankaccount is reeds 2 weken volledig geblokkeerd nadat ik een groot bedrag overgeschreven heb naar een privé, buitenlandse rekening. Ik heb al contact gehad met de bank via email, telefoon en zelfs messenger van facebook, maar mijn probleem blijkt het minste van hun problemen te zijn. Ik heb beide mails die ik toegestuurd kreeg zo goed als mogelijk beantwoord. Ik heb momenteel nog 11 euro om eten te kopen en mijn rekeningen te betalen. Ik hoop dat je mij kan helpen, want ik ben ten einde raad. Ook de relatie met mijn vrouw lijdt er zeer sterk onder. Ik begrijp ook niet dat de bank zomaar MIJN geld kan achterhouden (stelen) , waar ik ooit keihard voor gewerkt heb. Er is ook 25.000 euro van mijn rekening verdwenen die nooit bij de persoon is aangekomen waar deze voor bedoeld was. Bijgevoegd de 2 beantwoorde emails van de bank. Met vriendelijke groet, Guido Haest.
Technisch probleem met de app
Sinds 2 weken telefonisch contact (steeds franstalig keuzemenu); mijn probleem zou doorgegeven zijn nr 2e lijn...? Geen bevestiging van mijn klacht gekregen, noch een oplossing! Ik zou dringend toegang willen tot de app (iphone 12 mini). Ik heb samen met jullie telefonist alles geprobeerd, maar tweede lijn? Ik geloof niet dat dit doorgegeven werd.. Slechte online broker mbt technische ondersteuning!
Onterechte afhouding wordt niet terugbetaald
Korte beschrijving van uw probleem: er is onterecht een bedrag van de rekening van mijn vrouw gehaald. Ondanks meerdere telefoons en mails (met bewijzen) weigeren ze het bedrag terug te storten. Zie bijlagen
afsluiten rekening
Geachte, - Op 30/10/2024 vroeg ik Keytrade om mijn (lege) beursrekening af te sluiten alsook al mijn andere rekeningen en het resterende saldo naar mijn bankrekening bij Crelan over te maken. - Op 6/11/2024 stuurde ik , aangezien ik hiervan geen ontvangstbevestiging of enige andere reactie kreeg, via hun contactformulier de vraag of er een probleem was met mijn aanvraag. - Op 20/11/2024 kreeg ik via e-mail het antwoord dat mijn aanvraag werd behandeld, met excuses voor het laattijdige antwoord. - Op 4/12/2024 zijn de rekeningen nog altijd niet afgesloten en staat het resterende saldo nog altijd op mijn rekening bij Keytrade. Waarom duurt dit zo lang? MVG
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 5 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten