Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
betalingsherinnering de watergroep
Geachte mevrouw/heer, Op 22 augustus 2025, hebben wij een schrijven ontvangen met saldobrief te betalen... Ik stel echter vast dat wij niet geholpen worden, noch door jullie noch door de watergroep waarmee dit allemaal begonnen is. Wij hebben verschillende nieuwbouwwoningen recht gezet maar door fout advies van de watergroep is hier een nieuwe uitbereiding van de riolering geplaatst terwijl deze aanwezig waren. Dit heeft geleid tot verschillende aangetekende zendingen van onze kant aan jullie en de Watergroep en een enorm hoog bedrag aan intresten en schadebeding door het maandenlange aanslepen van dit dossier. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 20 september een rechtzetting van onze betwisting. Met vriendelijke groeten, Stassijns Koen Zaakvoerder Timeless Stones Bijlage: - kopie aangetekende zendingen
Modero - intestest on a fine I never received
Dear representatives of De Lijn, Modero, and the Ombudsdienst Klachten, (Tets Aankoop) Good day. I am writing to express my deep dissatisfaction with the handling of my case, which I have already addressed several times without receiving an adequate response. It has now been over six months, and I am still being pursued for a fine that I never received by post—not once. Despite my repeated requests, I have not received a single piece of evidence proving that the original fine or any reminders were sent to my apartment. As previously stated in my emails, I have paid the base fine of €107 to De Lijn. However, I refuse to pay the interest charges until you provide valid proof—specifically, a copy of the registered mail receipts (aangetekende zendingen)—confirming that the letters were indeed sent and attempted to be delivered. To date, I have received no such proof. Additionally: I contacted your office the day before the deadline and was told you would “look into it.” I was then disconnected and have had no follow-up since. The interest has now been further increased by €1.70, without justification or transparency. There is still no trace of the original fine or of the two registered letters you claim to have sent. I find it unacceptable that a file is transferred to a deurwaarder (bailiff) when the recipient has received none of the associated documentation. This situation reflects extremely poorly on De Lijn and contributes to the growing mistrust the public feels toward its services. I request that this case be urgently reviewed by all parties involved, and that I receive a written response with documented proof of the communications you claim were sent. I have also copied the Ombudsdienst Klachten due to the poor handling and lack of transparency in this matter. Sincerely, Helene Mail sent on 30/06/2025 Old mails sent on 11 Nov + 12 Nov + 24 Nov and not one single response of Delijn and Modero for proof aangetekend brief
Weigering uitvoering werken
Geachte, Ik heb contact opgenomen met het gerechtsdeurwaarderskantoor Modero om achterstallige buitengewone kosten en kosten van een betekening te innen. Op de afrekening van 23/01/2025 stonden zowel de buitengewone kosten als de betekening aangerekend. Echter had ik na nazicht blijkbaar een aantal rekenfoutjes gemaakt en wou de gerechtsdeurwaarder dat de bewijzen meer gedetailleerd opgesteld werden. Echter wou de gerechtsdeurwaarder opeens de betekening niet meer doorrekenen, want hierover zou een "meningsverschil" zijn ondanks het feit dat het wettelijk bepaald is dat de koste van de betekening ten laste van de schuldenaar is. Het tussenvonnis heb ik in eerste instantie laten betekenen voor het innen van achterstallig alimentatiegeld via DAVO. Echter heeft de gerechtsdeurwaarder ook de vonnissen/arresten en de betekeningen nodig voor het innen van achterstallige kosten. De gerechtsdeurwaarder beweert opeens dat zij dit niet zouden nodig hebben om de achterstallige buitengewone kosten te innen. Dit zodat ze de betekening niet moet aanrekenen aan mijn ex-partner Geert Soogen. Aangezien ik hier absoluut niet mee akkoord ben en heb proberen door te dringen zodat zowel de buitengewone kosten als de betekening zouden aangerekend worden, heeft de gerechtsdeurwaarder beslist om de provisie terug te storten en het dossier bij hun af te sluiten. Ik zou naar een andere gerechtsdeurwaarder moeten stappen en deze zou de schuld dan maar moeten innen. Bijkomende informatie en bewijzen kan ik bezorgen via mail. Dit aangezien de website het niet toelaat om alle bijlage te uploaden. Hoogachtend, Nina Andries
Aanmaning Moredo
Beste,Op 2 oktober 2023 kreeg mijn minderjarige dochter een boete wegens het niet kunnen voorleggen van een geldig vervoersbewijs op de bus. In het verleden hebben we meerdere jaren een busabonnement gehad maar wegens de vele malen niet rijden van de bus of het gewoon voorbijrijden en het niet ontvangen van een compensatie hiervan hebben we besloten dat er met de fiets of auto gereden werd en in sommige gevallen met de bus waarvoor ze steeds 10 tickets op de app staan heeft. Ook hier is ze al heel wat tickets verloren omdat ze plichtbewust haar ticket activeert ruim voor ze op de bus stapt maar dan blijkt de bus niet te rijden of rijdt ze gewoon voorbij. Dus ja, ze activeert haar ticket als ze op de bus stapt. Een beslissing die wij volledig begrijpen. Ze schrok dan ook heel erg dat bij controle haar ticket rood kleurde. Blijkbaar is er ergens een hapering geweest. Maar u kan nagaan dat we tickets per 10 stuks aankopen en dat er zeker nog voldoende op haar app staan. Hier is geen kwaadopzet in het spel. Ze kreeg dus een folder mee waarop het pv-nummer, nummer van overtreding staat, datum, uur en bij onmiddellijke inning van de boete staat er een streep. De controleur zei nog dat we een verweer konden indienen en dat de boete dan zou vervallen. Ik heb dit onmiddellijk gedaan. We zouden nog een definitieve beslissing krijgen. Enkele dagen later viel er een proces verbaal in de bus, aangetekend. Hierop staat dat we voor 4 november 2023 een verweer kunnen indienen en dat we daarna een definitieve beslissing ontvangen. Omdat ik op 2 oktober 2023 al een verweer had ingediend en dit zeker voor 4 november is, dacht ik dat dit in orde was en was ik aan het wachten op deze definitieve beslissing. Tot ik gisteren meteen een aanmaning in de bus krijg van 144,34 euro. Niet aangetekend. Ik heb gisteren contact gehad met modero en daar werd steeds hetzelfde herhaald: ik heb te vroeg mijn verweer ingediend. Dit valt buiten procedure en hierop mag de lijn niet antwoorden. Ongelofelijk. Mijn dochter heeft de contactgegevens voor een verweer in te dienen op de bus zelf meegekregen. Waarom geven ze deze gegevens op dat moment mee? Indien u klantvriendelijk bent, zou u eerst nagaan of ze wel degelijk tickets op haar app staan had. Bij 1 hapering moeten wij meteen betalen maar wij ontvangen niets voor al die keren dat wij reeds betaald hebben maar dat de bus niet kwam opdagen of dat ze gewoon voorbijreed. Onaanvaardbaar. Al de gegevens worden op de bus meegegeven om een verweer in te dienen, u weet dat klanten die oprecht zijn dit dan ook meteen doen om in orde te zijn, om ze daarna te kunnen straffen omdat ze te vroeg een verweer hebben ingediend? Dit ruikt bij mij naar oplichting. U geeft een boete zonder na te gaan of er al dan niet tickets op de app staan? U geeft de klanten die eerlijk betalen geen compensatie voor al de gemiste ritten. Waar is uw klantvriendelijkheid?
kwijtschelden administratieve kost
Beste, op 19.04.2023 heb ik een factuur van het UZ Brussel, voor een bedrag van €49,50 ontvangen, maar ik ben deze uit het oog verloren en dus vergeten te betalen. Dit is hoogst uitzonderlijk voor mij. Ik ben steeds stipt met het betalen van facturen.Ik ontvang op 16/10 een laatste herinnering van Modero gerechtsdeurwaarders voor deze ontbetaalde factuur. Ik lees in die brief dat er een rappel door het UZ werd gestuurd op 01/08/2023. Ik betwist ten stelligste dat ik deze rappel van het UZ Brussel heb ontvangen, zoniet zou ik de factuur onmiddellijk hebben betaald.Op 17/10/2023 bel ik naar Modero om mijn verhaal te doen en om ze te vragen om de administratieve kost van € 40,- kwijt te schelden op basis van het feit dat ik de rappel op 01/08/2023 nooit heb ontvangen. Ik krijg als repliek : u mag altijd een mail sturen.Vandaag krijg ik een mail terug met een negatief antwoord.Ik vind nochtans dat ik van goede wil ben omdat ik de openstaande factuur onmiddellijk heb betaald toen ik de brief van Modero heb ontvangen.Graag uw tussenkomst, omdat ik vind dat de administratieve kost niet in verhouding ligt tot het openstaande en inmiddels verschuldigde bedrag.Hartelijk dank
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten