Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 63
- Aantal klachten *
- 11
- Afgesloten klachten*
- 100%
- Antwoordratio*
- 1 dag
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
FLEX BUDGET niet naleven eigen regels
De KBC hanteert KGB-praktijken bij een overlijden Beste, Gelieve hierbij het relaas te vinden van mijn wedervaren met deze instelling. Na het overlijden van mijn echtgenote op 24 juni 2025 werden de gemeenschappelijke rekeningen en creditkaarten geblokkeerd op 11 juli 2025, zonder enige verwittiging op een vrijdag, de Vlaamse feestdag. Er werd op mijn vraag een leefgeld toegekend op de rekening waarop ook mijn pensioen wordt uitbetaald. Ik kan over leefgeld beschikken pas dinsdag 15 juli. 4 à 5 dagen zonder één Euro. Op 1/8/2925 ben ik naar de winkel geweest, ik sta met een volle kar aan de kassa, wat blijkt, ik heb geen geld meer op de leefgeld rekening staan, mijn bankrekening is geplunderd. Naar huis en de computer opgestart, inderdaad ik ben bestolen, door wie? Door de KBC. Wat is er gebeurd. Ik had geld opgenomen via mijn creditcard, hun zogezegd Flex Budget dat toelaat geld ten belope van max 7500 Euro op te nemen en gespreid terug te betalen. Op hun website hebben zij een uitleg om het verschil tussen lenen en Flex Budget aan te tonen. Daarin stellen zij dat Flex Budget kan gestopt worden en een lening niet. Uiteraard zitten daar vormvereisten aan vast: een aangetekende brief en 2 maanden opzegtijd door de lening gever, zeer opmerkelijk deze informatie is nu van de website verdwenen maar was zeker nog aanwezig op 1/8/2025. Er waren drie files: productfiche, vergelijking lening op afbetaling en een derde file in de zin van algemene richtlijnen., deze laatste is niet meer aanwezig en bevatte de wijze van opzeg door lening gever. Ik heb nooit een aangetekende brief ontvangen en wat blijkt, er bestaat een interne procedure dat zij bij de eerste uitgavenstaat alles moeten recupereren bij een overlijden. Ik heb nooit toelating gegeven om in mijn portefeuille te zitten, dit is regelrechte diefstal en zij publiceren valse informatie, puur gebruikersbedrog. Ik heb een klacht ingediend bij de klachtenafdeling van de bank. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van het klachten document op hun website en daarin duidelijk vermeld de tekst op hun website, ik heb dit ook vermeld in mijn telefonisch contact met de dienst nalatenschappen, die geregistreerd werden. Wat blijkt uit hun antwoord, zij kijken niet verder dan hun navel: de procedure is gevolgd. Hun organisatie laat niet toe de procedure in vraag te stellen. Ik wil toch benadrukken dat ik ook een renovatielening bij de deze instelling lopen heb. Ik ben steeds mijn verplichtingen nagekomen, nooit achterstand. In bijlage vindt u het antwoord van de klachtendienst. Ik ben meer dan 50 jaar gebruiker van hun betalingssysteem, Ik weet al lang dat zij het begrip “klant” niet kennen en iemand in rouwperiode is zwak, die zal toch niet reageren. U begrijpt dat door deze praktijken ik in ernstige financiële problemen zit. Misschien kunt u iets bereiken bij de KBC KGB, of tenminste kunt u de leden waarschuwen voor deze malafide praktijken. Met vriendelijke groet Norbert Vergaelen GSM: 0475 83 88 27 ABON.NR.2236143-02
Vermelden van woonplaats op de bankafschriften
Geachte, sedert geruime tijd is er op de bankafschriften de gegevens van de personen die een storting hebben uitgevoerd NIET meer volledig vermeld - dwz géén straatnaam, géén woonplaats enz. Hoe wil je dan: 1) dat ik mijn "Fiscale attesten" opmaak, dit volgens een voorbeeld van de "FOD" - die moeten ten laatste eind februari 2026 bij de donateur in de bus vallen. 2) dat ik mijn *.xls file invul met daarop alle gegevens van de donateurs. Sedert enige tijd moet het rijksregisternummer ook worden vermeld. Deze file moet dan in een gewijzigde vorm geüpload worden naar de "FOD". Bij de "FOD" gaat het niet over de privacy, maar over de correctheid van de gegevens op de Fiscale attesten en de gegevens op de file die moet worden geüpload. Als ik niet over de adergegevens beschik, DAN KAN IK AL DEZE ZAKEN NIET MEER UITVOEREN Jean-Marie Ghekiere verantwoordelijk FA voor de vzw Animal Trust, Geerbosstraat 21, 9090 Melle
Verzuim van een opdracht
Verzuim van een opdracht
Cryptofraude
In het kader van een Cryptobelegging heb ik tussen 11/11/2024 en 12/03/2025 via mijn KBC rekening verschillende overschrijvingen naar een Spaans rekening nummer gedaan voor een totaal van 332136,90€. Ik kwam er te laat achter dat de ontvanger van de gelden deel uitmaakte van een fraudenetwerk en diende dan ook klacht in bij KBC. De fraudecel van KBC (Secure4you) deelde me het volgende mede : Uit het onderzoek is gebleken dat de fraude kon gebeuren omdat je de frauduleuze betalingen zelf hebt uitgevoerd en digitaal ondertekend . Door op deze wijze toestemming te geven betekent dat de fraude niet in aanmerking voor een terugbetaling van KBC. Ik ga niet akkoord met de conclusie van KBC die de schuld in de schoenen schuift van de rekeninghouder en niets gedaan heeft om de ontvanger van de gelden te identificeren en te vervolgen. Telkens ik een overschrijving deed werd ik onderworpen aan een safety check, naar de ontvanger werd geen enkel onderzoek gedaan. Ik kan alleen besluiten dat je als rekeninghouder bij KBC geen enkele bescherming geniet en door de lakse houding van KBC stel ik hun gedeeltelijk verantwoordelijk voor het geleden verlies en eis dan ook een aanvaardbare schadevergoeding. .
Fraude - diefstal - pishing telefoon
Op 1/4 kreeg ik van Secure4you een brief waarin staat dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de telefoonpishing waarbij ik via de telefoon 3260 euro verloor. Een persoon gaf zich uit als anti fraudedienst in naam van KBC en zei dat er geprobeerd werd via een Duits bedrijf een bedrag van 2800 euro van mijn rekening te halen voor een aankoop. Om mijn gegevens te beveiligen moet ik enkele stappen ondernemen alsook pop ups van itsme te bevestigen. Ik was volledig in paniek en heb er in eerste instantie niet bij stil gestaan dat het om fraude ging. De persoon was uitermate vriendelijk en beloofde om alles op te lossen en mijn gegevens te beveiligen. Dat KBC met een gewoon bericht via hun kate app in de applicatie gewoon dit laat weten en de zaak gewoon afsluit vind ik echt schandalig. Ik ben 3260 euro kwijt en steken het dan nog eens op mij. Gemaild naar Secure4you en een antwoord gekregen dat ik mij maar moet wensen tot de klachtendienst bij KBC. Het enige wat ik echter terug krijg is een auto reply. Ze laten mij als jarenlange klant volledig in de kou staan. Ik diende ook een klacht in bij de politie.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten