Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Probleem met leveringen en opzeggen abonnement
Beste, Sipwell n.v. (Technologielaan 3, 1840 Londerzeel) weigert mijn abbonement onmiddelijk op te zeggen (nadat ze meermaals leveringen hebben gemist, de klantendienst maanden onbereikbaar was en pas na 8 maanden ingrijpen op een technisch defect) = Meerdere contractbreuken. Als minnelijke schikking hadden wij voorgesteld om zo spoedig mogelijk het abbonement te stoppen (is ook aangetekend verstuurd op 25/09) en de waarborgen af te handelen. Helaas kennen ze de eigen Algemene Voorwaarden niet, hebben ze al 3x verschillende data doorgegeven wanneer het abbonement zou stoppen en weigeren ze voorlopig de koeler, bidons en rek op te halen.
opzegging cotract
Beste Op 27 december 2022 heb ik een aangetekend schrijven gestuurd voor de opzegging van mijn contract.Tot op heden heb ik van jullie nog geen antwoord gekregen van mijn opzegging. Ik heb ook al contact opgenomen via jullie contactformulieren op de site. Eveneens enkele mails gestuurd op 12 juli heb ik dan een antwoord gekregen dat ze mijn vraag naar de juiste dienst hebben doorverwezen maar tot op heden nog altijd geen antwoord. Op 3 augustus heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd en nog steeds geen antwoord.Is het mogelijk om dit eventueel in orde te maken en mij hierover te contacteren?Alvast bedanktJan Van GuchtKapsalon Fregat0476015428janvangucht75@gmail.com
Opzegging contract + herziening factuur
Beste,Aangezien jullie klantendienst telefonisch moeilijk te bereiken is (meerder malen geprobeerd en zelfs telefoonnummer achtergelaten om terug gebeld te kunnen worden) doe ik het maar langs deze weg.Bij deze laat ik u weten dat ik mijn contract bij jullie wens te beëindigen wegens de alsmaar stijgende prijzen die jullie hanteren.Er volgt nog een aangetekend schrijven om dit te bevestigen.Graag wil ik dan ook een aanpassing van de laatste factuur aangezien jullie een abonnementsbijdrage factureren voor de komende 12 maanden.Aangezien de opzegperiode 2 maanden bedraagt wens ik dus ook niet meer voor de volledige 12 maanden te betalen.Laatste factuurgegevens:Documentnummer: F-23108876Documentdatum: 30/06/2023Vervaldatum document: 15/07/2023Klantnummer: 227613Alvast bedankt voor jullie medewerking.Met vriendelijke groeten,
contract opzeggen duurt erg lang
beste,Ik heb via aangetekende brief mijn contract bij sipwell opgezegd. Dit werd bevestigd met een opzegtermijn van 6 maanden.Ik vraag een kopie van het contract dat ik tekende waarin deze opzegtermijn staat maar dat kunnen ze me niet bezorgen.Ik ga ervan uit dat als ze mij geen kopie kunnen bezorgen waarin ik dat tekende mijn contract onmiddellijk kan opgezegd worden.Ik vraag om mijn contract stop te zetten op 31/12, 3 maand na de officiele opzeg en dat het toestel kan opgehaald worden en dat we een het statiegeld op het toestel en de flessen terugkrijgen. Ik heb verschillende mails verschillende telefoons gedaan en er komt geen antwoord. Ik heb gewacht met mijn laatste factuur te betalen en krijg nu een rappelkost erboven op.
SipWell: Meervoudige contract inbreuken
Geachte,Ik heb als klant bij SipWell, allereerst gevraagd om een domiciliëring in te stellen,en volgens contract zouden we recht hebben op om de 8 weken een levering van 3x10 liter water.Het grootste deel van de tijd kwam de levering pas elke 3/4 maanden.Domiciliëring werd nooit ingesteld.Volgens contract is er ook tweejaarlijks onderhoud inbegrepen.Het onderhoud is twee keer gebeurd op 4 jaar,en duurde welgeteld 2 minuten. In Maart 2020 heeft SipWell, zonder mij op enige manier te communiceren,de levering van water stopgezet. Aangezien ik geen water meer ontving in Mei/Juni 2020,hoewel dit in het verleden al blijkbaar normaal was,ben ik vervolgens door mijn facturen gegaan,en een paar facturen betaald zodat dit overeenkomt met al de betalingen tot Maart 2020,de laatste levering van water. Vervolgens wachtende op wat op de factuur van April 2020 staat beschreven dat ik zogezegd nog recht heb op 36 flessen water.Ik heb ook contact opgenomen met de chauffeur,die mij vertelde dat hij niet weet waarom hij niet kan leveren.Vervolgens blijft SipWell de gebruikelijke maandelijkse facturen sturen,en in November 2020,stuurt SipWell me opeens een kopie van alle reeds toegestuurde facturen, zonder enige begeleidende brief,noch zonder enige vermelding over wat en waarom de levering van water werd stilgezet.Iedere toegestuurde factuur heeft integendeel wel een notie sinds April 2020:'U hebt nog recht op 36 flessen water.'Op die 36 flessen water blijf ik dus wachten.De chauffeur van dienst wou ze niet komen brengen want hij wacht op de instructie van de firma SipWell.In Augustus 2021,teneinde eindelijk een oplossing te vinden voor mijn probleem, heb ik zelf contact beginnen zoeken met SipWell.Tevens valt er ook een ingebrekestelling in de bus voor 793 Euro voor de maanden Maart 2020 tem Augustus 2021,zonder enige verduidelijking of communicatie dat de waterlevering in feite is stopgezet.De persoon die ik aan de lijn kreeg bij SipWell ging het bekijken en mij binnen de week terugbellen.Een week later hadden we nog niets gehoord en heb ik opnieuw terug gebeld, en uiteindelijk hetzelfde antwoord gekregen dat ze het gaan onderzoeken.Dan maar mijn beklag gedaan via email.Geen reactie.Nota bene,als SipWell eens belt,doen ze dit via anonieme nummers. In September 2021, opnieuw contact opgenomen met SipWell,en in plaats van een oplossing te bieden,krijg ik in mijn mailbox opnieuw een duplicaat van 1,5 jaar facturen. Ik reageer op de email en krijg een reply die vermeld dat dit intern bekeken zal worden en men mij in de week zal contacteren.Niets meer gehoord.Einde Oktober 2021,een brief ontvangen van SipWell met Subject: blokkade van de leveringen en in bijlage nogmaals de facturen van het voorbije 1.5 jaar.Dit is de eerste maal dat SipWell communiceert dat het de leveringen blokkeert nadat ze dit al eenzijdig maar stilzwijgend hadden stopgezet reeds 1.5 jaar geleden.In November 2021, nogmaals een ingebrekestelling ontvangen. Dit keer ten bedrage van 942 Euro.Ik contacteer SipWell via email.Eindelijk reactie: SipWell verklaard dat een onbetaalde factuur er toe heeft geleid dat de levering is stopgezet en aangezien de koeler er staat, de facturen kunnen blijven lopen.In December 2021,na meermaals contact gezocht te hebben,stelde iemand van de boekhouding voor om het 'water gedeelte' te onttrekken uit de facturen en het koeler gedeelte dat een kleine kost zou zijn te behouden.Een rare suggestie aangezien mijn contract helemaal niet bepaald wat dit gedeelte van de koeler zou kosten,en tevens de algemene voorwaarden bepalen dat de koeler enkel gebruikt zou mogen worden met water geleverd door SipWell (dewelke ze al maanden niet leveren).Midden December 2021 ontvang ik dan via email het absurde voorstel om 543 Euro te betalen voor de verhuur van de koeler.Dit is regelrechte meervoudige contractbreuk met de algemene voorwaarden:Volgens Artikel 5 zou SipWell de klant per email op de hoogte brengen indien leveringen niet gedaan kunnen worden volgens het contract (elke 2 maand zou dit moeten zijn):dit is nooit gebeurd voor geen enkele van de late leveringen.Ten tweede haalt SipWell aan dat ik gedurende de hele tijd dat de leveringen werden stopgezet,ik de waterkoeler zou gebruikt hebben.De laatste levering was in Januari 2020 voor 8x10 liter water, dus dit zou betekenen dat we gem. 0.1 liter drinken per dag over twee jaar gespreid met een gezin van 5. Absurd. Vervolgens, werd mij telefonisch geïnsinueerd dat ik de koeler zou gebruiken voor ander water dan SipWell, wat in feite wilt zeggen dat er een breuk zou zijn met Artikel 9 van de voorwaarden,en aldus zou moeten leiden tot het verbreken van het contract(!)Ten derde zou volgens Artikel 10, SipWell gebonden zijn aan het onderhoudscontract.Dit werd nooit nageleefd: SipWell heeft geen onderhoud meer gedaan sinds 2019.Ten laatste,ten gevolge van Artikel 17, zou SipWell de overeenkomst moeten verbreken aangezien er een duidelijk zicht was op staking van betaling sinds Maart 2020. Dit heeft SipWell eveneens nagelaten.SipWell heeft met opzet het contract laten verderlopen en stilzwijgend de levering van het water stopgezet, hoewel SipWell duidelijk op de hoogte was van een staking van betaling sinds begin 2020. Slechts na 1,5 jaar,in Augustus 2021, stuurt SipWell een eerste ingebrekestelling om vervolgens via een zeer ongestructureerde manier van communiceren het zo lang te trekken dat het December 2021 wordt vooraleer er een 'oplossing' uit de bus komt. Zodoende,in de 'oplossing', probeert SipWell de klant te verhalen op het gebruik van de koeler om alsnog de facturen te innen voor een maximum termijn en prijs.Dit is niet correct want mijn contract bepaald namelijk een pakket formule.Men kan niet stilzwijgend unilateraal beslissen om het één stop te zetten (water) en het andere stilzwijgend te laten doorlopen, aangezien ik contractueel een pakket gekocht heb , en ik nog recht heb op 36 flessen water, die ik heb betaald.Ophalen aub!
Ingebrekestelling + verbreken contract.
Beste,Reeds in het verleden(+-2jaar geleden) hebben we schade opgelopen door een lekkend toestel van de firma Sipwell NV met waterschade aan onze laminaatvloer tot gevolg.Het vervangen van het toestel heeft enige tijd in beslag genomen waardoor we toen reeds het contract wilden beëindigen.Echter kon dit niet volgens Sipwell tenzij een forse schadevergoeding.Hierdoor hebben we dit dan ook niet gedaan. +-3 weken geleden was er terug een defect aan hun toestel waardoor we terug geen gekoeld water konden drinken.Na +- 10 werkdagen hebben ze eindelijk een nieuwtoestel geleverd,echter bleek dat dit toestel geen warm water kon aanmaken waardoor bovenstaande firma een 3ex langskwam met opnieuw een ander toestel.We zijn nu 1 dag verder en ook dit toestel loopt terug uit waardoor onze laminaat terug een grote hoeveelheid water heeft opgeslorpt!!Dit loopt nu echt wel de spuigaten uit waardoor we het contract dan ook met onmiddellijke ingang willen beëindigen zonder extra kosten.Graag hiervoor de nodige stappen ondernemen aub daar we geen enkel vertrouwen meer hebben in deze toestellen en hun waterflessen(ook deze hebben regelmatig lekkageproblemen) en we steeds meer schade hebben aan onze nieuwe vloeren(2.5 jaar oud!)Met vriendelijk groet,Uyttersprot Robby.
Laattijdige levering
Beste, Op 6 oktober liet ik per mail aan uw klantendienst weten dat ik een extra waterlevering wou voor 11 oktober. Daarnaast wenste ik via die weg de frequentie van mijn levering te herzien van drie- naar tweemaandelijkse levering. Op 14 oktober kreeg ik nog altijd geen bericht, ondertussen was er geen water meer beschikbaar. Ik nam telefonisch contact op en de klantendienst liet me weten dat ze mijn mail nog hadden gelezen/behandeld. Per mail bevestigden ze me dezelfde dag dat er morgen (15/10) of overmogen (16/10) water zou geleverd worden. Dat gebeurde niet waardoor ik zelf voor een alternatief zorgde dat uitaard geld kost. De uiteindelijke levering werd 22/10 gedaan. Van de wijziging van mijn contract vernam ik tot op heden, 4 november, niets.
Sipwell vuil,vies toestel en vele problemen al 2 jaar
Ik heb twee jaar geleden een tweedehands toestel gekocht bij Sipwell, dit ging er volgens de verkoper uitzien als nieuw en werd volledig nagekeken voor levering zei hij, niets is minder waar, het werd geleverd heel vuil,vies en met een afgebroken bekerhouder en toen is de miserie begonnen. Na vele telefoons en mails hebben ze beloofd dat ik een ander en recenter model kreeg. Na drie dagen wachten op de chauffeur en twee dagen dat de chauffeur wel kwam maar niet het juiste toestel bij had kreeg ik een ander toestel en dit was even vies en hing vol met kalk enz..., dan het eerste toestel maar gehouden want dat hadden we zelf al helemaal gereinigd. Toen kwamen ze iedere maand water leveren terwijl ik geen verplichtingen had en al vele keren gezegd had dat ik niets meer nodig had van hun. Weer vele mails later hadden ze dan toch door dat ik geen water wou van hun, tot een half jaar later er opeens een bericht binnen kwam dat de chauffeur onderweg was met mijn water. Opnieuw mails en nu bijna twee jaar later sturen ze vijf facturen van een reinigingscontract dat nog zou lopen terwijl dat er nog nooit iemand is geweest om het toestel te reinigen en ik dat ook niet gevraagd heb. Het enige dat ik al twee jaar vraag is om mij gerust te laten maar blijkbaar werkt daar niemand die dat begrijpt. De verschillende chauffeurs die hier geweest zijn hebben bevestigd dat ik zeker geen alleenstaand geval ben en dat het dagelijks verkeerd loopt met hetgeen zei moeten leveren. Hoe kan zoiets blijven duren??? Ik heb ondertussen meer dan 50 mails van hun,verschillende met excuses en verschillende met vele beloftes maar nog niemand heeft na twee jaar iets goed gedaan van al diegene die het beloofd hebben.
Opzegging
Reeds enkele malen (sinds begin December) proberen wij ons contract op te zeggen. Eerst telefonisch contact, we werden gezegd contract tot eind augustus 2018 - maar mits een betaling van 3 maanden huur voor de koeling als 'boete' ter verbreking contract, kan u het vroeger opzeggen. Ik probeer al sinds begin december, geen reactie. Uiteindelijk na ons aangetekend schrijven van vorige week de melding gekregen dat ze het ontvangen hebben en dat we binnen de 25 dagen antwoord zullen krijgen. Daarstraks getelefoneerd, ineens is er geen sprake meer vn de 3 maanden ter boete, maar is het €350 geworden.Wij zijn altijd goede klant geweest, altijd tijdig betaald. En wensen dan ook gewoon zonder kosten op te zeggen.We hebben geen contract, reeds enkele malen kopie aangevraagd maar ook niet gekregen, omdat we het contract hebben overgenomen van de vorige eigenaar.Valt hier iets tegen te doen?mvgThari
Stopzetting contract
Had getekend voor 3 jaar een waterkoeler te nemen van SipWell. Na +/- iets meer dan 1 jaar werd duidelijk dat deze niet voldoende gebruikt werd en heb ik besloten het contract stop te zetten. Uiteraard moest ik de getekende 3 jaar uitdoen, wat ook normaal is. Ik heb de procedure gevolgd en minimum 6 maand voor aangetekend laten weten dat het contract niet meer verlengd moest worden en het zou aflopen in januari 2016. Echter eind januari werd via domiciliëring opnieuw een bedrag van mijn rekening gehaald. Na contact te opgenomen werd me bevestigd dat dit de laatste afrekening zou zijn. Niet dus... eind februari opnieuw geld van de rekening. Opnieuw contact opgenomen. Ze gingen het doorgeven... Voor alle zekerheid domiciliëring laten blokkeren bij de bank. Eind maart... opnieuw factuur in de bus, domiciliëring kon gelukkig niet uitgevoerd worden! Opnieuw contact opgenomen, ook geïnformeerd naar de waarborg van het toestel, deze ik ook nog niet teruggekregen had. Het zou doorgegeven worden... Ondertussen zijn we voorbij half april, heb ik 2 aanmaningen gekregen omwille van de laatste factuur die niet kon betaald worden, weet ik nog niets meer over terugbetaling van de te veel betaalde facturen alsook de terugbetaling van de waarborg... Volgende week is het weer factuurtijd, ben benieuwd... Heb contact opgenomen, ze gaan het doorgeven... Nogal gehoord... Meer dan 3 jaar geleden was het contract opgestart op nog geen 30 minuten tijd, contract stopzetten is een ander paar mouwen... Dit voelt voor mij als pure oplichting, machtsmisbruik enz...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten