Meest recente klachten

O. V.
9/10/2023

Probleem met leveringen en opzeggen abonnement

Beste, Sipwell n.v. (Technologielaan 3, 1840 Londerzeel) weigert mijn abbonement onmiddelijk op te zeggen (nadat ze meermaals leveringen hebben gemist, de klantendienst maanden onbereikbaar was en pas na 8 maanden ingrijpen op een technisch defect) = Meerdere contractbreuken. Als minnelijke schikking hadden wij voorgesteld om zo spoedig mogelijk het abbonement te stoppen (is ook aangetekend verstuurd op 25/09) en de waarborgen af te handelen. Helaas kennen ze de eigen Algemene Voorwaarden niet, hebben ze al 3x verschillende data doorgegeven wanneer het abbonement zou stoppen en weigeren ze voorlopig de koeler, bidons en rek op te halen.

Opgelost
J. V.
25/08/2023

opzegging cotract

Beste Op 27 december 2022 heb ik een aangetekend schrijven gestuurd voor de opzegging van mijn contract.Tot op heden heb ik van jullie nog geen antwoord gekregen van mijn opzegging. Ik heb ook al contact opgenomen via jullie contactformulieren op de site. Eveneens enkele mails gestuurd op 12 juli heb ik dan een antwoord gekregen dat ze mijn vraag naar de juiste dienst hebben doorverwezen maar tot op heden nog altijd geen antwoord. Op 3 augustus heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd en nog steeds geen antwoord.Is het mogelijk om dit eventueel in orde te maken en mij hierover te contacteren?Alvast bedanktJan Van GuchtKapsalon Fregat0476015428janvangucht75@gmail.com

Afgesloten
B. W.
8/07/2023

Opzegging contract + herziening factuur

Beste,Aangezien jullie klantendienst telefonisch moeilijk te bereiken is (meerder malen geprobeerd en zelfs telefoonnummer achtergelaten om terug gebeld te kunnen worden) doe ik het maar langs deze weg.Bij deze laat ik u weten dat ik mijn contract bij jullie wens te beëindigen wegens de alsmaar stijgende prijzen die jullie hanteren.Er volgt nog een aangetekend schrijven om dit te bevestigen.Graag wil ik dan ook een aanpassing van de laatste factuur aangezien jullie een abonnementsbijdrage factureren voor de komende 12 maanden.Aangezien de opzegperiode 2 maanden bedraagt wens ik dus ook niet meer voor de volledige 12 maanden te betalen.Laatste factuurgegevens:Documentnummer: F-23108876Documentdatum: 30/06/2023Vervaldatum document: 15/07/2023Klantnummer: 227613Alvast bedankt voor jullie medewerking.Met vriendelijke groeten,

Opgelost
E. N.
2/12/2022

contract opzeggen duurt erg lang

beste,Ik heb via aangetekende brief mijn contract bij sipwell opgezegd. Dit werd bevestigd met een opzegtermijn van 6 maanden.Ik vraag een kopie van het contract dat ik tekende waarin deze opzegtermijn staat maar dat kunnen ze me niet bezorgen.Ik ga ervan uit dat als ze mij geen kopie kunnen bezorgen waarin ik dat tekende mijn contract onmiddellijk kan opgezegd worden.Ik vraag om mijn contract stop te zetten op 31/12, 3 maand na de officiele opzeg en dat het toestel kan opgehaald worden en dat we een het statiegeld op het toestel en de flessen terugkrijgen. Ik heb verschillende mails verschillende telefoons gedaan en er komt geen antwoord. Ik heb gewacht met mijn laatste factuur te betalen en krijg nu een rappelkost erboven op.

Afgesloten
R. D.
6/01/2022

SipWell: Meervoudige contract inbreuken

Geachte,Ik heb als klant bij SipWell, allereerst gevraagd om een domiciliëring in te stellen,en volgens contract zouden we recht hebben op om de 8 weken een levering van 3x10 liter water.Het grootste deel van de tijd kwam de levering pas elke 3/4 maanden.Domiciliëring werd nooit ingesteld.Volgens contract is er ook tweejaarlijks onderhoud inbegrepen.Het onderhoud is twee keer gebeurd op 4 jaar,en duurde welgeteld 2 minuten. In Maart 2020 heeft SipWell, zonder mij op enige manier te communiceren,de levering van water stopgezet. Aangezien ik geen water meer ontving in Mei/Juni 2020,hoewel dit in het verleden al blijkbaar normaal was,ben ik vervolgens door mijn facturen gegaan,en een paar facturen betaald zodat dit overeenkomt met al de betalingen tot Maart 2020,de laatste levering van water. Vervolgens wachtende op wat op de factuur van April 2020 staat beschreven dat ik zogezegd nog recht heb op 36 flessen water.Ik heb ook contact opgenomen met de chauffeur,die mij vertelde dat hij niet weet waarom hij niet kan leveren.Vervolgens blijft SipWell de gebruikelijke maandelijkse facturen sturen,en in November 2020,stuurt SipWell me opeens een kopie van alle reeds toegestuurde facturen, zonder enige begeleidende brief,noch zonder enige vermelding over wat en waarom de levering van water werd stilgezet.Iedere toegestuurde factuur heeft integendeel wel een notie sinds April 2020:'U hebt nog recht op 36 flessen water.'Op die 36 flessen water blijf ik dus wachten.De chauffeur van dienst wou ze niet komen brengen want hij wacht op de instructie van de firma SipWell.In Augustus 2021,teneinde eindelijk een oplossing te vinden voor mijn probleem, heb ik zelf contact beginnen zoeken met SipWell.Tevens valt er ook een ingebrekestelling in de bus voor 793 Euro voor de maanden Maart 2020 tem Augustus 2021,zonder enige verduidelijking of communicatie dat de waterlevering in feite is stopgezet.De persoon die ik aan de lijn kreeg bij SipWell ging het bekijken en mij binnen de week terugbellen.Een week later hadden we nog niets gehoord en heb ik opnieuw terug gebeld, en uiteindelijk hetzelfde antwoord gekregen dat ze het gaan onderzoeken.Dan maar mijn beklag gedaan via email.Geen reactie.Nota bene,als SipWell eens belt,doen ze dit via anonieme nummers. In September 2021, opnieuw contact opgenomen met SipWell,en in plaats van een oplossing te bieden,krijg ik in mijn mailbox opnieuw een duplicaat van 1,5 jaar facturen. Ik reageer op de email en krijg een reply die vermeld dat dit intern bekeken zal worden en men mij in de week zal contacteren.Niets meer gehoord.Einde Oktober 2021,een brief ontvangen van SipWell met Subject: blokkade van de leveringen en in bijlage nogmaals de facturen van het voorbije 1.5 jaar.Dit is de eerste maal dat SipWell communiceert dat het de leveringen blokkeert nadat ze dit al eenzijdig maar stilzwijgend hadden stopgezet reeds 1.5 jaar geleden.In November 2021, nogmaals een ingebrekestelling ontvangen. Dit keer ten bedrage van 942 Euro.Ik contacteer SipWell via email.Eindelijk reactie: SipWell verklaard dat een onbetaalde factuur er toe heeft geleid dat de levering is stopgezet en aangezien de koeler er staat, de facturen kunnen blijven lopen.In December 2021,na meermaals contact gezocht te hebben,stelde iemand van de boekhouding voor om het 'water gedeelte' te onttrekken uit de facturen en het koeler gedeelte dat een kleine kost zou zijn te behouden.Een rare suggestie aangezien mijn contract helemaal niet bepaald wat dit gedeelte van de koeler zou kosten,en tevens de algemene voorwaarden bepalen dat de koeler enkel gebruikt zou mogen worden met water geleverd door SipWell (dewelke ze al maanden niet leveren).Midden December 2021 ontvang ik dan via email het absurde voorstel om 543 Euro te betalen voor de verhuur van de koeler.Dit is regelrechte meervoudige contractbreuk met de algemene voorwaarden:Volgens Artikel 5 zou SipWell de klant per email op de hoogte brengen indien leveringen niet gedaan kunnen worden volgens het contract (elke 2 maand zou dit moeten zijn):dit is nooit gebeurd voor geen enkele van de late leveringen.Ten tweede haalt SipWell aan dat ik gedurende de hele tijd dat de leveringen werden stopgezet,ik de waterkoeler zou gebruikt hebben.De laatste levering was in Januari 2020 voor 8x10 liter water, dus dit zou betekenen dat we gem. 0.1 liter drinken per dag over twee jaar gespreid met een gezin van 5. Absurd. Vervolgens, werd mij telefonisch geïnsinueerd dat ik de koeler zou gebruiken voor ander water dan SipWell, wat in feite wilt zeggen dat er een breuk zou zijn met Artikel 9 van de voorwaarden,en aldus zou moeten leiden tot het verbreken van het contract(!)Ten derde zou volgens Artikel 10, SipWell gebonden zijn aan het onderhoudscontract.Dit werd nooit nageleefd: SipWell heeft geen onderhoud meer gedaan sinds 2019.Ten laatste,ten gevolge van Artikel 17, zou SipWell de overeenkomst moeten verbreken aangezien er een duidelijk zicht was op staking van betaling sinds Maart 2020. Dit heeft SipWell eveneens nagelaten.SipWell heeft met opzet het contract laten verderlopen en stilzwijgend de levering van het water stopgezet, hoewel SipWell duidelijk op de hoogte was van een staking van betaling sinds begin 2020. Slechts na 1,5 jaar,in Augustus 2021, stuurt SipWell een eerste ingebrekestelling om vervolgens via een zeer ongestructureerde manier van communiceren het zo lang te trekken dat het December 2021 wordt vooraleer er een 'oplossing' uit de bus komt. Zodoende,in de 'oplossing', probeert SipWell de klant te verhalen op het gebruik van de koeler om alsnog de facturen te innen voor een maximum termijn en prijs.Dit is niet correct want mijn contract bepaald namelijk een pakket formule.Men kan niet stilzwijgend unilateraal beslissen om het één stop te zetten (water) en het andere stilzwijgend te laten doorlopen, aangezien ik contractueel een pakket gekocht heb , en ik nog recht heb op 36 flessen water, die ik heb betaald.Ophalen aub!

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform