Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
F. K.
2/07/2025

Fraude

Geachte mevrouw/heer, Op 26/06 krijg ik de melding van Monizze dat mijn ecocheques klaar staan. Ik check op mijn app van Monizze op datum van 29/06 de stand en zie dat de ecocheques gebruikt zijn bij Coolblue op 26/06. Ik heb dan via de website een mail gestuurd naar Monizze en Coolblue. Op 30/06 heb ik gebeld naar Monizze om 8u45 om dit nogmaals melden en ze gingen mij snel terugbellen. Ik heb dan ook contact gehad met Coolblue en die hebben van Monizze een transactienummet nodig. Ik geef dit door aan Monizze, "ze gaan mij contacteren". Op 1/07 neem ik terug contact op met Monizze en dan krijg ik plots de melding dat Coolblue het transactienummer officieel moet aanvragen. Hierna neemt ik contact met Coolblue en 10min later ontvang ik deze mail die ik direct doorstuurt om 10u10 naar Monizze met de vraag de ontvangst te bevestigen. Ik hoor niets en bel Monizze om 16u. Ik krijg een vrouw aan de lijn die het dossier nog niet kende en zei dat de aanvraag eerst moest geanalyseerd worden. Bij haar antwoord naar Monizze ging ze mij in cc zetten. Tot nu niets ontvangen! Op dinsdag heb ik wel om 17u57 een mail gekregen dat ze mijn vraag ontvangen hadden en deze gingen doorsturen naar de betrokken dienst en mij gaan contacteren. Tot nu NIETS! ik vrees dat Coolblue nu de aankoop niet meer kan annuleren door de traagheid van Monizze en dat ik mijn 250€ kwijt ben door hun fout. Want hoe het komt dat iemand mijn ecocheques kunnen gebruiken heeft kan niemand mij uitleggen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen asap dat Monizze alle gegevens doorgeeft aan Coolblue en mezelf. Ook wil ik ze in gebreke stellen voor het verlies van 250€ door hun laksheid/traagheid. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Opgelost
H. M.
1/07/2024

Onterechte afhaling cheque kaart

Beste, Na overleg met de juridische dienst, hierbij de klacht naar Monizze toe. op 30 november 2022 stuurt Monizze een email met daarin de melding van een poging tot aankoop. zie bijlage1 daags nadien stel ik vast dat er 424 Euro is afgehaald. zie bijlage2. hiervan heb ik Monizze op de hoogte gebracht met de vraag het bedrag terug te storten. zie bijlag3. ik heb de afhaler achterhaald en zij bekennen de onterechte afhaling. zie bijlage4. hiervan werd Monizze ook ingelicht. Ondanks ettelijke mailings en vragen tot rechtzetting, blijft het antwoord van Monizze dat hun systemen in orde zijn en geen actie ondernemen. zie bijlage5. Graag zou ik dat bedrag terug op mijn cheque rekening zien verschijnen. met vriendelijke groet herman maes 0478390650 (P.S. privé nummers worden niet beantwoord)

Afgesloten
E. V.
20/10/2023

Expiratie ecocheques

Naar aanleiding van de activatie van een nieuwe Monizze kaart voor mijn eco-cheques, die ik geheel ongevraagd kreeg toegestuurd (de oude werkte plots niet meer), ging ik voor het eerst de transactiegeschiedenis bekijken. Tot mijn grote ontsteltenis, stel ik vast dat er de voorbije jaren gewoonweg gestolen werd van mij, zonder enige aankondiging. Noch vooraf, noch achteraf. Noch aan mij als persoon, noch aan het bedrijf dat deze betaalt. In het totaal gaat het over 493.59 euro in de voorbije drie jaren.Ik verwacht een MAIL en/of SMS wanneer de cheques dreigen te vervallen! Nu hoor ik telefonisch dat jullie die mails inderdaad hebben “proberen te versturen”, maar dat jullie mijn e-mailadres niet hebben. Dit klopt absoluut niet, want ik ben toevallig ook de HR en finance verantwoordelijke en ik krijg nochtans wel hun betalingsopdrachten per mail! Dit is gewoonweg stelen! Zelfs ten tijde van corona, na maanden van lockdown, durven ze in juli 2020 in alle geheim 150 euro van mijn kaart te nemen. Terwijl in alle media gecommuniceerd werd dat dit automatisch verlengd werd. Dit tart werkelijk alle verbeelding. Dit is wat ik verwacht van Monizze: 1. Mijn onaangekondigde vervallen (lees: gestolen) bedragen, i.e. 493,59 euro, worden terug op mijn persoonlijke kaart gezet, voor minstens drie maanden, zodat ik de kans heb om deze alsnog te besteden.2. Alle medewerkers van ons bedrijf krijgen voortaan een aankondiging per mail én een sms drie maanden voordat de cheques dreigen te vervallen.Met oprechte dank voor uw hulp.

Afgesloten
J. S.
18/10/2023

Ecocheques verdwenen

Beste,Eerder deze maand merkte ik op dat mijn ecocheques van mijn Monizze account verdwenen waren. het bedrag is integraal verdwenen bij een aankoop bij Krëfel op 3/10/2023, vervolgens teruggestort en nadien weer verdwenen. Ik heb zelf echter niets online aangekocht met mijn ecocheques en ook niet bij Krëfel. Na contact met Krëfel zeggen zij dat ze niets kunnen doen omdat er bij hen geen transactie is binnengekomen. Ik heb tevens ook ten allentijde zelf mijn Monizze kaart op zak gehad, het kan dus niet met de kaart betaald zijn. Na contact met Monizze (zowel door mezelf als door mijn werkgever) zeggen ze enkel dat ik mijn wachtwoord moet vernieuwen en dat ik pech gehad heb en naar de politie moet gaan voor aangifte. Na telefonisch contact met de blauwe lijn wer mij ook gezegd dat er voor slechts 250 een dossier kan worden aangemaakt maar dat de kans klein is dat dit gaat worden onderzocht. Ik veronderstel dat het gaat om een datalek bij Monnize want ik heb op elk account een afzondelrijk wacthwoord dus het kan niet zijn dat mijn wacthwoord van een ander platform gebruikt wordt of daar gelekt is. Daarom dat ik dit aan jullie wil melden. Je kijkt niet elke dag in je applicatie van ecocheques, dus misschien zijn er nog wel mensen die dit hebben voorgehad. Hopelijk zijn er geen andere slachtoffers maar mochten ze er toch zijn, wordt dit hopelijk wel onderzocht. Als Tip kreeg ik telefonisch van Monizze nog mee om mijn online betalingen uit te schakelen, wat ik ondertussen gedaan heb, en om mijn wachtwoord te veranderen, wat ik ook gedaan heb.Verder wordt er dus niets met deze klacht gedaan, terwijl er dus langst mijn kant helemaal geen fout gemaakt is. Ontzettend vreemd dat zij hier niet de verantwoordelijkheid voor nemen. Ik zou heel graag een compensatie hebben voor mijn ecocheques

Opgelost
A. V.
10/10/2023

Ecocheques niet te gebruiken

BesteOp de kaart van mijn echtgenoot staat een groot bedrag aan ecocheques.Al 2 keer zou ik deze kunnen gebruiken voor een grote betaling (fiets en hotel) waar dat niet lukte. Blijkbaar wordt de code niet erkend op de terminals van de leveranciers.Omdat we niet vaak in België zijn en omdat ecocheques niet heel vaak aanvaard worden, is het heel vervelend dat we dit geld niet kunnen gebruiken.Ik kreeg de tegenstrijdige berichten dat de code verwijderd kan worden en dat ik (tegen betaling!) een kaart zonder code kan aanvragen.Kan u mij helpen om dit geld te gebruiken, zonder dat ik hiervoor moet betalen, bij de winkel van mijn keuze, los van hun type terminal?Zowel ik als de leverancier namen al verschillende keren telefonisch contact zonder oplossing...Bedankt om op te volgen.Vriendelijke groet

Afgesloten
M. P.
3/06/2023

Terugbetaling IKEA Gift Card

Beste, Ik kocht op 13 april 10 IKEA Gift Cards aan €48/stuk ter waarde van €50/stuk. Toen bleek dat die slechts op een verwaarloosbaar aantal producten geldig zijn, stuurde ik diezelfde dag een herroepingsmail. De omschrijving was verwarrend. Jullie gebruikten dezelfde naam als een veel algemener product op de Ikea website. Daar stuurde ik op 14 april screenshots van als bewijs. Aangezien jullie dezelfde naam gebruikten als de voucher op de site bij IKEA, ging ik ervan uit dat dezelfde voorwaarden golden als de IKEA Gift Card. Daarenboven las ik dat je ze altijd kan blijven gebruiken terwijl er een vervaldatum op de vouchers staat. Ik begrijp dat op jullie app stond dat de bon niet terugbetaald wordt. De aankoop zou inderdaad mijn verantwoordelijkheid zijn ware het niet dat de actie erg verwarrend is. Ik zocht het artikel eerst op op de Ikea website om mezelf ervan te vergewissen dat de gift cards voor alle artikelen gebruikt mogen worden. Hieruit leidde ik af dat eco-vouchers en Ikea gift card een verschillend product is. Dat ik de Ikea gift card wel kon kopen met de eco-vouchers. Ik deed mijn onderzoek met de informatie die mij als leek ter beschikking werd gesteld. Jullie productbeschrijving - de titel alleen al - is misleidend en jullie verantwoordelijkheid. Nu heb ik 10 IKEA Gift Cards voor een totale waarde van €500 waarmee ik een uiterst beperkt assortiment aan producten kan aankopen. Die producten heb ik niet nodig. Ik zou ze ook eerder in een ecologischer of gespecialiseerder winkel aankopen moest ik ze wel nodig hebben. Bovendien vervallen deze vouchers op 15 november 2023. Ik zou dus gedwongen worden om producten aan te kopen die ik niet nodig heb. Ik probeerde jullie tevergeefs per telefoon te bereiken op 14 april. Op mijn tweede mail van 14 april reageerden jullie net als op de eerste dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. De omschrijving, de titel van het product was echter alles behalve eenduidig en helder. Ook verschuilen jullie je erachter dat je een dienst aanbiedt eerder dan een product. Ik voel mij bekocht. Dank bij voorbaat,Mieke Praet

Opgelost
I. L.
22/03/2023

Reactivering vervallen cadeaucheques ex-werkgever

Sinds 28november 2021 ben ik uit dienst bij Kbc. Mijn Kbc emailadres was gebonden aan Monizze...ik had geen aparte Monizze app...deze was geintegreerd via Kbc mobile. Iets na uitdiensttreding verdween deze kaart uit de app. Volgens Hr zou alles worden uitbetaald waardoor ik hier niet ongerust over was. Vandaag ontving ik een nieuwe kaart. Ik begreep er niks van....blijkbaar is er sinds 2018 een niet geactiveerde kaart in Leuven bij Kbc(naar hun verstuurd) die nu komt te vervallen.... ik zou dan ook graag de sinds 4januari vervallen cadeaucheques tbv 40eur waar ik dus geen weet van kon hebben, reactiveren....Ik belde hierover dus met een medewerkster van u die ook een interne notitie ging opmakenZe raadde me aan te mailen voor mogelijke reactivering..DIt moest op deze manier naar haar collega's van backoffice..daags nadien belde zijzelf dan toch al terug om te zeggen dat niet op de aanvraag werd ingegaan. Ik vulde nogmaals formulier in op hun website...antwoord: wettelijk niet mogelijk. Ook Hr Kbc vroeg hun via mail om begrip....idem antwoord.Terwijl situatie op hun vraag uitgebreid werd uitgelegd en nog eens bevestigd door ex-werkgever....Ik mailde juist om een commerciële begripvolle oplossing maar zij blijven zich scharen achter de wetVan bureaucratie gesproken...

Opgelost
H. M.
16/12/2022

Niet respecteren van geldigheidsduur

Van mijn werkgever krijg ik elektronische maaltijdcheques, ecocheques en een coronapremie via Monizze.Bij betaling kan ik zelden kiezen welke cheques worden gebruikt. Zeer typische worden de maaltijdcheques gedebiteerd. Monizze biedt weliswaar de mogelijkheid aan om een aankoop over te zetten van een type cheque naar een andere. Helaas heeft dit veel beperkingen. Zo kan een aankoop be niet gedeeltelijk worden overgezet.Een tweede, en wat mij betreft grotere probleem is dat Monizze de geldigheidsdatum niet respecteert. Concreet deed volgend scenario zich voor:* ik heb not een groot bedrag met maaltijdcheques, met eerste vervaldatum 31/10/2023.* Ik heb een klein bedrag aan coronapremie met vervaldatum 31/12/2022.* ik heb een betaling gedaan met maaltijdcheques die dus geldig waren tot 31/10/2023 en heb deze via de Monizze app omgezet naar een betaling met de coronapremie* Monizze heeft mij maaltijdcheques rekening gecrediteerd met een bedrag met vervaldatum 31/12/2022.* Er is dus helemaal geen sprake van het aanpassen van een transactie want met heeft zomaar even 10 maanden van mijn geldigheidsdatum afgeritst.Uiteindelijk zal ik dit bedrag en het restbedrag op mijn coronapremie verliezen.Dit is puur diefstal.

Opgelost
E. M.
15/09/2022

Gebruik consumptiecheques via Dealzz niet mogelijk

Reeds meermalen vestige ik er uw aandacht op dat ik het tegoed op mijn rekening consumptiecheques niet via het Dealzz netwerk, meer specifiek bol.com, kon gebruiken omdat jullie IT set-up de aankoop van cadeau cheques met het tegoed aan consumptiecheques niet mogelijk maakt. De reden hiervoor blijft onduidelijk. Een oplossing wordt evenmin geboden. Het lijkt er steeds meer op alsof Monizze de haar toevertrouwde gelden niet wenst door te geven aan de begunstigde. In ieder geval heeft dit reeds een verlies veroorzaakt gezien het niet kunnen aankopen in de soldenperiode voor een sterk toegenomen prijsstijging van de gewenste goederen. Graag eindelijk een afdoende en werkende oplossing.Erik

Opgelost
S. C.
20/05/2022

Fraude met ecocheque

Op 10/02/2022 is er een online aankoop gedaan met mijn ecocheques voor een bedrag van 224.20€Die is gebeurt buiten mijn weet en goedkeuring en bij een webwinkel die mij volledig onbekend is (BROOKLYN). Ik heb toen na deze ontdekking onmiddellijk naar Monizze gebeld om dit te melden.Er werd mij beloofd op de hoogte te worden gehouden van er allemaal verder zou gebeuren. Ondertussen zijn we 3 maanden verder, en is het voorval nog 2 keer telefonisch gemeld aan een Monizze medewerkers maar nog steeds krijg ik geen feedback van wat er nu gaat gebeuren. Ik heb in Februari na dat ik ontdekt had wat er was gebeurt ook contact opgenomen met het hoofdkantoor van BROOKLYN die gevestigd zijn in Harelbeke.Daar kreeg ik te horen dat er meerdere van deze meldingen reeds waren binnengekomen van mensen met een Monizze kaart en dit ook hadden gemeld bij Monizze.Aangezien er bij bestelling en betaling bij deze webshop moet ingelogd worden met e-mail en wachtwoord van Monizze lijkt het mij duidelijk dat er bij jullie zich een datalek heeft voorgedaan. Ook heb ik reeds klacht tegen onbekende ingediend bij de lokale instanties.Nu (3 maanden later) krijg ik te horen dat de lek/fraude niet aan hun kan gelinkt worden en ze niet overgaan tot terugbetaling van de verloren ecocheques.doch werd mij in het eerste gesprek vermeld dat Monizze hiervoor verzekerd zou zijn.na enig opzoekwerk online vind je kranten-artikels over datalek bij Monizze, veel klachten van gedupeerden en sommige hebben hun verloren saldo terug gekregen. andere dan weer niet.ik vraag mij dan ook sterk af hoe de selectie voor terugbetalingen wordt gedaan.willekeurig of heeft dit in hun eigenbelang te maken met de grote van u aandeel kaarten met je bedrijf?Graag wil i kalle gedupeerden oproepen om contact met me op te nemen via volgende e-mailadres:ECOCHEQUEFRAUDE@GMAIL.COMzo wil ik alle klachten bundelen om hier verdere stappen in te ondernemen, aangezien de klachten afzonderlijk niet ernstig worden genomen door het (voor hun) lage bedrag van de klacht.zoveel te meer gedupeerde zich melden zoveel te hoger het bedrag en zoveel te meer kans er is om ons gestolen saldo terug te krijgen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform