Meest recente klachten

F. K.
2/07/2025

Fraude

Geachte mevrouw/heer, Op 26/06 krijg ik de melding van Monizze dat mijn ecocheques klaar staan. Ik check op mijn app van Monizze op datum van 29/06 de stand en zie dat de ecocheques gebruikt zijn bij Coolblue op 26/06. Ik heb dan via de website een mail gestuurd naar Monizze en Coolblue. Op 30/06 heb ik gebeld naar Monizze om 8u45 om dit nogmaals melden en ze gingen mij snel terugbellen. Ik heb dan ook contact gehad met Coolblue en die hebben van Monizze een transactienummet nodig. Ik geef dit door aan Monizze, "ze gaan mij contacteren". Op 1/07 neem ik terug contact op met Monizze en dan krijg ik plots de melding dat Coolblue het transactienummer officieel moet aanvragen. Hierna neemt ik contact met Coolblue en 10min later ontvang ik deze mail die ik direct doorstuurt om 10u10 naar Monizze met de vraag de ontvangst te bevestigen. Ik hoor niets en bel Monizze om 16u. Ik krijg een vrouw aan de lijn die het dossier nog niet kende en zei dat de aanvraag eerst moest geanalyseerd worden. Bij haar antwoord naar Monizze ging ze mij in cc zetten. Tot nu niets ontvangen! Op dinsdag heb ik wel om 17u57 een mail gekregen dat ze mijn vraag ontvangen hadden en deze gingen doorsturen naar de betrokken dienst en mij gaan contacteren. Tot nu NIETS! ik vrees dat Coolblue nu de aankoop niet meer kan annuleren door de traagheid van Monizze en dat ik mijn 250€ kwijt ben door hun fout. Want hoe het komt dat iemand mijn ecocheques kunnen gebruiken heeft kan niemand mij uitleggen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen asap dat Monizze alle gegevens doorgeeft aan Coolblue en mezelf. Ook wil ik ze in gebreke stellen voor het verlies van 250€ door hun laksheid/traagheid. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Opgelost
H. M.
1/07/2024

Onterechte afhaling cheque kaart

Beste, Na overleg met de juridische dienst, hierbij de klacht naar Monizze toe. op 30 november 2022 stuurt Monizze een email met daarin de melding van een poging tot aankoop. zie bijlage1 daags nadien stel ik vast dat er 424 Euro is afgehaald. zie bijlage2. hiervan heb ik Monizze op de hoogte gebracht met de vraag het bedrag terug te storten. zie bijlag3. ik heb de afhaler achterhaald en zij bekennen de onterechte afhaling. zie bijlage4. hiervan werd Monizze ook ingelicht. Ondanks ettelijke mailings en vragen tot rechtzetting, blijft het antwoord van Monizze dat hun systemen in orde zijn en geen actie ondernemen. zie bijlage5. Graag zou ik dat bedrag terug op mijn cheque rekening zien verschijnen. met vriendelijke groet herman maes 0478390650 (P.S. privé nummers worden niet beantwoord)

Afgesloten
E. V.
20/10/2023

Expiratie ecocheques

Naar aanleiding van de activatie van een nieuwe Monizze kaart voor mijn eco-cheques, die ik geheel ongevraagd kreeg toegestuurd (de oude werkte plots niet meer), ging ik voor het eerst de transactiegeschiedenis bekijken. Tot mijn grote ontsteltenis, stel ik vast dat er de voorbije jaren gewoonweg gestolen werd van mij, zonder enige aankondiging. Noch vooraf, noch achteraf. Noch aan mij als persoon, noch aan het bedrijf dat deze betaalt. In het totaal gaat het over 493.59 euro in de voorbije drie jaren.Ik verwacht een MAIL en/of SMS wanneer de cheques dreigen te vervallen! Nu hoor ik telefonisch dat jullie die mails inderdaad hebben “proberen te versturen”, maar dat jullie mijn e-mailadres niet hebben. Dit klopt absoluut niet, want ik ben toevallig ook de HR en finance verantwoordelijke en ik krijg nochtans wel hun betalingsopdrachten per mail! Dit is gewoonweg stelen! Zelfs ten tijde van corona, na maanden van lockdown, durven ze in juli 2020 in alle geheim 150 euro van mijn kaart te nemen. Terwijl in alle media gecommuniceerd werd dat dit automatisch verlengd werd. Dit tart werkelijk alle verbeelding. Dit is wat ik verwacht van Monizze: 1. Mijn onaangekondigde vervallen (lees: gestolen) bedragen, i.e. 493,59 euro, worden terug op mijn persoonlijke kaart gezet, voor minstens drie maanden, zodat ik de kans heb om deze alsnog te besteden.2. Alle medewerkers van ons bedrijf krijgen voortaan een aankondiging per mail én een sms drie maanden voordat de cheques dreigen te vervallen.Met oprechte dank voor uw hulp.

Afgesloten
J. S.
18/10/2023

Ecocheques verdwenen

Beste,Eerder deze maand merkte ik op dat mijn ecocheques van mijn Monizze account verdwenen waren. het bedrag is integraal verdwenen bij een aankoop bij Krëfel op 3/10/2023, vervolgens teruggestort en nadien weer verdwenen. Ik heb zelf echter niets online aangekocht met mijn ecocheques en ook niet bij Krëfel. Na contact met Krëfel zeggen zij dat ze niets kunnen doen omdat er bij hen geen transactie is binnengekomen. Ik heb tevens ook ten allentijde zelf mijn Monizze kaart op zak gehad, het kan dus niet met de kaart betaald zijn. Na contact met Monizze (zowel door mezelf als door mijn werkgever) zeggen ze enkel dat ik mijn wachtwoord moet vernieuwen en dat ik pech gehad heb en naar de politie moet gaan voor aangifte. Na telefonisch contact met de blauwe lijn wer mij ook gezegd dat er voor slechts 250 een dossier kan worden aangemaakt maar dat de kans klein is dat dit gaat worden onderzocht. Ik veronderstel dat het gaat om een datalek bij Monnize want ik heb op elk account een afzondelrijk wacthwoord dus het kan niet zijn dat mijn wacthwoord van een ander platform gebruikt wordt of daar gelekt is. Daarom dat ik dit aan jullie wil melden. Je kijkt niet elke dag in je applicatie van ecocheques, dus misschien zijn er nog wel mensen die dit hebben voorgehad. Hopelijk zijn er geen andere slachtoffers maar mochten ze er toch zijn, wordt dit hopelijk wel onderzocht. Als Tip kreeg ik telefonisch van Monizze nog mee om mijn online betalingen uit te schakelen, wat ik ondertussen gedaan heb, en om mijn wachtwoord te veranderen, wat ik ook gedaan heb.Verder wordt er dus niets met deze klacht gedaan, terwijl er dus langst mijn kant helemaal geen fout gemaakt is. Ontzettend vreemd dat zij hier niet de verantwoordelijkheid voor nemen. Ik zou heel graag een compensatie hebben voor mijn ecocheques

Opgelost
A. V.
10/10/2023

Ecocheques niet te gebruiken

BesteOp de kaart van mijn echtgenoot staat een groot bedrag aan ecocheques.Al 2 keer zou ik deze kunnen gebruiken voor een grote betaling (fiets en hotel) waar dat niet lukte. Blijkbaar wordt de code niet erkend op de terminals van de leveranciers.Omdat we niet vaak in België zijn en omdat ecocheques niet heel vaak aanvaard worden, is het heel vervelend dat we dit geld niet kunnen gebruiken.Ik kreeg de tegenstrijdige berichten dat de code verwijderd kan worden en dat ik (tegen betaling!) een kaart zonder code kan aanvragen.Kan u mij helpen om dit geld te gebruiken, zonder dat ik hiervoor moet betalen, bij de winkel van mijn keuze, los van hun type terminal?Zowel ik als de leverancier namen al verschillende keren telefonisch contact zonder oplossing...Bedankt om op te volgen.Vriendelijke groet

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform