Terug

Terugbetaling IKEA Gift Card

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. P.

Naar: Monizze

03/06/2023

Beste, Ik kocht op 13 april 10 IKEA Gift Cards aan €48/stuk ter waarde van €50/stuk. Toen bleek dat die slechts op een verwaarloosbaar aantal producten geldig zijn, stuurde ik diezelfde dag een herroepingsmail. De omschrijving was verwarrend. Jullie gebruikten dezelfde naam als een veel algemener product op de Ikea website. Daar stuurde ik op 14 april screenshots van als bewijs. Aangezien jullie dezelfde naam gebruikten als de voucher op de site bij IKEA, ging ik ervan uit dat dezelfde voorwaarden golden als de IKEA Gift Card. Daarenboven las ik dat je ze altijd kan blijven gebruiken terwijl er een vervaldatum op de vouchers staat. Ik begrijp dat op jullie app stond dat de bon niet terugbetaald wordt. De aankoop zou inderdaad mijn verantwoordelijkheid zijn ware het niet dat de actie erg verwarrend is. Ik zocht het artikel eerst op op de Ikea website om mezelf ervan te vergewissen dat de gift cards voor alle artikelen gebruikt mogen worden. Hieruit leidde ik af dat eco-vouchers en Ikea gift card een verschillend product is. Dat ik de Ikea gift card wel kon kopen met de eco-vouchers. Ik deed mijn onderzoek met de informatie die mij als leek ter beschikking werd gesteld. Jullie productbeschrijving - de titel alleen al - is misleidend en jullie verantwoordelijkheid. Nu heb ik 10 IKEA Gift Cards voor een totale waarde van €500 waarmee ik een uiterst beperkt assortiment aan producten kan aankopen. Die producten heb ik niet nodig. Ik zou ze ook eerder in een ecologischer of gespecialiseerder winkel aankopen moest ik ze wel nodig hebben. Bovendien vervallen deze vouchers op 15 november 2023. Ik zou dus gedwongen worden om producten aan te kopen die ik niet nodig heb. Ik probeerde jullie tevergeefs per telefoon te bereiken op 14 april. Op mijn tweede mail van 14 april reageerden jullie net als op de eerste dat de verantwoordelijkheid bij mij ligt. De omschrijving, de titel van het product was echter alles behalve eenduidig en helder. Ook verschuilen jullie je erachter dat je een dienst aanbiedt eerder dan een product. Ik voel mij bekocht. Dank bij voorbaat,Mieke Praet

Berichten (2)

Monizze

Naar: M. P.

05/06/2023

Beste Mieke,We hebben uw aanvraag goed ontvangen en doorgestuurd naar onze collega’s.Zij zullen contact met u opnemen zodra ze uw aanvraag nagekeken hebben.Wij danken u alvast voor uw geduld.Met vriendelijke groeten,VikSupport Monizzesupport@monizze.beMonizze, a 100% Belgian company part of the Up Group32 78 05 33 7732 2 891 88 19Avenue Roger Vandendriessche laan,18 1150 BrusselsBelgiumwww.monizze.be

Monizze

Naar: M. P.

06/06/2023

Beste Mieke,We hebben geen antwoord mogen ontvangen van onze mail op 18/04.De voorwaarden van de “Gift cards” zijn aangeduid voor aankoop en in het vetgedrukt.Hierbij de schermafdruk: In uw mail vermeld u het gebruik van het woord “Gift card” als u de websites Dealzz en IKEA in het Engels instelt. Dat is nu de algemene en correcte vertaling van het woord.Indien u bijkomende vragen heeft, mag u ze altijd stellen op de 078/05 33 77 of naar support@monizze.be.Met vriendelijke groeten, ViensaySupport Monizzesupport@monizze.beMonizze, a 100% Belgian company part of the Up Group32 78 05 33 7732 2 891 88 19Avenue Roger Vandendriessche laan,18 1150 BrusselsBelgiumwww.monizze.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform