Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
EDENRED KAART NOG STEEDS NIET ONTVANGEN
Volgens de communicatie van Edenred diende ik een nieuwe kaart aan te vragen omdat de kaarten vernieuwd werden. Ik heb deze kaart besteld en betaald in maart 2025, maar tot op heden – vandaag 28 juli – heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Ondanks herhaaldelijk mailverkeer hierover werd de kaart in eerste instantie opgestuurd naar mijn maatschappelijke zetel, waar ik ze nooit ontvangen heb. Daarna werd beloofd dat ze opnieuw zou worden verzonden naar mijn huidige woonadres. Ook deze tweede kaart is nooit aangekomen. Tot overmaat van ramp heb ik de kaart zelfs twee keer moeten betalen, zonder dat ik ooit effectief een nieuwe kaart heb mogen ontvangen. Dit is bijzonder frustrerend en onaanvaardbaar. Bedankt om; 1. De situatie te onderzoeken, 2. Edenred zo snel mogelijk een nieuwe kaart op mijn huidige adres te bezorgen, 3. Minstens één van de twee betalingen terug te storten, aangezien ik dubbel heb betaald zonder ooit een kaart te ontvangen. Dankjewel en uitkijkend naar een snelle en duidelijke oplossing voor dit aanslepende probleem.
Tegoed ecocheques Edenred
Ik heb nog een saldo aan ecocheques open staan bij Edenred maar ben mijn Edenred kaart kwijt en kan de ecocheques dus niet opnemen. Ik heb al verschillende keren contact gehad met Edenred (sinds augustus van dit jaar) en zij zeggen me telkens dat volgens hun contract met de werkgever de levering van de nieuwe kaart via de werkgever moet gebeuren, ze kunnen dat niet rechtstreeks met mij regelen dus. Ik heb 3 jaar geleden mijn ontslag gegeven bij die werkgever. De (ex-)werkgever zou van Edenred een aanvraag tot betaling van de nieuwe kaart ontvangen hebben, maar zij reageren niet en dus wordt er geen nieuwe kaart aangemaakt en opgestuurd. De ecocheques (ter waarde van 187,50 euro) vervallen op 2 november 2024. Het lijkt me niet gepast dat Edenred zich verschuilt achter hun contract met de werkgever, om geen nieuwe kaart rechtstreeks aan de werknemer te leveren (ze moeten naar mijn mening maar een clausule voorzien in hun contract). De cheques staan op mijn naam op een account bij Edenred, maar ik kan ze niet opnemen. Ik heb hier wel voor gewerkt en heb er toch recht op. Hopelijk kan een tussenkomst van Testaankoop leiden tot een oplossing...
Fraude met mijn kaart
Op 28/7 werd online een betaling gedaan van 400 eur met mijn ecocheques door fraude. Ik wil deze 400 euro terug vorderen van Edenred omdat de beveiliging van hun systeem niet voldoet. Ze weigeren dit echter omdat ze beweren dat mijn e-mailaccount gehackt is en daardoor ook mijn Edenredaccount. Volgens mij kan dit niet: de wachtwoorden van de 2 accounts zijn totaal anders. Er is 2staps verificatie voor de edenred account : email + wachtwoord én Itsme, maar dat was vermoed ik op 28/7 nog niet in voege. (Ik heb de vraag meerdere keren gesteld, maar ze willen er niet op antwoorden). Ik snap niet dat iemand die niet over mijn kaart beschikt toch 400 euro kan betalen online. Ik wist niet dat er online met de kaart kon betaald worden. Blijkbaar kan je die optie uitvinken (sinds ? ), maar ik vind dat de omgekeerde wereld. IK zou dus graag mijn ecocheques terug gestort krijgen. In bijlage: mailverkeer met edenred, aangifte politie, nieuwe kaart die ik toegestuurd gekregen heb : op iemand anders zijn naam !!
Ongeldige voucher
Beste vandaag wilde ik een camera kopen op de website Coolblue, via Engie kan ik voucherss bekomen waardoor het er korting zou zijn Ik kocht voor €450 Vouchers Een van €250 en twee van €100, die twee van €100 werkte als ik die wilde gebruiken maar die van €250 werkte niet. Ik kreeg een foutmelding en kon geen code zien Ik belde evenred op om te zien als zij mik konden helpen. aa' de lijn was het rap rap gegevens geven zal iemand u opbellen' Na enkele uren had ik nog niemand gehoord. Ik dacht ik zal eens terugbellen, ik had iemand aan de lijn die mij meteen verbaal agressief reageerde als ik vertelde dat ik 3 uur geleden had gebeld 'dat ik geduld moet hebben' 'dat ze morgen kunnen bellen' en ze smeet de telefoon op mijn neus. Ik wilde vandaag mijn vouchers gebruiken om dat dit toestel te kopen klantenservice bij Edenred is 0,0 Ik wil mijn voucher zo snel mogelijk in orde
Onterechte blokkering kaart
Deze morgen vulde ik een contactformulier bij Edenred in om te vermelden dat mijn kaart vaak (neem 80%) niet werkt. Ik bel daarna ook nog naar de helpdesk. Daar leggen ze me uit dat maaltijdcheques nooit werken zolang er nog openstaande consumtiecheques zijn (wat totaal niet duidelijk is voor de klant, noch de kassiersters...). Ik leg uit aan telefoon dat ik zeker wil zijn dat mijn kaart die namiddag zou werken, omdat ik een grote aankoop wil doen met mijn consumptiecheques. Ik heb daarvoor een heleboel moeten organiseren (babysit geregeld, remorque geregeld, ...). De dame aan de telefoon verzekerde mij dat mijn consumptiecheques zouden werken. Een paar uur later krijg ik via mail reactie op het contactformulier dat ik eerder die ochtend had ingevuld. Men vermeldt dat men mij een nieuwe kaart zal opsturen en dat ik mijn huidige kaart terug moet sturen. Omdat ik vrees dat mijn huidige kaart geblokkeerd is, bel ik opnieuw naar de helpdesk. Daar krijg ik te horen dat mijn kaart inderdaad geblokkeerd is en dat ze hem niet kunnen deblokkeren. Ik kan dus niet alleen mijn aankoop vergeten en alles afzeggen, maar ik kan ook niet aan het geld op mijn kaart zolang de nieuwe kaart niet is toegekomen. Ik krijg ook het verwijt aan telefoon dat ik dan maar niet had moeten zeggen dat mijn kaart defect was. Zie in bijlage mijn exacte verwoording. Ik heb dit dus zeker niet gezegd. Heel dit gebeuren zou uiteraard niet zijn voorgevallen indien de regel 'geen maaltijdcheques zolang je consumptiecheques hebt' er ofwel niet zou zijn, ofwel automatisch zou worden toegepast in alle kassasystemen, ofwel tenminste geweten zou zijn door de kassiersters.
MyEdenred probleem
Geachte mevrouw/heer, Op 10/07/2024 liet ik mijn kaart blokkeren en een nieuwe aanmaken. Sindsdien geraak ik langs geen enkele weg meer in MyEdenred. Zelfs met ItsMe lukt dit niet en na meerdere (!) calls met de klantendienst lukt het nog altijd niet. Opvallend is dat de klantendienst allen een andere reden gaven of simpelweg in het midden van het gesprek afhaakten. Uiteindelijk kreeg ik een mail van een zekere 'BOLLION Nicolas' van Edenred die geen benul had van wat het probleem effectief was. Deze laatste heeft na mijn uitleg van de situatie uiteindelijk niets meer laten weten na nog drie (!) opvolgingmails van mijn kant. Dit heeft geleid dat ik nu maanden aan een stuk niet aan mijn saldo kan komen op mijn Edenred-kaart. Inkopen doen wordt hierdoor onnodig lastiger! Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 25 augustus 2024 een nieuwe Edenred-kaart dat WERKT met een pincode naar mijn eigen keuze. Voor de triestige klantendienst - die een bedrijf als Edenred onwaardig is - en voor het veroorzaakte ongemak in mijn huishoudelijke financiën wens ik een échte compensatie te ontvangen van Edenred tegen 20 augustus 2024. Met vriendelijke groeten, Kevin Tshinkobo
Aanslepende inlogproblemen
Sinds 20 mei problemen om in te loggen in de vernieuwde app. De helpdesk aangeschreven maar die hebben tot op heden nog geen oplossing geboden en blijven rond de pot draaien. Ondertussen kan ik zelfs niet meer via de website inloggen. Hierdoor kan ik mijn saldo niet checken.
Ekivita weigert technische fout te corrigeren
Beste,Op 25/04/2024 kocht ik via Edenred/Ekivita 3 vouchers van bol.com. : 2 vouchers van 100€ en 1 van 50€. Na betaling zat er plotseling een andere voucher dan geselecteerd in mijn wallet nl. van Takeaway ipv bol.com. Na contact met de klantendienst van Edenred om dit te corrigen kreeg ik een heel algemene email dat éénmaal de code ontvangen is deze gebruikt kan worden en dat ze me niet zullen helpen. Ik vind deze reactie compleet onaanvaardbaar dat ik als goede klant door een technische fout in de ekivita app nu met 50€ waardeloze voucher zit opgescheept. Online vind ik meerdere klachten terug bij testaankoop ivm de Ekivita vouchers waarbij dat deze wel degelijk geblokkeerd konden worden en het geld teruggestort werd. Ook deze informatie heb ik bezorgd aan de klantendienst en ik kreeg gewoon een kopie van het voorgaande antwoord terug.
Probleem met betaling maaltijdcheques
Beste, ik ging vanavond naar de supermarkt en kocht enkel voedingswaren. Ik vroeg aan de kassa om te betalen met Edenred maaltijdcheques, echter zag ik later dat het bedrag werd afgeschreven van mijn consumptiecheques. Ik vind dit niet correct aangezien ik met consumptiecheques veel meer kan betalen dan enkel voeding. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden. Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,S.R.
Mijn edenred kaart
Dit is mijn fout niet en nog steeds zeer arogant en onbeleefd!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten