Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
EDENRED KAART NOG STEEDS NIET ONTVANGEN
Volgens de communicatie van Edenred diende ik een nieuwe kaart aan te vragen omdat de kaarten vernieuwd werden. Ik heb deze kaart besteld en betaald in maart 2025, maar tot op heden – vandaag 28 juli – heb ik deze nog steeds niet ontvangen. Ondanks herhaaldelijk mailverkeer hierover werd de kaart in eerste instantie opgestuurd naar mijn maatschappelijke zetel, waar ik ze nooit ontvangen heb. Daarna werd beloofd dat ze opnieuw zou worden verzonden naar mijn huidige woonadres. Ook deze tweede kaart is nooit aangekomen. Tot overmaat van ramp heb ik de kaart zelfs twee keer moeten betalen, zonder dat ik ooit effectief een nieuwe kaart heb mogen ontvangen. Dit is bijzonder frustrerend en onaanvaardbaar. Bedankt om; 1. De situatie te onderzoeken, 2. Edenred zo snel mogelijk een nieuwe kaart op mijn huidige adres te bezorgen, 3. Minstens één van de twee betalingen terug te storten, aangezien ik dubbel heb betaald zonder ooit een kaart te ontvangen. Dankjewel en uitkijkend naar een snelle en duidelijke oplossing voor dit aanslepende probleem.
Tegoed ecocheques Edenred
Ik heb nog een saldo aan ecocheques open staan bij Edenred maar ben mijn Edenred kaart kwijt en kan de ecocheques dus niet opnemen. Ik heb al verschillende keren contact gehad met Edenred (sinds augustus van dit jaar) en zij zeggen me telkens dat volgens hun contract met de werkgever de levering van de nieuwe kaart via de werkgever moet gebeuren, ze kunnen dat niet rechtstreeks met mij regelen dus. Ik heb 3 jaar geleden mijn ontslag gegeven bij die werkgever. De (ex-)werkgever zou van Edenred een aanvraag tot betaling van de nieuwe kaart ontvangen hebben, maar zij reageren niet en dus wordt er geen nieuwe kaart aangemaakt en opgestuurd. De ecocheques (ter waarde van 187,50 euro) vervallen op 2 november 2024. Het lijkt me niet gepast dat Edenred zich verschuilt achter hun contract met de werkgever, om geen nieuwe kaart rechtstreeks aan de werknemer te leveren (ze moeten naar mijn mening maar een clausule voorzien in hun contract). De cheques staan op mijn naam op een account bij Edenred, maar ik kan ze niet opnemen. Ik heb hier wel voor gewerkt en heb er toch recht op. Hopelijk kan een tussenkomst van Testaankoop leiden tot een oplossing...
Fraude met mijn kaart
Op 28/7 werd online een betaling gedaan van 400 eur met mijn ecocheques door fraude. Ik wil deze 400 euro terug vorderen van Edenred omdat de beveiliging van hun systeem niet voldoet. Ze weigeren dit echter omdat ze beweren dat mijn e-mailaccount gehackt is en daardoor ook mijn Edenredaccount. Volgens mij kan dit niet: de wachtwoorden van de 2 accounts zijn totaal anders. Er is 2staps verificatie voor de edenred account : email + wachtwoord én Itsme, maar dat was vermoed ik op 28/7 nog niet in voege. (Ik heb de vraag meerdere keren gesteld, maar ze willen er niet op antwoorden). Ik snap niet dat iemand die niet over mijn kaart beschikt toch 400 euro kan betalen online. Ik wist niet dat er online met de kaart kon betaald worden. Blijkbaar kan je die optie uitvinken (sinds ? ), maar ik vind dat de omgekeerde wereld. IK zou dus graag mijn ecocheques terug gestort krijgen. In bijlage: mailverkeer met edenred, aangifte politie, nieuwe kaart die ik toegestuurd gekregen heb : op iemand anders zijn naam !!
Ongeldige voucher
Beste vandaag wilde ik een camera kopen op de website Coolblue, via Engie kan ik voucherss bekomen waardoor het er korting zou zijn Ik kocht voor €450 Vouchers Een van €250 en twee van €100, die twee van €100 werkte als ik die wilde gebruiken maar die van €250 werkte niet. Ik kreeg een foutmelding en kon geen code zien Ik belde evenred op om te zien als zij mik konden helpen. aa' de lijn was het rap rap gegevens geven zal iemand u opbellen' Na enkele uren had ik nog niemand gehoord. Ik dacht ik zal eens terugbellen, ik had iemand aan de lijn die mij meteen verbaal agressief reageerde als ik vertelde dat ik 3 uur geleden had gebeld 'dat ik geduld moet hebben' 'dat ze morgen kunnen bellen' en ze smeet de telefoon op mijn neus. Ik wilde vandaag mijn vouchers gebruiken om dat dit toestel te kopen klantenservice bij Edenred is 0,0 Ik wil mijn voucher zo snel mogelijk in orde
Onterechte blokkering kaart
Deze morgen vulde ik een contactformulier bij Edenred in om te vermelden dat mijn kaart vaak (neem 80%) niet werkt. Ik bel daarna ook nog naar de helpdesk. Daar leggen ze me uit dat maaltijdcheques nooit werken zolang er nog openstaande consumtiecheques zijn (wat totaal niet duidelijk is voor de klant, noch de kassiersters...). Ik leg uit aan telefoon dat ik zeker wil zijn dat mijn kaart die namiddag zou werken, omdat ik een grote aankoop wil doen met mijn consumptiecheques. Ik heb daarvoor een heleboel moeten organiseren (babysit geregeld, remorque geregeld, ...). De dame aan de telefoon verzekerde mij dat mijn consumptiecheques zouden werken. Een paar uur later krijg ik via mail reactie op het contactformulier dat ik eerder die ochtend had ingevuld. Men vermeldt dat men mij een nieuwe kaart zal opsturen en dat ik mijn huidige kaart terug moet sturen. Omdat ik vrees dat mijn huidige kaart geblokkeerd is, bel ik opnieuw naar de helpdesk. Daar krijg ik te horen dat mijn kaart inderdaad geblokkeerd is en dat ze hem niet kunnen deblokkeren. Ik kan dus niet alleen mijn aankoop vergeten en alles afzeggen, maar ik kan ook niet aan het geld op mijn kaart zolang de nieuwe kaart niet is toegekomen. Ik krijg ook het verwijt aan telefoon dat ik dan maar niet had moeten zeggen dat mijn kaart defect was. Zie in bijlage mijn exacte verwoording. Ik heb dit dus zeker niet gezegd. Heel dit gebeuren zou uiteraard niet zijn voorgevallen indien de regel 'geen maaltijdcheques zolang je consumptiecheques hebt' er ofwel niet zou zijn, ofwel automatisch zou worden toegepast in alle kassasystemen, ofwel tenminste geweten zou zijn door de kassiersters.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten