Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Annulering door belvilla zelf
Wij hadden een vakantie geboekt via belvilla op 23/01/2025. Dit voor 8/8/2025 tot 22/08/2025. Alles liep goed alle betaling zijn op tijd gebeurt. Op 18/07/2025 kregen we een mail dat ons huisje geannuleerd is wegens operationele redenen. Ze kunnen ons geen alternatief geven omdat dit huisje met vroegboekkorting goed koopt was. En we zouden maar 10% korting krijgen op een huisje. Maar ook we hadden 2 weken geboekt en met 2 honden dat zo laat niet meer te vinden is. We hebben dan ook ons geld terug gevraagd en onze vakantie anders in ge plant. Nu zijn we 6/8 en we hebben nog maar enkel ons voorschot terug gekregen. Dit maakt mijn dan ook nog boze, want dit is bijna 3 weken na de annulatie en we hebben ons geld nog niet volledig terug. We krijgen ook geen compensatie voor de laattijdig annulatie. Als wij zelf zouden annuleren dan zouden wij op dat moment het volledige bedrag moeten betalen. zie volgende regel van hun website:"Als je annuleert vanaf de 56e dag (inclusief) tot de dag van aankomst, betaal je de volledige huurprijs als annuleringskosten. " Ik vinde de werking van belvilla niet kunnen en ze verpesten een vakantie van een gezin met kinderen met een beperking, zonder uitleg en zonder compensatie.
accommodatie voorziening
Geachte mevrouw/heer, Op 22/10/2024, een villa geboekt in Kroatië via uw diensten. Ik stelde echter vast toen we arriveerde het beloofde zwembad, dat mede geadverteerd stond , niet bruikbaar was en zelfs zeer smerig was. Dit heeft geleid , na een onderhoud met verschillende van uw diensten , dat we beslist hebben daar niet te verblijven ,en een andere accommodatie hebben moeten zoeken waar het zwembad wel in orde was . Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 27/10/2025 een gepaste reactie en dito vergoeding voor onze financiële en morele schade die we geleden hebben. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Misleidende prijsinformatie en onterechte meerkost
Op 24 april 2025 boekte ik via Belvilla een verblijf onder referentie 17EE987X. Volgens de informatie op de website bedroeg de totaalprijs €425,04, bestaande uit: * €235 aan Belvilla * €190,04 te betalen ter plaatse aan de accommodatie, inclusief eindschoonmaak, huisdieren, bedlinnen, toeristenbelasting en servicekosten. Ik betaalde effectief €235 aan Belvilla, zoals vermeld op hun factuur. Echter, bij aankomst aan de accommodatie (Resort De Parel) werd mij gevraagd om €276,60 te betalen — €86,56 meer dan geadverteerd. Belvilla communiceerde op haar platform een totaalbedrag van €425,04, terwijl ik uiteindelijk €511,60 betaalde. De bijkomende kosten werden op geen enkel moment gecommuniceerd voor of tijdens de boeking. Belvilla beweert dat ze wachten op een gedetailleerde specificatie van de accommodatie, maar deze vertraging sleept nu al meer dan 2,5 maand aan. Ondanks verschillende reminders geven zij geen duidend antwoord. Bovendien wordt in hun communicatie herhaaldelijk foutief verwezen naar "Roompot", terwijl mijn verblijf via “Resort De Parel” liep — wat blijk geeft van onzorgvuldigheid in dossieropvolging. Ik wens terugbetaling van het verschil van €86,56, zoals dit voortvloeit uit onjuiste prijsinformatie op de Belvilla-website. Ik heb Belvilla al herhaaldelijk schriftelijk verzocht tot terugbetaling, onder meer met een ingebrekestelling op 18 mei 2025, waarop ik geen sluitend antwoord kreeg. Belvilla blijft het dossier op de lange baan schuiven zonder concrete oplossing. Acties: Ik dien nu formeel klacht in via Test-Aankoop wegens misleidende handelspraktijken. Bewijsstukken in mijn bezit: * Screenshot van het te betalen bedrag op de Belvilla-website * Factuur Belvilla (€235) * Factuur accommodatie De Parel (€276,60) * Betaalbewijs Mastercard (€276,60)
Annulering door Belvilla
In maart 2024 boek ik een vakantiewoning via Belvilla voor een week in augustus 2025. In januari 2025 merk ik dat deze woning niet meer op de website van Belvilla staat. Ik neem contact op met Belvilla. Belvilla garandeert mij dat er geen probleem is met de boeking. In juni 2025 krijg ik bericht van Belvilla dat de boeking door hen geannuleerd wordt om operationele redenen. Men stelt mij een alternatief voor, dat 1500 euro duurder is en minder kwalitatief is én waarbij de meerprijs door mij moet betaald worden. Ik reageer hierop dat ik niet akkood ben met dit voorstel en een gelijkwaardige woning wil aan dezelfde prijs. Daarop krijg ik geen antwoord meer, maar enkele dagen later ontvang ik een mail dat mijn voorschot wordt teruggestort. Voor Belvilla is de zaak afgehandeld. Voor mij echter niet. Ik moet immers 2 maanden op voorhand een geschikte woning vinden. Een moment waarop het aanbod beperkt is en ik zal moeten inboeten op kwaliteit. of mijn budget aanzienlijk verhogen. En dit zonder compensatie van Belvilla.
Verzekeringsfraude
Beste Ik heb een boeking geplaatst 1XE7Z2SZ. Hierbij heb ik achteraf een all-risk verzekering bijgekocht voor niet-resituteerbare boekingen. Belvilla bleef echter beweren dat ik hier geen recht op had, ondanks ik deze wel heb betaald... Nu zijn we al weken verder en Belvilla blijft links door sturen, om de claim in te dienen, maar telkens een andere. En telkens zonder bevestiging/gehoor. Ik krijg mijn geld niet terug. En ze blijven verzoeken geduld te hebben. Terwijl ALLES wijst op fraude. De links werken slechts enkele dagen, nooit bevestiging. Of als er al bevestiging komt, is het om te melden dat Belvilla de verzekering heeft opgeschort. Ik heb een doktersattest waardoor de reis niet kan door gaan. En zou dus kon graag het volledige bedrag terug krijgen.
Dubbele boeking
Geachte mevrouw/heer, Op 04/12 heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer 13QUYG9Y Nu blijkt dat u de reservering niet hebt uitgevoerd.DUBBEL GEBOEKT.Bevestigd door de verhuurder.Steeds na herhaalde klachten via chat wordt ik al maanden aan het lijntje gehouden. Ik wens dan ook mijn geld terug. Ook meen ik recht te hebben op een schadevergoeding. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen het bedrag van 633 euro plus schadevergoeding op mijn banrekening te willen betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie boeking • Kopie betalingsbewijs
Aanpassen bedrag na bevestiging boeking
Ik heb een boeking gedaan op 07/01/2025 voor een totaalbedrag van 3.096 euro. Dit is mij op mail bevestigd (zie bijlage Boeking-1SARRTFU). Ik heb dan ook direct een voorschot betaald van 926.72 euro. Op 09/01/2025 (2 dagen na de bevestiging van de boeking) wordt er ineens melding gemaakt van extra servicekosten voor een bedrag van 1.435 euro, blijkbaar vergeten te vermelden door een technische storing. Dat maakt een nieuwe totaalprijs van 4.531 euro en dat is zomaar eventjes 46% meer dan de oorspronkelijke prijs die mij is bevestigd op 7 januari. Deze totaalprijs is boven ons budget en dat kunnen/willen wij niet betalen. Als we op voorhand hadden geweten dat dit de prijs zou zijn, dan hadden we dit huis nooit geboekt. Ik vind het helemaal niet ok dat er 2 dagen na de bevestiging van de boeking ineens een update komt van de prijs. Dit is ongezien, nog nooit meegemaakt. Ik heb zelfs voor mijn boeking op 04/1/2025 nog contact gehad via chat om te bevestigen dat deze prijs inclusief alle kosten is. Dat is mij ook toen zo bevestigd. Na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantendienst blijven ze beweren dat wij dit extra bedrag gewoon moeten betalen. Ze zeggen dat het duidelijk vermeld maar dat was gewoon niet zo. Het gaat hier over "servicekosten" maar wat dit dan precies betekent ook dat kunnen of willen ze niet zeggen, behalve dat dit iets is wat aan de eigenaar moet betaald worden. We kunnen ook niet kosteloos annuleren want wij hebben gekozen voor een niet-aanpasbare boeking. Zij mogen blijkbaar wel langs hun kant eenzijdig de prijs aanpassen en de klant hiermee voor een voldongen feit stellen. Ik vind dit echte gangster praktijken en ze zetten ons vast. Er zijn volgens ons 2 oplossingen: 1. Ze passen de prijs terug aan naar wat was bevestigd bij de boeking 2. Ze annuleren de boeking en betalen ons voorschot terug. Ik heb gereageerd op hun mail van 13/01 en ze geven reactie dat ze er mee bezig zijn en het zullen uitklaren met de eigenaar maar we zijn ondertussen enkele weken verder en er is geen enkele stap vooruit gezet. Op 21/01 hebben ze nog een mail gestuurd waarin ze ook toegeven dat de servicekosten niet vooraf zijn gecommuniceerd.
Muizen in vakantiehuis
Geachte mevrouw/heer, Op 28 februari 2024 heb ik bij u een verblijf geboekt met boekingsnummer 1F UA EN G2. Hiervoor betaalde ik 2227 ,00 euro. Mijn verblijf vertoonde echter gebreken en voldeed niet aan de kwaliteit die ik redelijkerwijze mocht verwachten. Het gaat meer bepaald om de aanwezigheid van muizen in het vakantiehuis. Dit betekent dat ik een bedrag heb betaald voor een kwaliteit die ik niet gekregen heb. Ik vraag u daarom om binnen de 14 dagen het bedrag van 2227,00 euro op mijn bankrekening te willen betalen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bewijs gebreken • Kopie betalingsbewijs
Misleidende informatie
Korte beschrijving van uw probleem Ik kreeg een mail dat ik 200 euro credit had, en dat ik die voor 12 Oktober moest gebruiken. Omdat ik toch de vakantie van volgend jaar moet regelen, ben ik op zoek gegaan en vond een tof huis. Bij het boeken kwam ik echter nergens de mogelijkheid tegen de credits in te wisselen. Na zeer lang chatten met Sally, vertelde ze mij dat ik die credits enkel bij een beperkt aantal woningen kan gebruiken. Uw informatie is dus misleidend. U zou duidelijk moeten aangeven op uw site dat de klanten de credits enkel bij een beperkt aantal woningen kunnen gebruiken, desnoods een link maken waardoor je op een lijst met geselecteerde woningen komt. De manier waarop jullie het organiseren lijkt mij in feite op zijn minst niet kosjer en mogelijk strafbaar.
Plotse annulatie 1 jaar na boeking en betaling voorschot
Beste, gisteren kreeg ik een annulatie van een vakantiewoning voor 32 personen die we meer dan 1 jaar geleden geboekt hebben via Belvilla. Na vruchteloos contact met de klantendienst hebben we onderstaande mail we verzonden (hierin kan u alle feiten terugvinden) We zouden graag via jullie weg ondersteund worden om te bekijken wat we hiertegen kunnen ondernemen want we krijgen geen hulp van Belvilla uit. *** Gisteren is op een incorrecte manier het contract verbroken dat sinds 10/08/2023 was opgemaakt tussenons als consument en Belvilla als bedrijf onderdeel van OYO Vacation Homes. Ik geef even de feiten op een rij: 1. Boeking 16SPNGVG, afgesloten 1 jaar geleden op 10/08/2023, een villa voor 32 personen in Ouffet geboekt voor de dagen rond Nieuwjaar: 30/12/24 tot 03/01/2025 voor 2.422,49 euro. 2. Het voorschot wordt op correcte manier betaald. Wij maken geen fouten. 3. Gisteren zondag 15 september 2024 om 12:53 annuleert u het contract omwille van ongeldige redenen (zie uw email hieronder). Belvilla kan de boeking namelijk enkel annuleren, en ik citeer uit ons contract: "indien nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs niet mogelijk is ten gevolge van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden". Wij lezen in de argumentatie dat de eigenaar de villa geen 5 dagen, maar 7 dagen wil verhuren; Dit zijn economische en opportunistische motieven en géénzins onvermijdbare en buitengewone omstandigheden omdat daarenboven deze villa onmiddellijk terug te huur werd gezet op jullie platform! Dit bewijst dus dat er geen buitengewone omstandigheden zijn! 4. Gisteren zondag 15 september nemen wij screenshots van deze villa die terug online wordt aangeboden aan bijna het dubbele van de prijs... Enkele momenten later is de villa terug verhuurd. 5. Vandaag 16 september 2024 stuurt u een alternatief door voor meer dan 6.000 euro. Dit is bijna 3 maal zo duur, en dit is dus onaanvaardbaar als alternatief. Wij wensen in de eerste plaats herstel van ons contract, en geen alternatief. 6. Vandaag 16 september 2024 heb ik met 6 verschillende personen van de klantendienst gebeld om een oplossing te vinden. Niemand kon me helpen. Ik vraag u om ons originele contract dringend in ere te herstellen. Mijn voorstel is dat u de eigenaar erop wijst dat hij of zij onterecht de boeking heeft trachten te annuleren. Wij aanvaarden de annulatie op vandaag niet. ***
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten