Beste,
Ik wens hierbij klacht in te dienen naar aanleiding van een reservatie van een vakantiewoning van Belvilla, boekingsnummer 1U J7 E3 J8.
Op de website van Belvilla stond vermeld: “een optioneel nutsvoorzieningen- en servicepakket van 355,00 euro kan voorafgaand aan uw aankomst worden geselecteerd. U ontvangt een aparte communicatie met de betaallink als u dit wilt toevoegen", en iets verder "Gasten die dit liever zelf regelen kunnen dat doen, mits de accommodatie bij uitchecken in goede staat wordt achtergelaten".
Deze informatie leidde tot de interpretatie dat dit pakket niet verplicht was, daar er duidelijk "optioneel" te lezen staat.
Daarenboven is dit bedrag bijna hetzelfde dan de prijs voor ons verblijf, nl 418 euro. Dit leek ons duidelijk buitensporig.
Ook vonden we op booking.com de prijs van 480 euro wat maakte dat we er van overtuigd waren de beste keuze te maken door via belvilla te boeken.
2 weken na de betaling van ons verblijf, kregen wij een mail met het verzoek om het bedrag van 355 over te maken.
Wij namen contact op met belvilla waar het verzoek om ons geld terug te krijgen geweigerd werd. Ook toen we vroegen om ons een gedetailleerde uitleg van de extra kosten te bezorgen, werd er geen gehoor aan gegeven.
Het "optionele" pakket, zoals te lezen staat op de website was volgens een medewerker van belvilla "verplicht", hetgeen zeer tegenstrijdig is.
Wij voelen ons enorm bedrogen door de zeer misleidende informatie die Belvilla adverteert.
Bovendien werden wij niet geholpen na contact te hebben met Belvilla zelf, er wordt niet mee nagedacht over een oplossing, noch wordt er gedetailleerde info gegeven wanneer wij daarnaar vragen.
Ik verzoek Belvilla ons het bedrag van 355 euro kwijt te schelden of ons verblijf kosteloos te annuleren en de informatie op de website correct te verwoorden om soortgelijke incidenten in de toekomst te vermijden.
Een klacht indienen via Test-aankoop wegens misleidende communicatie omtrent prijzen en gebrek aan klantvriendelijkheid lijkt ons de beste piste om tot een oplossing te komen aangezien wij rechtstreeks bij Belvilla niet geholpen werden.
Met vriendelijke groeten