Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
H. T.
28/08/2024

Terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 24/06 heb ik vliegticket gewijzigd voor een vlucht van 26/07 dat normaal doorging op 15/08. Ik heb al een claim al ingediend sinds 26/06. Op mijn ticket staat KOSTELOZE wijziging. Daarom ben ik ook verzekerd. Tot op heden nog geen cent ontvangen. Na talrijke telefoons word ik van kast naar deur gewezen. Niemand weet van iets. Ik heb mails gestuurd. Ik kreeg pas reactie als ik de ombuds inschakelde. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen de terugbetaling van 123 op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie betalingsbewijs • Kopie melding wijziging datum evenement

Afgesloten
B. E.
20/08/2024

Geen terugbetaling

Voor onze zomervakantie naar Denemarken sloten we een extra hopsitalisatieverzekering af bij Europ Assistance, aangezien mijn echtgenote op dat moment 24 weken zwanger zou zijn. Op onze 2de dag ter plaatse, brak het water van mijn vrouw en werd ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar ze meteen van dichtbij opgevolgd zou worden. Ze was toen 24 weken ver. De zwangerschap was tot dat moment al niet 'vlot' verlopen, aangezien het oorspronkelijk een tweeling was. Maar 1 kindje zijn we rond week 15 verloren. Na meerdere onderzoeken in het Deense ziekenhuis, ging men ervan uit dat het vruchtwater van de reeds overleden baby was en het andere kindje het relatief goed stelde. Toch moet mijn vrouw intensief opgevolgd worden, want de risico's op infectie en vroeggeboorte blijft aanzienlijk groot. Nadat we alle documenten in orde hadden gebracht en het contact tussen Europ Assistance en het Deense ziekenhuis werd opgestart, kregen we te horen dat EA de kosten 'waarschijnlijk' niet zal dekken. We zouden een risico hebben genomen door, gezien de historiek, op reis te vertrekken. Dit komt niet overeen met de attesten die we van onze gynaecoloog kregen. We hebben sinds het verlies van het kindje een strakke opvolging gekregen in België en de dag voor vertrek zijn we nogmaals langsgegaan waarbij de gynaecoloog ons verzekerde dat alles normaal is en er geen risico meer was. We konden de zwangerschap als normaal beschouwen. Ook het Deense ziekenhuis heeft de nodige verslagen gemaakt. Alsook zeggen ze dat het onmogelijk aan te tonen is uit welke vruchtzak het water kwam. Maar gezien de stabilisatie van mijn vrouw en het kindje, gaat men ervan uit dat het in dit geval van het overleden kindje kwam. Toch blijft Europ Assistance zich achter het verlies van het eerste kindje verstoppen. Indien aangetoond kan worden dat het vruchtwater van het nog levend kindje is, zouden ze de kosten dekken, anders niet. We vinden dit absoluut incorrect. We hebben de nodige attesten, van gediplomeerde dokters en zijn deze verzekering speciaal voor de reis aangegaan. Daarnaast komt nog het feit dat EA de betwisting rechtstreeks telefonisch met mijn vrouw wilde bespreken. Dit 1 dag na haar opname. Op vlak van mentale belasting is dit totaal ongepast. Onze gedachten stonden op dat moment helemaal niet bij een welles-nietes-spelletje met de verzekering. Onze focus hoorde op de gezondheid van ons kindje en mijn vrouw te liggen.

Opgelost
R. S.
4/05/2024

Onkosten betaald in Galtur na interventie met sneeuwscooter

Beste ik ben verzekerd via tui Oostende bij europ assistance en heb mij naar beneden moeten laten brengen met een sneeuwscooter omdat ik niet meer naar beneden kon skiën na een pijnlijke val .Ik heb alles doorgegeven aan europ assistance met de nodige documenten en het gaat om een bedrag van 77 euro die ik betaald heb aan silvapark Galtur die me faktuur hebben opgestuurd en ook met de mededeling dat ik dit kon inbrengen bij mijn verzekering De ziekenkas komt niet tussen in de interventie hebben ze me laten weten en europ assistance laat niets meer van zich horen , ik heb al verschillende telefoons gedaan en e-mails gestuurd met de nodige bewijzen van betaling die ik heb gedaan aan silvapark Galtur en ook KBC betalings bewijs.Dit blijft maar aanslepen en dit voor amper 77euroRoland Smekens

Opgelost
F. S.
11/03/2024

Weigering tot vergoeding

BesteWij sloten een annulatieverzekering voor onze reis. Toen onze zoon de eerste nacht reeds ziek werd, deden wij het nodige ter plaatse om de rest van de reis te annuleren en keerden terug naar huis. Alle gevraagde acties en documenten waren in orde gebracht met een medewerker.Nu weigert de verzekering te vergoeden wegens niet voldaan aan eisen - eisen die ons niet werden meegedeeld, noch bij het afsluiten van het contract, noch tijdens het annulatieproces ter plaatse. Wij wensen terugbetaling voor de kosten van onze reis voor het deel dat we niet gebruikt hebben.

Opgelost
M. D.
20/11/2023

Geen communicatie

Hallo, Ik zou graag een update krijgen over dossier 07999218.Dit dossier is al lopende van eind augustus en gaat over een reisonderbreking door een overlijden. Tot op vandaag heb ik nog GEEN enkele informatie mogen ontvangen, geen mail , geen telefoon, geen brief , niets…Ik heb zelf al meerdere keren gebeld en het enige wat ik hoor is dat ze “wat achterstaan” (de ene keer een week achterstand, de keer erna een maand achterstand), net heb ik nog eens 50min in de wacht gehangen en heb van ellende opgehangen.Dit is verre van professioneel. Ik zit er niets mee in om tijdig en veel voor een verzekering te betalen maar dan verwacht ik ook dat er toch iets van klantvriendelijkheid en professionaliteit tegenover staat. Dit gaat over veel geld, we nemen daar speciaal een verzekering voor om te voorkomen dat we in geval van onvoorziene omstandigheden ons geld kwijt zijn en dan krijg je dit soort toestanden.

Afgesloten
A. V.
5/09/2023

Problemen ivm gebruik annulatieverzekering

Het gaat over een geboekte reis op 7/6/23. Ik had op 30/5 een infiltratie gekregen voor de pijn die was ontstaan na iets zwaars te heffen en na die infiltratie was ik na een paar uur pijnvrij. Deze infiltratie zou +/- 3 maanden werken. Ze heeft echter maar een tiental dagen geholpen. Ik was zo goed dat wij een reis boekten. 3 dagen nadat we geboekt hadden kwam de pijn terug en moesten wij de reis annuleren. Dossier voor terugbetaling EA geopend op 13/6. Op 20/6 medische vragenlijst laten invullen door de dokter. Op 28/7 bericht van weigering terugbetaling ontvangen van EA: bestaande ziekte. Op 31/7 bijkomende doktersverslagen doorgestuurd naar EA waarin vermeld staat dat ik na de infiltratie +/- 10 dagen goed was. Op 4/9 opnieuw bericht van weigering terugbetaling ontvangen. Vandaag op 5/9 opnieuw telefonisch contact gehad met EA: omdat de dokter noteerde dat de duur van de behandeling 1 maand was is de terugbetaling geweigerd. De dokter heeft echter de vragenlijst pas op 20/6 ingevuld. Wij wisten op 7/6 niet dat wij een maand niets mochten boeken. Het gaat hier wel over een bedrag van 3847,80€. Ik heb EA ook gezegd dat het ook niet normaal zou zijn als men ziek is dat men dan een reis boekt. Wij zijn al meer dan 20 jaar klant bij EA en hebben hen, gelukkig, tot nu nog niet nodig gehad. En nu … Hopelijk kunt U ons helpen. Met vriendelijke groeten

Afgesloten
M. K.
17/08/2023

Terugbetaling kosten

BesteWij hebben een contract afgesloten voor onze reis bij europ assistance. Jammer genoeg hebben we daar dan ook beroep op moeten doen. We zijn alles behalve tevreden. Zaterdag 15 juli 2023. Onze auto krijgt problemen en we vallen in Panne in Oostenrijk. We belden naar europ assistance en vertelden dat we in panne stonden met onze drie kinderen in Oostenrijk aan een tankstation. Ze zeiden dat ze zo snel mogelijk hulp zouden sturen. Namelijk een depaneur en een technieker. Na 2 uur wachten was de depaneur er eindelijk. Maar zonder technieker. Dus we wisten niet wat er met de auto mis was. Gebeld naar Europassistance. Was ondertussen de derde keer. En steeds iemand anders die niet wist waarover het ging. Onze auto werd naar de dichtstbijzijnde garage gesleept en wij moesten op hotel. Even alle gegevens doorgegeven via bericht zoals ze vroegen want zij zouden op zoek gaan naar een hotel voor ons gezin. Weer zo snel mogelijk. Ondertussen zaten we al 4 uur te wachten op de grond op straat.Na 6 uur (23.00s avonds) hadden we nog steeds niets gehoord. De kinderen waren op wij waren op. We hebben dan gebeld en ze stelden voor om zelf op zoek te gaan naar een hotel. Er werd gezegd dat zij alle kosten zouden terugbetalen en dat ze de dag nadien zouden zien voor eventuele verdere hotelovernachtingen indien de auto niet direct kon gemaakt worden. Het was zaterdag. Dus we hebben dan een taxi gebeld en zijn naar een hotel gereden in de buurt. Zondag moesten we voor 12u uitchecken. Dus terug gebeld met de vraag wat we moesten doen. Nog steeds hadden zij geen oplossing voor ons en hebben wij zelf ons plan moeten trekken en met eigen centen terug een nacht geboekt. Over de auto wisten we nog niets want die stond in de garage en die was dicht aangezien het zondag was. Op maandag terug hetzelfde verhaal. Gebeld en nog steeds hadden zij geen oplossing. Nog steeds geen hotel. Over de auto wisten ze.niets. we hebben zelf contact opgenomen met de garage waar de auto stond. Die mensen wisten.van niets. De auto stomd daar maar zij wisten niet wat er aan de hand was en ze hadden ook niets gehoord niet van een technieker en niets van europassistance. Ook op dinsdag hetzelfde verhaal. Omdat het hotel volgeboekt was die dag konden we ook niet bijboeken. De garagr wist nog steeds van niets en wij stonden daar gewoon. Onze repatriëring die was nig niet in orde. Niet voor de auto niet voor ons. Terug gebeld ondertussen de 100ste keer ofzo. Ze zeiden dat we zelf onze terugreis baar huis konden regelen en ze alles zouden terug betalen. We hebben tickets geboekt en zijn naar huis gevlogen. Onze auto is daar gebleven.We zijn nu een maand verder en hebben onze auto en onze centen nog steeds niet terug. De vermoedelijke datum is 01 september voor de auto. Wat volgems ons veel te lang heeft geduurd.Onze centen een bedrag van bijna 3000 euro.. nog steeds niet terug...We hebben fysiek en mentaal geleden en nog steeds zijn de zorgen er. We zijn alles behalve tevreden. Een schadevergoeding zou hier dan ook terecht zijn.

Opgelost
J. L.
2/06/2023

Geen service van Europ Assistence

Beste,Met onze motoren ondernamen we een trip van 4 maanden naar de stan staten- mb Oost Europa en Azie.(4 maart tot 1 juli 2023)we sloten hiervoor een reisbijstandsverzekering af bij Europ Assistence. contract nr 3000034106.Oezbekistan, op 17 mei 2023 kwam ik met de motor ten val en brak hierbij mijn enkel. een ambulance voerde mij naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis van Kingurot, daar kreeg ik de eerste zorgen.We namen contact op met Europ Assistence maar die weigerden elke medewerking, hun verklaring was dat ze een verslag van de behandelende geneesheer nodig hadden vooraleer in actie te kunnen komen.De dokter kon alleen een verslag opmaken in het Russisch.we hebben dit naar de verzekering gemaild.Opnieuw kregen we de melding dat zij geen hulp konden bieden wegens de onmogelijkheid om het document te vertalen.Ondertussen dienden we contant te betalen voor ambulance en medische bandage en gipsverband.dienden we zelf taxi s te nemen, vliegtuigtickets te bestellen, enorme telefoonrekeningen a 6 euro per minuut enz.Dit is een land waar documenten quasi niet worden verstrekt, dus betalingsbewijzen zijn er niet of nauwelijks.na contact met de verzekeringsmaatschappij weigert met al deze gemaakte kosten te vergoeden wegens geen bewijs.Indien ze zelf alles geregeld en in handen hadden genomen was dit vermoedelijk niet gebeurt. Zou dit ook bij ons veel, onnodige stress hebben vermeden.We hebben een klacht ingediend bij hen maar kunnen momenteel weinig verhaal maken.Misschien is het ook te vermelden dat ik met een gebroken enkel, die dringend diende geopereerd te worden, ik dit niet ik Oezbekistan wou laten uitvoeren, zelf alle tickets heb mogen via internet bestellen, rolstoelen en gehandicaptenbegeleiding heb mogen reserveren. De plaatsen in het vliegtuig achteraan zaten zodat ik van voor tot achter telkens diende te strompelen. Ook dit had de verzekeringsmaatschappij voor mij kunnen oplossen.De aangepaste taxi naar huis is dan ook door ons zelf dienen gereserveerd te worden.

Afgesloten
D. V.
22/03/2023

Annulatieverzekering Europ Assistance

Beste,Ik had een reis gereserveerd bij Centerparcs met annulatie verzekering. Paar weken geleden heeft mijn zoon zijn been gebroken, redelijk complex breuk waardoor hij ook tot over de knie in de gips zit voor min 6 weken.Op aanraden van de dokter heb ik de reis geannulleerd. Ik dacht dat dit vlot ging gaan aangezien ik annulatie verzekerking had.Bij centerparcs verwijzen ze u door naar Europ Assistance.Vanaf hier loopt het dus echt mis.Had alle info verzameld bewijs dokter en betaling, annulatie en reservering center parcs.Volgens europ assistance had de dokter niet alle nodig velden ingevuld, ik heb 3 maal gevraagd welk veld volgens hun nog moest ingevuld worden maar kreeg telkens automatisch hetzelfde antwoord (alsof ik tegen een robot bezig was).Na de 3 keer werd mijn claim zonder enig feedback geweigerd.Ik heb toen opnieuw nieuwe claim ingediend maar deze werd na een dag opnieuw zonder feedback gewoon gesloten.Ik probeer nu te bellen naar hun maar daar geraak niet binnen en als ik in de namiddag nog eens probeere kreeg ik de melding dat ze enkel in de voormiddag telefonisch bereikbaar zijn.Snap niet waardoor hier zo moelijk over gedaan wordt en zo slecht gecommuniceerd. Eerlijk gezegd geen idee wat ik nog kan doen. Voel me machteloos en maakt dus kwaad. Waarom heb je dan eigenlijk een annulatie verzekering ...

Afgesloten
T. B.
25/04/2022

claim reisonderbreking

BesteIk diende een claim in voor een reisonderbreking van center parcs omwille van een covid besmetting (bevestigd met PCR-test). Deze claim werd afgewezen met als reden: er is niet eerst telefonisch contact opgenomen. Nochtans heb ik minder dan een uur na de positieve PCR-test gebeld naar: 1)het covid nummer van centerparcs: inactief,2)receptie van centerparcs optie covid: wordt mij verteld dat dit de verkeerde optie is voor het melden van vroegtijdig vertrek wegens covid, 3)receptie centerparcs optie 3: wordt ik doorverwezen naar 'europ assistance', 4)europ assistance: doorverwezen naar specifiek nummer voor 'europ assistance centerparcs', 5)europ assistance center parcs: elke optie op dit nummer geprobeerd maar ik krijg geen medewerker aan de lijn, enkel een computerstem die zegt mij een sms te zullen sturen en als ik die niet ontvang dan moet ik terugbellen. Bij uitblijven van die sms, een aantal keer teruggebeld, maar nooit een sms ontvangen hiervan. Uiteindelijk dezelfde avond nog de claim online ingediend via een formulier op de europ assistance centerparcs website, die dus afgewezen werd. Dus niet alleen zijn de contactgegevens moeilijk te vinden, bovendien krijg ik daar niemand aan de lijn en dan wordt er achteraf afgewezen omdat er zogezegd geen telefonisch contact geweest is? Ik heb dit ook duidelijk vermeld in mijn reactie op de afgewezen claim maar deze is opnieuw afgewezen omwille van dezelfde reden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform