Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 24/06 heb ik vliegticket gewijzigd voor een vlucht van 26/07 dat normaal doorging op 15/08. Ik heb al een claim al ingediend sinds 26/06. Op mijn ticket staat KOSTELOZE wijziging. Daarom ben ik ook verzekerd. Tot op heden nog geen cent ontvangen. Na talrijke telefoons word ik van kast naar deur gewezen. Niemand weet van iets. Ik heb mails gestuurd. Ik kreeg pas reactie als ik de ombuds inschakelde. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen de terugbetaling van 123 op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie betalingsbewijs • Kopie melding wijziging datum evenement
Geen terugbetaling
Voor onze zomervakantie naar Denemarken sloten we een extra hopsitalisatieverzekering af bij Europ Assistance, aangezien mijn echtgenote op dat moment 24 weken zwanger zou zijn. Op onze 2de dag ter plaatse, brak het water van mijn vrouw en werd ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar ze meteen van dichtbij opgevolgd zou worden. Ze was toen 24 weken ver. De zwangerschap was tot dat moment al niet 'vlot' verlopen, aangezien het oorspronkelijk een tweeling was. Maar 1 kindje zijn we rond week 15 verloren. Na meerdere onderzoeken in het Deense ziekenhuis, ging men ervan uit dat het vruchtwater van de reeds overleden baby was en het andere kindje het relatief goed stelde. Toch moet mijn vrouw intensief opgevolgd worden, want de risico's op infectie en vroeggeboorte blijft aanzienlijk groot. Nadat we alle documenten in orde hadden gebracht en het contact tussen Europ Assistance en het Deense ziekenhuis werd opgestart, kregen we te horen dat EA de kosten 'waarschijnlijk' niet zal dekken. We zouden een risico hebben genomen door, gezien de historiek, op reis te vertrekken. Dit komt niet overeen met de attesten die we van onze gynaecoloog kregen. We hebben sinds het verlies van het kindje een strakke opvolging gekregen in België en de dag voor vertrek zijn we nogmaals langsgegaan waarbij de gynaecoloog ons verzekerde dat alles normaal is en er geen risico meer was. We konden de zwangerschap als normaal beschouwen. Ook het Deense ziekenhuis heeft de nodige verslagen gemaakt. Alsook zeggen ze dat het onmogelijk aan te tonen is uit welke vruchtzak het water kwam. Maar gezien de stabilisatie van mijn vrouw en het kindje, gaat men ervan uit dat het in dit geval van het overleden kindje kwam. Toch blijft Europ Assistance zich achter het verlies van het eerste kindje verstoppen. Indien aangetoond kan worden dat het vruchtwater van het nog levend kindje is, zouden ze de kosten dekken, anders niet. We vinden dit absoluut incorrect. We hebben de nodige attesten, van gediplomeerde dokters en zijn deze verzekering speciaal voor de reis aangegaan. Daarnaast komt nog het feit dat EA de betwisting rechtstreeks telefonisch met mijn vrouw wilde bespreken. Dit 1 dag na haar opname. Op vlak van mentale belasting is dit totaal ongepast. Onze gedachten stonden op dat moment helemaal niet bij een welles-nietes-spelletje met de verzekering. Onze focus hoorde op de gezondheid van ons kindje en mijn vrouw te liggen.
Onkosten betaald in Galtur na interventie met sneeuwscooter
Beste ik ben verzekerd via tui Oostende bij europ assistance en heb mij naar beneden moeten laten brengen met een sneeuwscooter omdat ik niet meer naar beneden kon skiën na een pijnlijke val .Ik heb alles doorgegeven aan europ assistance met de nodige documenten en het gaat om een bedrag van 77 euro die ik betaald heb aan silvapark Galtur die me faktuur hebben opgestuurd en ook met de mededeling dat ik dit kon inbrengen bij mijn verzekering De ziekenkas komt niet tussen in de interventie hebben ze me laten weten en europ assistance laat niets meer van zich horen , ik heb al verschillende telefoons gedaan en e-mails gestuurd met de nodige bewijzen van betaling die ik heb gedaan aan silvapark Galtur en ook KBC betalings bewijs.Dit blijft maar aanslepen en dit voor amper 77euroRoland Smekens
Weigering tot vergoeding
BesteWij sloten een annulatieverzekering voor onze reis. Toen onze zoon de eerste nacht reeds ziek werd, deden wij het nodige ter plaatse om de rest van de reis te annuleren en keerden terug naar huis. Alle gevraagde acties en documenten waren in orde gebracht met een medewerker.Nu weigert de verzekering te vergoeden wegens niet voldaan aan eisen - eisen die ons niet werden meegedeeld, noch bij het afsluiten van het contract, noch tijdens het annulatieproces ter plaatse. Wij wensen terugbetaling voor de kosten van onze reis voor het deel dat we niet gebruikt hebben.
Geen communicatie
Hallo, Ik zou graag een update krijgen over dossier 07999218.Dit dossier is al lopende van eind augustus en gaat over een reisonderbreking door een overlijden. Tot op vandaag heb ik nog GEEN enkele informatie mogen ontvangen, geen mail , geen telefoon, geen brief , niets…Ik heb zelf al meerdere keren gebeld en het enige wat ik hoor is dat ze “wat achterstaan” (de ene keer een week achterstand, de keer erna een maand achterstand), net heb ik nog eens 50min in de wacht gehangen en heb van ellende opgehangen.Dit is verre van professioneel. Ik zit er niets mee in om tijdig en veel voor een verzekering te betalen maar dan verwacht ik ook dat er toch iets van klantvriendelijkheid en professionaliteit tegenover staat. Dit gaat over veel geld, we nemen daar speciaal een verzekering voor om te voorkomen dat we in geval van onvoorziene omstandigheden ons geld kwijt zijn en dan krijg je dit soort toestanden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten