Terug

Geen terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. E.

Naar: Europ Assistance Belgium

20/08/2024

Voor onze zomervakantie naar Denemarken sloten we een extra hopsitalisatieverzekering af bij Europ Assistance, aangezien mijn echtgenote op dat moment 24 weken zwanger zou zijn. Op onze 2de dag ter plaatse, brak het water van mijn vrouw en werd ze met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar ze meteen van dichtbij opgevolgd zou worden. Ze was toen 24 weken ver. De zwangerschap was tot dat moment al niet 'vlot' verlopen, aangezien het oorspronkelijk een tweeling was. Maar 1 kindje zijn we rond week 15 verloren. Na meerdere onderzoeken in het Deense ziekenhuis, ging men ervan uit dat het vruchtwater van de reeds overleden baby was en het andere kindje het relatief goed stelde. Toch moet mijn vrouw intensief opgevolgd worden, want de risico's op infectie en vroeggeboorte blijft aanzienlijk groot. Nadat we alle documenten in orde hadden gebracht en het contact tussen Europ Assistance en het Deense ziekenhuis werd opgestart, kregen we te horen dat EA de kosten 'waarschijnlijk' niet zal dekken. We zouden een risico hebben genomen door, gezien de historiek, op reis te vertrekken. Dit komt niet overeen met de attesten die we van onze gynaecoloog kregen. We hebben sinds het verlies van het kindje een strakke opvolging gekregen in België en de dag voor vertrek zijn we nogmaals langsgegaan waarbij de gynaecoloog ons verzekerde dat alles normaal is en er geen risico meer was. We konden de zwangerschap als normaal beschouwen. Ook het Deense ziekenhuis heeft de nodige verslagen gemaakt. Alsook zeggen ze dat het onmogelijk aan te tonen is uit welke vruchtzak het water kwam. Maar gezien de stabilisatie van mijn vrouw en het kindje, gaat men ervan uit dat het in dit geval van het overleden kindje kwam. Toch blijft Europ Assistance zich achter het verlies van het eerste kindje verstoppen. Indien aangetoond kan worden dat het vruchtwater van het nog levend kindje is, zouden ze de kosten dekken, anders niet. We vinden dit absoluut incorrect. We hebben de nodige attesten, van gediplomeerde dokters en zijn deze verzekering speciaal voor de reis aangegaan. Daarnaast komt nog het feit dat EA de betwisting rechtstreeks telefonisch met mijn vrouw wilde bespreken. Dit 1 dag na haar opname. Op vlak van mentale belasting is dit totaal ongepast. Onze gedachten stonden op dat moment helemaal niet bij een welles-nietes-spelletje met de verzekering. Onze focus hoorde op de gezondheid van ons kindje en mijn vrouw te liggen.

Berichten (2)

Europ Assistance Belgium

Naar: B. E.

21/08/2024

Geachte,We hebben uw email goed ontvangen.We vinden geen contract bij Europ Assistance België op naam van EECKHOUT Bert.Zou u zo vriendelijk zijn ons een contractnummer of een schadenummer en email van de klant te willen geven zodat we u verder kunnen helpen.Met vriendelijke groeten,Patrick i.o. Complaints OfficerEurop Assistance BelgiumA:Kantersteen 47 - 1000 Brussel47 Cantersteen - 1000 BruxellesEmail : Complaints@europ-assistance.beDe: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.beEnvoyé: Tuesday, 20 August 2024 11:45À: EAB Complaints complaints@europ-assistance.beObjet: Geen terugbetalingYou don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Europ Assistance Belgium

Naar: B. E.

21/08/2024

De: EAB Complaints complaints@europ-assistance.be Envoyé: Wednesday, 21 August 2024 14:05À: klachten@test-aankoop.beObjet: RE: Geen terugbetalingGeachte,We hebben uw email goed ontvangen.We vinden geen contract bij Europ Assistance België op naam van EECKHOUT Bert.Zou u zo vriendelijk zijn ons een contractnummer of een schadenummer en email van de klant te willen geven zodat we u verder kunnen helpen.Met vriendelijke groeten,Patrick i.o. Complaints OfficerEurop Assistance BelgiumA:Kantersteen 47 - 1000 Brussel47 Cantersteen - 1000 BruxellesEmail : Complaints@europ-assistance.beDe: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.beEnvoyé: Tuesday, 20 August 2024 11:45À: EAB Complaints complaints@europ-assistance.beObjet: Geen terugbetalingYou don't often get email from klachten@test-aankoop.be. Learn why this is important ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform