Beste,Met onze motoren ondernamen we een trip van 4 maanden naar de stan staten- mb Oost Europa en Azie.(4 maart tot 1 juli 2023)we sloten hiervoor een reisbijstandsverzekering af bij Europ Assistence. contract nr 3000034106.Oezbekistan, op 17 mei 2023 kwam ik met de motor ten val en brak hierbij mijn enkel. een ambulance voerde mij naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis van Kingurot, daar kreeg ik de eerste zorgen.We namen contact op met Europ Assistence maar die weigerden elke medewerking, hun verklaring was dat ze een verslag van de behandelende geneesheer nodig hadden vooraleer in actie te kunnen komen.De dokter kon alleen een verslag opmaken in het Russisch.we hebben dit naar de verzekering gemaild.Opnieuw kregen we de melding dat zij geen hulp konden bieden wegens de onmogelijkheid om het document te vertalen.Ondertussen dienden we contant te betalen voor ambulance en medische bandage en gipsverband.dienden we zelf taxi s te nemen, vliegtuigtickets te bestellen, enorme telefoonrekeningen a 6 euro per minuut enz.Dit is een land waar documenten quasi niet worden verstrekt, dus betalingsbewijzen zijn er niet of nauwelijks.na contact met de verzekeringsmaatschappij weigert met al deze gemaakte kosten te vergoeden wegens geen bewijs.Indien ze zelf alles geregeld en in handen hadden genomen was dit vermoedelijk niet gebeurt. Zou dit ook bij ons veel, onnodige stress hebben vermeden.We hebben een klacht ingediend bij hen maar kunnen momenteel weinig verhaal maken.Misschien is het ook te vermelden dat ik met een gebroken enkel, die dringend diende geopereerd te worden, ik dit niet ik Oezbekistan wou laten uitvoeren, zelf alle tickets heb mogen via internet bestellen, rolstoelen en gehandicaptenbegeleiding heb mogen reserveren. De plaatsen in het vliegtuig achteraan zaten zodat ik van voor tot achter telkens diende te strompelen. Ook dit had de verzekeringsmaatschappij voor mij kunnen oplossen.De aangepaste taxi naar huis is dan ook door ons zelf dienen gereserveerd te worden.