Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Easy switch Vikings
Beste, Hierbij wens ik een klacht in te dienen tegen Mobile Vikings naar aanleiding van ernstige onnauwkeurigheden tijdens mijn overstap van Scarlet naar Mobile Vikings voor vaste-lijn-internet. De gelijktijdige overstap van mijn gsm nummer is probleemloos verlopen en verwachtte dat ook bij de overstap van mijn vast internet. Enkele jaren terug deed ik een overstap van Proximus naar Scarlet en hiervoor heb ik niets speciaals moeten doen. Alleen het contract aangegaan met Scarlet .Bij mijn overstap op 1 augustus 2025 overstap heeft Mobile Vikings mij niet geïnformeerd dat ik mijn EasySwitch-nummer moest doorgeven om de opzegging van mijn Scarlet-abonnement correct te laten verlopen. Ik was hier – als consument – niet van op de hoogte, en er is vanuit Mobile Vikings ook niet om gevraagd. Hierdoor ging ik ervan uit dat de opzegging automatisch in orde werd gebracht. Dit gebeurde echter niet. Als gevolg daarvan is mijn abonnement bij Scarlet blijven doorlopen, zonder dat ik daarvan wist. Over facturen van augustus en september dacht ik dat om afrekeningen ging en heb die ook direct betaald. Pas op 20 november 2024 ontdekte ik dat Scarlet nog steeds gefactureerde. Toen ik contact opnam met Mobile Vikings, kreeg ik telefonisch de garantie dat ik een compensatie zou ontvangen nadat ik de slotfactuur van Scarlet zou bezorgen. Dit heb ik gedaan. Nadien weigerde Mobile Vikings echter elke verantwoordelijkheid, met het argument dat ik het Easy Switch-nummer niet zou hebben doorgegeven. Dit verwijt is onterecht, aangezien: Ik als consument niet ben geïnformeerd over de verplichting om dat nummer te bezorgen. De medewerker van Mobile Vikings dit nooit heeft gevraagd, noch bij de overstap, noch tijdens latere contacten. Mobile Vikings eerder expliciet een compensatie heeft beloofd, die ze nu zonder reden weigeren. Volgens de Easy Switch-regels moet de nieuwe operator de consument duidelijk informeren over wat er nodig is om de overstap correct uit te voeren. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Daardoor werd ik geconfronteerd met onterecht doorlopende kosten en een niet-nagekomen compensatie belofte. Ik vraag Test Aankoop om: Mobile Vikings formeel te wijzen op hun informatieplicht in het Easy Switch-proces. Hen aan te spreken op hun gebrekkige communicatie en het niet nakomen van hun belofte. Te bemiddelen zodat ik een correcte compensatie ontvang voor de kosten die ik door hun nalatigheid heb moeten betalen aan Scarlet. In bijlage alle communicatie en facturen die ik heb Met vriendelijke groeten, Ludo Bogaerts 0470 442 330
Viking punten
Beste, Wederom loopt het fout met de toekenning van viking punten. Ik heb op 2 oktober 2025 een bestelling bij pazzox gedaan (1153149), de punten kwamen niet automatisch in de lijst. tijdens de bestelling gaf de viking plugin aan dat de registratie in orde was 'viking deals geactiveerd'. Dan heb ik op 14-11 een claim ingediend, die werd nu afgewezen. In uw mail staat dat 'onze partner', pazzox dus, heeft aangegeven dat mijn claim werd afgekeurd. Ik heb pazzox gecontacteerd maar daar kom ik niet verder mee. De gebruikelijke procedure is gevolgd om de bestelling te plaatsen dwz via de viking deals pazzox openklikken en zo de bestelling invoeren en afronden. Graag ontvang ik dus ook de punten zoals het hoort.
Geen goede service, onbeleefd, niet beantwoorden van mails
Beste, Toen ik bij mobile vikings was in het begin en ik had last met mijn 4G werd er direct geantwoord om mij zogezegd te helpen.. Hier zijn we meer dan 2weken met bezig geweest en nog geen oplossing uit de bus gekomen. Ik ben reeds overgeschakeld naar een andere provider omdat ik gewoon geen oplossing krijg, 500x dezelfde vragen en oplossing die niet werken. Aan de telefoon waren ze ook super onbeleefd en niet echt klantgericht en klantvriendelijk... Ik heb zelf in de verkoop gestaan en een opleiding hiervoor gedaan, als ik zo reageerde tegen een klant in de winkel kon ik mijn boeltje pakken, mijn ontslagbrief meenemen en mocht ik vertrekken. Nu heb ik maandag 29/9 een mail gekregen, hier ook op antwoord... Weer met dezelfde vragen die ik eerder heb gekregen, ik heb hier op geantwoord dat ik ben overgeschakeld en dus hun hulp niet meer nodig was, echter heb ik voor de zoveelste keer gevraagd voor een tegemoetkoming aangezien ik niet de volle pot ga betalen voor een service waar ik misschien maar 20% gebruik van heb kunnen maken, mijn modem viel ook van zelf soms uit, ik heb op plaatsen in mijn huis geen verbinding, ik schakel over op 4G of zelfs gewoon een E. Hiervoor kreeg ik altijd direct antwoord omdat ze mij direct wilde helpen enzovoort... Nu krijg ik geen antwoord. Vreemd ? Het enigste mailtje dat ik krijg is of ik tevreden was van hun hulp en dat ik op een van de onderstaande links moest drukken en feedback kon geven, wat ik ook uiteraard heb gedaan. Ik ben aangesloten bij hun rond 4/9, problemen zijn begonnen voor 17/9. We zijn nu 30/9 en er is gewoon geen oplossing gevonden... Ze vroegen ook of ik ze aan zou raden bij familie en vrienden... Daarop is mijn antwoord heel duidelijk NEEN.
slechte service en klanten dienst
beste, ik en mijn partner zijn klanten bij mobile vinking ik enkel mobiel abbonement en partner mobiel en thuis internet maar zijn helemaal niet tevreden over de service bijde gsm hebben meer geen mobiele netwerk als wel plus vast internet thuis is ook zeer slecht amper wifi ontvangst gaan we verder als 5 stappen van de modem hebben we geen wifi terwijl de instalateur zei dat het huis ideaal is voor wifi. na meerdere malen mailen en bellen werd ons probleem niet opgeslost en na het telefoon gesprek van vrijdag 26/09/2025 voor hier weer over te praten zijn wij zeer onvriendelijk behandelt geweest dit heeft bij ons de druppel gegeven ik ben nu over geschakeld naar proximus mijn probleem uitgelegd daar wisten ze mij te zeggen dat mobile vikings inderdaad hun masten gebruikt maar niet de volledige toegang tot hebben maar vikings zit wel te zeggen wij zitten op proximus dus beste netwerk ook heb ik gevraagd voor mijn partner haar thuis inter net overtezetten naar proximus daar is de verkoper eerlijk geweest en gezegt kijk ik zou het niet doen mits er nog geen fiber ligt en de telefoon lijn dat er ligt is veroudert dus je zou nog wel problemen kunnen onder vinden je bent best bij een telent of base of operator dat met COAX werkt . dit vond ik eerlijk als antwoord waarom zegt mobile vikings ons dit niet of de instalateur ne maar zeggen ideaal gelegen bla bla bla. ook ben ik er niet mee eens dat ik mijn laaste 2 facturen de volle prijs moet betalen want ik betaal de volle prijs voor een dienst dat ik maar voor 40-50% kan gebruiken en mijn partner die het nog erger heeft als ik maar 20% kan gebruiken hebben dit meerdere keren aangemaand van om over de brug te komen met een "geste" dit word volledig genegeerd. ik hoop dat jullie hier in kunnen helpen en ook mensen waarschuwen over hun praktijken MVG Hendrickx Stephen
Viking punten
Beste, Ik ben op 13 juli contract aangegaan bij Frank Energie voor gas en elektriciteit. Zoals bijzonder regelmatig voorvalt heb ik ook voor deze 'aankoop' wederom een claim moeten indienen omdat het systeem niet naar behoren werkt. Ik heb die aankoop gedaan door via jullie site, viking deals, de site van Frank Energie open te klikken en zodoende de 'bestelling' te plaatsen. Zoals u kan zien in de bijlage van de chat van jullie klantendienst is dit ook bij jullie geregistreerd en zoals u kan zien in de bijlage met screenshot van de bevestiging geeft de Viking plugin ook aan dat alles in orde moest zijn. Helaas ontvang ik nu van jullie een mail dat jullie jammer genoeg geen viking punten gaan toekennen en dat er niets mogelijk is omdat jullie sinds 14 augustus niet meer met deze partner samenwerken. Hier kan ik jammer genoeg niet mee akkoord gaan, alles is correct verlopen en ik heb de contracten getekend meer dan een maand vooralleer de samenwerking met Frank is stopgezet door jullie. Buiten het feit dat het bijzonder vervelend is dat ik een groot percentage van de deals moet gaan claimen omdat het systeem niet werkt, ik heb in de laatste maand wederom 5 claims moeten indienen waarvan er ondertussen al 2 zijn goedgekeurd en de andere nog in wacht staan, wil ik wel graag dat alles correct verloopt. Ik wil dus graag deze punten alsnog ontvangen.
Vernieuwing GEBLOKKEERD, emails onbeantwoord!!
Beste, vorige week aanvraag gedaan om naar het "unlimited fast" plan over te stappen BIJ D VOLGENDE VERNIEUWING. Echter, nu wil ik vernieuwen maar het is GEBLOKKEERD tot 13-09-2025, en dat terwijl er DUIDELIJK in jullie voorwaarden staat vermeld dat we tot 5x PER MAAND kunnen vernieuwen. Ik heb verschillende emails naar jullie gestuurd zonder enig reactie. Ik EIS dat die blokkage voor nummer 0456292468 ONMIDDELLIJK wordt opgeheven en ook dat jullie tenminste op emails reageren! Annuleer die aanvraag maar gewoon, ik zal dan wel zelf manueel vernieuwen naar dat andere plan. Maar ik ga ECHT NIET zitten w88 tot 13-09 he, dan annuleer ik de hele sim en stap ik onmiddellijk over naar de concurrentie! Wat is dit voor onzin eigenlijk????
2de maal niet opdagen technieker
Beste, Vorige vrijdag is er voor de 2de maal geen technieker komen opdagen na 11u wachten en verschillende telefoontjes naar de klantendienst. Gelieve dus alle diensten op te zeggen. Reinerd
Oneerlijke handelspraktijken
Er staat een gigantische claim op hun website bij de aankoop van een internetabonnement (https://mobilevikings.be/nl/offer/internet/ - 16/07/2025) dat men een gratis installatie aanbiedt: “Indien mogelijk op jouw adres, kun je alles zelf gratis installeren. Indien niet, komt de installateur gratis langs (t.w.v. €149).” Bij de effectieve bestelling van internet blijkt er echter toch standaard een kost van € 59 aan verbonden te zijn. Dit valt onder misleidende handelspraktijken, zoals bedoeld in Richtlijn 2005/29/EG, artikel 6 en 7, waarin wordt gesteld dat foutieve of onvolledige informatie over essentiële elementen (zoals prijzen) verboden is. Gezien dat een automatisch gegeven is betekent dit zelfs een structurele inbreuk tegen dit principe.
geen bereik
Omdat het bereik niet goed was in mijn nieuw winkelpanden ik naar jullie overgestapt. Het probleem werd alleen maar erger.Geen of heel traag internet, telefoneren ook nauwelijks en mobiele betalingen van mijn klanten moesten buiten het winkelpand gebeuren.Ik ben dan terug overgestapt naar Telenet,maar die blijven beweren dat jullie mijn nummer niet vrijgeven.Dit sleept nu al meer dan een week aan en kost mij geldklanten en tijd.
Geen wifi/geen service
Vrijdag 4/4/2025 hadden wij plots geen wifi meer. We hebben geen aanpassingen aan ons abonnement gedaan, en er staan geen rekeningen open. Zaterdag 5/4/2025 probeer ik contant (telefonisch) op te nemen met mobile vinkings, daar krijg ik steeds een bandje afgespeeld 'we zijn nu even niet bereikbaar ' en de lijn wordt afgesloten. We zijn dan zelf aan de slag gedaan door tips dat we konen vinden zoals de modem herstarten, niets hielp. Ik heb dan contact opgenomen via een contact formulier. Hier heeft iemand op gereageerd en vroeg me naar mijn gegevens, deze gegeven. Daar gaven ze het antwoord dat er een installateur moet langskomen want dat er iets mis is met de verbindingen. Bevraagd of dit vandaag nog kan, omdat wij ook tv kijken via wifi, hier is niet meer op geantwoord en tot op heden nog steeds niet. Wij hebben daarnaast nog een klacht lopen bij mobile viking, dit is al van oktober bezig en daar blijven ze ook steeds zeggen dat ze nog geen update hebben, we zijn ondertussen al 6 maanden verder. De instalateus hebben een kabel getrokken door mijn gevel, waardoor mijn gevel nú beschadigd is en dit ook ondergronds had kunnen gebeurden. Ik blijf alleen nog klant omdat ik wil dat dit vergoed wordt door hen, het is hun fout. Maar de service van mobile viking is 0,0.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
