Beste,
Hierbij wens ik een klacht in te dienen tegen Mobile Vikings naar aanleiding van ernstige onnauwkeurigheden tijdens mijn overstap van Scarlet naar Mobile Vikings voor vaste-lijn-internet. De gelijktijdige overstap van mijn gsm nummer is probleemloos verlopen en verwachtte dat ook bij de overstap van mijn vast internet. Enkele jaren terug deed ik een overstap van Proximus naar Scarlet en hiervoor heb ik niets speciaals moeten doen. Alleen het contract aangegaan met Scarlet .Bij mijn overstap op 1 augustus 2025 overstap heeft Mobile Vikings mij niet geïnformeerd dat ik mijn EasySwitch-nummer moest doorgeven om de opzegging van mijn Scarlet-abonnement correct te laten verlopen. Ik was hier – als consument – niet van op de hoogte, en er is vanuit Mobile Vikings ook niet om gevraagd. Hierdoor ging ik ervan uit dat de opzegging automatisch in orde werd gebracht. Dit gebeurde echter niet. Als gevolg daarvan is mijn abonnement bij Scarlet blijven doorlopen, zonder dat ik daarvan wist. Over facturen van augustus en september dacht ik dat om afrekeningen ging en heb die ook direct betaald. Pas op 20 november 2024 ontdekte ik dat Scarlet nog steeds gefactureerde. Toen ik contact opnam met Mobile Vikings, kreeg ik telefonisch de garantie dat ik een compensatie zou ontvangen nadat ik de slotfactuur van Scarlet zou bezorgen. Dit heb ik gedaan. Nadien weigerde Mobile Vikings echter elke verantwoordelijkheid, met het argument dat ik het Easy Switch-nummer niet zou hebben doorgegeven. Dit verwijt is onterecht, aangezien: Ik als consument niet ben geïnformeerd over de verplichting om dat nummer te bezorgen. De medewerker van Mobile Vikings dit nooit heeft gevraagd, noch bij de overstap, noch tijdens latere contacten. Mobile Vikings eerder expliciet een compensatie heeft beloofd, die ze nu zonder reden weigeren. Volgens de Easy Switch-regels moet de nieuwe operator de consument duidelijk informeren over wat er nodig is om de overstap correct uit te voeren. Dat is in mijn geval niet gebeurd. Daardoor werd ik geconfronteerd met onterecht doorlopende kosten en een niet-nagekomen compensatie belofte. Ik vraag Test Aankoop om: Mobile Vikings formeel te wijzen op hun informatieplicht in het Easy Switch-proces. Hen aan te spreken op hun gebrekkige communicatie en het niet nakomen van hun belofte. Te bemiddelen zodat ik een correcte compensatie ontvang voor de kosten die ik door hun nalatigheid heb moeten betalen aan Scarlet.
In bijlage alle communicatie en facturen die ik heb
Met vriendelijke groeten,
Ludo Bogaerts
0470 442 330