Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Incorrect innen geld Advertenties
Beste, Hierbij dien ik een klacht in betreffende ongeoorloofde en onterechte debitering van mijn bankrekening door Meta (Instagram/Facebook). Situatie: Ik heb via Instagram advertenties geboekt voor mijn account (@tristanriomusic), met een budget van €5 per dag voor een periode van 50 dagen, wat neer zou moeten komen op een totaal van €250. Ondanks dat ik de advertenties vijf dagen geleden stopzette, blijven deze doorlopen en worden de kosten doorgestuurd naar mijn bankrekening. Tot op heden is er bijna €400 afgeschreven, terwijl dit ver boven het afgesproken budget ligt en de advertenties al langer gestopt hadden moeten zijn. De advertenties zijn via de Instagram-app geboekt en dat account is sinds vandaag gekoppeld aan Facebook Business Manager, maar ik kan momenteel geen zicht krijgen op het advertentieaccount of facturen, noch kan ik contact opnemen met een medewerker van Meta. Wat kan ik doen? En wat kunnen jullie voor mij doen? Laat me zeker weten welke documenten jullie nodig hebben. Behalve bankafschriften kan ik op dit moment niets van meta doorsturen, er zijn geen facturen, geen enkel spoor van die advertenties via hun kanalen... enorm frustrerend allemaal.
Bijkomende factuur "kosten ter plaatse"
Beste, tot onze grote verrassing ontvingen we op 5 januari 2025 een mail met een factuur (ref. 1N61ZY3B-104 tbv 201.25€). We gaan ervan uit dat hier een vergissing vanwege Belvilla in het spel is en we dus het bijkomend bedrag niet dienen te betalen. Dit werd in de voorbije maanden uitvoerig en herhaaldelijk door mij aangekaart; tot op heden met enkel maar als argument van Belvilla dat dit door "senior collega's actief onderzocht wordt (20oktober)", er "nog geen reactie ontvangen werd van de verantwoordelijke afdeling (13 mei)", "we hebben het probleem opnieuw aangekaart bij ons betrokken team (22 september) of "we hebben de zaak doorverwezen naar ons senior team (6maart)". M.a.w. geen reactie tot nu toe! Zonder afbreuk te doen aan de eerder bezorgde argumenten, infra de meest relevante: - op de website staan geen extra kosten te verwachten kosten vermeld- In een chatsessie (met Pia) hebben we zeer expliciet gevraagd of er nog bijkomende kosten voor bijvoorbeeld energieverbruik te verwachten waren. Het antwoord hierop was negatief. - In de boekingsbevestiging (1N 61 ZY 3B) die we ontvingen op 31 december 2024, zijn de financiële voorwaarden zeer duidelijk vermeld; ook in het hoofdstuk "Ter plaatse te betalen" staan er in dit document geen mogelijk bijkomend te verwachten kosten vermeld. Rekening houdend met bovenvermelde, in de wetenschap dat er een bindende overeenkomst tussen Belvilla en mezelf is met een vastgestelde prijs, ga ik er nog steeds vanuit dat de bijkomende kost berust op een vergissing. Graag per kerende bevestiging dat het bijkomend bedrag van 201.25€ niet dient betaald te worden en onze overeenkomst ongewijzigd behouden blijft. Ik kijk alvast uit naar onze vakantie binnen een aantal weken, maar wel voor een correcte prijs! Alvast bedankt voor uw reactie; voor 14/11/2025, uiterste betalingsdatum van het restbedrag ! met vriendelijke groet Dirk Bijlages : - bijkomende factuur waarvan sprake - Kopie boekingsbevestiging - Kopie voorschot- en eindfactuur die we ontvingen bij boeking
Weigering tot terugebetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 13 september 2025 heb ik tickets gekocht voor Sip & Paint dat normaal doorging op 25 september 2025. U deelde mij echter dat de datum van het evenement werd gewijzigd naar 30 oktober 2025. U weigert thans de terugbetaling die ik verzocht op 26 september 2025. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 7 dagen de terugbetaling van €95,50. Indien ik geen terugbetaling heb gekregen, dan zal ik alle nodige stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bestelling ticket • Kopie verzoek om terugbetaling • Kopie wijziging datum/annulering evenement • Kopie weigering terugbetaling
Terugbetaling vakantiecheque
Beste, Ik wil graag een terugbetaling van de vakantiecheque ter waarde van 100€ die ik per aangetekende zending en volgens jullie procedure opstuurde. De vakantiecheque werd op 11 september 2025 opgestuurd, maar ik ontving nog steeds geen terugbetaling. Ik belde reeds verschillende malen waarbij mij een week geleden werd bevestigd dat de 100€ zou teruggestord worden. 9 dagen later staat er nog steeds niets op de rekening. De 2 mailtjes die ik de laatste 3 weken stuurde naar de financiële dienst werden zelfs niet beantwoord. Deze vakantiecheque was een cadeau van de familie. Niemand is te spreken over de slechte service van Roompot. We weten dat het gaat om een reservatie in een Landal-park. Maar voor ik boekte heb ik gecheckt of dit geen probleem was. Tot 2 maal toe werd me bevestigd dat dit geen probleem was. De boeking werd wel gedaan op de website van Roompot. We vertrekken over 8 dagen. Ik hoop dat we met een goed gevoel kunnen vertrekken, want de termijn om te annuleren is natuurlijk ook voorbij. Dit zal de eerste en enige keer zijn dat we boeken via Roompot of Landal.
Claims
Beste, Mijn geduld is bij op ! Mijn huurder D. had een ongeluk met mijn wagen en slaagde er ook nog in gat te maken in mijn dak. Hieronder vind je beide claims. Geen van beide is al volledig opgelost, en we zijn ondertussen bijna 2 maand verder. CLAIM 1 : 57284 € 4.913,21 ongeluk, alle documenten toegevoegd, offerte van de garage… GEEN nieuws, nog niks gehoord tot op vandaag ! CLAIM 2 : Nr. 57285 € 1.648,21 Hier herstelling laten uitvoeren, kon van jullie gezien het onder de 2000 euro komt. Factuur van de garage toegevoegd aan dossier, betalingbewijs doorgestuurd. Enkel 550 euro ontvangen van jullie. Wanneer volgt de rest ? Ik wacht nog steeds op de resterende 1098,21 euro. Wanneer wordt dit terugbetaald? Vandaag kan ik alleen maar een negatieve feedback geven op jullie opvolging. Echt schandelig ! Telefonisch niet bereikbaar. Nietzeggende of zelfs geen reacties op mijn mail ? Wat is hier aan de hand? Grt Nathalie
Klacht tegen OPODO
Geachte, Op 21/10/2025 werd van mijn VISA Debedkaart (4871xx xxxx 3452) een bedrag van 99,99 EUR gedebiteerd voor een abonnement voor een jaar 'Opodo Prime annual' ik heb hiervoor geen vraag gesteld tot dit abonnement. Ik heb alleszins niet de bedoeling een abonnement op jullie diensten te nemen. Wij vragen een onmiddellijke terugstorting van dit bedrag en het lopende abonnement onmiddellijk met terugwerkende kracht stop te zetten.
Terugbetaling na foutmelding
Op 31 augustus ruilde ik mijn bestaande Bongo-bon om voor een andere (duurdere). Diezelfde dag boekte ik een belevenis (etentje in restaurant Barbacoa), waar blijkbaar alweer een omruiling (deze keer kosteloos) voor nodig was. Ik kreeg de bevestiging van mijn keuze (bijlage 2) en de voucher (bijlage 3), alsook de bevestiging van mijn reservatie bij het restaurant (bijlage 4). Die zaterdag op restaurant kon de bon niet gescand worden (foutmelding - bijlage 1). Het restaurant liet weten dat dit niet de eerste keer was en dat we via Bongo moesten proberen om een terugbetaling te ontvangen. We hielden het kasticket (bijlage 5) goed bij. Het bleek echter onmogelijk om via de website van Bongo contact te maken met (iemand van) de klantendienst. Een chatbot stuurde ons telkens van hot naar her. Ik probeerde een e-mailadres te verkrijgen: de bot beweerde eerst niet over deze informatie te beschikken. Toen ik aandrong, kreeg ik er toch een om dan via mail opnieuw met de bot te spreken! Deze beloofde me uiteindelijk (na tientallen mails!) mijn vraag door te geven aan iemand van de klantendienst. We hoorden nooit van hen terug. Na lang zoeken vond ik een telefoonnummer van de klantendienst en kreeg ik na 17 minuten iemand aan de lijn. Deze man gaf toe dat de fout bij Bongo ligt en beloofde me binnen 5 minuten een mail te sturen, waarop ik moest antwoorden met het kasticket (bijlage 5) en mijn bankgegevens zodat de terugbetaling kon gebeuren. Ik drukte beleefd mijn zorg uit of ik niet weer met de bot in contact zou komen, maar hij verzekerde me dat hij me zou mailen. De mail in kwestie heb ik nooit gekregen. Wij zijn geschokt om deze hele situatie en willen dat hier dringend een einde aan komt. Het gaat om meer dan €200. Wij verwachten dat dit geld teruggestort wordt. Dit sleept al weken aan.
Klacht over niet geleverde producten en gebreken aan terugbetaling
Beste, Ik heb enkele maanden geleden bestellingen geplaatst bij het bedrijf DutchTCG. Wanneer deze sets uitkwamen bleef het echter enorm stil aan Rick Mullenders kant. Na weken wachten kwam er eindelijk eens een update langs zijn kant dat de producten onderweg naar hem waren. Weer bleef het een lange tijd stil en communiceert Rick Mullenders wanneer het hem eens uitkomt. De producten zouden nooit bij hem aangekomen zijn, wat er zou toegekomen zijn waren blijkbaar producten die hij nooit besteld zou hebben. Ondertussen is dit al van februari aan de gang en ben ik het wachten meer dan beu. Het kan niet wanneer men een refund aanvraagt en er duidelijk op de site vermeld werdt dat refunds binnen de 10 dagen worden inorde gebracht, dat men dit na meer dan 6 maand nog niet heeft inorde gebracht. Ook had hij al eens toegezegd dat die mijn refund inorde zou brengen maar dat was een antwoord geven om er vanaf te zijn. Want 4 maand erna ben ik nog steeds aan het wachten. Mijn geduld raakt stilaan op. Hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik mijn geld eindelijk terug zie.
niet betalende facturen
Geachte, Deze klacht gaat omtrent twee openstaande facturen, met betrekking tot onze werkzaamheden voor de Sprookjeswandeling in Maasmechelen Village, georganiseerd door Deepbridge in 2025. Het totaalbedrag van deze facturen bedraagt ongeveer €8.500 excl. btw, en ondanks eerdere toezeggingen is dit bedrag tot op heden nog steeds niet voldaan. In eerste instantie had ik contact met de eventverantwoordelijke, die mij verzekerde dat alles in orde zou komen en dat de betaling spoedig zou plaatsvinden. Vervolgens werd het dossier overgedragen aan de "CEO" van Deepbridge, met de belofte dat hij de betaling zou uitvoeren. Helaas is er sindsdien geen enkele vooruitgang geboekt, ondanks herhaalde pogingen van mijn kant om dit rechtmatig verschuldigde bedrag te innen. Het is bijzonder frustrerend om te zien dat bedrijven zoals Deepbridge zonder scrupules verder blijven opereren en ondertussen met veel show de volgende editie van de wandeling in Brugge aankondigen, terwijl eerdere leveranciers nog steeds op hun zuurverdiende centen wachten. Wij hebben ons werk correct en tijdig geleverd, en het is onaanvaardbaar dat de vergoeding hiervoor uitblijft. Ik vraag Deepbridge dan ook met klem om onmiddellijk over te gaan tot betaling van het openstaande bedrag. Ik wil slechts één ding: de vergoeding voor het vele werk dat wij geleverd hebben. Niets meer, niets minder. Met aandrang en in afwachting van uw spoedige reactie, Met vriendelijke groet, Tim Blanckaert
bedwandsen en terugbetalingsprobleem
deze klacht richt ik tot booking.com in verband met onze boeking VIA BOOKING van Iconic Apartment in Porta Carini (Palermo) by Wonderful Italy met reserveringsnummer 6240197818 en aankomstdatum woensdag 29 oktober 2025. Op het moment van onze boeking (juni 2025) had de accommodatie een beoordeling van 8,7/10 met overwegend positieve recensies. Recent stellen wij echter vast dat de score aanzienlijk is gedaald naar 6/10, en dat er meerdere ernstige negatieve beoordelingen zijn verschenen waarin sprake is van bedwantsen, slechte hygiëne, defecte voorzieningen en vuil beddengoed. Ter staving hiervan voegen wij screenshots en foto’s van recente recensies toe. Deze aanzienlijke verslechtering van de kwaliteit van het verblijf, die objectief blijkt uit de recente beoordelingen en score op hun platform, maakt duidelijk dat de accommodatie niet langer overeenstemt met wat redelijkerwijs mocht worden verwacht bij de boeking. De verhuurder Wonderful Italy werd reeds meermaals door ons gecontacteerd, maar kon geen bewijs leveren van verdelging van de bedwantsen of van structurele oplossingen voor de gemelde problemen. Op 6 en 8 oktober 2025 namen wij contact op met de klantenservice van booking (via telefoon en chat), maar tot op heden ontvingen wij geen afdoende antwoord of voorstel tot oplossing. De aanwezigheid van bedwantsen en gebrekkige hygiëne vormt bovendien een gezondheids- en veiligheidsrisico, wat strijdig is met de zorgplicht die een bemiddelingsplatform draagt. Volgens de Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten is hier sprake van non- conformiteit van de geboekte dienst, aangezien de accommodatie niet meer overeenstemt met de informatie en verwachtingen op het moment van de boeking. Booking heeft ons tot io heden nog niets verder geholpen. Wij willen dan ook een volledige terugbetaling. dit is 1003 euro.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten