Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betalingsprobleem
Geachte mevrouw/heer, Op 08/08/2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 131 euro met factuurnr AVAM6904992217. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 23/07/2024 schreef ik CVneed hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat ze blijven kosten aanrekenen terwijl ik gevraagd heb om abonnement te stoppen. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Documenten opladen gaat niet, ik krijg een foutmelding. Met vriendelijke groet,
Terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 29/07/2025 heb ik 2 bestellingen met daarin 6 artikelen retour gestuurd naar jullie. Jullie beweren dat hierin maar 1 artikel zat. Jullie hebben dus ook maar 1 artikel terugbetaald ipv 6. Ik wil mijn geld terug van de overige 5 artikelen. Ze zijn samen in 1 pakket retour gegaan! Met vriendelijke groet,
Pakket kwijt door verkeerd retourlabel
Op 27 mei heb ik het pakket via bpost ontvangen. Op dezelfde dag had ik een retour aangevraagd. Dit was een externe verkopen en zei gingen me een retourlabel bezorgen. Het label was voor koerierdienst GLS. Als ik het label bekeek leek me dit al niet voor deze koerierdienst. Alsnog heb ik dit op 28 mei naar een GLS Pakketpunt gebracht. Als ik nu het pakket wil traceren via hun klopt de traceercode niet en is dus niet te vinden. Probeer nu al een paar dagen dit probleem met jullie op te lossen maar tevergeefs geven jullie me altijd een staandaard antwoord zoals gewoonlijk. Het pakket gaat dus kwijt zijn maar ik wil mijn geld terug!
productterugroepactie
Op 26 maart kreeg ik een mail over terugroepactie Sleepy Cuddly. Op 1 april krijg ik de mail dat mijn geld zou teruggestort worden binnen de 3 werkdagen. We zijn juni en ik heb nog niets ontvangen. Op mijn mail van vorige week waarom het zo lang duurt reageren ze niet.
Betaalde goederen niet ontvangen
Korte beschrijving van uw probleem Ik heb voor mijn kleindochter een cadeaubon gekocht bij maison du monde. Mijn dochter heeft die gebruikt om een nachtkastje te kopen voor haar dochter en heeft eveneens een spiegel besteld en betaald. Ze krijgt bericht dat de goederen mogen afgehaald worden in de winkel van Sint-Pieters-Leeuw. Daar aangekomen krijgen we de goederen niet. Contact genomen met de klantendienst die ons verwijzen naar de winkel en vice versa. Mijn kleindochter heeft dus nog steeds geen verjaardagscadeau ( jarig in december) Er zou bij Maisons du Monde een algemeen fraudeprobleem zijn met hun cadeaubonnen. Na herhaaldelijk mailen en bellen is er nog steeds geen oplossing. Geld en cadeaubon weg en geen goederen.
Terugbetaling
Beste, ik vraag nu al sinds 2022 om de betaling terug te krijgen van een bestelling die ik plaatste,betaalde en jullie bleken gesloten te zijn. Vorige week vrijdag me beloofd binnen de 5 werkdagen terug te storten. Wees eerlijk en betaal me de beloofde 22 euro terug. Had in 2022 besteld bij domino s Eeklo
Geen terugbetaling
Op 30/11/2024 plaatste ik bij Maisons Du Monde te Lochristi een bestelling van 8 meubelstukken ter waarde van 3.632,00 euro. Bestelling met nummer: 209600121 CRM: 042611851 De bestelling zou geleverd worden tussen 17-27/01/2025. Toen de leverdatum verstreek en ik geen meubels geleverd kreeg, naam ik contact op met het Maisons Du Monde filiaal te Lochristi. Deze brachten mij in contact met de klantendienst dewelke mij meedeelde dat er vertraging was bij de bestelling. De voorzien leverdatum schoof op naar eind februari, begin maart 2025. Begin maart 2025 nam ik opnieuw contact op met de klantendienst om een stand van zaken te verkrijgen omtrent mijn bestelling. Er werd mij opnieuw gezegd dat de bestelling extra vertraagd was omwille van 1 stuk dat niet leverbaar was. De nieuwe voorziene leverdatum schoof op naar half april. Inmiddels waren we reeds 15 weken verder na de aankoopdatum… Op 10/03/2025 ontving ik een mail van de klantendienst dat Maisons Du Monde zelf mijn volledige bestelling automatisch geannuleerd had. Dit zonder enige uitleg. Na zelf meermaals contact te nemen deelde de klantendienst mij mede dat zij zouden instaan voor de terugbetaling van mijn bestelling ter waarde van 3.632,00 euro. Dit zou gebeuren tussen de 2-5 werkdagen. Ik gaf mijn rekenignnummer aan de klantendienst. Heden 22/03/2025 heb ik nog steeds geen terugbetaling mogen ontvangen. Graag wens ik de volledige terugbetaling van deze bestelling
Geen terugbetaling pakket kwijt
Pakket staat geleverd maar niets ontvangen. Klacht ingediend bij colis privé. Tracking nummer: R78106483472B3920 Aankoopdatum : 20/02/2025 Leverdatum : 13/02/2025
TV Outlet: geen levering en geen terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 04/01/2025 kocht ik een Sony Bravia 4K Android Full Array LED TV KD-55X85L 120 HZ 55" (2023) én TV-beugel TOOQ Luxury 37"-90 inch in uw online winkel en betaalde ik €805.60 met gratis verzending. (bijlage 1) Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering binnen 3 tot 6 dagen tot maximaal 2 weken zou plaatsvinden. (bijlage 2) De goederen werden echter nooit geleverd. Korte samenvatting van het mailverkeer (bijlage 3): *Op 14/01/2025 stuurden wij een email met de vraag wanneer de levering zou plaatsvinden. *Op 15/01/2025 antwoordde u per mail dat jullie onze bestelling verwachtte te verzenden rond 30/01/2025. *Op 30/01/2025 ontvingen we een email van jullie dat de levering vertraagd was door een vertraging bij jullie leverancier en dat onze bestelling zou worden geleverd binnen 1 tot maximaal 3 weken. We kregen de keuze om een andere tv te kiezen of te wachten met €35 korting. We kozen voor optie 2 en ontvingen de korting op onze bankrekening op 04/02/2025. *Op 21/02/2025 (3 weken later) stuurden wij opnieuw een email dat de levering nog steeds niet was gebeurd. Hierbij zeiden we nadrukkelijk dat we de levering verwachten tenlaatste 04/03/2025 (2 maanden na de bestellingsdatum) of dat we verdere stappen zouden ondernemen. * Op 21/02/2025 stuurden we nog een extra mail om te zeggen dat we voor 04/03/2025 de levering eisten of de terugbetaling op ons bankrekeningnummer. * Op 24/02/2025 gaven jullie je excuses en vertelden jullie dat er (opnieuw?) een vertraging was bij jullie leverancier en dat jullie zouden streven om de TV voor 04/03/2025 te bezorgen. * Op 04/03/2025 kregen we een email van jullie dat jullie met een andere leverancier werkten voor onze levering en dat de levering verwacht werd vanaf 10/03/2025. Dat we indien we akkoord zouden gaan opnieuw een korting zouden krijgen van €50. * Op 04/03/2025 antwoordden wij u dat wij niet wilden wachten en dat wij ons geld onmiddellijk terug wilden. * Op 05/03/2025 kregen we opnieuw een excusesmail van jullie of we openstonden voor een alternatief toestel met opnieuw korting of dat we de bestelling wilden annuleren. We hadden thans reeds gezegd dat we ons geld terug wilden. * Op 06/03/2025 hebben we opnieuw geantwoord dat we de bestelling willen annuleren (zoals eerder gezegd) en dat we ons geld terug willen tenlaatste 08/03/2025. Deze vertraging en het niet willen terugbetalen op tijd heeft mij en mijn gezin ernstige schade berokkend in zowel financiële zin (we zijn ons geld nu al 2 maanden kwijt) als extra onnodige stress. Ik verzoek derhalve om een snelle en correcte terugbetaling van ons geïnvesteerd geld van €805.60. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, C. F. Bijlagen: * 1 Betalingsbewijs * 2 Orderbevestiging * 3 Mailverkeer
Betaling voor verkoop iPhone
Op jullie inleidende tekst bij de aankoop van mijn iPhone geven jullie aan waarom de prijs is gewijzigd. Pas wanneer je het diagnoserapport onderaan open klikt om details te bekijken zie je waar het misloopt. Ik heb gisterenavond de details volledig bekeken en zie dat jullie zichzelf tegenspreken. 1. Batterij gefaald wegens bericht “wanneer de batterij is vervangen door een derde partij en/of de batterij niet origineel Apple is”. De geïnstalleerde batterij is van identieke kwaliteit als Swappie en geïnstalleerd door een erkende hersteller. Bovendien komt deze melding ook op het toestel wanneer je een iPhone “met nieuwe batterij” aankoopt bij Swappie! (voldoende open-source info beschikbaar) 2. Batterij informatie – capaciteit: 100% Hier geven jullie zelf aan dat de batterij in perfecte conditie is en dus als “nieuw” kan worden beschouwd. Ik voel me als verkoper in bedrogen. Swappie neemt onterecht 36 EUR af om zichzelf te verrijken en dit is onaanvaardbaar. Indien geen tegemoetkoming van Swappie zal ik een klacht indienen bij het European Centre of Consumers om deze praktijk aan te kaarten.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten