Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 484
- Aantal klachten *
- 98
- Afgesloten klachten*
- 84%
- Antwoordratio*
- 3 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herroepingsrecht
Geachte Testaankoop, Omtrent de bij Vandenborre te Kuurne aangekochte: Referentie nummer -en lotnummer: PC LAPTOP VDB 061 SAV - DNV HQ.; 64640323 3/3, Sarah Kiani; 7853858 1/1: HP , 14S -FQ2004NB PC LAPTOP Dossiernummer; 64686631 Abonnement nummer; VB0330002528 Vraag ik hierdoor onmiddellijk mijn wettelijke herroepingsrecht met eventuele schadevergoedingen, wettelijke interesten en al het nodige verwacht op. Want ik krijg hierover nog steeds geen oplossing, terwijl ik ook wel volledig correct betaald heb, ook voor een juiste installatie -en instellingen, inclusief het maken van een back-up. Er is echter geen tijdige back-up gemaakt en bovendien bleek mijn laptop, zonder dat ik daarvan op de hoogte was, niet geschikt te zijn voor upgrades. Sinds een Microsoft-upgrade krijg ik na ongeveer 10 minuten ermee werken herhaaldelijk een blauw scherm met constante uitval. Hierdoor zijn ook veel van mijn belangrijke applicaties, snelkoppelingen en gegevens onherroepelijk verloren gegaan ondanks de geen gemaakte betaalde back-up. Mijn laptop is inmiddels driemaal gedurende ongeveer zeker maanden nog altijd in zogenaamde herstelling. Tijdens deze herstellingen zijn bijna alle onderdelen vervangen zonder mijn mede-weten of toestemming met gewoon een uur het scherm te hebben laten aan liggen zonder ermee te hebben gewerkt. Desondanks blijven de problemen identiek aanhouden en krijg ik onjuiste en tegenstrijdige verklaringen. Ik vraag simpelweg dat mijn wettelijke garanties worden gerespecteerd en dat er een correcte oplossing komt in plaats van uitvluchten. Wat kunt u hieraan doen? Ik volg volwassenonderwijs ICT en zonder laptop kan ik mijn verplichte huiswerk hiervoor ook niet maken. Als rolstoel gebruiker kan ik niet zelf naar het open leercentrum om daar een computer te gebruiken. Juist daarom heb ik deze laptop en installatie aangekocht, nooit denkend dat ik met zulke problemen geconfronteerd zou worden. Zie bijlagen hierover aub. Ik vraag u dringend om tussenkomst en een de wettelijk juiste oplossingen hierop. Hoogachtend, Sarah Kiani Minister de Taeyelaan 26 8560 Wevelgem 0494641425
Levering
Geachte heer/mevrouw, Op 25/09 zou mijn bestelde televisie geleverd worden. Voor deze levering heb ik mij de volledige dag beschikbaar gehouden. De chauffeur heeft mij telefonisch gemeld dat hij rond 14.30 uur zou langskomen. Ik heb gewacht, maar niemand heeft aangebeld. Om 15.30 uur en om 16.30 uur heb ik telefonisch contact opgenomen met uw klantendienst. Mij werd telkens meegedeeld dat de chauffeur onderweg was en dat ik gewoon moest afwachten. Uiteindelijk heb ik nogmaals gebeld en werd mij aangeraden om mijn brievenbus te controleren. Daarin vond ik een briefje met de vermelding dat de chauffeur om 13.50 uur aanwezig zou zijn geweest. Ik was echter de volledige dag thuis en kan met zekerheid bevestigen dat er niemand heeft aangebeld. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een chauffeur minstens één keer aanbelt bij een levering. Tot mijn verbazing wordt er nu van mij verwacht dat ik €39 extra betaal voor een nieuwe levering, terwijl dit niet mijn fout is. Bovendien moet ik hierdoor nog eens vijf dagen langer wachten op de levering van mijn televisie. Ik verzoek u met aandrang om deze bijkomende kosten te laten vervallen en de levering zo snel mogelijk opnieuw in te plannen. Ik vertrouw erop dat Vanden Borre deze situatie correct en klantvriendelijk zal oplossen. Met vriendelijke groet, Sare Bayar
Nieuw toestel stuk
We kopen een nieuw wasmachine, deze is geleverd en geplaatst. Bij de eerste ingebruikname merken we dat deze niet werkt. Dus de trommel draait niet. Dit direct gemeld bij de klantenservice. Ze meldden dan dat de technieker gaat bellen om langs tekomen. Deze belt maar kan pas 5 dagen later nakomen. Er moet helemaal geen technieker komen, ze moeten niet sleutelen aan een nieuw toestel. We hebben gevraagd om dit om te ruilen naar nieuw toestel. Maar dan worden we gewoon afgescheept.
Installatie
Geachte, Ik heb bij vanden borre een elektrisch kookvuur gekocht, deze zou worden geleverd en geïnstalleerd op 11/09/25. De installateur kon het niet installeren omdat hij de oven niet uit de keukenkast kreeg en hij zei dat ik het zelf maar moest doen en een nieuwe afspraak maken. Op een halve minuut was de oven uit de kast ik ben nog achter meneer gelopen maar hij reed juist weg. Dan heb ik tot 20/09/25 moeten wachten voor er iemand terug kon komen, deze installateur wist niet waar voor hij moest komen en zei, 'hier voor heb ik geen materiaal bij'. Nu moet ik nog eens wachten tot 27/09/25 voor ze terug komen. Dit wil zeggen dat wij al bijna 3 weken niet kunnen koken, en hier door onze verhuis al die tijd uitstellen, vandaag 22/09/25 moeten we uit het appartement (met een dochter van 6). Ik heb contact opgenomen met de consumentendienst maar die trekken hun er weinig van aan. Ik heb ook de ombudsdienst hierover gecontacteerd. Ik had graag een tegemoetkoming voor dit ongemak en voor de slechte service waar wij slachtoffer van zijn. Mischien kunnen ze onze maaltijden die we via take away gaan bestellen ook vergoeden. (De nummer die ik heb opgegeven is de bestelbon nummer) Alvast bedankt. Met vriendelijke groet. Rik Schelkens
Sinds 2 maanden en 6 afspraken later nog steeds niet geleverd
Begin Juli een nieuwe koelkast besteld, op 9 juli is die geleverd op gelijkvloers en geweigerd die te leveren in de keuken, wat de afspraak was. De reden volgens hen was dat het te zwaar was en een lift nodig hadden. De keuken bevind zich op de eerste verdieping. Nieuwe afspraak gemaakt, de lift is gekomen en zei dat ze de lift niet mocht zetten voor mijn deur wegens dat er een halte is. Ze hadden geen oplossing en zeiden dat het absoluut niet mogelijk was om de lift te mogen gebruiken. Na deze antwoord heb hen gevraagd om de koelkast terug te nemen, dat was nu weer ook niet mogelijk dus een nieuwe afspraak gedaan. De dag van afspraak zijn ze met de lift gekomen, terwijl de koelkast op gelijkvloers stond. Ik vertelde hen het verhaal, de chauffeur van de lift zei dat er wel een mogelijkheid was, namelijk geda lift. Oké, weer een nieuwe afspraak. De dag van de afspraak zijn ze met een foute (normale) lift gekomen, hop terug een nieuwe afspraak. Uiteindelijk vandaag de hele dag aan het wachten, vandenborre is aangekomen maar de lift niet. Chauffeur heeft gebeld en hun antwoord was dat de chauffeur van geda lift het heeft geannuleerd. Mijn enige vraag, is dit normaal? Wat voor bedrijf zijn jullie, hoe kunnen jullie mij twee maanden een leven zonder koelkast gunnen? Tot vandaag had ik altijd begrip, maar vandaag is het over. DIT IS DE LAATSTE KEER DAT IK IETS BESTEL VIA VANDENBORRE EN IK ZAL IEDEREEN AFRADEN OM HET TE DOEN. Ze nemen u niet serieus en lachen u gewoon uit. Ik zal mijn rechten tot op uiterste gebruiken en alles behalve schadevergoeding zal mij hieraan niet stoppen.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten