Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 67
- Aantal klachten *
- 23
- Afgesloten klachten*
- 82%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Cadeaubon geldigheid geweigerd
Vorig jaar, in november 2024, kreeg ik een cadeaubon van mijn vrienden voor nieuwe meubels. In 2024 waren de cadeaubonnen twee jaar geldig. Dit werd ook zo meegedeeld aan mijn vrienden en op de cadeaubon geschreven. Ik wou afgelopen weekend hiermee eindelijk iets aankopen, maar kreeg te horen bij Maison du Monde te Schelle dat deze cadeaubon vervallen was. Na verder te informeren bij de winkelverantwoordelijke Luna, bleek dit een probleem dat de afgelopen tijd meermaals is voorgevallen. Er zijn namelijk verscheidene klanten die met een dergelijke cadeaubon die onterecht 'vervallen' was, iets probeerden aan te kopen in de winkel. Zij vertelde mij dat de cadeaubonnen in 2024 inderdaad twee jaar geldig waren, maar dat dit achterliggend in het systeem afgelopen jaar in 2025 allemaal op één jaar werd gezet. Dit zonder de klanten te informeren. Zij konden vanuit de winkel niets doen, dus werd ik doorgestuurd naar de online klantendienst. Echter kan de klantendienst ook niets doen als het systeem aangeeft dat een cadeaubon vervallen is. Zij zeiden dat de laatste optie is om naar de winkel te gaan die de cadeaubon verkocht aan mijn vrienden. Hier, bij Maison du Monde Schoten, kreeg ik echter van de winkelverantwoordelijke Nazeli ook te horen dat zij als winkel hieraan niets kunnen doen. Ik zou graag mijn cadeaubon die geldig is tot 22 november 2026 inwisselen in de winkel, want dit zijn de voorwaarden die meegedeeld zijn bij de verkoop van de cadeaubon.
Leveringsprobleem
Beste Na de onvolledige levering van een zetel is de communicatie betreffende de afhandeling van het probleem vertraagd. Een email met voorstellen om het probleem te verhelpen bevat onvolledige zinnen waardoor de opties niet duidelijk zijn. Drie emails om verduidelijking te vragen, blijven onbeantwoord.
Falende retournering
Geachte mevrouw/heer, Op 24 mei 2025 heb ik in uw online winkel twee buitenzetels gekocht, waarbij ik het bedrag van EUR 598 plus EUR 59,9 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 20 juni, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Volgens uw eigen communicatie werd de ophaalopdracht op 8 juli verstuurd naar de transporteur. Echter tot op heden kon mijn verzoek niet kon worden ingewilligd door onbekende redenen. Desalniettemin neem ik meermaals per chat en telefoon contact op met Maisons du monde wie mij telkens confirmeren dat ik binnen de 3 werkdagen beholpen zal worden. Telkens zonder succes. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van €657,9 . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Eykens Remy
Levering niet ontvangen en niet te bereiken (al 2 weken)
Beste Wij bestelden een salontafel, ze gingen deze enkele dagen later leveren en transport had hiervoor een afspraak gemaakt met ons. Wij bleven thuis maar zij kwamen niet langs, ik belde hun en ze zeiden dat ze een technisch probleem hadden en dat ze een andere afspraak gingen maken. Na enkele dagen geen nieuws dus ik bel en ze wisten het nog niet, nu wil ik men bestelling annuleren want nog steeds geen nieuws maar de chat van Maison du monde werkt niet al 8 dagen lang, niemand te bereiken, je kan niet mailen en als je belt zeggen ze dat je moet chatten. De bestelling is op naam van Julie Henno, Erpsestraat 132 3070 Kortenberg.
Leveringsprobleem: bestelling nog steeds niet geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 09/07/2025 kocht ik een vintage bed van massief acaciahout en gevlochten rotan (ref. 238929) in uw online winkel en betaalde ik 999,00 euro. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen ten laatste 01/08/2025 zou plaatsvinden. De goederen werden tot op de dag van vandaag (13/08/2025) nog steeds niet geleverd. Deze vertraging heeft mij als consument ernstige schade berokkend, aangezien wij recent verhuisd zijn en rekenden op deze levering. Hierdoor zitten wij al enige tijd zonder bed. Ik verzoek derhalve om dit product zo snel mogelijk te leveren. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
