Terug

Pakket kwijt door verkeerd retourlabel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

S. L.

Naar: Temu

09/06/2025

Op 27 mei heb ik het pakket via bpost ontvangen. Op dezelfde dag had ik een retour aangevraagd. Dit was een externe verkopen en zei gingen me een retourlabel bezorgen. Het label was voor koerierdienst GLS. Als ik het label bekeek leek me dit al niet voor deze koerierdienst. Alsnog heb ik dit op 28 mei naar een GLS Pakketpunt gebracht. Als ik nu het pakket wil traceren via hun klopt de traceercode niet en is dus niet te vinden. Probeer nu al een paar dagen dit probleem met jullie op te lossen maar tevergeefs geven jullie me altijd een staandaard antwoord zoals gewoonlijk. Het pakket gaat dus kwijt zijn maar ik wil mijn geld terug!

Berichten (7)

S. L.

Naar: Temu

09/06/2025

Nog meer screenshots

Temu

Naar: S. L.

11/06/2025

Dear Sir or Madam, This is the response to the consumer complaint received on June 9, 2025 in respect of the case numbered . Upon receiving the email, the platform immediately contacted the seller of the product. The seller confirmed that the return package is still awaiting to be shipped. If the consumer has already sent the package, please provide proof of shipment, such as shipping receipt or drop-off confirmation. This will enable the platform to further investigate. Thank you for your cooperation. A courtesy Dutch translation of the response is provided. Please refer to the English version for the intended meaning if there are any discrepancies. Sincerely, Temu Legal team Geachte heer/mevrouw, Dit is het antwoord op de consumentenklacht ontvangen op 9 juni 2025 met betrekking tot dossiernummer . Na ontvangst van de e-mail heeft het platform direct contact opgenomen met de verkoper van het product. De verkoper bevestigde dat het retourpakket nog steeds op verzending wacht. Indien de consument het pakket reeds heeft verzonden, gelieve dan bewijs van verzending te overleggen, zoals een verzendbon of een bevestiging van inlevering bij het verzendpunt. Dit stelt het platform in staat om verder onderzoek te verrichten. Wij danken u voor uw medewerking. Een beleefdheidsvertaling in het Nederlands wordt verstrekt. Gelieve de Engelse versie te raadplegen voor de bedoelde betekenis indien er verschillen zijn. Met vriendelijke groet, Temu Juridisch team The original message

S. L.

Naar: Temu

11/06/2025

Ik kan geen bewijs van aflevering aan het pakketpunt bezorgen want dat doet GLS niet. Je geeft het af aan het pakketpunt en dat is het je moet niets tekenen of ook geen emailadres of gsm-nummer ingeven voor bewijs. Het pakket ligt niet meer op het pakketpunt en is meegenomen door de koerier van GLS. Dus wat kan ik nog doen niets meer. Het is al van 2 weken geleden. Zoals ik zei ligt het probleem bij de verkoper met ene verkeerd retourlabel en dan houd het op het pakket zal kwijt zijn.

S. L.

Naar: Temu

12/06/2025

Dit is het enige bewijs dat ik jullie kan bezorgen. Een geschreven papier van het pakketpunt.

Temu

Naar: S. L.

13/06/2025

Dear Sir or Madam, This is the response to the consumer complaint received on June 11, 2025 in respect of the case numbered . To conduct further investigation, please provide the exact address of the GLS ParcelShop where the consumer dropped off the return package. Thank you for your cooperation. A courtesy Dutch translation of the response is provided. Please refer to the English version for the intended meaning if there are any discrepancies. Sincerely, Temu Legal team Geachte heer/mevrouw, Dit is het antwoord op de consumentenklacht die op 11 juni 2025 is ontvangen met betrekking tot de zaak met nummer . Voor verder onderzoek verzoeken wij u het exacte adres te verstrekken van de GLS Pakketwinkel waar de consument het retourpakket heeft afgegeven. Alvast bedankt voor uw medewerking. Een vriendelijke Nederlandse vertaling van het antwoord is beschikbaar. Raadpleeg de Engelse versie voor de juiste betekenis als er onduidelijkheden zijn. Met vriendelijke groet, Temu Legal team The original message

S. L.

Naar: Temu

13/06/2025

Balenshop Pieter breugellaan 26 3990 peer België

Temu

Naar: S. L.

17/06/2025

Dear Sir or Madam, This is the response to the consumer complaint received on June 13, 2025 in respect of the case numbered . The platform has issued a refund for the order PO-020-17062221581433372. Kindly note that it normally takes 1-5 business days for the refund to reach the consumer's original payment method. Thank you for your understanding. A courtesy Dutch translation of the response is provided. Please refer to the English version for the intended meaning if there are any discrepancies. Sincerely, Temu Legal team Geachte heer/mevrouw, Dit is het antwoord op de consumentenklacht die op 13 juni 2025 is ontvangen met betrekking tot de zaak met nummer . Het platform heeft een terugbetaling uitgevoerd voor bestelling PO-020-17062221581433372. Houd er rekening mee dat het normaal gesproken 1-5 werkdagen duurt voordat de terugbetaling is ontvangen op de oorspronkelijke betaalmethode van de consument. Bedankt voor uw begrip. Een vriendelijke Nederlandse vertaling van het antwoord is beschikbaar. Raadpleeg de Engelse versie voor de juiste betekenis als er verschillen zijn. Met vriendelijke groet, Temu Legal team The original message


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform