Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. M.
15/09/2025
PRESBOIS BELGIQUE

Levering pellets

Beste met deze weg probeer ik toch te weten wanneer de pellets worden geleverd. Mvg Bruno Michiels

In behandeling
P. D.
11/09/2025
NV Grundfos Bellux

Defect toestel zonder reparatiemogelijkheid

Beste, Net geen 5 jaar geleden is een Grundfos Scala 2 regenwaterpomp geinstalleerd in onze vernieuwbouw. Sinds enkele weken lekt deze pomp a rato van +/- 10 liter per 48 uur. Verder werkt deze pomp nog zonder problemen. Bij contactname met onze installateur, blijkt dat dit een weerkerend probleem is voor deze pompen, maar dat er niets kan aan gedaan worden. Er zit niets anders op dan een nieuwe te kopen. Ook bij contactname met Grundfos zelf krijg ik hetzelfde antwoord, geen reparatie mogelijk. Er is wel een voorstel gedaan voor een korting voor de nieuwe pomp, 35% op een prijs van 1084€ (ex BTW) en dan moet de installateur nog betaald worden. Van een andere installateur/leraar loodgieter verneem ik dat hij dit probleem ook regelmatig heeft gehad met deze pompen. Hij werkt met een aparte groothandel en die hebben bij de defecte pompen een nieuwe kunnen aanbieden. (waarschijnlijk omdat ze voldoende afnemen van Grundfos en ze die groothandel als klant niet kwijt willen) Wij vinden het in het huidige klimaat onvoorstelbaar dat een wereldbedrijf (zo noemen ze zichzelf) geen herstelling kan aanbieden voor dit toestel. Daarbij is het onbegrijpbaar dat men, ook al is de wettelijke garantieperiode van 2 jaar verstreken, een pomp die door henzelf wordt geprezen voor een werking tussen 10 en 20 jaar, na 5 jaar kapot gaat en niet wil herstellen. Het is gemakkelijk om een nieuwe te laten aankopen. Stel dat alle toestellen die we in huis hebben na 5 jaar moeten vervangen... Zoals gemeld, ik heb geprobeerd zowel via mijn installateur als rechtstreeks met Grundfos een officiele klacht neer te leggen wegens fabrieksfout, maar het is bijna onmogelijk om contact te krijgen met deze firma en via de chatfunctie krijg ik enkel ontwijkende antwoorden. Wat kan ik hiermee doen? Alvast dank en groet, Peter

In behandeling
G. H.
10/09/2025

Aanvraag premie

Dag, IK heb zonnepanelen en bij mij is de analoge meter vervangen door de digitale meter op 01/02/2025. Heb een paar weken geleden een artikel in de krant gelezen van een mevrouw die de premie die we zouden krijgen als compensatie te laat zou aangevraagd hebben.Die mevrouw wist niks van deze premie en is daar niet van op de hoogte gebracht dat ze deze premie moets aanvragen. Ik heb net hetzelfde aan de hand. Toen ik dit artikel in de krant las heb ik deze premie ook willen aanvragen maar ging niet meer omdat ik 14 dagen te laat was. Heb contact opgenomen met fluvius maar kunnen daar niks aan doen zeggen ze . Wij zijn van deze premie niet op de hoogte gebracht en zeker niet dat deze binnen de 6maanden moet aangevraagd worden.Vind dit echt diefstal en hebben ze niet voor niks gedaan. Dit gaat over meer dan 1000 euro. Nu gaan ze de 170000 mensen die dit jaar de premie nog moeten aanvragen wel een verwittiging sturen. Waarom hebben ze dat bij ons niet gedaan? Waar zou ik nog een klacht kunnen indienen dat we het geld waar we recht op hebben toch nog zouden kunnen krijgen? Grtj Guy

Afgesloten
R. C.
8/09/2025

PROBLEEM SOCIAAL TARIEF

BESTE HIERBIJ VRAAG IK NOG EENS HET SOCIAAL TARIEF AAN IK HEB DE GELDIGE ATTESTEN REEDS VERSCHILENDE KEREN DOR GESTUURD PER MAIL EN AANGETEKEND SCHRIJVEN VAN 01/09/2025 TOCH BLIJFT U ANTWOORDEN DAT DIT GEEN GELDIGE ATTESTEN ZIJN HET IS EEN ATTEST VAN DE FOD MET MIJN INVALIDITEIT EN EEN ATTEST VAN ECONOMIE ENERGIE WAAR OOK DUIDELIJK STAAT DAT IK RECHT HEB OP SOCIAAL TARIEF . IK HOOP DAT U DIT NU SPOEDIG HERZIET VOOR IK VERDER KLACHT INDIEN .MVG CAMPE ROGER .

In behandeling
K. D.
7/09/2025

defecten en gebrekkige installatie

Geachte mevrouw/heer, In de loop van het jaar 2024 lieten we door jullie bedrijf een warmtepompboiler, lucht-lucht-airco-installatie en een waterverzachter installeren. Ik stel echter vast dat geen enkele van deze apparaten foutloos functioneert, en onze vragen naar een oplossing door jullie genegeerd worden. Dit heeft geleid tot schade aan de muren door lekken in de airco en een niet-aangesloten afvoer van de warmtepompboiler. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind deze maand de bestaande problemen op te lossen. Met vriendelijke groeten,

In behandeling
V. T.
4/09/2025

faillissement bedrijf en wat met garantie

Beste, In 2020 werden er bij ons zonnepanelen geïnstalleerd door Uw Energie Expert. Hierop staat in het contract een garantie van 30 j omnium op de zonnepanelen. We merkten dat er bepaalde zonnepanelen niet meer behoorlijk functioneren en hotspots vertonen. Toen we enkele maanden terug contact opnamen voor een issue met de omvormer, kregen we als automatische reply dat er een curator aangesteld werd door de rechtbank. Ondertussen nog eens opgezocht maar hierover vind ik geen gegevens om uit te vlooien hoe dit nu verder moet met deze defecten ifv de garantie. Zouden jullie mij kunnen helpen want als consument sta je met je rug tegen de muur. Alvast hartelijke dank, Veronique Theuninck

In behandeling
N. K.
3/09/2025

Premieaanvraag zonnepanelen

Beste, Ik wil even een klacht indienen tegen Fluvius. Ik was stomverbaasd toen ik vanmorgen op het nieuws hoorde dat indien je geen premie aanvraag doet voor zonnepanelen voor 31/12/25, je duizenden Euro’s kan mislopen. Echter voor die aanvraag te doen moet je reeds een digitale meter hebben, en hier komt het: Op 24/07/2025 werd er een brief verstuurd van Fluvius en Unit T dat ik een afspraak moest maken voor de installatie van de digitale meter voor de week van 28/07/2025 tem 05/09/2025. Door de gereduceerde postbedeling is die brief pas een aantal dagen later in mijn brievenbus gevallen. Ik heb onmiddellijk online een afspraak proberen te maken, zonder succes, geen enkele beschikbare datum (tot einde van het jaar). Ik heb dan telefonisch contact opgenomen: idem, geen beschikbare datums, zij zouden dit doorgeven aan Fluvius en mij terug contacteren. Tot vandaag 03/09 niets meer gehoord. Ik heb gevraagd of zij mij via mail konden bevestigen dat ik had geprobeerd om een afspraak te maken, neen een mail bevestiging kan alleen als je een afspraak hebt !!!! (KAFKA). Vandaan na het nieuws, opnieuw geprobeerd om online een afspraak te maken, opnieuw geen beschikbare datums tot einde van dit jaar. Ik heb naar Fluvius gebeld om dit probleem te melden en gevraagd om hier een mail over te sturen voor schriftelijke bevestiging, je kan namelijk zelf geen mails sturen naar Fluvius. Kan u mij laten weten wat ik (en waarschijnlijk heel wat andere mensen) moeten doen? Mvg, Nancy

In behandeling
G. B.
2/09/2025

Afrekening 2 maand te vroeg

Waarom krijg ik nu plots mijn afrekening 2 maand vroeger, zonder uitleg ? Op uw facturen staat ook geen contact naar uw facturatiedienst. Eerste melding met referentie 013316812 bij klantendienst op 30/7/2025 zonder reactie. Telefonisch bent u in praktijk niet te bereiken. Klacht ingediend op 31/7/2025 bij klachtendienst@dewatergroep.be zonder reactie.

Opgelost
E. M.
28/08/2025
energyp BV

installatie airco buiten unit

Op 19 januari 2024 betaalde ik de slotfactuur voor de installatie van een mono split airco in de slaapkamer. De buiten installatie gebeurde op een zeer amateurischte manier. De leiding lopen scheef naar boven, de poort van de oprit kan niet meer volledig open omdat de leiding in de weg liggen. Winter 2023/2024 heb ik deze unit niet gebruikt om te verwarmen. In het komende tussenseizoen deed ik dat wel en tot mijn verbazing merkte ik dat het condenswater van de buitenunit tijdens het verwarmen de hele muur nat maakte. Ik veronderstel dat de oorzaak moet gezoch worden bij het feit dat het overschot van de gasleiding gewoon opgerold achter de unit is geduwd en contact maakt met de muur en de unit waardoor het condenswater tegen de muur stroomt. Ook trekt het op niets. Niemand heeft me gezegd dat er een andere plaats moest gevonden worden voor installatie van de unit, want die plaats is er wel degelijk. Ik had voorgesteld om die langs de straatkant tegen de grond te zetten. Vermits het een volle muur is waartegen de buitenunit is geïnstalleerd , wordt de muur ook vochtig aan de binnenkant. Ik heb u al verschillende emails hieromtrent gestuurd maar u doet zelfs geen moeite om erop te antwoorden. Graag een oplossing. Vriendelijke groet E. Maes

In behandeling
V. P.
28/08/2025

contact en onderhoud

Geachte mevrouw/heer, Op december 2020, heb ik een zonnepaneel installatie laten doen door de firma Uw energieexpert te Antwerpen Ik heb heden getracht telefonisch contact met hen te hebben i.v.m .onderhoud installatie en vragen i.v.m. factuur voor aanvraag retroactieve premie na plaatsing digitale meter. Ik krijg echter geen contact met hen. Er wordt gemeld dat de telefoonnummers niet meer bestaan. Na wat online zoeken kwam ik tegen dat de firma niet meer actief/failliet is? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen zo snel mogelijk me te laten weten wat de eventuele stappen zijn die ik kan ondernemen ? Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform