Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
P. V.
31/10/2025
az sint-lucas gent

Boete

Beste In het kader van het plaatsen van een mondstuk ter verhelping van het snurken, heb ik sinds eind 2023 9 verschillende afspraken gehad (inclusief dagopnames), zie bijlage "AfsprakenStLucas". Een 10de afspraak werd ingepland op 7/1/2026. 10 afspraken voor een mondstuk lijkt mij heel veel te zijn, en vraagt als zelfstandige zeer veel tijd die ik niet altijd heb. Ik kreeg echter dit jaar een boete van 1000 € omdat ik 2 afspraken niet nageleefd heb (zie bijlage "StLucas"). Ik was inderdaad met vakantie en hebt deze afspraken over het hoofd gezien. Ik vroeg mij af of dit wel legaal was ? Graag advies. Met dank, Patrick Van Sprang

In behandeling
P. H.
31/10/2025

Ik geloof jullie niet meer echt. Vertrouwen is weg

Beste, Volgens mij zijn jullie met teveel aan 1 dossier bezig! Ik ben nu al 1 jaar en een half progressief aan het werken, nooit problemen met jullie gehad. Plots vragen jullie de loonbrieven van 1,5 jaar op, want jullie weten zogezegd van niets. Dan krijg je te horen dat je moet wachten op je uitkering omdat jullie zogezegd geen attest hebben ontvangen maar wel een ticketnummer dat jullie de kans geeft om wel te betalen. Maar dan duurt het nog wel 6 dagen voor jullie betalen!!! En jullie weten alles. Ik ben al heel lang lid, maar mijn vertrouwen in jullie is weg!!! Jammer dat ik geen kleurtje heb,anders had ik het al lang gehad. Als je wil dat mensen meer progressief gaan werken moeten jullie zorgen voor een beter systeem. Ik doe mijn werk graag, ik heb ook niet achter mijn stomme ziektes gevraagd. Ik ben gewoon heel boos op jullie systeem, hoe kan het als het digitaal verstuurd wordt dat jullie 6-7 dagen wachten? En nu oktober zelfs nog geen cent hebben betaald. Ik vrees voor December ( ik werk in het onderwijs) dus kan ik tegen mijn kinderen zeggen het zal januari worden . Nee mijn vertrouwen is stilaan weg!!!

In behandeling

Elektronische facturatie via e box

Sinds 15 september stuurt het UZ Brussel geen facturen meer uit per post maar naar de e box van mijn echtgenote. Aangezien zij die nooit gebruikt heeft zij deze gedeactiveerd, maar toch blijven zij dit doen. Zij zeggen dat ze geen facturen meer via post versturen. Zij negeren de richtlijnen voor overschakeling voor elektronische facturatie van de FOD economie die stelt dat wij op voorhand via post hadden moeten verwittigd worden van deze overschakeling en bijgevolg niet de mogelijkheid gehad hebben dit te weigeren, gezien het niet gebruik van de geactiveerde ebox. Facturen dienen gedownload te worden via myUZBrussel, maar men wordt niet verwittigd of door afhaling in het ziekenhuis op de boekhouding.

In behandeling
A. H.
30/10/2025
Imelda ziekenhuis Bonheiden

Weggestuurd zonder hulp te krijgen

Op zondag 26 oktober melde ik mijn dochter aan op de spoed van Imelda Bonheiden. Zij was totaal ten einde raad, verzwakt en sprak van dood willen. Wij kwamen aan om 14u30 en om 18u zagen wij voor het eerst een verpleegster die ging bloed afnemen. Ze hadden ons ondertussen apart gezet omdat mijn dochter heel hard weende. Rond de klok van 21u kwam een dokter langs, die zei ons dat ze ons niet konden helpen en dat ze mijn dochter niet wilden opnemen. De reden die hij daarvoor gaf, was een drugsgebruik in het verleden. Dus was er geen hulp voor haar.Doch hiervoor had mijn dochter een vrijwillige opname gehad in Tienen. Dus na bijna 8 uur wachten, moesten wij naar huis. Ik dacht nochthans dat een mens in nood altijd moest geholpen worden, blijkbaar gelden deze regels hier in dit ziekenhuis niet. De crisis die mijn dochter meemaakte had niets met drugs te maken, maar met de verjaardag van de sterfdag van haar vriend en vader van haar zoon. We hebben zelfs de kans niet gehad om dit te vertellen.

In behandeling
E. P.
24/10/2025
Bubbles freedom

Retour kost

Beste Na een te late levering van dit product (kost 55€) heb ik een alternatief moeten voorzien wat mij ook en tijd en geld heeft gekost. Na ontvangst van meer dan 2 weken later wou ik het product retour sturen. Ik had alle stappen gevolgt zoals ze doorgaven via de mail en de retourkosten zouden voor eigen rekening zijn en niet meer dan 7€. Eenmaal bij postkantoor bleek de kost €70 euro te zijn! Ik heb dit via mail doorgegeven met alle foto's etc. zoals gevraagd maar daarna nooit meer antwoord gekregen. Mvg Elize Proost

In behandeling
A. M.
21/10/2025

pakket niet ontvangen en geen terugbetaling

Beste, Ik mail u in verband met volgende bestelling: Bestelnummer BE-187591837-1 Pakketnr bpost:323200117900027261854030 Ter waarde van 46,20EUR Deze bestelling werd bij u geplaatst vorige week en zou op 15 okt 2025 door Bpost geleverd worden op mijn adres:stenenstraat 54 te 8400 Oostende Het pakje kwam nooit toe. Al 2 maal nam ik telefonisch contact op, geen enkele hulp en via mail ( al zeker meer dan 5 keer) naar info@ farmaline krijg ik zelfs geen antwoord. WIJ GINGEN IMMERS EEN CONTRACT AAN MET FARMALINE NIET MET BPOST. Ik herhaal bovenstaande: Wij gingen een contract aan met Farmaline, niet met Bpost. U diende al lang een oplossing voor ons te voorzien ONGEACHT de regelingen die u kan treffen met de pakjesleverancier. Het was u keuze om de levering van het pakket toe te kennen aan Bpost. De risico's die daaraan verbonden zijn, draagt u, niet wij als eindconsument. Vandaag de dag heb ik veel tijd verloren aan mails en het invullen van documenten en we hebben nog steeds noch het pakket, noch terugbetaling ontvangen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen eind deze week om het bedrag ter waarde van 46,20EUR terug te storten op rekeningnummer BE45733006204289 op naam van Annelies Mares

In behandeling
E. R.
20/10/2025
Nail-Lab

Annulatie zonder terugbetaling

Geachte heer/mevrouw, Ik wil een klacht indienen over D-Nails (Gent). Mijn afspraak werd door het bedrijf zelf geannuleerd. Ik werd gevraagd een e-mail te sturen om de terugbetaling van €55 te ontvangen. Sinds 4 september 2025 heb ik meerdere e-mails gestuurd, maar tot op heden heb ik geen antwoord gekregen en is de terugbetaling nog steeds niet uitgevoerd. D-Nails heeft ook een vestiging in Kortrijk, waar ik eveneens contact mee heb opgenomen, zonder enig antwoord. Ik wens dat Test-Aankoop mij bij deze kwestie ondersteunt en ervoor zorgt dat ik mijn terugbetaling alsnog ontvang. Met vriendelijke groeten, Elke

Afgesloten
J. D.
20/10/2025

lagere uitbetaling als voorgesteld

Beste Ik ben een voorhuwelijkssparen aangegaan voor Alix Willems in 2010. Alix heeft op haar 30 jaar de som van 1170.92 gekregen?768 gespaard en 402.92 rente. Dit is veel minder dan toen voorgesteld. Ik ging uit van 2300€ aan 30 en nog meer bij huwelijk. Ik ging langs op 22/8 bij Helan met 2 vragen , waaronder mij het oorspronkelijk contract te bezorgen van het OZ van 2010 waarbij ik dit afgesloten had. Helan heeft oz overgenomen. Dat kon volgens mij het probleem zijn . Ik kreeg 25/8 antwoord op mijn eerste vraag maar niks over voorhuwelijks sparen ? Ik antwoordde dat mijn vraag over voorhuwelijks sparen niet geantwoord. Ik kreeg antwoord met de percentages . Ik heb toen opneuw gevraagd naar het origele contract . Ik kreeg een tekst van Helan ... Ka u mij helpen ? Grts Annick Mortier Jean Dhont Schildpadstraat 7 9032 Wondelgem

In behandeling
S. K.
17/10/2025
Gloow europe

Klacht over Gloow Genk – medische schade en gebrek aan reactie

Geachte, Ik wens hierbij mijn klacht te vervolledigen i.v.m. de laserbehandeling bij Gloow Genk, waarbij zowel ik als mijn zus huidproblemen hebben opgelopen. De behandeling vond plaats op, 17-09-2025 en sindsdien kampen wij beiden met huidletsels. Onze huisarts heeft dit bevestigd en wij voegen de medische verslagen van ons beiden toe. Ondanks herhaaldelijke pogingen om contact op te nemen met Gloow Genk, hebben wij na 5 dagen nog steeds geen antwoord ontvangen, terwijl de wettelijke termijn van 48 uur reeds verstreken is. Bovendien hebben wij vastgesteld dat ons klantprofiel en onze afspraken van hun website zijn verwijderd, wat de situatie nog zorgwekkender maakt. Wij hadden bovendien nog openstaande beurten (ikzelf 3, mijn zus 1), die wij uiteraard niet meer wensen te gebruiken gezien de geleden schade. Wij hebben onze familiale verzekering reeds op de hoogte gebracht en hopen via Test-Aankoop verdere ondersteuning te krijgen in deze zaak. Met vriendelijke groeten, Sibel Konakci

In behandeling
C. V.
16/10/2025

Terugbetaling wegens annulatie

Onderwerp: Klacht over Farmaline – weigering van annulatie en terugbetaling Beste, Ik wens een klacht in te dienen tegen Farmaline. Ik heb via hun website een bestelling geplaatst, maar enkele minuten later merkte ik dat ik per vergissing het verkeerde product had besteld. Ik heb onmiddellijk via hun contactformulier/klantendienst gevraagd om de bestelling te annuleren. Farmaline reageerde pas vele uren later, met de melding dat de bestelling al verwerkt was en niet meer kon geannuleerd worden. Dat vind ik onaanvaardbaar, aangezien ik de annulatie meteen na de bestelling heb aangevraagd, dus ruim op tijd. Nu beweren ze bovendien dat ik het product zou ontvangen hebben (wat ik niet besteld wou) en dat ik het niet kan terugsturen, wat volledig onlogisch is. Volgens het consumentenrecht heb ik recht op herroepingsrecht binnen 14 dagen, zeker voor producten die ongeopend zijn. Ik vraag daarom uw tussenkomst zodat: 1. Farmaline de bestelling alsnog annuleert of het product terugneemt; 2. Ik zo snel mogelijk mijn volledige bedrag terugbetaald krijg. Met vriendelijke groeten, Chantal Van Dessel

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform