Terug

factuur voor onuitgevoerde werken

In behandeling Openbaar

Brandweerzone Oost

Start een klacht

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: Brandweerzone Oost

15/12/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 6/11/2025, melde ik een nest aziatische hoornaars via het E-loket van de brandweer, met de vraag voor verdelging De dienstverlener heeft zich weldegelijk op mijn adres aangemeld, de instantie weigerde echter de dienst te verlenen cfr. het verdelgen van een actief nest Vespa velutina. Er werd mij medegedeeld dat deze dienst niet meer werd verleend, omdat dit cit. "nutteloos was. " De dienstverlener gaf wel het telefoonnummer van "Wespen in Nesten", een private dienstverlener die de dienst weldegelijk uitvoerde en hiervoor 65 euro aanrekende. Op de website van Brandweerzone oost staat duidelijk vermeld dat er een betalingsplicht is, ook wanneer er geen verdelging kon plaatsvinden. Nu de verdelging kon zeer zeker plaatsvinden, enkel weigerde dienstverlener om dit te doen, Het nest was nog heel actief, en dicht bij bewoning, zowel van mens als dier, de reden tot het verzaken van de dienst blijft dus onduidelijk. Nu ontving ik dus wel een factuur van Brandweerzone oost, welke ik betwist. Ik nam telefonisch contact met hen op, maar na een bijzonder onvriendelijk telefoongesprek met de administratie in kwestie blijft brandweerzone Oost volhouden dat ik een betalingsplicht heb en dat ik een deurwaarder mag verwachten. Hierna heb ik mijn betwisting ook via mail aan hen overgemaakt. Wanneer een dienst word aangeboden maar door de dienstverlener zelf als nutteloos wordt bestempeld en de dienstverlener verzaakt hierdoor het uitvoeren van de dienst, vervalt diengevolge ook enige overeenkomst en/of betalingsplicht tussen de twee partijen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 20 december mij een kredietnota van desbetreffende factuur 202502844 op te maken Met vriendelijke groeten, Anke De Sutter Bijlage: - Kopie factuur - aanmelding E loket


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform