Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
slechte communicatie met alle gevolgen van dien
MedExel heeft mijn contract (hospitalisatieverzekering) afgesloten, nadat ik hen dit verschillende keren (periode februari-maart) had gevraagd. Echter hebben ze mij nooit laten wanneer het contract effectief afgesloten was. Toen ik na enkele maanden (juni) opnieuw contact met hen opnam, mailde ze me doodleuk terug dat het contract al van eind maart was afgesloten, maar hierover had ik nooit info ontvagen. Dit houd dus in dat wij als gezin nu 3 maanden moeten wachten om te kunnen genieten van onze nieuwe hospitalisatieverzekering (overigens veel goedkoper) omdat de overgang niet direct verloopt. Op de briefwissel van MedExel staat ook wel pas de datum van 09/05/2025. terwijl de afsluiting al was op 31/03.
terug betaling hospitalisatie
Geachte mevrouw/heer, Op 16 september 2024, stuurde ik mijn factuur verschillende keren door via mail en hierop telkens als antwoord dat er pas een terug betaling zou plaatsen vinden als ik jullie een reden van de hospitalisatie kon voorleggen. dit gebeurde doormiddel van alle doktersverslagen. Ik stel echter vast dat dit volgens jullie niet voldoet. . Dit heeft geleid tot niet te kunnen betalen van het lopende contract dit ten laatste te betalen op de datum 12 februari 2025. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10 februari reactie. . Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Weigering terugbetaling hospitalisatieverzekering
Beste Ik vraag een tussenkomst in een geschil aan. Ik heb kosten binnengegeven voor mijn dochter Tara Cops haar gebroken rug. De maatschappij weigert deze terug te betalen, nochtans zijn ze gerechtvaardigd, zowel in de polis als op een attest van de arts. Ik kan mij niet akkoord verklaren dat onderstaande kosten uitgesloten worden door jullie diensten. Volgens de basisformule pg 7: 1.B 2) c) c) de kosten van de verbanden en van het medisch materiaal, met uitsluiting van elk type van product dat ook in de niet-medische handel algemeen te verkrijgen is. Dus de terugbetaling van de huur van een gespecialiseerd ziekenhuisbed met alternerende matras en rolstoel bij een gebroken rug valt daar wel degelijk onder. Dit materiaal werd gehuurd en valt onder medisch materiaal en is niet in de niet-medische handel te verkrijgen. U hebt dan ook geen enkele reden deze te weigeren voor terugbetaling. Onze vorige hospitalisatie verzekeringen via de werkgever hebben dit in het verleden ook steeds gedekt. Enkel bij jullie wordt dit ineens geweigerd. Nochtans gaat bij jullie de vrijstelling van 130 euro naar 250 euro voor een uitgebreide verzekering. Dus dan zou de inhoud tot dekking minstens evenwaardig mogen zijn. Daarom vraag ik u, nogmaals met aandrang, deze kosten zo snel mogelijk terug te betalen. Hier werd reeds vaak over gemaild, steeds met dezelfde weigering. Hoogachtend, Elke Portaels
Eenzijdige stopzetting hospitalisatieverzekering door Medexel
bij deze wens ik klacht neer te leggen tegen medexel.Zonder enige waarschuwing of reden werd onze hospitalisatieverzekering blijkbaar EENZIJDIG beëindigd op 31 december 2022.Ik kwam dit te weten omdat ik in juli aanmeldde aan mijn dashbord teneinde te zien waar de factuur voor 2023 bleef.Ik heb dan getracht telefonisch in verbinding te treden, wat me na meer dan DRIE uur uiteindelijk gelukt is en dit enkel omdat ik de lijn liet openliggen waar ik dan nog geconfronteerd werd met een enerverende boodschap die zonder pauze constant herhaalde.Er werd beloofd dat dit zou nagekeken worden.Tot op heden heb ik nog steeds geen hospitalisatieverzekering, ondanks de verschillende e-mails en berichten die ik via het contactformulier stuurde.Deze worden blijkbaar gewoon genegeerd.Het is heel simpel: binnen MedExel is er blijkbaar een fout gemaakt, maar een die verstrekkende gevolgen voor mij en mijn echtgenote kan hebben.Ik eis dan ook dat de hospitalisatieverzekering onder bovenstaande klantnummers ONMIDDELLIJK terug geactiveerd wordt.het klantnummer van mijn echtgenote is 009110156540186. Ook haar hospitalisatieverzekering werd zonder reden en zonder waarschuwing beëindigd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten