Onaanvaardbaar

7 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

B. C.
18/07/2025

Kliniplan weigert terugbetaling

Beste, Ik ben opgenomen op 05/09/2024 voor een dagopame bij Sint-Trudo kliniek te Sint-Truiden voor verschillende onderzoeken (zie bijlage). Ik heb Kliniplan op de hoogte gebracht. Er werd ruggemergvocht getrokken waarna ik minimum 2 uur moest plat liggen. Daarna verschillende keer bloed getrokken alsook MRI en CT-SCAN. De betrokken dokter (Dr. SCHREURS ANNABEL)verzekerde mij dat alles werd terugbetaald door de verzekering. Echter na meer dan 3 maanden intving ik een factuur van 212,90€+40,08€. Ik heb dit betaald in 3 keer. Op 03/03/2025 ontving ik nog een factuur van diezelfde opname ad. 275,67€ Opnieuw heb ik die voldaan in 3 keer. Ik ben van oordeel dat 526€ voor een dagopname niet de bedoeling kan zijn ,ondanks dat ik een hospitalisatieverzekering heb, om mijn gezondheid te verifiëren. En dit op verzoek van Dr. SCHREURS. Hiermee zou ik geen onderzoeken meer laten uitvoeren in de toekomst. Ik vrees dat ik niet alleen sta met dit onderwerp. Hoe is het mogelijk dat ik geen terugbetaling krijg van KLINIPLAN/SOLIDARIS? Kan U daarvoor met hun contact opnemen? Met oprechte vriendelijke groeten, Bert Colebunders

Afgesloten
M. V.
3/07/2025

Onbehoorlijk handelen

Aan V. Van Belle Onlangs heeft u mijn klacht afgewezen omdat u Marijke Vaessen (naam lidmaatschap Testaankoop) niet kent. Mijn echtgenote is bij u geregistreerd als klant van Solidaris onder de naam Meijs Maria, 580424-550.73 Tesamen zijn we, als echtpaar, lid van Testaankoop. Wij verzoeken V. Van Belle dan ook om te antwoorden op onze klacht van onbehoorlijk handelen! mvg, Vaessen Jan

Afgesloten
S. F.
27/06/2025

Niet verzekerd

Begin februari kwam ik bij de apotheek en kreeg te horen dat ik niet verzekerd zou zijn (na het vorige jaar geen pribleem gehad te hebben). Ik belde met de klantendienst. Die vertelden me dat ik hier eind vorig jaar een brief over gekregen zou hebben. Deze had ik niet gekregen. Dat lag volgens hen niet aan hen (was niet aangetekend verstuurd, wat me bij zo'n belangrijk bericht het minste lijkt). Ze hebben deze dan alsnog via mail gestuurd en mij het probleem uitgelegd. Er werd er mij verteld dat mijn verzekering on hold gezet was, omdat ik in 2023 niet voldoende belastingen betaald had. Ik vertelde hen dat ik niet werk en huismoeder ben en daarom ten laste van mijn man sta. Hier wisten ze niets van. Ik moest een afspraak maken met de adviseur van het ziekenfonds en die ging me verder helpen. 11 maart (bijna een maand later) had ik dan eindelijk een afspraak met de adviseur. Die mevrouw heeft me heel goed verder geholpen. Samen met mij alles bekeken en de benodigde documenten ingevuld. Volgens haar was ik in orde en moesten er enkel nog wat documenten getekend worden door mijn man en dan zou dit snel in orde moeten zijn. Ik heb diezelfde dag deze papieren nog terugbezorgd en ze gingen ermee aan de slag. Dit was enkele weken later nog niet in orde dus ik besloot de klantendienst te bellen. Ze vertelden me dat ze nog wachtten op een document van de cm (vorige mutualiteit) om alles in orde te kunnen brengen. Weer enkele weken verder, nog niet in orde en besluit weer te bellen. Ze hebben nog altijd niet de nodige documenten. CM heeft iets doorgestuurd, maar niet het juiste (Zouden verklaring van recht moeten hebben van mijn man). Wanneer ik vraag of ik zelf iets kan doen of dit kan opvragen is het antwoord nee, gewoon afwachten. Nog enkele weken later bel ik weer. Hetzelfde antwoord, we wachten nog op een document van de CM. Maar nu wordt er mij wel aangeraden om zelf eens contact op te nemen. Wanneer ik de CM contacteer vertellen ze me dat ze alles wat ze hebben hebben doorgemailt en dus niet weten wat het probleem is. Solidaris zou ook een rechtstreekse nummer hebben naar hun dienst lidmaatschap dus ik krijg de boodschap dat ze hier naar moeten bellen om het uit te klaren. Dit geef ik door aan solidaris en ze gingen dit doen. Verder krijg ik ook de optie aangeboden om een aanvullende storting te doen, zodat ik toch a l in orde zou zijn voor terugbetalingen. Ze kunnen me niet zeggen hoe veel dit is. Ergens kan dit een tijdelijke oplossing zijn, maar ik vindt dit eigenlijk geen oplossing, want in se ben ik wel gewoon in orde en ligt het probleem bij hen. Enkele dagen later heb ik een afspraak bij het ziekenhuis, waar ik 50 euro voorschot moet betalen omdat ik nog steeds niet verzekerd zou zijn. Mijn kosten blijven oplopen en ik kan moeilijk mijn zorg op pauze zetten voor een document dat niet in orde is aan hun kant. Tot op vandaag (27/6/2025) ben ik nog altijd niet verzekerd. Ik vind dat ik al veel geduld gehad heb, maar het zou niet mogen dat iemand meer dan een half jaar lang niet verzekerd is omwille van een probleem met documenten, terwijl de ziekenfondsadviseur samen gekeken heeft dat alles klopt langs mijn kant. Bij deze dien ik dus klacht in, in de hoop dit toch zo snel mogelijk op te lossen. In bijlage de brief die ik niet aangekregen had die ze me nadien in mail gestuurd hebben en de documenten, ingevuld samen met de adviseur, om mij ten laste te plaatsen.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
M. V.
5/06/2025

onbehoorlijk handelen

Geachte, Bij deze wil ik uw aandacht vragen voor onbehoorlijk handelen van het ziekenfonds Solidaris. Om te beginnen wil ik hier mijn situatie ter verduidelijking schetsen. Ik heb de Nederlandse nationaliteit en woon in België. Tot 01.01.2021 was ik verzekerd bij het ziekenfonds Partena. Vanaf die datum ben ik overgestapt op het ziekenfonds Solidaris. Van mijn beide Nederlandse pensioenen (AOW staatspensioen en ABP particulier pensioen) werd elke maand in Nederland een premie Zorgverzekeringswet Buitenland ingehouden. Toen dit na de overstap naar Solidaris niet meer gebeurde heb ik telefonisch contact opgenomen met Solidaris. Nadat ik de situatie had uitgelegd verklaarde de medewerker van Solidaris dat ik geen bijdrage in Nederland meer hoefde te betalen omdat ik nu verzekerd was voor medische zorg volgens de wetgeving van België. Toen ik vertelde dat het bij Partena anders geregeld was, verklaarde hij dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat hij absoluut zeker was van zijn zaak. Op 16.03.2021 kreeg ik daarop van het CAK Nederland (is belast met wettelijke, administratieve taken op het gebied van zorg en welzijn in het buitenland, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn) een brief met de mededeling dat zij bericht hadden gekregen dat ik in mijn woonland verplicht verzekerd zou zijn en daarom geen verdragsbijdrage aan Nederland meer hoefde te betalen. Daarna kreeg ik van de pensioenfondsen op 22.04.2021 bericht dat zij op verzoek van het CAK geen inhoudingen voor de Zorgverzekeringswet Buitenland meer zouden inhouden. Van 2021 tot eind 2023 heb ik gelukkig nooit een beroep op medische zorg hoeven doen. Vanaf 2024 is dat helaas anders. Ik kreeg problemen met mijn hart en ben diverse keren opgenomen in het ziekenhuis voor operaties. Het is dan ook met grote verbazing dat ik op 14.10.2024! een brief kreeg van hetzelfde CAK dat zij een verzoek hadden gekregen van Solidaris om mij in te schrijven als verdragsgerechtigde. Per 01.01.2021! Dat kan toch geen toeval zijn. Het meest irritante van dit alles is, dat Solidaris,mij nooit persoonlijk geconsulteerd heeft (of geïnformeerd) over deze wijziging. Ik word voor voldongen feiten geplaatst. Nu heeft het CAK mij een rekening gestuurd over het jaar 2022. Of ik € 3500,- wil overmaken op hun rekening voor 08-07-2025. Dat betekent dus voor de goede verstaander dat ik ook nog rekeningen krijg over 2021, 2023 en 2024. 4 x € 3500,- = € 14.000,- Ik vermoed, dat Solidaris mij als volledige Belgische klant wilde zonder tussenkomst van het CAK omdat Solidaris premies kan incasseren voor mijn lidmaatschap bij de Belgische Staat in de periode 2021-2024. Weet u hier meer over? Resumerend: Solidaris verklaart aan de Nederlands instantie CAK dat ik in mijn woonland verplicht verzekerd ben en dat er geen inhoudingen meer hoeven plaats te vinden (16.03.2021). Vanaf eind ’23 / begin ’24 vinden er ziekenhuisopnames van mij plaats (ziekenhuis ZOL te Genk). Solidaris wil deze ziekenhuisopnames niet blijven betalen en meldt mij weer aan als verdragsgerechtigde bij het CAK (in 2024, met als ingangsdatum 01.01.2021) (zie bijlage).

Afgesloten
P. C.
21/04/2025

Weigering vergoeding abonnement

Op de website van ‘Solidaris Brabant’ met foto dat dat een jaarlijks zwem-abonnement recht geeft op een tegemoetkoming…Ik heb een jaarabonnement genomen mede in overweging dat daardoor een behoorlijke korting kon bekoelen worden….1, De werd geweigerd… 2. Ik motiveerde mijn vraag en stuurde hen een gemotiveerd antwoord mét kopie,van hun reclamefoto op hun website aangaande tegemoetkoming. 3. Zij blijven echter bij hun standpunt en betalen niets uit. Terloops heeft het secretariaat van de zwemvereniging vermeld dat ze de ene keer wel en de andere keer niet uitbetalen, maar dat zijzelf daar geen invloed op hebben. Graag uw advies en eventueel behandeling. Dankje

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 27 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform