Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Annulering terugvlucht
Beste, ik vraag terugbetaling van mijn terugvlucht van Napels naar Brussel op 14/07/2025. Op 07/10/2025 hebben we door omstandigheden, buiten onze wil om, onze heenvlucht gemist van Zaventem naar Napels. Aan de balie van SN Brussels Airlines hebben ze ons gezegd dat we een nieuwe heenvlucht moesten boeken en dat we Tui moesten verwittigen om onze terugvlucht te verzekeren, dat we deze wensten te behouden. Enkele uren later, terwijl wij aan het wachten waren om te vertrekken, krijgen wij een mail van Tui dat de terugvlucht geanulleerd werd door SN Brussels Airlines, dat zij dit niet konden tegenhouden. Wij hebben dus ook een nieuwe terugvlucht moeten boeken. De nieuwe terugvlucht was identiek dezelfde vlucht als eerst voorzien.
Claim under EU Regulation 261/2004 – Flight Cancellation [Booking Reference: AKC2UT]
Dear Vueling Customer Relations, I am writing to formally submit a claim under EU Regulation 261/2004 regarding the cancellation of my flight: Booking reference: AKC2UT Original flight number & date: VY2150, 22-09-2025, from AGP to BRU Notification of cancellation received on: 21-09-2025 1. Right to Rerouting At the time of cancellation, Vueling did not provide me with rerouting “at the earliest opportunity” as required by EU261. In order to reach my destination on time, I was forced to purchase a replacement ticket with Ryanair: New flight: FR2924, 22-09-2025, from AGP to BRU Ticket cost: €331,21 I hereby request full reimbursement of this expense. 2. Duty of Care Due to the cancellation, I also incurred necessary expenses for meals, drinks, and ground transport (Uber) while waiting at the airport. Receipts will be provided. Under Article 9 of EU261, these costs must also be reimbursed. 3. Compensation under EU261 As per Article 7 of EU261, I am entitled to fixed compensation for cancellation: €250 per passenger for flights up to 1500 km €400 per passenger for intra-EU flights over 1500 km (and all other flights between 1500–3500 km) €600 per passenger for flights over 3500 km Given my flight, I request compensation of €400. 4. Original flight reimbursement: €98,99 5. Summary of Claim - Reimbursement of Ryanair replacement flight: €331,21 - Reimbursement of meals, drinks, transport: €141,65 (receipts to be provided) - Compensation under EU261: €400 - Original flight reimbursement: €98,99 Total claim: €971,85 Please process this claim within the legal timeframe of 14 days. I look forward to your prompt response. Kind regards,
Flight Canceled - Refund still not received after 1 month
Dear Madam/Sir, On May 4, 2025, I booked flight ZB7002 from Brussels to Tirana with your airline, departing September 20, 2025. On September 4, 2025, you informed me of the cancellation of this flight, and I was not offered any alternative for rerouting. I received a call and an e-mail on September 17 that I would receive a refund. To date, I have not received a refund of the amount paid. I hereby request a full refund of the ticket price of €229.40 in accordance with European law. Please pay this amount within 7 days by bank transfer to the bank account used for the booking and send me a confirmation of the payment on karen.vandepoel@gmail.com. If I do not receive a response within 15 days of receiving this letter, I reserve the right to take legal action to protect my rights. Sincerely, Karen Vandepoel Jelena Boeckx Reference Number: 11ZLKZ
Onjuiste terugbetaling
Beste, het id nummer is ons reservatienummer bij Ryanair. Ryanair heeft onze vlucht van mei 2026 tussen Charleroi en Lanzarote geannuleerd. Hierbij kregen we de optie om een terugbetaling aan te vragen. Dat heb ik dan ook gedaan. Echter stellen we nu vast dat ze niet het volledige bedrag terugstorten. We hebben € 1191,20 (3 personen) betaald voor de vlucht maar ze betalen slechts € 1122,42 terug. Dit is niet correct en onacceptabel! Ryanair annuleert, niet wij, het is niet onze verantwoordelijkheid, bovendien geven ze ons de kans op een terugbetaling maar dan houden ze gewoon geld achter. Dit is pure oplichterij! We hebben natuurlijk ook al ons verblijf op Lanzarote geboekt, ik zou nog enigszins kunnen begrijpen dat ze dat niet vergoeden maar hier vragen we ook niet om, we vragen enkel terug wat wij aan Ryanair betaald hebben (onze vlucht en services). In hun FAQ staat zelfs 'we kunnen enkel terugbetalen wat u aan ons heeft betaald' (zie printscreen in bijlage), wel dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ze ons het gehele bedrag terugstorten! Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie tussenkomst.
Terugvordering
Beste Door de annulering van vlucht AZ159 van zondag 21/9/25 heeft u me verplicht ook de retourvlucht (AZ160 van zondag 28/9/25) te annuleren. Beide vluchten samen kosten 339,17 euro. Ik heb dus een nieuwe heenvlucht geboekt bij Brussels Airways : 21.09.2025 - 15:00 SN3181 BRU FCO Brussel Rome prijs EUR 182.22 en een nieuwe retourvlucht AZ160 van Rome naar Brussel voor de prijs van 422,95 euro Voor de vluchten heen en terug heb ik dus betaald 422,95 + 182,22 = 605,17 euro U hebt al toegezegd de H/T reis aan 339,17 terug te storten. Ik verzoek u om ook het verschil tussen beide terug te betalen zijnde 605,17 - 339,17 = 266 euro Met vriendelijke Willem Matthijs PS ik kan u alle emails desbetreffende bezorgen.
Annulering vlucht Turkish Airlines
Geachte mevrouw/heer, Met boekingsreferentie RNNDFQ heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. TK1944 geboekt van BRUSSEL ZAVENTEM naar KUALA LUMPUR via ISTANBUL voor de dag 01/08/2025 en dit voor 4 personen. Op 01/08/2025 wanneer wij al plaatsgenomen hadden op het vliegtuig na boarding heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Bij herboeking konden we pas op 2 augustus onze vlucht naar Istanbul nemen, en op 3 augustus 's avonds onze vlucht naar Kuala Lumpur. Er werd ons ook geen voorstel gedaan voor betere opties bij de vliegtuigmaatschappijen waarmee jullie een alliantie hebben afgesloten. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 2400€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Ook hadden we tijdens onze stop in Istanbul (gedurende 24u) onze valiezen niet tot onze beschikking. Kunt u hiervoor een Property Irregularity Report (PIR) opstellen zodat we onze gemaakte kosten hiervoor kunnen ingeven bij onze reisverzekering. We hebben al deze zaken al meermaals via gewone mailing gevraagd maar we hebben hier nooit antwoord op gekregen door jullie. Er werd mij gezegd om een klacht in te dienen via jullie website, maar aangezien we via Gotogate onze vliegtuigtickets hadden geboekt, is dit niet mogelijk. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Dimitri Van Hoecke Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring Kopie van de omboekingsdata
schrappen van tickets op initiatief van de luchtvaartmaatschappij.
Beste, Mijn dochter vertrok woensdag jongstleden met enkele vriendinnen naar Rhodos (via Athene) met sky express. De avond voor vertrek krijgen ze de mail dat de vlucht Brussel Athene later zou vertrekken. Hun aansluiting naar Rhodos missen ze dan. Gezien ze sowieso maar enkele dagen tijd hadden, beslissen ze hun verblijf in Rhodos te annuleren en in Athene te blijven. (dus de vlucht naar en van Rhodos hebben ze dus al teveel betaald, ze zijn te laat in Athene door sky express) Gisterenochtend stonden ze met boarding pass aan de gate Athene Brussel, daar krijgen de mededeling dat hun vlucht geschrapt is omdat ze niet op de vlucht van Rhodos naar Athene zaten. Als ze dat weten, weten ze ook dat ze nooit naar Rhodos gevlogen zijn. Aan de balie van sky express hebben ze een nieuw ticket gegeven(voor later op de dag), voor meer dan 200 euro per ticket. (dat is veel geld). Daar kregen ze de vermelding dat zij het recht hebben hun te schrappen en dat er van terugbetaling/schade vergoeding geen gevolg wordt gegeven. Mijn vraag: is dit waar? Kan een luchtvaartmaatschappij u schrappen van een vlucht waar je voor betaald hebt en u vervolgens een duurdere vlucht te laten nemen en nog eens veel geld te betalen. Dit is toch te gek voor woorden. Graag kreeg ik jullie advies wat we kunnen doen om toch nog een deel van het geld te recupereren.
annulatie vlucht op dag zelf
geannuleerd vlucht AC826 (Toronto-Brussel) 17/8/25 Mijn gezin en ik ( twee volwassenen en twee kinderen) hebben in gecheckt op Toronto Pearson Airport, onze bagage afgegeven en werden pas daarna geïnformeerd dat de vlucht was geannuleerd wegens een staking van het personeel. Wij hebben hierover vooraf geen enkele tijdige communicatie ontvangen, kregen op de luchthaven geen behoorlijke bijstand en het aanwezige personeel behandelde ons onvriendelijk en weinig behulpzaam. Na uren wachten onder zeer moeilijke omstandigheden, met twee kinderen werd ons uiteindelijk een alternatieve vlucht aangeboden- pas 2 dagen later, niet vanuit Toronto maar vanuit Detroit, en niet naar Brussel maar naar Amsterdam. Dit had voor ons de volgende gevolgen : - wij werden gedwongen om twee extra dagen in Toronto te verblijven op eigen kosten -ik verloor twee werkdagen, wat zowel professioneel als privé tot ernstige verstoring leidde. -wij moesten zelf extra vervoer regelen en betalen van Amsterdam naar Belgie. Deze ervaring heeft mijn gezin aanzienlijke overlast, stress en financiële schade berokkend. Via de zeer onhandige site van air Canada een klacht ingediend op een standaard wijze en deze werd dezelfde dag geweigerd. Volgens EU Verordening 261/2004 hebben passagiers recht op compensatie van €600 PP voor langeafstandesvluchten die minder dan 14 dagen op voorhand worden geannuleerd. Daarnaast is de luchthavenmaatschappij verplicht de redelijke kosten (food,accomodatie , vervoer) te vergoeden. Ik heb dan ook alles netjes bijgehouden Daarom vraag ik test aankoop om hulp 1. compensatie van €600pp totaal van €2400 2. Terugbetaling van alle bijkomende kosten 3. Schadevergoeding voor de nog steeds vermiste bagage
Air Albania Flight Cancelled - Vlucht Geannuleerd
Dear Madam/Sir, On May 4, 2025, I booked flight ZB7002 from Brussels to Tirana with your airline, departing September 20, 2025. On September 4, 2025, you informed me of the cancellation of this flight, and I was not offered any alternative for rerouting. In accordance with European law, when a flight departs from an airport in an EU Member State or from an airport in a third country to an airport in an EU Member State, I request a refund. To date, I have not received a refund of the amount paid, nor have I received any information about when and how I can obtain the amount owed to me. I hereby request a full refund of the ticket price of €229.40. Please pay this amount within 7 days by bank transfer to the bank account used for the booking. If I do not receive a response within 15 days of receiving this letter, I reserve the right to take legal action to protect my rights. Sincerely, Attachments: · Copy of airline ticket · Copy of cancellation notice
terugbetaling extra retourtickets
Het klantnummer is het dossiernummer van onze klacht bij Finnair. Wij vragen de terugbetaling van de extra vliegtickets Ivalo - Helsinki en Helsinki - Brussel die we op aanraden van Finnair personeel gekocht hebben om tijdig thuis te geraken voor medische reden nadat Finnair onze retourtickets gecancelled had op vrijdagavond. De nationale vlucht was zaterdagavond voorzien. Zie bijgevoegd relaas.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten