Terug

Onjuiste terugbetaling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

K. L.

Naar: RYANAIR

10/10/2025

Beste, het id nummer is ons reservatienummer bij Ryanair. Ryanair heeft onze vlucht van mei 2026 tussen Charleroi en Lanzarote geannuleerd. Hierbij kregen we de optie om een terugbetaling aan te vragen. Dat heb ik dan ook gedaan. Echter stellen we nu vast dat ze niet het volledige bedrag terugstorten. We hebben € 1191,20 (3 personen) betaald voor de vlucht maar ze betalen slechts € 1122,42 terug. Dit is niet correct en onacceptabel! Ryanair annuleert, niet wij, het is niet onze verantwoordelijkheid, bovendien geven ze ons de kans op een terugbetaling maar dan houden ze gewoon geld achter. Dit is pure oplichterij! We hebben natuurlijk ook al ons verblijf op Lanzarote geboekt, ik zou nog enigszins kunnen begrijpen dat ze dat niet vergoeden maar hier vragen we ook niet om, we vragen enkel terug wat wij aan Ryanair betaald hebben (onze vlucht en services). In hun FAQ staat zelfs 'we kunnen enkel terugbetalen wat u aan ons heeft betaald' (zie printscreen in bijlage), wel dan lijkt het me toch niet meer dan normaal dat ze ons het gehele bedrag terugstorten! Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie tussenkomst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform