Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. D.
23/06/2025

Verwelkte bloemen als geschenk

Geachte, Ik bestelde op 18 Juni 2025 een boeket bij jullie om te laten lever op vrijdag 20 Juni 2025. De bloemen werden vandaag 23 Juni geleverd in een erbarmelijke toestand! Ik aanvaard nog de service, noch het product en eis een volledige terugbetaling van mijn inkosten! Hoogachtend, Delphine Delvoye

Opgelost
D. V.
28/05/2025

BE22461564 niet geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 23/05/2025kocht ik een MMBO24005PSM lilac blushin uw online winkel en betaalde ik 31,99€ plus 9,99€ verzendkosten. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 24/05/2025 zou plaatsvinden. De goederen werden echter nooit geleverd. Deze vertraging heeft mij als gevende partij ernstige schade berokkend. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 41,98€ wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Van Humbeeck Delphy Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
J. V.
24/02/2025

slechte producten, laattijdige levering

Donderdag bloemen besteld via de online service van euroflorist met de melding dat ze vrijdag geleverd zouden worden. niet gebeurd, op zaterdag stuur ik een mail met als antwoord dat ze gezien de versheidsgarantie de dag na de afgesproken datum geleverd zouden worden. ( wat dus ook al voorbij was) . Na 4 dagen heb ik een mail gestuurd dat ik die bloemen, die al 4 dagen in een depot lagen, niet meer wenste en dat ik vragen heb bij hun versheidsgarantie. geen antwoord gekregen. maandag, na 5 dagen stonden ze voor de deur, helemaal niet vers meer, en dan kreeg ik een mail om me te melden dat de bloemen gelukkig geleverd zijn.. bloemen die besteld waren voor een moment op vrijdag, zijn nutteloos na zoveel dagen. ik had via mail terugbetaling gevraagd maar dat negeerden ze, een korting bon interesseert me niet omdat ik nooit met hen nog zal werken.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
A. C.
22/01/2024

Levering komt niet overeen met wat ik besteld heb volgens website

Ik bestelde op 15 december een boeket bloemen om te laten afleveren in Humbeek op 22 december. Bloemen pas een dag later geleverd en het ergste van al was dat de bloemen helemaal niet overeen kwamen met de foto op de website. Ik heb duidelijke bewijzen gestuurd, maar ze bleven moeilijk doen en vragen om de bloemen van alle kanten te tonen. Terwijl zij dit op hun website ook niet doen. Ik ben al klacht bij politie gaan indienen en daar heb ik gedaan wat ze gezegd hadden door een vriendelijke mail met uitleg waarom ik de door hen gevraagde foto niet kon sturen. Daar werd niet naar geluisterd en ze bleven vragen voor een foto van de andere kant. Dit moest ook binnen 7 dagen na levering. Dit kon al sowieso niet door hun laattijdig antwoord. Nu weigeren ze gewoon om mijn geld terug te geven.

Afgesloten
A. P.
16/01/2024

Bestelling geplaatst, betaald en géén levering

Beste, ik heb op 14/01/24 een boeket besteld met levering op 15/01/24. Ik heb op 14/01/24 na de betaling een onmiddellijke bevestiging per e-mail ontvangen van mijn bestelling. Ik zou een track & trace ontvangen om mijn pakket op te volgen. Op 15/01/24 heb ik geen track en trace ontvangen. Telefonisch zijn hun diensten niet bereikbaar. Live chat zijn hun diensten niet bereikbaar. Contactformulier via de website ingevuld en ook hier géén antwoord.

Afgesloten
J. E.
15/04/2021

Levering niet conform bestelling

Bij bestelling van een ‘vrolijk lenteboeket’, verder omschreven als ‘een mooi voorjaarsboeket waarmee u de ontvanger gegarandeerd blij zult maken’ (eigen omschrijving van de handelaar) op basis van foto op de website op 26 maart jl., werd een een bijna doods boeket in fletse rouwkleuren geleverd.Op dezelfde datum via mail de handelaar gecontacteerd. Waarna wij slechts na herhaalde berichten op 7 april een persoonlijk antwoord ontvingen, ondanks de vermelding - zowel op de website, als in het automatisch gegenereerde antwoord op ons initieel mailbericht - dat klachten binnen de drie dagen behandeld worden. Aan de handelaar werden afbeeldingen bezorgd van zowel het boeket dat op zijn website afgebeeld staat, als van het afgeleverde product. Enige gelijkenis tussen beide valt - zelfs met de beste wil van de wereld - niet te ontdekken.In zijn antwoord geeft de handelaar aan achter de levering te blijven staan en miskent aldus het wezenlijke verschil tussen hetgeen bij de bestelling vooropgesteld werd en het finaal geleverde product.Dat het een bloemist aan een enkele bloemsoort ontbreekt om een exacte kopie van het vooropgestelde te produceren, lijkt gangbaar en wordt ook vermeld op de website: ‘De bloemen (…) kunnen (…) enigszins afwijken van het product uit de webshop’. Van Dale omschrijft het begrip ‘enigszins’ als ‘een beetje, enigermate’. Het is echter onbegrijpelijk dat in volle lenteperiode het aangeduide boeket in geen enkel opzicht gerespecteerd werd noch qua grootte, noch qua bloemkeuze, noch qua kleurenpalet.Gelet dat, ondanks onze meermaals geformuleerde aanvraag tot eigen regelinzichten van de handelaar, hierop geen bevredigend antwoord gekomen is, vragen wij de onverwijlde en volledige terugbetaling van het aankoopbedrag.

Opgelost
L. B.
19/05/2020

Bestelling bloemen niet geleverd

Beste,Ik bestelde bloemen online bij Euroflorist op 1 mei 2020 voor levering aan mijn echtgenote op 9 mei. De bloemen werden echter nooit geleverd en bij herhaaldelijk navragen bij Euroflorist krijg ik enkel als antwoord dat ze zonder problemen geleverd zijn, wat duidelijk niet zo is.

Opgelost
S. D.
9/05/2019

conflict levering bloemist

Geachte, Ik had 2 bestellingen geplaatst bij online bloemist Euroflorist (www.euroflorist.be) om telkens op 1 mei een vaas met meiklokjes (hun duurste aanbod) te laten bezorgen, één in een deelgemeente van Aartselaar voor een vriendin, en één in Ekeren voor mijn ouders. Meiklokjes schenken op 1 mei heeft een speciale betekenis.De levering in de deelgemeente van Aartselaar is correct afgehandeld en werd de 1e mei ’s morgens om 10:00 afgeleverd.De levering voor Ekeren echter om de een of andere reden, en tot mijn grote teleurstelling, niet!Die werd pas op 2 mei om 10:05 aangeboden en werd door mijzelf, ik was op dat moment bij mijn ouders, geweigerd als te laat!Ik contacteerde de leverancier per email. Maar die schermde gewoon af met de algemene voorwaarden: Euroflorist Europe B.V. garandeert geen leveringen op feestdagen. De bloemist heeft het recht om bestellingen voor feestdagen op de dag ervoor of de eerstvolgende dag erna te leveren. Het Euroflorist Europe B.V. kantoor is tevens gesloten op zon- en feestdagen en zal desbetreffende opmerkingen alleen gedurende werkdagen afhandelen. Bestellingen die geplaatst worden tijdens sluiting van het kantoor (bijvoorbeeld zaterdagmiddag na 13:00 uur) worden niet behandeld.Ik antwoordde met volgende email op 2 mei: Geachte Heer,Ik heb 2 bestellingen geplaatst om telkens op 1 mei een vaas met meiklokjes (uw duurste aanbod) te laten bezorgen, dat heeft hier namelijk bij ons een speciale betekenis!De levering in R e e t is perfect afgehandeld en werd op de 1e mei ’s morgens geleverd.De levering voor Ekeren echter om de een of andere reden, en tot mijn grote teleurstelling, niet!Die werd pas vandaag 2 mei om 10:05 aangeboden en werd door mijzelf, ik was op dat moment bij mijn ouders, geweigerd als te laat!Wat voor nut heeft het om bloemen te bestellen voor een speciale dag, om dan te moeten vaststellen dat ze niet kunnen geleverd worden en ze gewoon op eigen initiatief op een andere dag worden geleverd? Zou mooi staan bij een bruiloft of een begrafenis…!Als ik dit op voorhand had geweten, had ik de bestelling niet geplaatst, maar die mogelijkheid heeft u me niet gegeven.Ik heb de bestelling gemaakt voor levering op 1 mei, en die datum staat ook de bestelling, u had me kunnen contacteren om te melden dat u deze levering niet tijdig kon uitvoeren, maar ik heb geen telefoonoproep noch sms mogen bekomen, nochtans was ik verplicht om mijn telefoonnummer te vermelden.Ook op 1 mei geen bericht noch sms dat levering niet mogelijk zou zijn…Ik begrijp dat u als Euroflorist zelf afhankelijk bent van uw onderaannemers en elke bestelling correct en zorgzaam wil uitvoeren. Het is dan ook spijtig om te moeten vaststellen dat uw onderaannemer hier uw naam en diensten een negatief imago geeft.Maar het is eens zo betreurend dat u direct kiest voor de klantonvriendelijke aanpak en onmiddellijk en gemakshalve afschermt met uw algemene voorwaarden. Die trouwens geen enkele klant leest, we vertrouwen met z’n allen op een correcte en eerlijke service!Ik hoop echter dat u mijn klacht toch ter harte neemt.Ik heb ondertussen een verzoek van Trustpilot gekregen voor een beoordeling van uw service en zou deze toch graag invullen met een positieve noot.Ik kreeg echter geen verdere response.Vandaag heb ik dan m'n review gemaakt op Trustpilot en dan binnen enkele minuten daar een reactie op gekregen van Euroflorist: Wij hebben hier u ook per mail van op de hoogte gestuurd, u geeft aan dat niemand de algemene voorwaarden leest, echter accepteerd u ze wel. Er staat beschreven hoe en waIk heb geen bloemen gekregen, doch er wel voor betaald! Ik vind deze leverancier niet correct in het uitvoeren van deze bestelling, het is gemakkelijk om achteraf met de kleine lettertjes te zwaaien. Het feit dat ik 1 mei kon selecteren op de website tijdens de bestelling voor levering, gaf me een vals vertrouwen. Eén bestelling hebben ze wel geleverd, de andere niet en daar nemen ze nu geen verantwoordelijkheid voor. Ik voel me dan ook wel belazerd in dit verhaal.Met vriendelijke groeten,

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform