Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
"nieuwe" batterij van slechte kwaliteit
Geachte mevrouw/heer, Op [4 juli 2025] kocht ik een [refurbisched iphone 13 mini met nieuwe batterij] in uw winkel en betaalde ik er [€ 454,89] voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: [ik krijg een iphone met een nieuwe batterij]. Maar uiteindelijk kreeg ik [een iphone met een batterij die slechter is dan de batterij van de iphone die ik zelf van de hand wou doen omwille van de slechte batterij. Jullie willen mij geen informatie geven over de geïnstalleerde "nieuwe" batterij.]. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen [14] het bedrag van [€ 454,89] aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Reparatie onder garantie
Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u deze aanmaning naar aanleiding van de problematische afhandeling van mijn bestelling met bestelnummer BE4122674985. Bij ontvangst van mijn telefoon stelde ik vast dat er al een probleem was met de batterij. Omdat ik op Erasmus vertrok, had ik niet meteen de mogelijkheid om het toestel terug te sturen. In januari heb ik het alsnog geretourneerd voor herstel onder garantie. Tot mijn verbazing liet u mij toen weten dat er sprake zou zijn van waterschade en dat de garantie daarom niet werd gehonoreerd. Toen ik de telefoon vervolgens ongerepareerd terugkreeg, werkte verschillende onderdelen niet meer, die voordien wél functioneerden. Omdat u weigerde verdere hulp te bieden, heb ik het toestel laten onderzoeken in een officiële Apple-winkel. Daar werd vastgesteld dat er interne schade was toegebracht aan mijn telefoon, vermoedelijk door uw tussenkomst. Het officiële rapport van Apple met een opsomming van de vastgestelde defecten is als bijlage toegevoegd. Ik verwacht van Swappie een correcte afhandeling wanneer ik een toestel bij u aankoop. Het is onacceptabel dat een telefoon met mankementen wordt geleverd, vervolgens niet onder garantie wordt hersteld, en nadien in nog slechtere staat wordt geretourneerd zonder enige communicatie hierover. Ik eis dan ook een passende schadevergoeding voor de geleden schade. Indien u hier niet binnen 14 dagen op reageert met een redelijke oplossing, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Floor De Ridder Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Betaling voor verkoop iPhone
Op jullie inleidende tekst bij de aankoop van mijn iPhone geven jullie aan waarom de prijs is gewijzigd. Pas wanneer je het diagnoserapport onderaan open klikt om details te bekijken zie je waar het misloopt. Ik heb gisterenavond de details volledig bekeken en zie dat jullie zichzelf tegenspreken. 1. Batterij gefaald wegens bericht “wanneer de batterij is vervangen door een derde partij en/of de batterij niet origineel Apple is”. De geïnstalleerde batterij is van identieke kwaliteit als Swappie en geïnstalleerd door een erkende hersteller. Bovendien komt deze melding ook op het toestel wanneer je een iPhone “met nieuwe batterij” aankoopt bij Swappie! (voldoende open-source info beschikbaar) 2. Batterij informatie – capaciteit: 100% Hier geven jullie zelf aan dat de batterij in perfecte conditie is en dus als “nieuw” kan worden beschouwd. Ik voel me als verkoper in bedrogen. Swappie neemt onterecht 36 EUR af om zichzelf te verrijken en dit is onaanvaardbaar. Indien geen tegemoetkoming van Swappie zal ik een klacht indienen bij het European Centre of Consumers om deze praktijk aan te kaarten.
2x fout model
Geachte mevrouw/heer, Op 28/11/2024 kocht ik een iPhone 13 256GB Rood Uitstekend, Nieuwe batterij, 1 fysieke (Nano-SIM) & 1 virtuele (eSIM) in uw winkel en betaalde ik er €426,91 voor. Ik verwachtte dit te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik ontving echter een Aziatisch model dat geen esim ondersteunt, ondanks uw belofte dat deze telefoon dit wel deed. Ik verloor een dag de tijd om zelf en daarna met de provider uit te vissen wat er aan de hand was. Daarna stuurde in u bericht en gaf u zelf aan het verkeerde toestel opgestuurd te hebben. Ik kreeg verzendlabel en stuurde het toestel terug alwaar ik na een week nog geen antwoord had. Na contact via de chat - want telefonisch neemt nooit iemand de telefoon aan - vroeg ik uitdrukkelijk om binnen de twee dagen een nieuwe telefoon te ontvangen die werkte en die lukte. Ik ben zelfstandig ondernemer en geen telefoon = geen nieuwe klanten = geen inkomsten. Ik testte op vrijdag de nieuwe telefoon (installeren, apps overplaatsen, Apple account activeren, esim aanvragen… u leest het: veel tijd en energie die ik niet in mijn zaak kon steken) en wat blijkt nu: het is opnieuw een Aziatische versie die dit niet ondersteunt. Ik mailde, belde en chatte met de vraag hoe dit gecompenseerd kan worden zonder dat ik opnieuw tijd en moeite moet stoppen in dit hele gedoe dat door uw fout ontstaan is en waarbij ik opnieuw anderhalve week zonder telefoon kom te zitten door uw toedoen, maar u houdt vast aan de procedure: terugsturen-laten nakijken door jullie dienst of ik uberhaupt niets fout deed met het toestel-nieuw toestel opsturen. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst en vraag ik u daarom ook om binnen 3 dagen het bedrag van 426,91 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening BE92 8601 1412 4623 of om mij per kerende een werkende telefoon (of beter model ter compensatie) zoals beloofd in de overeenkomst te bezorgen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs
Artikel verloren
Ik stuurde op 23/10/2024 een telefoon op naar Swappie via DHL express zoals aangegeven conform het verzendlabel dat ik van Swappie verkreeg. Tot op heden is het toestel niet aangekomen bij Swappie en heb ik dus het geld voor deze telefoon niet ontvangen. Uit meerdere mails blijkt dat DHL het probleem erkent maar dat DHL Belgie geen terugbetaling kan voorzien omdat Swappie een overeenkomst heeft met DHL Finland. Tot op heden heb ik dus nog geen terugbetaling ontvangen van geen enkele partij voor het verlies van mijn toestel. Swappie reageert ook niet op mails die we versturen en bellen niet terug indien het gevraagd werd. het geschil sleept nu al maanden aan. Het enige dat Swappie moet doen volgens DHL Belgie is een klacht indienen bij DHL Finland maar dit blijken ze niet te doen waardoor ik verder weinig kan doen. Noella van de dienst Claims DHL Belgie probeerde tevergeefs al enkele pogingen om Swappie of DHL Finland iets te laten ondernemen maar tot op heden zonder resultaat. Ik heb al het mail verkeer in mijn mailbox, deze kan ik dus via mail aan jullie overmaken. Alvast bedankt voor uw reactie.
Barsten in het glas doet de hele garantie vervallen
Op 29 juli 2024 bestelde ik een Iphone 12, 128GB Blauw, Uitstekend, Standard Battery. Ik bestelde dus een telefoon die geacht werd in uitstekende staat te zijn. In uitstekende staat is deze telefoon zeker niet. Terwijl we wachtten op de levering bestelden we alvast een hoesje en een screenprotector op bol.com. Bestelling hebben we gedaan op 29 juli. De telefoon is dus altijd goed beschermd geweest. Hij is niet gevallen. Toch begon onlangs de achterkant te barsten. Een standaard batterij zou volgens de website nog voor 80% werken. Sinds we hem hebben werkt de batterij al slecht. Maar nu is het zover dat hij s'morgens 100% heeft, mijn dochter neemt hem mee naar school waar ze de smartphone niet mag gebruiken (zit de hele dag in een hoesje dat op slot is) en toch is batterij na school bijna volledig plat. Dit kan je geen 80% werking noemen. Wij hebben hem terug gestuurd om de batterij te laten nakijken. De barsten hadden we gezien dat dat niet binnen de garantie valt. Ik stel mij daar toch vragen bij. Maar nu wordt zelfs de batterij niet hersteld omwille van de barsten. Ik zou graag mijn geld terug krijgen want deze smartphone is rommel en wij kunnen er niets mee doen.
Foute model
Beste Na contact met uw klantenservice en het gebrek aan een passende oplossing stuur ik u deze klacht. Ik nam contact op met uw klantenservice voor het volgende: Ik kocht bij u een Iphone 12 waarop ik gisteren een e-sim wou installeren. Zoals aangegeven op jullie website zou de Iphone over een dual-sim moeten beschikken (zie bijlage). Echter tijdens het installatieproces werd duidelijk dat deze optie bij mijn telefoon niet bestond. Samen met de klantenservice van Apple ben ik erachter gekomen dat ik van jullie een model kreeg dat afkomstig moet zijn uit China, een model waarop de mogelijkheid om een dual-sim te installeren niet beschikbaar is. (model A 2404). Aangezien jullie op je website beloven dat deze optie wel beschikbaar zou moeten zijn verwacht ik dus een oplossing. Het antwoord van jullie klantenservice was het volgende: Ik kan de telefoon ter reparatie onder garantie naar jullie terugsturen. Waar jullie op jullie beurt een nieuwe telefoon (het geschikte model met dual sim) zullen terugsturen zodat ik kan genieten van hetgene waarvoor ik betaald heb. Ik ben heel blij met dit voorstel. Echter is dit voor mij geen gepast oplossing. Ik zal mijn toestel enige tijd kwijt zijn en zal ook niet de mogelijkheid hebben de gegevens, apps, bestanden,... van mijn oude toestel naar mijn nieuwe toestel over te zetten. Bovendien zal ik een tijd zonder toestel zitten en dus niet kunnen bellen, sms'en, etc. Aangezien jullie in fout zijn door mij een verkeerd toestel op te sturen verwacht ik een oplossing waarbij ik geen hinder ondervind. In de oplossing die mij werd aangeboden zal ik hinder ondervinden aangezien ik zonder toestel zal vallen en al mijn gegevens zal kwijt zijn. Ik verwacht dan ook een oplossing waarbij we dit probleem kunnen vermijden. Daarom stel ik het volgende voor: Ik koop het toestel opnieuw bij jullie aan en krijg dit keer het juiste model toegestuurd. Ik betaal voor dit toestel en bijhorende accessoires. Na ontvangst zet ik al mijn gegevens van mijn huidige toestel over naar het nieuwe en breng ik jullie hiervan op de hoogte. Hierna kan ik via jullie via een retourformulier het eerste toestel naar jullie terugsturen waarna ik mijn aankoopbedrag van dit toestel en bijhorende accessoires zal terugkrijgen. Jullie zijn er op deze manier zeker van dat ik de telefoon zal terugsturen en ik ben er op mijn beurt zeker van dat ik alle gegevens juist kan overzetten. Hopend op een positieve reactie
Levering nooit ontvangen
Iphone besteld die geleverd zou worden door Post NL. Bij Post NL zeggen ze zending teruggestuurd wegens 'weigering bij levering. Wat niet klopt. Bij Post NL zeggen ze dat ik contact moet opnemen met sawppie, maar daar reageert de klantendienst al dagen op geen enkel bericht langs geen enkel kanaal.
Probleem met terugbetaling geweigerd pakket
Beste Met deze mail dienen we officieel een klacht in bij uw firma Swappie. Het betreft een bestelling met het bestelnummer BE8510637192.Mijn zoon en ik plaatsten op 14 januari 2024 bij uw firma een bestelling voor een IPhone 13 Refurbished, voor een bedrag van 554,99 euro. Zijn mooi verdiende centen van zijn vakantiejob spendeerde hij hiervoor. Op 18 januari 2024 werd het pakket via Postnl geleverd bij de afhaalwinkel Gust en Marie, Dorp-West in Lochristi. Wij hebben op die dag, uw pakket geweigerd en namen het niet mee naar huis wegens beschadiging aan de verpakking. Er werd door ons initiatief meteen via Whatsapp gecommuniceerd naar uw firma toe over hoe we dit konden oplossen. Na veel heen en weer berichten over een mogelijke vereffening of terugbetaling, helaas geen actie meer vanwege uw firma. Meer nog, sinds 15 februari 2024 hebben we niets meer van uw firma gehoord of gelezen. Er wordt zelfs niet meer gereageerd op onze berichten! In bijlage heb ik meerdere foto's van de communicatie, het geweigerde pakket en eveneens een afschrift van betaling. Ons voorstel is dat u de beloofde 554,99 euro terugbetaald.Met vriendelijke groeten, Ellen Ollevier
Nieuw is niet nieuw
Beste,Op 4 februari heb ik Iphone 12 mini besteld en 60 euro betaald voor nieuwe batterij.Na 2 weken is de capaciteit van die batterij al geen 100% meer.Terwijl de capaciteit normaal maar na 500 oplaadbeurten daalt.Volgens mij heb ik dus geen nieuwe batterij ontvangen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten