Terug

2x fout model

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

S. S.

Naar: Swappie

17/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 28/11/2024 kocht ik een iPhone 13 256GB Rood Uitstekend, Nieuwe batterij, 1 fysieke (Nano-SIM) & 1 virtuele (eSIM) in uw winkel en betaalde ik er €426,91 voor. Ik verwachtte dit te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik ontving echter een Aziatisch model dat geen esim ondersteunt, ondanks uw belofte dat deze telefoon dit wel deed. Ik verloor een dag de tijd om zelf en daarna met de provider uit te vissen wat er aan de hand was. Daarna stuurde in u bericht en gaf u zelf aan het verkeerde toestel opgestuurd te hebben. Ik kreeg verzendlabel en stuurde het toestel terug alwaar ik na een week nog geen antwoord had. Na contact via de chat - want telefonisch neemt nooit iemand de telefoon aan - vroeg ik uitdrukkelijk om binnen de twee dagen een nieuwe telefoon te ontvangen die werkte en die lukte. Ik ben zelfstandig ondernemer en geen telefoon = geen nieuwe klanten = geen inkomsten. Ik testte op vrijdag de nieuwe telefoon (installeren, apps overplaatsen, Apple account activeren, esim aanvragen… u leest het: veel tijd en energie die ik niet in mijn zaak kon steken) en wat blijkt nu: het is opnieuw een Aziatische versie die dit niet ondersteunt. Ik mailde, belde en chatte met de vraag hoe dit gecompenseerd kan worden zonder dat ik opnieuw tijd en moeite moet stoppen in dit hele gedoe dat door uw fout ontstaan is en waarbij ik opnieuw anderhalve week zonder telefoon kom te zitten door uw toedoen, maar u houdt vast aan de procedure: terugsturen-laten nakijken door jullie dienst of ik uberhaupt niets fout deed met het toestel-nieuw toestel opsturen. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst en vraag ik u daarom ook om binnen 3 dagen het bedrag van 426,91 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening BE92 8601 1412 4623 of om mij per kerende een werkende telefoon (of beter model ter compensatie) zoals beloofd in de overeenkomst te bezorgen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs

Berichten (2)

Swappie

Naar: S. S.

17/12/2024

täällä klachten@test-aankoop.be Hallo , Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen! We hebben je verzoek ontvangen en zullen je zo snel mogelijk antwoorden. In de tussentijd kun je misschien antwoorden vinden op veelgestelde vragen op onze ondersteuningspagina: s:help.swappie.com/lang/nl/ Als je nog meer informatie wilt delen, kun je op elk moment op deze e-mail reageren. Fijne dag, ​

Swappie

Naar: S. S.

18/12/2024

täällä klachten@test-aankoop.be Beste , Er is meerdere keren contact geweest tussen de klant en ons supportteam. We erkennen dat Swappie tot twee keer toe een verkeerd model heeft opgestuurd. Hiervoor hebben wij onze oprechte excuses aangeboden en een passende oplossing geboden. Hieronder delen we enkele gedeeltes van deze gesprekken. Swappie klantendienst: ​ ​Als je een werkende telefoon wilt, dan zal je de telefoon helaas toch moeten opsturen. Enkel zo kunnen we jou een ander toestel sturen of een terugbetaling aanbieden. Ik begrijp dat dit heel vervelend is, maar helaas zijn dit de enige oplossingen die wij mogen aanbieden: een vervanging of een terugbetaling. De snelste oplossing is dit geval dat je de telefoon opstuurt voor een terugbetaling, zo kan je zelf beslissen waar je een nieuwe telefoon haalt. Wij kunnen helaas geen oplossing aanbieden waarbij je de oude telefoon bijhoudt en een nieuwe krijgt van ons. We kunnen helaas geen upgrade doen naar een ander model, we kunnen jou wel DHL Express gratis aanbieden en accessoires zoals een beschermglaasje en een hoesje bij de bestelling steken. Zoals besproken zullen wij dit toestel kunnen omruilen voor ditmaal het juiste model of een volledige terugbetaling aanbieden. Hiervoor zal wel eerst het huidige toestel moeten worden geretourneerd zoals reeds besproken. Ik hoop je hiermee zo voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groetKind regards, Ferry - Swappie

Bemiddeling door Testaankoop 18 december 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform