Terug

Beschadigen zélf telefoon bij terugsturen - onder garantie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

R. D.

Naar: Swappie

12/11/2025

In juli 2025 kocht ik een telefoon met twee jaar garantie bij Swappie (voor bijna 400 euro). Drie maanden later stopte de telefoon met opladen. Ik probeerde alles wat ik kon bedenken om het zelf te testen: een andere oplader, een andere oplaadkabel, een zachte reset van de iPhone... De telefoon was altijd met zorg behandeld. Er was geen sprake van fysieke schade of waterschade. Omdat ik een defecte telefoon van Swappie had ontvangen die na drie maanden niet meer naar behoren werkte, was ik genoodzaakt hem naar Swappie op te sturen voor reparatie. Ik heb er alles aan gedaan om de telefoon goed te verpakken, met de juiste doos en een bubbelenvelop, om een veilige verzending te garanderen. Bij aankomst bij Swappie werd mij meegedeeld dat er plotseling fysieke schade aan de telefoon was en dat dit niet onder de garantie viel. Aangezien de telefoon zonder enige schade bij mij vertrokken is, moet de schade zijn aangebracht bij Swappie zelf. Het is immers onwaarschijnlijk dat de schade is opgelopen tijdens transport - de telefoon was heel goed ingepakt in de orginele doos én bubbelenvelop. Swappie weigert hiervoor verantwoordelijkheid te nemen. De oorzaak van het hele probleem ligt bij het feit dat ik een defecte telefoon van Swappie heb ontvangen bij aankoop en daardoor verplicht was deze terug te sturen. Uit andere recente beoordelingen blijkt nu duidelijk dat Swappie zelf regelmatig telefoons beschadigt om zo reparaties onder garantie te vermijden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform