Meest recente klachten

R. D.
12/11/2025

Beschadigen zélf telefoon bij terugsturen - onder garantie

In juli 2025 kocht ik een telefoon met twee jaar garantie bij Swappie (voor bijna 400 euro). Drie maanden later stopte de telefoon met opladen. Ik probeerde alles wat ik kon bedenken om het zelf te testen: een andere oplader, een andere oplaadkabel, een zachte reset van de iPhone... De telefoon was altijd met zorg behandeld. Er was geen sprake van fysieke schade of waterschade. Omdat ik een defecte telefoon van Swappie had ontvangen die na drie maanden niet meer naar behoren werkte, was ik genoodzaakt hem naar Swappie op te sturen voor reparatie. Ik heb er alles aan gedaan om de telefoon goed te verpakken, met de juiste doos en een bubbelenvelop, om een veilige verzending te garanderen. Bij aankomst bij Swappie werd mij meegedeeld dat er plotseling fysieke schade aan de telefoon was en dat dit niet onder de garantie viel. Aangezien de telefoon zonder enige schade bij mij vertrokken is, moet de schade zijn aangebracht bij Swappie zelf. Het is immers onwaarschijnlijk dat de schade is opgelopen tijdens transport - de telefoon was heel goed ingepakt in de orginele doos én bubbelenvelop. Swappie weigert hiervoor verantwoordelijkheid te nemen. De oorzaak van het hele probleem ligt bij het feit dat ik een defecte telefoon van Swappie heb ontvangen bij aankoop en daardoor verplicht was deze terug te sturen. Uit andere recente beoordelingen blijkt nu duidelijk dat Swappie zelf regelmatig telefoons beschadigt om zo reparaties onder garantie te vermijden.

In behandeling
L. V.
8/09/2025

"nieuwe" batterij van slechte kwaliteit

Geachte mevrouw/heer, Op [4 juli 2025] kocht ik een [refurbisched iphone 13 mini met nieuwe batterij] in uw winkel en betaalde ik er [€ 454,89] voor. Ik verwachtte iets anders te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik dacht: [ik krijg een iphone met een nieuwe batterij]. Maar uiteindelijk kreeg ik [een iphone met een batterij die slechter is dan de batterij van de iphone die ik zelf van de hand wou doen omwille van de slechte batterij. Jullie willen mij geen informatie geven over de geïnstalleerde "nieuwe" batterij.]. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen [14] het bedrag van [€ 454,89] aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs

Afgesloten
F. D.
6/03/2025

Reparatie onder garantie

Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u deze aanmaning naar aanleiding van de problematische afhandeling van mijn bestelling met bestelnummer BE4122674985. Bij ontvangst van mijn telefoon stelde ik vast dat er al een probleem was met de batterij. Omdat ik op Erasmus vertrok, had ik niet meteen de mogelijkheid om het toestel terug te sturen. In januari heb ik het alsnog geretourneerd voor herstel onder garantie. Tot mijn verbazing liet u mij toen weten dat er sprake zou zijn van waterschade en dat de garantie daarom niet werd gehonoreerd. Toen ik de telefoon vervolgens ongerepareerd terugkreeg, werkte verschillende onderdelen niet meer, die voordien wél functioneerden. Omdat u weigerde verdere hulp te bieden, heb ik het toestel laten onderzoeken in een officiële Apple-winkel. Daar werd vastgesteld dat er interne schade was toegebracht aan mijn telefoon, vermoedelijk door uw tussenkomst. Het officiële rapport van Apple met een opsomming van de vastgestelde defecten is als bijlage toegevoegd. Ik verwacht van Swappie een correcte afhandeling wanneer ik een toestel bij u aankoop. Het is onacceptabel dat een telefoon met mankementen wordt geleverd, vervolgens niet onder garantie wordt hersteld, en nadien in nog slechtere staat wordt geretourneerd zonder enige communicatie hierover. Ik eis dan ook een passende schadevergoeding voor de geleden schade. Indien u hier niet binnen 14 dagen op reageert met een redelijke oplossing, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Floor De Ridder Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
A. D.
27/02/2025

Betaling voor verkoop iPhone

Op jullie inleidende tekst bij de aankoop van mijn iPhone geven jullie aan waarom de prijs is gewijzigd. Pas wanneer je het diagnoserapport onderaan open klikt om details te bekijken zie je waar het misloopt. Ik heb gisterenavond de details volledig bekeken en zie dat jullie zichzelf tegenspreken. 1. Batterij gefaald wegens bericht “wanneer de batterij is vervangen door een derde partij en/of de batterij niet origineel Apple is”.  De geïnstalleerde batterij is van identieke kwaliteit als Swappie en geïnstalleerd door een erkende hersteller.  Bovendien komt deze melding ook op het toestel wanneer je een iPhone “met nieuwe batterij” aankoopt bij Swappie! (voldoende open-source info beschikbaar) 2. Batterij informatie – capaciteit: 100%  Hier geven jullie zelf aan dat de batterij in perfecte conditie is en dus als “nieuw” kan worden beschouwd. Ik voel me als verkoper in bedrogen. Swappie neemt onterecht 36 EUR af om zichzelf te verrijken en dit is onaanvaardbaar. Indien geen tegemoetkoming van Swappie zal ik een klacht indienen bij het European Centre of Consumers om deze praktijk aan te kaarten.

Afgesloten
S. S.
17/12/2024

2x fout model

Geachte mevrouw/heer, Op 28/11/2024 kocht ik een iPhone 13 256GB Rood Uitstekend, Nieuwe batterij, 1 fysieke (Nano-SIM) & 1 virtuele (eSIM) in uw winkel en betaalde ik er €426,91 voor. Ik verwachtte dit te krijgen op basis van de informatie die u mij gaf. Ik ontving echter een Aziatisch model dat geen esim ondersteunt, ondanks uw belofte dat deze telefoon dit wel deed. Ik verloor een dag de tijd om zelf en daarna met de provider uit te vissen wat er aan de hand was. Daarna stuurde in u bericht en gaf u zelf aan het verkeerde toestel opgestuurd te hebben. Ik kreeg verzendlabel en stuurde het toestel terug alwaar ik na een week nog geen antwoord had. Na contact via de chat - want telefonisch neemt nooit iemand de telefoon aan - vroeg ik uitdrukkelijk om binnen de twee dagen een nieuwe telefoon te ontvangen die werkte en die lukte. Ik ben zelfstandig ondernemer en geen telefoon = geen nieuwe klanten = geen inkomsten. Ik testte op vrijdag de nieuwe telefoon (installeren, apps overplaatsen, Apple account activeren, esim aanvragen… u leest het: veel tijd en energie die ik niet in mijn zaak kon steken) en wat blijkt nu: het is opnieuw een Aziatische versie die dit niet ondersteunt. Ik mailde, belde en chatte met de vraag hoe dit gecompenseerd kan worden zonder dat ik opnieuw tijd en moeite moet stoppen in dit hele gedoe dat door uw fout ontstaan is en waarbij ik opnieuw anderhalve week zonder telefoon kom te zitten door uw toedoen, maar u houdt vast aan de procedure: terugsturen-laten nakijken door jullie dienst of ik uberhaupt niets fout deed met het toestel-nieuw toestel opsturen. Als u mij dit vooraf had laten weten, dan had ik de overeenkomst niet gesloten. Omdat ik de overeenkomst sloot door foutieve/misleidende informatie, vernietig ik de overeenkomst en vraag ik u daarom ook om binnen 3 dagen het bedrag van 426,91 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening BE92 8601 1412 4623 of om mij per kerende een werkende telefoon (of beter model ter compensatie) zoals beloofd in de overeenkomst te bezorgen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Orderbevestiging - Betalingsbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform