Terug

Foute model

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

S. D.

Naar: Swappie

03/10/2024

Beste Na contact met uw klantenservice en het gebrek aan een passende oplossing stuur ik u deze klacht. Ik nam contact op met uw klantenservice voor het volgende: Ik kocht bij u een Iphone 12 waarop ik gisteren een e-sim wou installeren. Zoals aangegeven op jullie website zou de Iphone over een dual-sim moeten beschikken (zie bijlage). Echter tijdens het installatieproces werd duidelijk dat deze optie bij mijn telefoon niet bestond. Samen met de klantenservice van Apple ben ik erachter gekomen dat ik van jullie een model kreeg dat afkomstig moet zijn uit China, een model waarop de mogelijkheid om een dual-sim te installeren niet beschikbaar is. (model A 2404). Aangezien jullie op je website beloven dat deze optie wel beschikbaar zou moeten zijn verwacht ik dus een oplossing. Het antwoord van jullie klantenservice was het volgende: Ik kan de telefoon ter reparatie onder garantie naar jullie terugsturen. Waar jullie op jullie beurt een nieuwe telefoon (het geschikte model met dual sim) zullen terugsturen zodat ik kan genieten van hetgene waarvoor ik betaald heb. Ik ben heel blij met dit voorstel. Echter is dit voor mij geen gepast oplossing. Ik zal mijn toestel enige tijd kwijt zijn en zal ook niet de mogelijkheid hebben de gegevens, apps, bestanden,... van mijn oude toestel naar mijn nieuwe toestel over te zetten. Bovendien zal ik een tijd zonder toestel zitten en dus niet kunnen bellen, sms'en, etc. Aangezien jullie in fout zijn door mij een verkeerd toestel op te sturen verwacht ik een oplossing waarbij ik geen hinder ondervind. In de oplossing die mij werd aangeboden zal ik hinder ondervinden aangezien ik zonder toestel zal vallen en al mijn gegevens zal kwijt zijn. Ik verwacht dan ook een oplossing waarbij we dit probleem kunnen vermijden. Daarom stel ik het volgende voor: Ik koop het toestel opnieuw bij jullie aan en krijg dit keer het juiste model toegestuurd. Ik betaal voor dit toestel en bijhorende accessoires. Na ontvangst zet ik al mijn gegevens van mijn huidige toestel over naar het nieuwe en breng ik jullie hiervan op de hoogte. Hierna kan ik via jullie via een retourformulier het eerste toestel naar jullie terugsturen waarna ik mijn aankoopbedrag van dit toestel en bijhorende accessoires zal terugkrijgen. Jullie zijn er op deze manier zeker van dat ik de telefoon zal terugsturen en ik ben er op mijn beurt zeker van dat ik alle gegevens juist kan overzetten. Hopend op een positieve reactie

Berichten (4)

Swappie

Naar: S. D.

03/10/2024

klachten@test-aankoop.be Hallo , Bedankt voor het achterlaten van een aanvraag. Dit bericht bevestigt dat we je aanvraag hebben ontvangen. We streven ernaar om binnen 2-3 werkdagen te reageren. Een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met je opnemen. Hier zijn een paar artikelen waar je wellicht het antwoord op je vraag kunt vinden: s:help.swappie.com/lang/nl/ Ruil je oude telefoon in voor een refurbished bij Swappie Artikel behandelt: inruilgids, handel in uw gebruikte iPhone, ruilen van uw telefoon. Stap-voor-stap gids. Læs videre . . . . ... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Productinformatie Beschikbaarheid Artikel behandelt: productselectie, beschikbaarheid, toevoegen van accessoires of abonnementen aan uw bestelling bij het afrekenen. ... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Navigeren door Swappie Care-voordelen Artikel behandelt: inruilgids, handel in uw gebruikte iPhone, ruilen van uw telefoon. Stap-voor-stap gids . nb... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Wij wensen je nog een hele prettige dag! ​ ​

Swappie

Naar: S. D.

03/10/2024

klachten@test-aankoop.be Dag , Wij staan reeds in contact en hebben een passende oplossing geboden. Echter zijn wij beperkt in de mogelijkheden zoals een vervanging op voorhand toesturen. De bestelling is namelijk van 18.01.2024. Wij kunnen via een versnelde procedure het toestel omruilen, maar dan moet wel de telefoon eerst retour naar Swappie. Hierin handelen wij strikt via de opgestelde richtlijnen en zoeken wij zeker een gepaste oplossing binnen de mogelijkheden. Klantenservice Swappie: Goedemorgen Silke, Ik begrijp je frustratie zeker, en we zullen dit voor je oplossen maar het toestel moet worden opgestuurd naar ons. Na ontvangst kunnen we het omruilen naar een model met dual sim zoals besproken, dit gaat snel en duurt geen 14 dagen. Nog een fijne dag! Wij hopen het verder met de klant op te lossen. Met vriendelijke groetKind regards, Ferry - Swappie

S. D.

Naar: Swappie

03/10/2024

Beste Ik vraag niet om een vervanging op voorhand te sturen. Zoals hiervoor aangegeven stel ik voor om voor de nieuwe telefoon te betalen tot jullie de oude telefoon hebben ontvangen i.p.v. een vervanging op voorhand. Jullie voorstel biedt nog steeds geen oplossing op het probleem dat ik alles kwijt zal zijn van gegevens als ik deze niet kan overzetten terwijl jullie wel in de fout zijn door mij een verkeerd model op te sturen.

Swappie

Naar: S. D.

03/10/2024

klachten@test-aankoop.be Hallo , Bedankt voor het achterlaten van een aanvraag. Dit bericht bevestigt dat we je aanvraag hebben ontvangen. We streven ernaar om binnen 2-3 werkdagen te reageren. Een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met je opnemen. Hier zijn een paar artikelen waar je wellicht het antwoord op je vraag kunt vinden: s:help.swappie.com/lang/nl/ Onderdeel niet herkend bericht/waarschuwing Grappig dat je het vraagt- het is eigenlijk een teken van hoe toegewijd we zijn aan hoogwaardige kwaliteit van refurbishment Dus, je hebt je prachtige, refurbis... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Ruil je oude telefoon in voor een refurbished bij Swappie Artikel behandelt: inruilgids, handel in uw gebruikte iPhone, ruilen van uw telefoon. Stap-voor-stap gids. Læs videre . . . . ... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Navigeren door Swappie Care-voordelen Artikel behandelt: inruilgids, handel in uw gebruikte iPhone, ruilen van uw telefoon. Stap-voor-stap gids . nb... Lees het volledige artikel Beantwoordt dit artikel uw vraag? Ja, sluit mijn verzoek Wij wensen je nog een hele prettige dag! ​ ​

Bemiddeling door Testaankoop 08 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform