Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
V. V.
30/06/2025

Klachtnummer - 12922088 heropenen

Beste als antwoord op jullie mail van Jamila (Exterioo Tuinmeubelen) 26 jun 2025 11:05 CEST Beste Vic, Allereerst willen we onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak veroorzaakt door de vertraging We begrijpen dat dit geen ideale ervaring is geweest en danken je oprecht voor je begrip en medewerking. Ik wil je een compensatie voorstellen van: 50 euro Als commerciële geste voor dit ongemak. Dit bedrag wordt binnen 2 weken op jouw bankrekening gestort. We hopen dat je, ondanks dit probleem, toch volop van je artikel kunt genieten. Nogmaals bedankt voor je geduld en begrip, en we wensen je alvast veel plezier met je bestelling! Met vriendelijke groeten, Jamila Customer Care Hierbij mijn reactie : Beste , bedankt voor je antwoord. Wij gaan akkoord met die commerciêle tegemoetkoming en verwachten dus de volledige levering op 06/07/2025 zoals aangegeven op ‘mijn bestellingen’ zie screenshot van vandaag Let wel, indien de volledige levering niet kan gebeuren op 06/07/2025 en de tafel opnieuw in backorder staat, dan verwacht ik opnieuw een commerciële tegemoetkoming wegens het niet kunnen leveren van die tafel. Met vriendelijke groet, Vic Vergauwe

Opgelost
A. V.
29/06/2025

Laattijdige levering

Geachte mevrouw/heer, Op 15 juni 2025 kocht ik een tuinset (inclusief kussens) in de showroom van Exterioo Tuinmeubelen te Lochristi. De aankoop werd bevestigd onder bestelnummer 253141112. Ik betaalde meteen een voorschot en vervolgens het volledige bedrag op 18 juni 2025, op basis van de duidelijke belofte dat de volledige set binnen de 2 weken geleverd zou worden, uiterlijk dus tegen 29 juni 2025. Bij de aankoop werd mij bevestigd dat alles beschikbaar was, met uitzondering van de kussens, die onderweg waren naar het magazijn en maximaal één week levertijd zouden hebben. De verkoopster weigerde dit op papier te zetten, met de uitleg dat de verwachte levertermijn op de website vermeld stond. Tot mijn verbazing kreeg ik bij een eerste telefoongesprek na betaling te horen dat de levering toch met één week zou worden uitgesteld. Ondanks mijn ergernis heb ik dit aanvaard. Toen ik echter op 28 juni opnieuw contact opnam om de levering in te plannen, kreeg ik te horen dat de levering pas eind juli 2025 zal plaatsvinden, een volle maand later dan afgesproken. Deze vertraging heeft mij als consument aanzienlijke hinder en schade berokkend. Ik had meerdere feesten gepland in juli waarvoor deze tuinset nodig was. Hierdoor ben ik genoodzaakt om alternatief meubilair te huren, wat gepaard gaat met extra kosten. Ik verzoek u dan ook om: • Snelle levering van de volledige set • Indien de kussens nog niet beschikbaar zijn: levering van de toonzaalkussens met gepaste korting • ofwel een financiële compensatie voor de huurkosten

Opgelost
R. F.
26/06/2025

Ruth Feyaerts

Geachte mevrouw/heer, Op 18/06 worden de tuinmeubelen die ik bij Exterioo Waarschoot aankocht, geleverd. Levering verloopt vlot. Op 19/06 pakken we de tuinmeubelen uit en plaatsen we ze op de vlonder in onze tuin. De verstelbare rugleuning van 1 van de 2 Prato loungestoelen met verstelbare rugleuning (artikelcode 90633) werkt niet. Ik betaalde 269€ voor deze stoel. Vrijdagochtend contacteer ik meteen Exterioo online en krijg ik een e-mail dat ze mijn klacht ontvangen hebben. Op maandag 23 juni bel ik Exterioo om te horen hoe het verder moet. Binnen 2 werkdagen zal ik gecontacteerd worden. Op donderdag 26 juni heb ik nog niets gehoord van Exterioo en contacteer ik hun opnieuw zelf. Ik krijg te horen dat mijn verzoek om de stoel te vervangen geweigerd werd niettegenstaande het gaat om een stoel die in defecte staat geleverd werd. Een technicus zal die komen repareren. Ik heb geen bezwaar tegen een reparatie maar de technicus kan pas op 28 juli, meer dan een maand later, de stoel repareren. Ik vind dit onaanvaardbaar. Ik koop tuinmeubelen om deze zomer te gebruiken. Het product werd defect geleverd en zou zo snel mogelijk vervangen moeten worden maar daar lijkt Exterioo geen oor naar te hebben, niettegenstaande de wet voorschrijft dat een defect product binnen de 14 dagen omgeruild kan worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar en het herroepingsrecht vann14 dagen voor online verkoop, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Opgelost
V. V.
22/06/2025

Levering wordt alsmaar uitgesteld

Bestelling 244214606 en direct betaald op 3 mei en bevestiging levering op 19 mei . Ik zou een dag vooraf een sms of mail ontvangen : op 19 géén tel , géén mail noch sms. Heb dan maar zelf gebeld naar de hoofdzetel, na enig opzoekwerk daar werd er mij verteld dat de tafel nog niet leverbaar is waarschijnlijk wordt die begin juli 2025 geleverd, wordt nog bevestigd binnen enkele weken . Op 3 juni mail ontvangen van jullie : We verwachten je bestelling vanaf 13-08-2025 te kunnen versturen. Zodra je bestelling volledig in voorraad is, sturen we je een mail om een leverdatum te kiezen. Dus verwachte leverdatum , maw de levering kan nog later gebeuren,… Als de zomer voorbij is zeker ?? Dat kan toch niet . Wij hebben in de winkel op zaterdag 07/06/25 gezien dat er reeds 16 van die tafels in BO staan. • Waarmee zijn jullie bezig ?? • Jullie verkopen tuintafels incasseren het bedrag en kunnen na 3 maanden eventueel misschien leveren… Dat is onverantwoord, ik wil een compensatie hiervoor Als ik mijn bestellingen consulteer dan staat er als vermoedelijke leverdatum 06/07/2025. Is dit nu correct of toch 13/08/2025 ??? Deze mail op 11/06/2025 gestuurd , tot op vandaag 22/06/2025 geen enkele reactie van Extererioo .

Afgesloten
E. V.
10/04/2025

Annulering bestelling en terugbetaling – stoelkussens Orso (besteld op 7/3/2025)

Geachte, Op 7 maart 2025 hebben wij telefonisch, en dus op afstand, twee stoelkussens besteld voor Orso-stoelen via uw firma. Door gewijzigde omstandigheden wensen wij deze bestelling te annuleren, conform ons herroepingsrecht bij verkoop op afstand. Tot onze verbazing stellen wij vast dat Exterioo weigert deze annulering volledig te aanvaarden, met als argument dat het om “op maat gemaakte artikelen” zou gaan en dat wij daarom slechts recht zouden hebben op terugbetaling van 70% van het bedrag. Wij willen hierbij formeel aangeven dat wij op geen enkel moment geïnformeerd zijn geweest dat het om maatwerk zou gaan. Noch tijdens het telefonisch bestelproces, noch in de algemene voorwaarden, noch op uw website bij het desbetreffende product wordt dit vermeld. Dit is een essentiële mededeling, die expliciet én voorafgaand aan de aankoop gecommuniceerd moet worden, willen er uitzonderingen gelden op het wettelijk herroepingsrecht. Aangezien deze informatie ontbrak en wij rechtmatig gebruikmaken van onze bedenktijd bij een verkoop op afstand, verzoeken wij u dan ook uitdrukkelijk om de volledige annulering van de bestelling te aanvaarden en het volledige betaalde bedrag terug te storten op ons rekeningnummer (reeds in uw bezit). In bijlage vindt u de bestelbon en een screenshot van het product zoals vermeld op uw website, waaruit duidelijk blijkt dat nergens sprake is van maatwerk. Wij behouden ons het recht voor verdere stappen te ondernemen via de Economische Inspectie of andere bevoegde instanties, indien op dit verzoek geen correcte opvolging wordt gegeven. In afwachting van uw spoedige en correcte reactie, Met beleefde groeten,

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
W. L.
15/01/2025

Tafel stuk geleverd en uit assortiment

Beste, In de maand Juli kochten wij bij exterioo een tafel van 270 CM en keramisch glazen tafelblad aan een stevige korting. Bij levering bleek echter dat het glas gebroken was. Daarop werd besloten het tafelblad mee te nemen en het onderstel hier te laten. Echter bleek nadien dat ze het tafelblad niet meer op stock hadden. Initieel werd mij verteld dat het artikel niet terug op stock kwam. Uiteindelijk zeiden ze mij dat het wel weer op stock zou komen maar pas in Januari. Akkoord dus om te wachten en in januari zouden ze onze tafel opnieuw leveren. Nu blijkt: tafel is helemaal niet besteld. Ze weigeren dit te doen en de enige opties die ze mij aanbieden zijn: 1) Dezelfde tafel maar van 50 CM kleiner voor dezelfde prijs 2) een veel duurdere tafel aankopen en 10% korting op de meerwaarde 3) aankoop annuleren en geld terugstorten Mij lijkt het dat wij een akkoord hadden over verkoop , ze hebben het stuk geleverd en zijn mij daarom, in mijn ogen, een vervangstuk verschuldigd. Wij zijn bereid een volkeramisch tafelblad te nemen maar niet aan de meer prijs die zij voorstellen. Het is ook zo dat ze ervoor hebben gekozen het tafelblad niet meer in hun assortiment op te nemen maar ze kunnen dit volgens mij wel nog bestellen bij hun leverancier. Ik heb alles op mail en kan deze ook bezorgen. Alvast bedankt.

Afgesloten
J. C.
14/11/2024

Stoelen onbruikbaar na winter

Geachte mevrouw/heer, Op 24/6/2023 kocht ik een 10 tuinstoelen ref 58320 en een beschermhoesref 59209 in uw winkel. Totale waarde van de bestelling inclusie tafel 3762€ In maart 2024, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de stoelen zijn beschimmeld en deze schimmel is niet permanent te verwijderen. Nochtans verkochten jullie de hoes om deze schimmelvrij te houden/ Onmiddellijk ging ik naar uw winkel en mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dat schimmel niet binnen de garantie zou vallen. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat - De hoes de meubels schimmelvrij moet houden. ( kijk zelf naar de reclame die in jullie winkel hangt) - De meubels zijn volgens jullie advies meermaals gereinigd Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Fotos van stoelen

Afgesloten
J. B.
19/08/2024

Transport Schade - terug betaling

Geachte Mijnheer Gilis, Op 8 April 2024 heb ik voor het eerst contact met U, Vintiques BV, gehad over de aankoop van twee vintage blauw lederen fauteuils van het merk Durlet. Na overeenkomst en betaling (11 April) van €1,195./. - inclusief transport kosten - ontvang ik van U, Vintiques, een mail waarin U om meer transport kosten vraagt, (25 April). We komen tot een overenkomst en ik betaal €95./. extra voor het transport(ook op 25 April). In totaal heb ik dus €1,290./. voor deze fauteuils betaald. De stoelen worden inderdaad opgestuurd. In de ochtend van 11 Mei krijg ik bericht van de freight forwarder dat de stoelen zijn gearriveerd in Athene (en alreeds onderweg naar mijn woonplaats) maar dat er schade is geconstateerd. Ik heb U, Vintiques, onmiddellijk op de hoogte gebracht van de schade, en later op de dag, toen de fauteuils bij mij thuis werden afgeleverd, opgevolgd met een mail incl. foto's. In het kort: van één van de fauteuils zijn de voorste poten afgebroken, van de andere fauteuil is de armleuning gebarsten. Daarna nog enige malen correspondentie met U gehad over de schade afhandeling. In de mail van 4 Juni bevestigd U, Vintiques dat U mij gaat terug betalen: “I will make sure to refund you….” En op 30 Juli, nadat ik een herinnering had gestuurd dat ik nog steeds op terugbetaling wacht: "i totally understand and will do shortly". Helaas, tot op vandaag nog niets ontvangen. Ik begrijp uit Uw eerdere correspondentie dat U in een dispuut bent verwikkeld met UPS en/of de verzekering. Zoals ik U al eerder heb verteld, ik ben geen partij in de kwestie van Vintiques met Uw verzekering en/of UPS, inclusief de discussie of de stoelen correct waren verpakt. Ik heb alleen een overeenkomst met U, Vintiques. Ondertussen zit ik met twee kapotte, onbruikbare stoelen die €1,290./. hebben gekost. Ondanks eerdere communicatie en Uw beloftes heb ik geen betaling ontvangen . Mijn laatste e-mailberichten worden zelfs volkomen genegeerd. Daarom verzoek ik u dringend om onverwijld de terugbetaling uit te voeren. Met vriendelijke groet, John Bruinsma

Afgesloten
F. D.
11/08/2024

Pagino tafel

Geachte mevrouw/heer, Op 24 juni 2023 kocht ik een pagino tafel in uw winkel en betaalde ik er €2648,5 voor. Na een jaar vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de tafel buigt door. Hierdoor ontstaat aanslag op de tafel. Op 18 juli mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat deze binnen jullie ‘normen’ van afwijking valt. Blijkt dat dit ook een gekend probleem is bij deze tafel. Echter werd deze informatie nooit aan ons bezorgd bij de aankoop van het product. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 14 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Florence Deconinck

Opgelost
L. V.
1/08/2024

Betaling niet ontvangen na annulatie

De levering kon niet plaatsvinden omdat er werken in de straat waren en de chauffeur er niet door kon rijden. Dit was doorgegeven bij aankoop en duidelijk gezegd dat er een andere weg was. De chauffeur is gewoon doorgereden en er werd niet geleverd. Een week later was onze loungeset plots zoek en kon men geen nieuwe datum vinden voor levering. We annuleerden de bestelling dan na de hele week gebeld te hebben en nu zijn we na meer dan 10 werkdagen nog steeds op ons geld aan het wachten!!! We zijn heel erg ontgoocheld in de service die er gewoon niet is. Nooit nog gaan we daar langs! Mvg

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform