Terug

Transport Schade - terug betaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

J. B.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

19/08/2024

Geachte Mijnheer Gilis, Op 8 April 2024 heb ik voor het eerst contact met U, Vintiques BV, gehad over de aankoop van twee vintage blauw lederen fauteuils van het merk Durlet. Na overeenkomst en betaling (11 April) van €1,195./. - inclusief transport kosten - ontvang ik van U, Vintiques, een mail waarin U om meer transport kosten vraagt, (25 April). We komen tot een overenkomst en ik betaal €95./. extra voor het transport(ook op 25 April). In totaal heb ik dus €1,290./. voor deze fauteuils betaald. De stoelen worden inderdaad opgestuurd. In de ochtend van 11 Mei krijg ik bericht van de freight forwarder dat de stoelen zijn gearriveerd in Athene (en alreeds onderweg naar mijn woonplaats) maar dat er schade is geconstateerd. Ik heb U, Vintiques, onmiddellijk op de hoogte gebracht van de schade, en later op de dag, toen de fauteuils bij mij thuis werden afgeleverd, opgevolgd met een mail incl. foto's. In het kort: van één van de fauteuils zijn de voorste poten afgebroken, van de andere fauteuil is de armleuning gebarsten. Daarna nog enige malen correspondentie met U gehad over de schade afhandeling. In de mail van 4 Juni bevestigd U, Vintiques dat U mij gaat terug betalen: “I will make sure to refund you….” En op 30 Juli, nadat ik een herinnering had gestuurd dat ik nog steeds op terugbetaling wacht: "i totally understand and will do shortly". Helaas, tot op vandaag nog niets ontvangen. Ik begrijp uit Uw eerdere correspondentie dat U in een dispuut bent verwikkeld met UPS en/of de verzekering. Zoals ik U al eerder heb verteld, ik ben geen partij in de kwestie van Vintiques met Uw verzekering en/of UPS, inclusief de discussie of de stoelen correct waren verpakt. Ik heb alleen een overeenkomst met U, Vintiques. Ondertussen zit ik met twee kapotte, onbruikbare stoelen die €1,290./. hebben gekost. Ondanks eerdere communicatie en Uw beloftes heb ik geen betaling ontvangen . Mijn laatste e-mailberichten worden zelfs volkomen genegeerd. Daarom verzoek ik u dringend om onverwijld de terugbetaling uit te voeren. Met vriendelijke groet, John Bruinsma

Berichten (1)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: J. B.

19/08/2024

Christine (Exterioo Tuinmeubelen) 19 aug 2024 16:55 CEST Hallo, We hebben dit bericht goed ontvangen , maar zijn ervan overtuigd dat dit niet om een Exterioo of Juntoo-aankoop gaat maar om een andere firma . Op deze basis kunnen we je niet verder helpen . Met vriendelijke groeten,ChristineCustomer CareExterioo Tuinmeubelen Klachten 19 aug 2024 16:31 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Je hebt een klacht ontvangen van JOHAN B Je hebt een klacht ontvangen van JOHAN B JOHAN B heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om je te bereiken. Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf.Hoe kun je deze consument beantwoorden?Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail. @@REF_ID@c7ac4606373a4d14f0@REF_ID@@Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie.Houd er rekening mee dat:niet betrokken is bij het behandelen van je klacht en geen oordeel geeft over de gegrondheid ervan.Deze klacht openbaar gemaakt is door de consument en zichtbaar is op ons klachtenplatform.Heb je vragen over ons platform?Klacht:Naam van de klantJOHAN BRUINSMAFactuurnummerVIN22579 en VIN22604Klachtnummer10812521Soort probleemLeveringBeschrijvingGeachte Mijnheer Gilis, Op 8 April 2024 heb ik voor het eerst contact met U, Vintiques BV, gehad over de aankoop van twee vintage blauw lederen fauteuils van het merk Durlet. Na overeenkomst en betaling (11 April) van €1,195./. - inclusief transport kosten - ontvang ik van U, Vintiques, een mail waarin U om meer transport kosten vraagt, (25 April). We komen tot een overenkomst en ik betaal €95./. extra voor het transport(ook op 25 April). In totaal heb ik dus €1,290./. voor deze fauteuils betaald. De stoelen worden inderdaad opgestuurd. In de ochtend van 11 Mei krijg ik bericht van de freight forwarder dat de stoelen zijn gearriveerd in Athene (en alreeds onderweg naar mijn woonplaats) maar dat er schade is geconstateerd. Ik heb U, Vintiques, onmiddellijk op de hoogte gebracht van de schade, en later op de dag, toen de fauteuils bij mij thuis werden afgeleverd, opgevolgd met een mail incl. foto's. In het kort: van één van de fauteuils zijn de voorste poten afgebroken, van de andere fauteuil is de armleuning gebarsten. Daarna nog enige malen correspondentie met U gehad over de schade afhandeling. In de mail van 4 Juni bevestigd U, Vintiques dat U mij gaat terug betalen: “I will make sure to refund you….” En op 30 Juli, nadat ik een herinnering had gestuurd dat ik nog steeds op terugbetaling wacht: i totally understand and will do shortly. Helaas, tot op vandaag nog niets ontvangen. Ik begrijp uit Uw eerdere correspondentie dat U in een dispuut bent verwikkeld met UPS en/of de verzekering. Zoals ik U al eerder heb verteld, ik ben geen partij in de kwestie van Vintiques met Uw verzekering en/of UPS, inclusief de discussie of de stoelen correct waren verpakt. Ik heb alleen een overeenkomst met U, Vintiques. Ondertussen zit ik met twee kapotte, onbruikbare stoelen die €1,290./. hebben gekost. Ondanks eerdere communicatie en Uw beloftes heb ik geen betaling ontvangen . Mijn laatste e-mailberichten worden zelfs volkomen genegeerd. Daarom verzoek ik u dringend om onverwijld de terugbetaling uit te voeren. Met vriendelijke groet, John BruinsmaBijgevoegd(e) document(en) Delivery note Athens chairs.jpeg2024-04-10 VIN22579 Invoice incl shipping Euro1,195.pdfChairs arrived!.jpgChair 1 broken legs .jpg2024-04-11 Mail OutIN Agreement on Price invoice.pngChair 2 - broken wood on armrest.jpgchair 1 - legs snapped off.jpgChair 2 Broken armrest.jpg2024-04-30 Factuur extra transport costs.pdfdelivery receipts001.pdftrackingId: __START_HIP_IDENTIFIER__@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@__END_HIP_IDENTIFIER__Vriendelijke groeten, TestaankoopMet vriendelijke groeten, Customer careExterioo Tuinmeubelen09/298 10 43 www.exterioo.be Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen. Mogelijk gemaakt door Zendesk [WZWLVV-G3YL2]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform