Terug

Annulering bestelling en terugbetaling – stoelkussens Orso (besteld op 7/3/2025)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Exterioo (Overstock Garden)

10/04/2025

Geachte, Op 7 maart 2025 hebben wij telefonisch, en dus op afstand, twee stoelkussens besteld voor Orso-stoelen via uw firma. Door gewijzigde omstandigheden wensen wij deze bestelling te annuleren, conform ons herroepingsrecht bij verkoop op afstand. Tot onze verbazing stellen wij vast dat Exterioo weigert deze annulering volledig te aanvaarden, met als argument dat het om “op maat gemaakte artikelen” zou gaan en dat wij daarom slechts recht zouden hebben op terugbetaling van 70% van het bedrag. Wij willen hierbij formeel aangeven dat wij op geen enkel moment geïnformeerd zijn geweest dat het om maatwerk zou gaan. Noch tijdens het telefonisch bestelproces, noch in de algemene voorwaarden, noch op uw website bij het desbetreffende product wordt dit vermeld. Dit is een essentiële mededeling, die expliciet én voorafgaand aan de aankoop gecommuniceerd moet worden, willen er uitzonderingen gelden op het wettelijk herroepingsrecht. Aangezien deze informatie ontbrak en wij rechtmatig gebruikmaken van onze bedenktijd bij een verkoop op afstand, verzoeken wij u dan ook uitdrukkelijk om de volledige annulering van de bestelling te aanvaarden en het volledige betaalde bedrag terug te storten op ons rekeningnummer (reeds in uw bezit). In bijlage vindt u de bestelbon en een screenshot van het product zoals vermeld op uw website, waaruit duidelijk blijkt dat nergens sprake is van maatwerk. Wij behouden ons het recht voor verdere stappen te ondernemen via de Economische Inspectie of andere bevoegde instanties, indien op dit verzoek geen correcte opvolging wordt gegeven. In afwachting van uw spoedige en correcte reactie, Met beleefde groeten,

Berichten (1)

Exterioo (Overstock Garden)

Naar: E. V.

22/04/2025

Benno (Exterioo Tuinmeubelen) 22 apr 2025 10:50 CEST Hallo Bedankt voor deze melding. Na overleg met de showroom, en dus het volledige verhaal gehoord te hebben, moet ik meedelen dat we bij deze beslissing blijven. De showroom heeft meerdere artikelen reeds verwijdert en opnieuw geplaatst voor de klant. Alsook heeft de showroom duidelijk aan de klant laten weten dat dit om maat artikelen gaat. Deze info is ook te vinden bij onze voorwaarden. Indien de klant alsnog wenst te annuleren, zal voor dit specifieke artikel een bedrag worden afgehouden. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. Met vriendelijke groeten, Benno Customer Care Exterioo Tuinmeubelen Klachten 10 apr 2025 20:15 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Met vriendelijke groeten, Customer care Exterioo Tuinmeubelen 09/298 10 43 www.exterioo.be Dit e-mailbericht is een service van Exterioo Tuinmeubelen. Mogelijk gemaakt door Zendesk [VVP5L2-M3EDL]

Bemiddeling door Testaankoop 22 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform