Geachte mevrouw/heer,
Op 18/06 worden de tuinmeubelen die ik bij Exterioo Waarschoot aankocht, geleverd. Levering verloopt vlot. Op 19/06 pakken we de tuinmeubelen uit en plaatsen we ze op de vlonder in onze tuin. De verstelbare rugleuning van 1 van de 2 Prato loungestoelen met verstelbare rugleuning (artikelcode 90633) werkt niet. Ik betaalde 269€ voor deze stoel.
Vrijdagochtend contacteer ik meteen Exterioo online en krijg ik een e-mail dat ze mijn klacht ontvangen hebben.
Op maandag 23 juni bel ik Exterioo om te horen hoe het verder moet. Binnen 2 werkdagen zal ik gecontacteerd worden.
Op donderdag 26 juni heb ik nog niets gehoord van Exterioo en contacteer ik hun opnieuw zelf. Ik krijg te horen dat mijn verzoek om de stoel te vervangen geweigerd werd niettegenstaande het gaat om een stoel die in defecte staat geleverd werd. Een technicus zal die komen repareren. Ik heb geen bezwaar tegen een reparatie maar de technicus kan pas op 28 juli, meer dan een maand later, de stoel repareren.
Ik vind dit onaanvaardbaar. Ik koop tuinmeubelen om deze zomer te gebruiken. Het product werd defect geleverd en zou zo snel mogelijk vervangen moeten worden maar daar lijkt Exterioo geen oor naar te hebben, niettegenstaande de wet voorschrijft dat een defect product binnen de 14 dagen omgeruild kan worden.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar en het herroepingsrecht vann14 dagen voor online verkoop, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
• Orderbevestiging
• Betalingsbewijs