Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. D.
13/05/2025

terugbetalingsbedrag niet correct

Geachte mevrouw/heer, Op 26/03/2025 heb ik in uw online winkel 5 paar schoenen gekocht, waarbij ik het bedrag van €347,20 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 28/03/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 5/04/2025 een mededeling in die zin gestuurd per bericht in de app. Op 5/04/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 14/04/2025 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 31 dagen, heb ik echter nog geen volledige terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €199,30. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
L. V.
19/03/2025

retour niet terugbetaald

Ik zond in september een paar schoenen terug en ontving mijn geld niet terug, zonder veel uitleg. Ik vroeg zelf na en kreeg als antwoord dat ze 'slechts één linkerschoen ontvingen'. Wat ook klopt, ik zond 'slechts' één linkerschoen'. Uiteraard in de aanwezigheid van een rechterschoen. Zoals steeds plakte ik de doos dicht met tape. Eerst kreeg ik een vriendelijke mail, met de uitleg dat ze een oplossing zouden zoeken en om me te bedanken voor mijn geduld. Ik kreeg geen verdere opvolging, dus mailde ik sindsdien elke maand voor navraag naar de stand van zaken. Ik kreeg telkens de standaardmail terug met de uitleg dat ze maar één schoen ontvingen (en ze dus een schoen verloren) en dat ze me bedankten voor mijn geduld. In februari mailde dat ik graag een concreet antwoord wilde. Opnieuw ontving ik de standaardmail. Dit ruikt naar een winstmodel van een online bedrijf. Graag een concrete oplossing. Mijn geduld hadden ze (23 september-19 maart), maar nu is het op.

Afgesloten
J. F.
19/11/2024

Herroepingsrecht Consument

Geachte mevrouw/heer, Op 10 oktober 2024 heb ik in uw online winkel een Asics schoenen gekocht (model Gel-NYC M, Kleur Cream/Cream, Maat 46), waarbij ik het bedrag van €129,99 plus gratis verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 11 oktober 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 21 oktober 2024, binnen het maximum van 14 dagen na levering een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Op 21 oktober antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 8 november de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 11 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €129,99. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Jorden Faes Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Afgesloten
J. G.
9/08/2024

Geen terugbetaling ondanks bewijs van retour

Geachte mevrouw/heer, Op 18/06 plaatste ik twee bestellingen in uw online winkel. Het gaat om volgende aankopen: Order 28887093 dd 18/06 twv €105.50 Order 28714643 dd 18/06 twv €123.65. Alle producten werden retour gestuurd binnen de daarvoor voorziene periode en retour aangemeld op uw portaal. De retour werd aanvaard. Bpost leverde beide retourzendingen bij jullie aan op 28/06/2024. Het bewijs daarvoor werd jullie bezorgd via email eind juli 2024. Toen was er al een maand lang geen enkele vorm van activiteit langs jullie kant voor deze retour. Op 30/07/2024, ontving ik antwoord. Omdat de terugbetalingstermijn van 14 dagen overschreden was, gingen jullie een handmatige terugbetaling voorzien nadat ik bewijs van retour bezorgde aan jullie van Bpost. Dit bewijs werd op 31/07/2024 bezorgd. Het omvatte een volledig screenshot met de ganse track and trace van de zending, inclusief alle nodige referenties om de zending te herkennen. Op 02/08/2024 vragen jullie om een papieren versie van een bewijs van afgifte, iets wat Bpost niet langer geeft. Dit gaat allemaal via email. Op 07/08/2024 is dit het antwoord dat ik jullie geef: er is geen papieren versie beschikbaar, maar ik bezorgde jullie de elektronische versie. Dit zou voldoende moeten zijn. Tot op heden, bijna twee maanden na mijn bestelling, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van €105.50 + €123.65 en is er ook geen enkel antwoord meer van Sarenza. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Bijlagen: •ontvangstbewijs / tracking van beide retourzendingen

Afgesloten
I. P.
18/07/2024

Niet terugbetalen van retour

Geachte mevrouw/heer, Op 25 juni 2024 heb ik in uw online winkel sketchers sneakers maat 38 wit gekocht, waarbij ik het bedrag van 79,2 euro plus 0 euro voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 28 juni 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 28 juni 2024 - maximaal 14 dagen na levering dus een mededeling in die zin gestuurd via de website aan te duiden dat ik het ga retourneren en opstuur via Bpost zoals jullie instructies aangaven. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 5 juli 2024 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 13 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 79,2 euro . Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik heb ook al een mail gestuurd twee maal die onbeantwoord blijft tot op heden. Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Isaura penné Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs

Opgelost
S. K.
1/07/2024

Retour

Op 17 mei plaatste ik een bestelling bij Sarenza die ik moest retourneren omdat de maat niet goed was. De retourzending is volgens de tracking van Bpost reeds op 23 mei bij hen toegekomen maar ik wacht nog steeds op mijn terugbetaling. Retourvoorwaarden op de website beweren dat de terugbetaling 14 dagen na ontvangst van het pakket door Bpost zou gebeuren, dit klopt dus helemaal niet, ik wacht al 27 (!) werkdagen op mijn betaling. Ik heb reeds verschillende keren contact opgenomen met Sarenze maar er komt geen schot in de zaak. Na een eerste contact vroegen ze mij geduld te hebben, dit was een week nadat ik van Bpost de afleverbevestiging had gekregen. Nog een week later goed nieuwe: het pakket is in het magazijn! nu nog 14 dagen wachten want we moeten het naar Frankrijk sturen. Zéér vreemd dat dit mijn terugbetaling vertraagd want retourneren naar Frankrijk is niet mijn verantwoordelijkheid... Na twee weken nog steeds geen, bevestiging of terugbetaling te hebben ontvangen (we zijn dan al bijna eind juni) nog eens geïnformeerd om dan te horen te krijgen dat Sarenza mijn retourzending ZELF is kwijtgeraakt in hun eigen interne transport naar Frankrijk maar eerder had ik wél de bevestiging dan mijn retour in België was ontvangen. Ik moet bewijzen doorsturen van de levering maar krijg daarna geen reactie meer op mijn mails. Eerst en vooral wordt er op de website nergens vermeld dat ik moet wachten op mijn terugbetaling tot het in Frankrijk is toegekomen. Ik moet retourneren naar een adres in belgië om de terugetaling te krijgen en daar is de zending wel degelijk ontvangen. Op de website staat dit: "Je wordt terugbetaald binnen de 14 dagen zodra je pakket in ontvangst is genomen door Bpost ( met uitzondering van weekends en feestdagen)." Ik wacht al 1,5 maand op mijn terugbetaling en vind het schandalig dat ik nu nog langer moet wachten omdat Sarenza zelf, niet ik of Bpost, mijn zending is kwijtgeraakt terwijl het wel degelijk op het retouradres is ontvangen. Graag assistentie want er komt geen schot in de zaak. Ik heb een betwisting van de credit card betaling aangevraagd maar die procedure kan nog weken tot maanden duren. Ik wil gewoon mijn geld terug van de schoenen die ik heb geretourneerd en die zij reeds op 23 mei hebben ontvangen.

Afgesloten
P. V.
17/06/2024

Terugbetaling

Geachte mevrouw/heer, Op 13 mei 2024 heb ik in uw online winkel een paar sneakers en sokken gekocht, waarbij ik het bedrag van 70,99 € voor heb betaald. Bij de levering van het product heb ik na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Tot op heden heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 70,99 €. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Pascal Vandeveire

Opgelost
C. D.
26/04/2024

Problemen terugbetaling retour

Betreft retour bij Sarenza (11398848). Eind maard plaatste ik een bestelling (30341378), met name een paar laarzen die begin april werden geleverd. Gezien deze laarzen me niet pasten, heb ik deze via bpost teruggestuurd. Een week na de retour werden de laarzen opnieuw aangeboden door BPost ipv dat ze geretourneerd werden. Ik heb deze opnieuw binnengebracht bij BPost, met de vraag om een correct retourlabel aan te brengen (dit bleek bij hun te zijn misgelopen de eerste maal ik de retour had aangeboden.) Nu krijg ik zoveel weken later een bericht dat mijn retour de kwaliteitscontrole niet heeft doorstaan. Na contact via een formulier kreeg ik de info dat mijn retour pakket een playmobilhelikopter zou bevatten. Ik kreeg een e-mail adreswaarop ik zogezegd meer info kon vragen, maar zonder enige reactie. Het enige dat blijkbaar mogelijk is, is op eigen kosten het retourpakket terugvragen.Ik wacht nog steeds op terugbetaling en verduidelijking.Mg, Christel De Keyser

Opgelost
M. D.
13/03/2024

Problemen met terugname/terugbetaling

Ik bestelde 4 pakken mannenondergoed in maat M . Ik kreeg 1 M en 3 maal XXL. Ze willen de XXL niet terugnemen, zelf ongeopend, omdat het hygiënisch producten betreft. Ze beweren dat het in de algemene condities staat en daarmee is de kous af. ( Ik heb direct gebeld na opening doos )

Opgelost
E. D.
6/02/2024

Verloren retour

Beste, op 15/01 stuurde ik de bestelling met bovenvermeld ordernummer retour. Deze is zending is helaas verloren gegaan bij Bpost, wat jullie zelf hebben nagevraagd en gisteren bevestigd hebben. Hoewel jullie vergoed gaan worden door Bpost, zijn jullie overduidelijk niet van plan hetzelfde voor mij te doen. Ik vraag me oprecht af wat de meerwaarde is van een handgeschreven brief, een 'verklaring op waarheid' die herhaalt wat ondertussen geweten is. Met name dat er iemand rondloopt met schoenen die ik betaald heb. Mooi ontmoedigingsbeleid! Graag ontvang ik zo snel mogelijk 124€ op mijn rekening.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform