Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Vervanging onder garantie
Geachte mevrouw/heer, Op 30 Juni 2025 heb ik jullie in kennis gebracht via mail en een foto van de beschadiging van het tafelblad. Hierdoor vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. OP 02 juli 2025 hebben jullie hierop geantwoord met 2 keuzemogelijkheden, waarop ik geantwoord heb dat ik liever een nieuwe tafel zou hebben. Op 07 juli 2025 hebben jullie me geantwoord dat er een nieuwe tafel in bestelling is geplaatst met een vermoedelijke levertijd van 10 werkdagen. Ondertussen heb ik vanuit Loberon Duitsland een mail ontvangen dat ze van mij nog geen betaling hadden ontvangen en dat ze de bestelling zouden annuleren indien ik dit niet zou doen. Ik heb Loberon Duitsland geantwoord dat het hier over een vervanging gaat van een tafel die voor de derde maal op rij beschadigd wordt afgeleverd, en dat volgens mij ik hiervoor niet opnieuw hoef te betalen. Tot op heden na hun automatisch antwoord nog geen deftig antwoord ontvangen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Mail ivm melding en foto van de beschadiging • Antwoord van jullie . Mail vanuit Loberon Duitsland + mijn antwoord
Onterechte factuur
Geachte mevrouw/heer, Op 11/11/24 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van €398 Dat moet echter een vergissing zijn: u heeft mij 2 nieuwe tuinstoelen bezorgd omdat de oorspronkelijke stoelen na 1 maand stuk zijn gegaan. U stuurt mij nu een factuur dat ik de 2 nieuwe stoelen moet betalen maar dat ik dit bedrag later terug zal krijgen. Maar ik ga hier niet mee akkoord. Als u mij defecte stoelen levert die reeds werden betaald en de kapotte terug in ontvangst gekregen heeft is het meer dan normaal dat u mij gratis 2 goeie stoelen levert. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet,
uitblijven antwoord
Beste, Graag had ik uw hulp bij het oplossen van een probleem met Loberon. Vorig jaar, 12/05/2023 heb ik 2 chaise longue besteld en het volledige factuurbedrag van 1518,50€ betaald. Door niet-levering heb ik een commerciële tegemoetkoming gevraagd. Daarop kreeg ik antwoord dat 3 chaise longue zijn besteld onder dezelfde voorwaarden van de 1e bestelling. Daarom was ik overtuigd dat de 3e zetel een commerciële tegemoetkoming is voor het niet-leveren, voor het ongemak en de talrijke mails, telefoontjes. Op 17/04/2024 zijn de 3 chaise longue geleverd. (In de nieuwe brochure was de chaise longue ondertussen 35% in prijs gedaald). Tot mijn grote verbazing ontvang ik 12 dagen later opnieuw een factuur, ten bedrage van 2.239,30€. Als ik naar de klantendienst bel, krijg ik een telefoniste aan de lijn die me zegt "dat de klantendienst niet in staat is om deze zaak te bekijken". Ik vraag om de boekhouding te laten terugbellen, ik zend mails waarin ik een oplossing vraag. Ik krijg dan het antwoord dat mijn vraag zo snel mogelijk wordt behandeld. Dan krijg ik gemiddeld 14 dagen later antwoord, volledig naast de kwestie. Er komt maar geen antwoord op mijn schrijven. Er wordt geen oplossing geformuleerd! Hierbij gevoegd zend ik u een summier overzicht van wat er gebeurd is. Met dank voor uw hulp!
Problemen ophalingsbelofte retour + terugbetalingsprobleem
Beste ,Op 28/03/2024 plaatste ik een bestelling bij Loberon ( bestelnummer BDE-7623782).Deze omvat 2 artikelen :- Salontafel Pratola (artikel 19741 ) t.w.v. €498- Lage kast Chamnery ( artikel 18791 ) t.w.v. € 689.Deze werden bij mij thuis geleverd op 16/04/24 door transporteur Rhenus.De meube´lstukken vielen echter wat tegen. Daarom heb ik diezelfde dag nog een mailtje gedaan naar Loberon om dit aan te geven en een retour aan te vragen.Volgens hun website is dit mogelijk. Ook voor grotere artikelen die via een vrachtvervoerder bezorgd zijn , zoals bij mij het geval was ( mits een herroepingstermijn van 21 dagen na levering ).Toen begonnen de problemen...Op 18/4 krijg ik een antwoord per mail van Loberon i.v.m. de retouraanvraag.Ik mag een datum doorgeven aan hen ,na 22/4, wanneer het voor mij past om de goederen te laten ophalen .Ik laat hen weten dat ik graag een ophaling had ingepland op 26/4.Ik krijg geen antwoord meer.Ik heb ook niemand gezien op 26/4.Op 29/4 neem ik telefonisch contact op met hun klantendienst om navraag te doen waarom de ophaling niet gebeurd is.Men be´looft mij een nieuwe ophaalafspraak. De transporteur zou hiervoor contact met me opnemen om een datum te prikken.Op 10/5 heb ik nog steeds niets gehoord. Niet va´n Loberon. Ook niet van de zogenaamde transporteur.Ik stuur op 10/5 nogmaals een mail naar de klantendienst van Loberon.Ik meld hen dat de goederen op dat moment reeds bijna een maand staan te wachten op ophaling en vraag waarom dit nog steeds niet gebeurd is.13/5 krijg ik antwoord per mail dat er een nieuwe ophaalaanvraag ingediend is bij de transporteur.Wederom beloven ze mij dat de transporteur contact met me gaat opnemen voor de ophaling in te plannen.Na een dik´ke week heb ik nog steeds niets gehoord .Daarom neemt mijn man op 22/5 op zijn beurt ook nog eens telefonisch contact op met hun klantendienst. Wat gebeurd er ? Ze beloven een nieuwe ophaalafspraak...Ondertussen zijn we vandaag , 29/5 , weer een week verder . En weer niets te horen gekregen. Ons geduld geraakt op. Wij hebben ons aan de retourregelgeving op hun website gehouden door op tijd ( binnen de herroepingsperiode ) te laten weten dat wij een retour wensten. Het wordt tijd dat Loberon dit ook eens gaat doen...Graag uw advies en hulp!Alvast bedankt Vriendelijke groetjes Anja
Betaalde bestelling spoorloos in hun systeem
HoiIk bestelde op vrijdag order BN 3781254bij luberon.be.Adres is in Nederland, website eindigt op .be en klantendienst werkt met een nummer via Brussel en wordt dan weer bemand door Nederlandse medewerkers.De levertijden zijn vrij lang en doen dropshipping vermoeden. Het is mijn eerste aankoop en vrij last-minute voor onze verhuis naar het buitenland.Ik stuurde dus een mail met de melding dat de shipping 3 tot 6 werkdag lang leek daar het om luberon.BE ging en ikzelf nog (heel even) in België woon.Geen antwoord.Ik bel dus de klantendienst en daar blijkt het order waarvan ik een orderbevestiging kreeg en een betalingsrefferentie van mijn bank, daar ik voldeed met Bancontact - spoorloos of onvindbaar in hun systemen.Het gaat dus niet meer over levering maar ik eis asap mijn geld terug.
Loberon: aanmaningen blijven komen na maanden verschuldig bedrag loopt op- geen opvolging
Beste,In september bestelde mijn vrouw een aantal goederen waarvan we een deel kregen. De opvolging van de bestelling liep heel moeilijk. Na verschillende telefoontjes vernam ze dat de goederen teruggestuurd werden door de afhaalpunt (?). Sindsdien heb ze verschillende aanmaningen ontvangen, met telkens administratieve kosten erbij. Meermaals heb ze gemail (zie oonder) en gebeld. Men stelt ze telkens gerust maar kan haar geen schrijftelijk bevestiging sturen dat alles in orde is.Afgelopen vrijdag ontvingen we weer een aanmaning. Dit is onaanvaardbaar, en echt jammer voor een bedrijf dat we, ondanks het feit dat het prijzig is in verhouding met de kwaliteit, wel mooie en originele artikels aanbiedt en we meermaals hadden aanbevolen. Het is niet meer het geval...Subject: Re: KLACHT: Aanmaning MAH1446728 - Klant 2107574 !!!!Date: 5 January 2024 at 10:57:41 CETTo: service@loberon.nl, LOBERON Klantenservice [klantenservice@loberon.be]Cc: service@loberon.deBeste,Ik probeerde u te bereiken op het telefoonnummer dat u op uw aanmaning vermeldt: 030-65 92 530, maar het nummer bestaat niet!Mijn mails werden niet beantwoordt, dus belde ik opnieuw met uw klantendienst omtrent deze klacht. Uw medewerkers zijn steeds begripvol en proberen zoveel mogelijk te helpen, maar kunnen helaas weinig doen. Ze zien mijn vorige mails en bevestigen dat de zaak in behandeling is, maar kunnen me niet doorverwezen naar de betreffende dienst en ook met niet schriftelijk beantwoorden. Ik ben helaas niets mee met een geruststelling aan de telefoon, als ik vervolgens aanmaningen blijf ontvangen... De aanmaning gaat over een bestelling van september 2023. Van die bestelling ontving ik NOOIT de artikels waarvan Loberon de betaling eist. Die artikels werden (zoals loberon me telefonisch liet weten) zonder reden teruggestuurd naar LOBERON zonder geleverd te worden (?). Uw medewerkster vertelt me dat alles wordt behandelt door een andere dienst en dat de aanmaningen automatisch worden verzonden, maar ik zou graag zo snel mogelijk een bevestiging willen ontvangen dat er geen bedrag is verschuldigd en dat de verzending van aanmaningen stopt.Alvast bedankt!On 2 Jan 2024, at 12:55Beste,Ik kreeg opnieuw een aanmaning + 15 euro kosten bij laattijdige betaling.Graag zou ik zo snel mogelijk informatie willen ontvangen over de bestellingen die niet betaald werden (welke artikels exact), want ik kan niet zien als ik op jullie site inlog.Ik wens ook een klacht in te dienen voor de gebrekkige opvolging.Alvast bedankt,Begin forwarded message:Subject: DRINGEND: Aanmaning MAH1446728 - Klant 2107574Date: 14 December 2023 at 14:44:08 CETTo: service@loberon.nlCc: LOBERON Klantenservice [klantenservice@loberon.be]Beste,Zoals u me daarnet heeft gevraagd stuur ik mijn verzoek via mail naar dit e-adres. Ik zet ook in kopie het e-adres in België, ook voor alle zekerheid.Ik kreeg vandaag per post een aanmaning tot betaling van 666,25 euro (zie bijlage) ivm rekening DR10031491. Ik dacht in orde te zijn met al de betalingen en ben gaan kijken op jullie site onder mijn profiel. Ik zie daar mijn bestellingen staan, maar kan ze niet allemaal inkijken (het systeem laat dit niet toe?) en zie dus niet om welke bestelling het gaat. Het gaat in ieder geval niet over de 4 laatste bestellingen, die kan ik wel inkijken.Ik vind het bijzonder jammer dat uw bedrijf nog bestellingen van me heeft aanvaard terwijl ik, zoals u beweert, vorige bestellingen niet heb betaald. Eerst moet uitgeklaard worden wat met die rekeningen gebeurt (of is gebeurd).Graag zou ik zo snel mogelijk willen weten om welke bestelling het concreet gaat (welke goederen). Ik bijlage stuur ik ook alle betalingen dat ik tot nu toe heb gedaan naar uw bedrijf.Bedankt om met hierover snel iets te laten weten,
het niet kunnen gebruiken van cadeaubon
Ik kreeg een cadeaubon voor mijn verjaardag van mijn dochter, dat was tenminste de bedoeling, de cadeaubon kwam sowieso veel te laat, een maand te laat. Ik bestelde iets op de website, ik moest 3 keer proberen, omdat hij de eerste 2 keer het volledige bedrag in rekening bracht, maar de derde keer werkte het wel. Ik kreeg echter géén bevestiging per mail. Een paar dagen later controleerde ik mijn rekening en ik zag dat het extra bedrag was teruggestort. Dus ik nam aan dat deze bestelling geannuleerd was van LOberon uit. Ik bestelde opnieuw, maar ik kon de optie cadeaubon niet selecteren, ik kon alleen rekening selecteren. Ik ging ervan uit dat ik het nummer van de cadeaubon later in het proces zou kunnen invullen, maar plotseling kreeg ik een melding bedankt voor je bestelling. Wéér kreeg ik geen bevestiging per mail van de bestelling. Ik belde naar de klantendienst en daar kreeg ik de boodschap dat ze niets kon doen omdat er een tijdelijke storing was. Dat was ook al het excuus bij het te laat leveren van de cadeaubon. ik heb dan schriftelijk de klantendienst gecontacteerd en de hele situatie uitgelegd. Ondertussen was de bestelling toegekomen en moest er dus betaald worden. Van de klantendienst had ik nog altijd niets vernomen. Ik heb dan maar enkel het restbedrag betaald én het nummer van de cadeaubon vermeld bij de betalingsreferentie. Een tijdje later, krijg ik eindelijk nieuws van de klantendienst met de vraag of mijn vraag nog actueel was. Ik heb geantwoord dat ik enkel het restbedrag betaald heb en ze maar intern de cadeaubon moesten de-activeren. Terug geen reactie. Op 26 januari krijg ik een betalingsherinnering voor de 50 euro die ik zogezegd niet betaald heb. Wat mij betreft is de bestelling betaald aangezien Loberon er niet in slaagt blijkbaar om cadeaubons te innen. Ik zou graag bevestiging (en excuses) krijgen van Loberon dat alles in orde is en de cadeaubon geïnd is.
Levering is niet volledig en klantendienst helpt niet verder
Beste, we bestelden 2 zetels bij Loberon.Deze werden geleverd zonder poten.We belden al verscheidene keren naar de klantendienst waarbij ze altijd antwoorden dat ze ons niet kunnen verder helpen omdat hun systeem plat ligt. Bij reviews online op Trustpilot lezen we telkens dezelfde opmerkingen. We weten niet hoe we nu onze zetels kunnen vervolledigen. Deze hebben veel geld gekost.Met vriendelijke groeten.
Loberon: één grote puinhoop!
Geachte, ik schrijf u n.a.v. het volgende. Ik heb al vaak spullen besteld bij Loberon. Wel prijzig, maar het zijn mooie spullen en het is een goede kwaliteit. Wat wel vervelend was, was dat er iedere keer problemen waren met de levering. Producten werden veel te laat geleverd, niet geleverd, ik kreeg een mail over een retourzending die ik nooit had verstuurd omdat het product helemaal nooit was aangekomen...Op den duur begon het zo vervelend te worden, dat ik op 5 april 2022 een gedetailleerde klachtenbrief schreef. Het enige antwoord wat ik daar op kreeg was een geautomatiseerde mail. Op 4 januari 2022 bestelde ik een kastje bij hen. Oorspronkelijk stond er dat dit binnen de 7-10 werkdagen geleverd zou worden. Nadat ik na een maand nog niets had ontvangen, belde ik maar eens. Het kwam door de drukte, grondstoffentekort, transportproblemen, nieuw magazijn... -meer dan genoeg excuses-dat de levering nog niet was gebeurd, maar ik kon het kastje binnenkort verwachten. Goed, ik volg het nieuws ook, dus alle bergip. Ik was echter zeer verbaasd toen ik vervolgens eind januari geen kastje ontving van Loberon, maar wel een bericht dat ik de zending retour had gestuurd?! Aangezien ik nog helemaal geen zending had gehad, had ik uiteraard ook niets retour gestuurd. Het was inmiddels februari. Vervolgens storttte Loberon het geld terug op mijn rekening. Een nuloperatie dus, alhoewel ik nog steeds het kastje niet had ontvangen dat ik graag wilde. In juni zag ik dat het kastje in de aanbieding stond en dat er 10% van de prijs afgaan. Opnieuw bestelde ik het kastje en betaalde ik het digitaal en vooraf. We zijn inmiddels 30 juni 2022. Het kastje ontving ik pas in september, maar ik was al blij dat ik het had. Na een tijd ontving ik echter ineens een brief van Loberon met een tweede aanmaning voor betaling van het kastje! De eerste aanmaning heb ik nooit gezien, maar goed, dat kan nog een ongelukje zijn. N.a.v. deze aanmaning schreef ik onmiddellijk terug naar de klantendienst van Loberon om deze zaak op te helderen. Opnieuw kreeg ik alleen maar een geautomatiseerd bericht terug, dus uiteindelijk maar weer gebeld. De medewerker was vol begrip, er was een fout begaan, maar nu was het opgelost. Ok, vervelend, maar ik wilde er ook geen enorme zaak van maken. Groot was mijn boosheid toen ik na verloop van tijd een derde aanmaning ontving voor datzelfde kastje. Dit keer belde ik meteen naar de klantendienst zonder nog te mailen, omdat ik daar toch alleen maar een geautomatiseerd bericht op kreeg. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die alles zou nakijken. Dit keer nam ik hier geen genoegen mee. Aangezien ik gewoon het bankafschrift van de betaling kon voorleggen, was er geen sprake van twijfel. Toen kwam de medewerker met een of ander vaag verhaal dat er een tweede account op mijn naam was aangemaakt en dat daar inderdaad de betaling was gebeurd en dat ze het nu toch echt zouden rechtzetten. Goed, hehe, eindelijk. Ik had inmiddels al zo veel tijd en moeite gestoken in dat kastje dat ik het aardig zat begon te worden.Als het verhaal hier zou stoppen, zou het al een klacht op zich waard zijn, maar nee. Op 26 januari 2023 ontving ik een ingebrekestelling schuldvordering van een incassobureau. U raadt het al: het kastje was niet betaald. Dit keer laat ik het er niet meer bij zitten. Wat is dit voor een bedrijf? Zit er ergens een amateur op een zolderkamertje klantendienst te spelen ofzo? Niet alleen verlopen de bestellingen wanordelijk -retourbestelling die je nooit hebt gedaan?- maar ook overschrijden de leveringstermijn met ongeveer 300% de leveringstermijn die op de website wordt aangegeven. Vervolgens blijkt de financiële administratie een wanboel, is er blijkbaar nul communicatie binnen het bedrijf zelf, en krijgen klanten alleen een geautomatiseerd antwoord terug of een medewerker aan de telefoon die alleen probeert zo snel mogelijk van je af te zijn en dus zomaar wat zegt.Niet normaal.Zoals gezegd, leuke producten, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik ga het wel ergens anders zoeken en niet meer via internet.Hoogachtend,Martine Kouwenhoven
Problemen terugbetaling
Beste, ik deed op 16 en 17 december 2 bestellingen online bij loberon, een bestelling met nr BN1569578 van 508,35€ en bestelling nr BN1567875 van 498,15€. Nu zijn volgens de track and trace de bestellingen teruggestuurd naar de afzender. Na telefonisch contact (al verschillende keren) blijkt dat teruggestuurd artikelen niet meer teruggestuurd worden naar de consument. De artikelen zouden, volgens hen, en ook volgens hun rechten en plichten te zien op hun site, terugbetaald worden binnen een termijn van 14 dagen. Na verschillende mails en telefoons al te doen naar hen, heb ik nog steeds geen eurocent ontvangen, het gaat om meer dan 500€, die ik zou moeten terugkrijgen, wat niet niets is... wat kan ik nog meer doen dan de firma te bellen en te mailen? Ik vind het ronduit schandalig dat je zelfs de artikelen noch het geld krijgt waar ik recht op heb. Ik handel met deze firma nooit meer in de toekomst. Zeker niet na alle recensies te lezen over hen op trustpilot. Blijkbaar ben ik niet de enige die problemen heeft met hen. Afwachtend teken ik met de meeste hoogachting INGE EEMAN
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten