Terug

Loberon: één grote puinhoop!

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. K.

Naar: LOBERON

16/02/2023

Geachte, ik schrijf u n.a.v. het volgende. Ik heb al vaak spullen besteld bij Loberon. Wel prijzig, maar het zijn mooie spullen en het is een goede kwaliteit. Wat wel vervelend was, was dat er iedere keer problemen waren met de levering. Producten werden veel te laat geleverd, niet geleverd, ik kreeg een mail over een retourzending die ik nooit had verstuurd omdat het product helemaal nooit was aangekomen...Op den duur begon het zo vervelend te worden, dat ik op 5 april 2022 een gedetailleerde klachtenbrief schreef. Het enige antwoord wat ik daar op kreeg was een geautomatiseerde mail. Op 4 januari 2022 bestelde ik een kastje bij hen. Oorspronkelijk stond er dat dit binnen de 7-10 werkdagen geleverd zou worden. Nadat ik na een maand nog niets had ontvangen, belde ik maar eens. Het kwam door de drukte, grondstoffentekort, transportproblemen, nieuw magazijn... -meer dan genoeg excuses-dat de levering nog niet was gebeurd, maar ik kon het kastje binnenkort verwachten. Goed, ik volg het nieuws ook, dus alle bergip. Ik was echter zeer verbaasd toen ik vervolgens eind januari geen kastje ontving van Loberon, maar wel een bericht dat ik de zending retour had gestuurd?! Aangezien ik nog helemaal geen zending had gehad, had ik uiteraard ook niets retour gestuurd. Het was inmiddels februari. Vervolgens storttte Loberon het geld terug op mijn rekening. Een nuloperatie dus, alhoewel ik nog steeds het kastje niet had ontvangen dat ik graag wilde. In juni zag ik dat het kastje in de aanbieding stond en dat er 10% van de prijs afgaan. Opnieuw bestelde ik het kastje en betaalde ik het digitaal en vooraf. We zijn inmiddels 30 juni 2022. Het kastje ontving ik pas in september, maar ik was al blij dat ik het had. Na een tijd ontving ik echter ineens een brief van Loberon met een tweede aanmaning voor betaling van het kastje! De eerste aanmaning heb ik nooit gezien, maar goed, dat kan nog een ongelukje zijn. N.a.v. deze aanmaning schreef ik onmiddellijk terug naar de klantendienst van Loberon om deze zaak op te helderen. Opnieuw kreeg ik alleen maar een geautomatiseerd bericht terug, dus uiteindelijk maar weer gebeld. De medewerker was vol begrip, er was een fout begaan, maar nu was het opgelost. Ok, vervelend, maar ik wilde er ook geen enorme zaak van maken. Groot was mijn boosheid toen ik na verloop van tijd een derde aanmaning ontving voor datzelfde kastje. Dit keer belde ik meteen naar de klantendienst zonder nog te mailen, omdat ik daar toch alleen maar een geautomatiseerd bericht op kreeg. Ik kreeg een medewerker aan de lijn die alles zou nakijken. Dit keer nam ik hier geen genoegen mee. Aangezien ik gewoon het bankafschrift van de betaling kon voorleggen, was er geen sprake van twijfel. Toen kwam de medewerker met een of ander vaag verhaal dat er een tweede account op mijn naam was aangemaakt en dat daar inderdaad de betaling was gebeurd en dat ze het nu toch echt zouden rechtzetten. Goed, hehe, eindelijk. Ik had inmiddels al zo veel tijd en moeite gestoken in dat kastje dat ik het aardig zat begon te worden.Als het verhaal hier zou stoppen, zou het al een klacht op zich waard zijn, maar nee. Op 26 januari 2023 ontving ik een ingebrekestelling schuldvordering van een incassobureau. U raadt het al: het kastje was niet betaald. Dit keer laat ik het er niet meer bij zitten. Wat is dit voor een bedrijf? Zit er ergens een amateur op een zolderkamertje klantendienst te spelen ofzo? Niet alleen verlopen de bestellingen wanordelijk -retourbestelling die je nooit hebt gedaan?- maar ook overschrijden de leveringstermijn met ongeveer 300% de leveringstermijn die op de website wordt aangegeven. Vervolgens blijkt de financiële administratie een wanboel, is er blijkbaar nul communicatie binnen het bedrijf zelf, en krijgen klanten alleen een geautomatiseerd antwoord terug of een medewerker aan de telefoon die alleen probeert zo snel mogelijk van je af te zijn en dus zomaar wat zegt.Niet normaal.Zoals gezegd, leuke producten, maar voor mij hoeft het niet meer. Ik ga het wel ergens anders zoeken en niet meer via internet.Hoogachtend,Martine Kouwenhoven

Berichten (2)

LOBERON

Naar: M. K.

16/02/2023

Geachte heer/mevrouw, Hartelijk dank voor uw email. Dit is de bevestiging dat wij deze goed ontvangen hebben. Wij nemen z.s.m. contact met u op.Met vriendelijke groet, Klantenservice LOBERON

LOBERON

Naar: M. K.

20/02/2023

Goedemorgen,Wij hebben de klacht van mevrouw Kouwenhoven ontvangen en bevestigen hierbij dat wij hiermee aan de slag gaan en contact op gaan nemen met mevrouw Kouwenhoven.Met vriendelijke groet,Loberon klantenservice


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform